Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg

Mr_Tight

Recommended Posts

SvS hade uppenbarligen saknat mig och belönade mig med goodrun á 370bb/100 på de 121 händer jag hann avverka innan lunch. Sustainable? Troligen inte.... men kul var det och värdet verkade bra.

Sannoliken för gulning av SvS rullen under dagen har därmed minskat en del.

F.ö. lika bra att bestämma en stopp-loss även för SvS om jag skulle fortsätta springa bra. 11ksek sätter vi den till (om jag blandar siter under dagen är det fortfarande totalt €1,2k som gäller). Som uppmärksamma läsare säkert märker så har jag inte 11ksek (ännu) att förlora på SvS men det gäller ju att tänka positivt och se framåt ;)

Lunch på stan med en fd. lärarkollega nu. Ska chocka honom med att informera om mitt beslut att "go 100% pro" nästa år. Har jag offentliggjort det här btw...? Endast 25% studier "på skoj" vid sidan om för att inte bli för insnöad/avskärmad i mjukisbrallor framför datorn. F.ö. inget annat inbokat förutom det vanliga sportandet.

Kommer sannolikt satsa 100% på pokern 1-2 år framöver eller så länge det är kul OCH lönsamt för att sen förhoppningsvis få ihop en bra grundplåt för att sen starta någon form av business. Vad vet jag inte, ännu. T.ex. en ICA-butik vore kul (tack för idén xxxx) att driva men har inte kollat upp vad som krävs. Lärarplanerna har jag lagt ner, skitkul yrke men för dåligt pröjs i förhållande till insatsen och dessutom pissig status. Kommer kanske undervisa deltid på skoj men that´s it.

Återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommer sannolikt satsa 100% på pokern 1-2 år framöver eller så länge det är kul OCH lönsamt för att sen förhoppningsvis få ihop en bra grundplåt för att sen starta någon form av business. Vad vet jag inte, ännu. T.ex. en ICA-butik vore kul (tack för idén xxxx) att driva men har inte kollat upp vad som krävs. Lärarplanerna har jag lagt ner, skitkul yrke men för dåligt pröjs i förhållande till insatsen och dessutom pissig status. Kommer kanske undervisa deltid på skoj men that´s it.

What? Du tycker poker är kul? :shock: Det är ju orättvist. Eller så är du masochist. Jag lär citera detta varje gång du börjar whina, bara så att du vet.

"Boohoo, fisken träffar allt."

"So? Du tycker ju poker är kul, remember?."

Trist att du lägger ner planerna på ett riktigt jobb som dessutom inte bara är kul utan skitkul (dina ord). Ett skitkul jobb är få förunnat. Själv tycker jag att statusmässigt är lärare>>ICA-ägare>>pokerproffs, men jag är nog lite bakvänd.

Gl oavsett såklart.

Länk till kommentar

Bra timing att offentligöra ;-) Vad är timlönen?

Kortsiktig timlönuträkning ftw! ;)

What? Du tycker poker är kul? :shock: Det är ju orättvist. Eller så är du masochist. Jag lär citera detta varje gång du börjar whina, bara så att du vet.

Trist att du lägger ner planerna på ett riktigt jobb som dessutom inte bara är kul utan skitkul (dina ord). Ett skitkul jobb är få förunnat. Själv tycker jag att statusmässigt är lärare>>ICA-ägare>>pokerproffs, men jag är nog lite bakvänd.

Gl oavsett såklart.

En "liten reservation" i sammanhaget är att jag har en historik av att ändra mina planer för det mesta. Inga löften avlagda denna gång, bara redogjort för en plan som växt fram under 3-4 månader. Tro det eller ej men var faktiskt inget som jag kom på under förmiddagens 370bb/100 på svs, snarare under 203k hhs och 9bb/100 exkl rb på prima lowstakes.

...men vadå lägga ner planerna på ett riktigt jobb? För det mesta levererar du sanningar och sunda åsikter men inte f..n måste man väl vara löneslav för att ha ett riktigt jobb? Tänk om, tänk rätt imo, din tomte! ;) Det enda "starta någon form av egen business" utesluter är väl anställning i andra bolag än mitt framtida egna. Har varit anställd med fina titlar på både små och stora bolag under 6 år så vet dugligt vad jag inte vill.

Har inte sagt att jag aldrig mer kommer undervisa, bara att jag inte vill göra det på heltid och definivt inte resten av livet för en lön som troligen aldrig möjliggör ett fint hus med garage nära fiskvik.

...och tack för lyckönskningen! Ni som vill börja betta på huruvida detta kommer lyckas eller inte har fritt fram.

Ps: Citera gärna att jag "tyckte poker var kul", den åsikten lär swinga med variansen under det kommande året. Lär behöva bli påmind. Kommer sannolikt 1-4 st inlägg/månad med "hur i he-e kan de träffa allt", "jag tror fan aldrig jag sett värre", "pokerpaus imorgon", "stopp-loss nära", "kan inte vinna en hand", "har börjat spela dåligt igen", "har inget tålamod och är för vild, suck suck fan" etc. etc.

Har f.ö. kontaktat beteendeterapeuter för att se om det finns möjlighet att på något sätt behandla/förebygga tilt- och disciplinproblemen. De försvinner uppenbarligen inte av sig självt och "självbehandlingen" med regler, spelapauser etc. etc. är bara delvis framgångsrik. Vet att Ludde tipsat om en distansgrej som ska vara bra men jag vill hitta något där man kan träffa sin coach/behandlare regelbudent IRL.

Ideér/tips mottages gärna. PM:a om det rör sig om namnförslag. Får självklart kosta en slant om det är någon med bra trackreckord i liknande sammanhang. Kanske en idrottspsykolog eller liknande?

Länk till kommentar

Är det för att det är löning eller är det std SvS att limpraisa+dega 200bb med KKxx?

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $15(BB) Replayer

SB ($6,857)

BB ($591)

UTG ($7,843)

CO ($6,517)

Hero ($2,880)

Dealt to Hero A:spade: A:club: J:club: 4:club:

UTG calls $15, CO calls $15, Hero raises to $75, fold, BB calls $60, UTG raises to $322, fold, Hero raises to $1,065, fold, UTG raises to $3,292, Hero calls $1,815 (AI)

FLOP ($5,857) 2:diamond: 3:diamond: 9:diamond:

TURN ($5,857) 2:diamond: 3:diamond: 9:diamond: 9:club:

RIVER ($5,857) 2:diamond: 3:diamond: 9:diamond: 9:club: T:diamond:

Hero shows A:spade: A:club: J:club: 4:club:

(Pre 66%, Flop 75.7%, Turn 90.0%)

UTG shows 2:spade: 7:heart: K:spade: K:heart:

(Pre 34%, Flop 24.3%, Turn 10.0%)

Hero wins $5,842

Skoj :)

Länk till kommentar

Don´t try to be tricky @ SvS, bra jag inte sköt river iaf, synat hade han säkert:

($11,868)

Hero ($7,244)

Hero posts (SB) $7.50

Dealt to Hero 7:diamond: 5:heart: 9:diamond: Q:diamond:

Hero raises to $45, raises to $135, Hero calls $90

FLOP ($270) 9:heart: 5:club: 4:spade:

bets $270, Hero calls $270

TURN ($810) 9:heart: 5:club: 4:spade: 4:heart:

bets $585, Hero raises to $1,566, calls $981

RIVER ($3,942) 9:heart: 5:club: 4:spade: 4:heart: K:heart:

checks, Hero checks

Hero shows 7:diamond: 5:heart: 9:diamond: Q:diamond:

(Pre 39%, Flop 69.4%, Turn 10.0%)

shows A:heart: A:club: K:club: 6:spade:

(Pre 61%, Flop 30.6%, Turn 90.0%)

wins $3,927

Jobba jobba och vänta in träffarna istället.

Edit: Så gör jag det igen och blir såklart nersynad av random skit. Komigen, bluffa INTE på SvS!!! Spelar ingen roll hur genomtänkt det är uppenbarligen...

Länk till kommentar

Gl oavsett såklart.

Första gng jag inte håller med tomten!

-1 på typ allt!

Varför är det ett riktigt jobb att vara lärare men inte pokerspelare? Under de 7åren jag varit "pokerproffs" har jag varit uberstabil med bra betalt och älskat det jag gjort. Mina pluggpolare som är revisorer, jurister etc har i det närmaste varit suicida över sina yrkesval! Det här året har gått kasst men har inte varit så motiverad o haft en del andra åtaganden. Och jag kan tänka mig att det är en sån period alla pokerspelare går igenom, eller alla som har ett "riktigt" jobb för den delen också. Nu har jag en rulle som möjliggör att jag kan satsa på annat, det är väl skillnaden mellan pokerspelare och folk med vanligt jobb...

Vad som är meningsfullt för ngn. att kalla jobb är det inte för alla i en vid bemärkelse.

Länk till kommentar

MegaRush på SvS men samtidigt lite tungt på prima idag...... men denna vann jag iaf när FI väljer att checkraisa sitt monster på flopp:

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($638)

BB ($599)

UTG ($148)

UTG+1 ($599)

Hero ($197)

BTN ($229)

Dealt to Hero K:spade: A:heart: A:spade: 7:club:

UTG raises to $7, UTG+1 calls $7, Hero raises to $31, fold, fold, fold, UTG calls $24, UTG+1 calls $24

FLOP ($96) 7:heart: T:heart: 4:diamond:

UTG checks, UTG+1 checks, Hero bets $96, UTG folds, UTG+1 raises to $192, Hero calls $70.72 (AI)

TURN ($429) 7:heart: T:heart: 4:diamond: 8:club:

RIVER ($429) 7:heart: T:heart: 4:diamond: 8:club: 4:spade:

UTG+1 shows 9:spade: K:diamond: 3:spade: T:diamond:

(Pre 37%, Flop 43.4%, Turn 45.0%)

Hero shows K:spade: A:heart: A:spade: 7:club:

(Pre 63%, Flop 56.6%, Turn 55.0%)

Hero wins $426

Lol är väl ordet man letar efter när han checkraisar utan FE, möter botten av min range och ändå ligger under ;)

Det finns hopp inför stundande proffskarriär

Länk till kommentar

Är som om det vore microstakes, vilken läcka att inte spela mer SvS senaste månaderna......

Blir tufft hitta positiv redline, viker gör de typ aldrig... ;)

SB ($1,488)

BB ($3,025)

Hero ($7,416)

BTN ($391)

Dealt to Hero 9:diamond: T:diamond: K:diamond: 9:club:

Hero raises to $45, BTN calls $45, fold, BB calls $30

FLOP ($142) 9:spade: Q:club: 5:heart:

BB checks, Hero bets $135, BTN folds, BB calls $135

TURN ($412) 9:spade: Q:club: 5:heart: 2:spade:

BB checks, Hero bets $389, BB calls $389

RIVER ($1,190) 9:spade: Q:club: 5:heart: 2:spade: T:spade:

BB checks, Hero checks

Hero shows 9:diamond: T:diamond: K:diamond: 9:club:

(Pre 54%, Flop 78.5%, Turn 87.5%)

BB shows 5:diamond: Q:diamond: K:heart: J:diamond:

(Pre 46%, Flop 21.5%, Turn 12.5%)

BB wins $1,175

Edit: Blockers funkar jättebra på SvS. Skjuter 3 gator med 88xx på 569. Fi har obv inga problem att syna hela vägen med 2p..... Bye bye 2,2ksek. Snacka om att det krävs omställning från min sida.

Länk till kommentar

...men vadå lägga ner planerna på ett riktigt jobb? För det mesta levererar du sanningar och sunda åsikter men inte f..n måste man väl vara löneslav för att ha ett riktigt jobb? Tänk om, tänk rätt imo, din tomte! ;) Det enda "starta någon form av egen business" utesluter är väl anställning i andra bolag än mitt framtida egna. Har varit anställd med fina titlar på både små och stora bolag under 6 år så vet dugligt vad jag inte vill.

Har inte sagt att jag aldrig mer kommer undervisa, bara att jag inte vill göra det på heltid och definivt inte resten av livet för en lön som troligen aldrig möjliggör ett fint hus med garage nära fiskvik.

...och tack för lyckönskningen! Ni som vill börja betta på huruvida detta kommer lyckas eller inte har fritt fram.

Första gng jag inte håller med tomten!

-1 på typ allt!

Varför är det ett riktigt jobb att vara lärare men inte pokerspelare? Under de 7åren jag varit "pokerproffs" har jag varit uberstabil med bra betalt och älskat det jag gjort. Mina pluggpolare som är revisorer, jurister etc har i det närmaste varit suicida över sina yrkesval! Det här året har gått kasst men har inte varit så motiverad o haft en del andra åtaganden. Och jag kan tänka mig att det är en sån period alla pokerspelare går igenom, eller alla som har ett "riktigt" jobb för den delen också. Nu har jag en rulle som möjliggör att jag kan satsa på annat, det är väl skillnaden mellan pokerspelare och folk med vanligt jobb...

Vad som är meningsfullt för ngn. att kalla jobb är det inte för alla i en vid bemärkelse.

Aha. Pokerproffsen högg direkt uppenbarligen. :-) Riktigt jobb var kanske ett olyckligt ordval, men byt ut riktigt mot vanligt om ni vill.

Tight, du har ju haft ett vanligt (riktigt!) löneslavjobb som du slutade med eftersom du hellre ville göra något ”roligare” och pengarna inte vägde upp det trista. Right? Nu har du hittat något som är skitkul, men som du inte heller vill göra pga för dåligt betalt. Fair enough antar jag, men nog är det lite motsägelsefullt.

Det finns ett negativt samband mellan hur skoj man har på jobbet och hur bra betalt man får. Det tror jag de flesta håller med om. Och visst går det att hitta jobb som är både roliga och där man får bra betalt, jag tror bara inte att pokerproffs är ett av dem.

Sure, det kan vara jävligt bra betalt för dem som är duktiga. Uppenbarligen går det att vara pokerproffs och älska sitt pokerspelande varje dag i sju års tid (som Sammy). Men det tror jag hör till undantagen isåfall. Och det kan ju bero på att når man bara en viss nivå av intäkter så står man väl ut med det mesta. Och när man ser tillbaka kommer man oftast ihåg det roliga, som att man vunnit en hög med pengar, och förtränger det trista (daglig grind, tilt, mm)

Men att det samtidigt skulle vara haha-kul jämfört med andra jobb, det köper jag inte efter att ha följt allt tiltande och ångest över förlorade pengar/tid, m.m. som jag tror att många (alla i viss mån?) pokerproffs drabbas av då och då. Ganska ensamt också, och förmodligen stressande att behöva vinna för sitt levebröd. Nog har pokerspelare större jobbrelaterade humörsvängningar än de flesta andra yrkesgrupper? (självklart bortsett från suicidala revisorer).

Något vid sidan av ämnet kanske, men att vara egenföretagare är för övrigt inte heller en dans på rosor kan jag meddela efter att ha föjlt några dylika på nära håll i många år.

Jag tror absolut att du skulle klara att vara pokerproffs och tjäna gott på det (ska du ha hus i fiskvik måste du nog upp ett par nivåer iofs), men jag tvivlar lite på att det är bästa linjen att ta för ditt livs-EV. Jag tror (och det gör jag säkert delvis bara för att rationalisera att det är så jag har det) att det skulle vara bättre med ett vanligt jobb och pokern som en mer eller mindre tidskrävande hobby.

Länk till kommentar

text

Alla tomtar har rätt till en åsikt :)

...och vi kanske alla framhäver våra egna val som de fördelaktigaste, är typiskt mänskligt imo. (avseende t.ex. poker, lönearbete eller entreprenörande)

Jag vet iaf vad jag talar om när jag, om möjligt som nu, avsäger mig att vara anställd. Har alltid hatat att ta order. Jävlar vad jag slet för att komma ifrån lumpenskiten i Boden t.ex., har nog aldrig avskytt något mer. De flesta andra anpassade sig och köpte läget efter några dagar, jag skulle hellre plockat heroin-nålar på plattan än att behöva lyda en order till. Tyck vad du/ni vill om detta, no regrets från min sida iaf.

Alla är vi olika, säger inte att lumpen-dropoutande eller en period enbart pokerpro:ande är rätt för dig. Du är sannolikt där du ska vara (oavsett vad du må tycka om bokslutsarbetstider och danskar). Jag har aldrig känt mig mer malplacerad än på de ekonomiavdelningar jag suttit på, oavsett vilken min roll var. Fanns oftast någon chef ovanför som bombade med mer eller mindre meningsfulla direktiv och när jag i slutet satt som VD fanns det istället ägare som (självklart med rätta) inte lät mig köra mitt race.

Jag har också spelat tillräckligt med poker för att inse att det är långt ifrån glamour eller någon dans på rosor, you know that I know, vi behöver nog inte diskutera detta .... men så har inte jag (eller sammy för den delen) sagt att det är the final solution to the end of days. Vi har båda någon form av 1-2 års plan som innebär att vi kommer bidra med massa skattepengar och samhällsnytta innan pensionsåldern (sannolikt inte som anställda i bolag utan delägareskap dock).

Till saken hör väl också att jag faktiskt tycker poker är skitkul igen och har så tyckt under majoriteten av senaste 4-5 månaderna. Självklart relaterat till massor av € senaste halvåret men har också att göra med övriga mentala framssteg som skett, tiltarna till trots. Vet inte hur många gånger sen i somras som jag lämnat lägenheten för lunch på stan och vandrat ner mot domkyrkan och tänkt något i stil med "fan va jag har det bra".

Lärarjobbet är fortfarande det roligaste jag haft som anställd men då hade jag skolans två ambitiösaste klasser på en 22%-ig tjänst som betalade brutto ca 5,5ksek/mån där jag ofta la ner 20+ timmar/vecka. Jag var ifs oerfaren men säger ändå en del om vad det innebära att vara heltidsarbetande lärare om man är ambitiös vilket jag är.

Anyway, hela poängen var att alla är olika.

Uppskattar dock som alltid dina kommentarer som tenderar att vara 100% on target.... förutom kanske denna gång då ;) (?).

.....och som alltid. Planer är just det, planer. Inget som är skrivet i sten. Har ändrat mig 100 ggr innan, lär inte vara sista gången.

Skiter sig detta på något sätt, typ att jag inte tjänar bra pengar eller mår riktigt pissigt av det.... well, då blir det att lägga ner. Alternativ finns och kommer alltid att finnas så länge man är frisk och hel.

Nu ska jag spela poker

Länk till kommentar

Nu ska jag spela poker

Visade sig vara ett bra val, iaf ikväll. Backade lite på prima men det kompenserades av SvS med råge. Sprang obv bra men är också lite i shock av det extrema värdet, typ som att spela aggro PLO€20.

Såg max 2-3 regs och std-statsen för övrigt verkade ligga mellan 60/10 och 80/40. Betsizing-tells, folk som inte kunde betta alls, folk som bombade allt, folk som synade allt.....Vissa bord fulla med endast fisk, inga regs. Antar att löningen har med saken att göra? Tog en stund för mig att ställa om och jag bluffade bort många tusenlappar innan jag hade lärt mig att de synade allt.

Dagskurvan från SvS nedan. Sprang obv skitbra också, det mesta fick stå eller träffa. Sjukt min röda är positiv trots att det kändes som de aldrig la sig... hm.

Började med de där 3ksek som satt kvar från SM, slutade med >21ksek.

Initialt 3 st bord 5/10 med 100 bb inköp. Senare även 7,5/15 och 200bb inköp överallt.

svscomeback.jpg

Siffror sen återkomst på PF 2010-11-12

1. Microgaming*:

Dagsresultat (exkl RB): -€ 201

Resultat (exkl RB) sen 2010-11-12: +€ 1 185

Utbetald RB/Bonus/Race sen 2010-11-12: +€ 2 206

Onlinesaldo**:+€ 4 574

2: Svenska Spel***

Dagsresultat: + 18 897 kr

Resultat sen 2010-11-12: +16 897 kr

Onlinesaldo**:+ 21 897

* Allt spel sker tills vidare på microgaming SH PLO€50 t.o.m PLO€200, "10 BI-skott" på högre stakes eventuellt framöver i samband med en bra period, 100 BI-kravet gäller dock alltid. Midstakes som "reg" (>=PLO€400) blir det troligen inte igen förrän tidigast i början på 2011. Är BR-NIT numera. Fler nätverk/siter kan det mycket väl bli snart, vi får se.

**Onlinesaldot är inte hela rullen. Rullens storlek håller jag för mig själv men mindre än 100 inköp kommer jag absolut ALDRIG ha på någon nivå jag spelar. Är ett 100% spikat löfte.

***Satte in 5ksek på SvS för att köra SM main event för 2ksek. Gick åt skogen och har inte kört något mer sen dess. Edit 2010-11-25: Idag bar det av med 3ksek som start på CG Omaha @ SvS, gick bra, får se om det kan bli en ordentlig SvS-rulle av detta.

En del spel även imorgon innan sociala plikter på kvällen. Tror jag fokuserar på SvS och skiter i prima-rakeracet etc. (om värdet på SvS fortsätter vara lika överlägset som idag).

BR-Rules @ SvS tills vidare:

5/10 och 7,5/15 ok med 200bb inköp.

10/20 ok med max 150bb inköp.

25/50 är fn. 100% uteslutet.

.....I princip samma regler som på microgaming m.a.o.

Gngn

/Mr Tight

Länk till kommentar

Borde väl stämma eftersom dessa händer aldrig går till showdown?

Jag antar att Ängeln menar att en del showdown-winnings skulle kunna bli non-showdown-winnings i grafen eftersom FI:s kort muckas, stämmer?

Vet inte avseende detta men min redline ser lite väl positiv ut när jag tittar på helåret och 86k händer på SvS. 66 ksek i NSDW och blå linje runt 0 ksek.

Kanske inte ska lita på denna heller.

Dagens tips: Kör maintenance+backup på OM-databasen och spara regelbundet på t.ex. google docs. Hur ofta har man inte hört "gamla databasen försvann med gamla datorn" eller liknande. Saknar själv mängder av händer från PT-tiden och min laptop som brann upp. Kul med lifetime-grafer och stora samples.

Länk till kommentar

Dagens första hand, prima, dålig action på SvS.

FI som donkar är 23/14-reg, donk 33% på 15 händer.

Andra killen är 65/9-firre.

Flopp och turn. Std eller för aggro flopp och/eller tveksam syn turn?

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($231)

BB ($261)

Hero ($202)

UTG+1 ($266)

CO ($281)

BTN ($78.35)

Dealt to Hero K:diamond: A:club: K:spade: Q:diamond:

Hero raises to $6, fold, fold, fold, SB calls $5, BB calls $4

FLOP ($18) 9:diamond: A:diamond: J:spade:

SB checks, BB bets $12, Hero raises to $54, SB calls $54, BB calls $42

TURN ($180) 9:diamond: A:diamond: J:spade: 3:spade:

SB checks, BB bets $180, Hero calls $140, SB calls $170

RIVER ($661) 9:diamond: A:diamond: J:spade: 3:spade: 2:spade:

SB shows 2:heart: J:diamond: Q:heart: J:club:

(Pre 21%, Flop 47.3%, Turn 50.0%)

BB shows K:club: Q:spade: J:heart: A:spade:

(Pre 17%, Flop 13.8%, Turn 25.0%)

Hero shows K:diamond: A:club: K:spade: Q:diamond:

(Pre 61%, Flop 38.9%, Turn 25.0%)

BB wins $658

Edit: undrar om fiskarna har något hemligt forum där de sitter och ger varandra råd? Vissa moves har de nästan alla gemnsamt. c/r river med the nutz, mindonk-folden, mindonken på oförändrad turn, betta mindre med drag och favoriten: "bäst jag bettar mindre nu på turn eftersom jag inte längre känner mig så säker på min hand". Klagar inte alltså, me like ;)

F.ö. är jag en del back på prima idag men spelar ok, jobba jobba nu

Typ såhär der det ut... visst, kommer hjärter viker jag men K?

Bra värde iaf, bit ihop nu.

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($167)

BB ($210)

UTG ($395)

UTG+1 ($200)

Hero ($200)

BTN ($227)

Dealt to Hero J:club: Q:diamond: J:diamond: 4:heart:

UTG calls $2, fold, Hero calls $2, fold, SB calls $1, BB checks

FLOP ($8) J:heart: 6:diamond: T:heart:

SB bets $8, BB folds, UTG folds, Hero raises to $32, SB calls $24

TURN ($72) J:heart: 6:diamond: T:heart: 3:club:

SB checks, Hero bets $72, SB calls $72

RIVER ($216) J:heart: 6:diamond: T:heart: 3:club: K:diamond:

SB bets $60.79, Hero calls $60.79

Hero shows J:club: Q:diamond: J:diamond: 4:heart:

(Pre 32%, Flop 65.4%, Turn 75.0%)

SB shows K:club: A:club: 5:heart: K:heart:

(Pre 68%, Flop 34.6%, Turn 25.0%)

SB wins $334

Länk till kommentar

Borde väl stämma eftersom dessa händer aldrig går till showdown?

Jag antar att Ängeln menar att en del showdown-winnings skulle kunna bli non-showdown-winnings i grafen eftersom FI:s kort muckas, stämmer?

Vet inte avseende detta men min redline ser lite väl positiv ut när jag tittar på helåret och 86k händer på SvS. 66 ksek i NSDW och blå linje runt 0 ksek.

Kanske inte ska lita på denna heller.

.

Är ju dryga året sen jag spelade på SvS men frugans linjer från micro stämmer inte ett dugg vad vi tycker när vi kollar dem. Tror det feta är rätt men kan ju ha fel.

Fråga: Kör du via HC eller direkt in i Holdem på SvS. Frugan har en gammal version av HM och kör via HC. Kanske det spelar in?

Länk till kommentar

Jag tror att det är ett bra beslut att fortsätta spela poker så länge du tycker att det ger dig något och det år kul. Jag är faktiskt mer taggad på länge att spela hyfsat heltid (har alldeles för många projekt igång som kommer ta lite fokus också). Trots att jag springer sämre än en halt apa för tillfället så spelar jag iaf SNG, jag går igenom mitt spel och ser att jag spelar bra, om än inte perfekt. Jag ser hyfsat likgiltigt på att jag har en ITM% på 22% och att klienten har kraschat o kostat mig tio inköp och att jag e 15 inköp under all-in EV. För i SNG, till skillnad mot PLO vet jag att pengarna kommer tillbaka. Jag antar att du har samma läge i PLO. Om allt känns tungt så är du alltid välkommen ner till Lysekil. Havet helar mycket tilt kan jag lova, och jag har alltid plats för pokerspelare som vill grinda loss några dagar :)

Länk till kommentar

Too tight? ;)

PL Omaha $10(BB) Replayer

SB ($1,068)

BB ($1,132)

UTG ($1,781)

Hero ($2,000)

BTN ($1,391)

Dealt to Hero T:spade: 3:diamond: A:club: A:spade:

UTG raises to $35, fold, fold, SB calls $30, BB calls $25

FLOP ($105) 7:heart: A:diamond: 2:diamond:

SB checks, BB checks, UTG bets $105, SB folds, BB folds

UTG wins $102

Edit: Hade visst en spelgräns inställd på SvS. Bra med stopp-loss men 4ksek är för lågt nu.

Länk till kommentar

Vad nickar du på svs?

Inga nicks i DBn som jag sagt innan, många vet ändå och jag blir säkert nog exploaterad som det är. Du listar säkert ut det rätt snabbt ändå, är ingen stars-trafik på 10/20 direkt.

Var het igår, idag är jag iskall. Stopp-loss SvS efter att ha fått in det 72-28 i >6k-potten. Std, sprang grymt igår så ska ändå inte gnälla.

Vinner inte på prima just nu heller tyvärr.

Nära stopp-loss totalt (€1,2k) men spelar ok iaf. Får se hur det går.

Återkommer.

Länk till kommentar

Försök sätta FI på en hand, hubba bbubba till sen som klarar det.

Facit i vitt under HH:

:D:D

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($247)

BB ($270)

Hero ($312)

UTG+1 ($19)

CO ($259)

BTN ($200)

Dealt to Hero 9:diamond: 8:diamond: J:heart: K:diamond:

Hero raises to $6, UTG+1 calls $6, CO calls $6, fold, SB calls $5, fold

FLOP ($26) J:spade: 5:club: 9:spade:

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, CO bets $12, SB calls $12, Hero raises to $74, UTG+1 folds, CO folds, SB calls $62

TURN ($186) J:spade: 5:club: 9:spade: 6:spade:

SB checks, Hero checks

RIVER ($186) J:spade: 5:club: 9:spade: 6:spade: Q:club:

SB checks, Hero checks

SB shows 2:club: J:club: T:diamond: T:club:

(Pre 56%, Flop 15.9%, Turn 5.0%)

Hero shows 9:diamond: 8:diamond: J:heart: K:diamond:

(Pre 44%, Flop 84.1%, Turn 95.0%)

Hero wins $183

...behöver väl inte tillägga att FI är en jag är mest upp på av alla på prima

Länk till kommentar

Seriöst...?

Vissa beats är segare än andra.

1-outad i dagens största pott på prima:

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($344)

BB ($214)

UTG ($219)

Hero ($401)

BTN ($33.70)

Dealt to Hero Q:spade: T:spade: T:diamond: 6:diamond:

UTG calls $2, Hero calls $2, BTN calls $2, SB raises to $12, BB calls $10, UTG calls $10, Hero calls $10, BTN raises to $33.70 (AI), SB calls $21.70, BB calls $21.70, UTG calls $21.70, Hero calls $21.70

FLOP ($168) T:club: Q:diamond: 2:club:

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets $148, SB folds, BB folds, UTG calls $148

TURN ($464) T:club: Q:diamond: 2:club: 2:heart:

UTG checks, Hero bets $42, UTG calls $37.30 (AI)

RIVER ($539) T:club: Q:diamond: 2:club: 2:heart: K:diamond:

BTN shows 7:spade: 7:heart: A:diamond: A:club:

(Pre 54%, Flop 9.3%, Turn 5.6%)

UTG shows K:heart: K:club: 9:spade: K:spade:

(Pre 14%, Flop 18.6%, Turn 2.8%)

Hero shows Q:spade: T:spade: T:diamond: 6:diamond:

(Pre 32%, Flop 72.1%, Turn 91.7%)

UTG wins $536

Har bra EV iaf, fortfarande inte stopp-loss heller.

Jobba jobba

Länk till kommentar