Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg

Mr_Tight

Recommended Posts

Hur Fan får man sin WWSD-graf att se ut sådär? Spelar ingen roll om jag har 10bb/100 eller hur det ser ut, den går i princip spikrakt neråt.

Spelar väl egentligen ingen större roll sålänge slutresultatet är "rätt". Men det känns ändå som en läcka som bör täppas till, har du några generella tips eller funderingar på vad det är?

Blir jag bluffad alldeles för ofta månne?

Du bluffar för lite snarare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra beslut. Som jag rekat flera ganger tidigare, kor via den coachen jag anvant. :-)

Inte omöjligt, ska pratat med psykologen först nu.

Kul att "se" dig igen btw, varit tyst länge. Uppdatera gärna dbn.

Hur Fan får man sin WWSD-graf att se ut sådär? Spelar ingen roll om jag har 10bb/100 eller hur det ser ut, den går i princip spikrakt neråt.

Spelar väl egentligen ingen större roll sålänge slutresultatet är "rätt". Men det känns ändå som en läcka som bör täppas till, har du några generella tips eller funderingar på vad det är?

Blir jag bluffad alldeles för ofta månne?

Menar du NSDW (den röda linjen)?

Rätt att fundera på ditt spel men tror det är fel att haka upp sig endast på en av de två linjerna av den röda och den blåa. Min blåa har tagit en del stryk av mina efforts att få den röda neutral/positiv. Innan 2010 var den ALLTID spikrak nedåt men vinnande var jag ändå. Vet också det finns vinnande high stakes regs med negativ röd.

Finns många lägen idag där jag tidigare synade men numera oftast raisar. Förr resulterade dessa lägen ofta i en showdown-winning, numera blir de ofta en non-showdown winning. Min aggression är numera >4,5, tidigare år var den runt 3 tror jag. Som tidigare talare sa tror jag det handlar mer om din egen aggression än att du blir bluffad för ofta.

Tror det är mer än fråga om spelstil där olika spelare kan vara klara vinnare på en nivå men spela olika stilar. Gillar nog själv att spela mer aggro, folk tenderar att lättare tilta ur/stacka av light om de blir raisade ofta. Trr också det är marginellt EV+ och delvis nödvändigt för högre stakes. Nackdelen är väl annars att variansen ökar en del och det blir fler marginella spots/jobbiga beslut. Speciellt massor av nya c/r-spots har ändrat den röda. En del helt fel, en del troligen bra.

En kollega sa en gång att "-Det är ofta svårt att helt såga ett spel så länge man iaf är aggro och har fold equity". Ingen absolut sanning kanske men tycker det ligger en del i det.

...men, så länge nettot av linjerna är plus är det väl bara att köra på :)

(Ps: har varit inne på det förrut men det är självklart grymt macho med positiv röd, ger nytt hår på bröstet och funkar som brudmagnet ;))

Jag ville bara säga att jag sympatibackade med Mr Tight igår och uppmanar alla som gillar den här dagboken att göra likadant!

Asgarvade när jag öppnade dagboken idag och läste ovanstående, underbar kommentar :)

Nu ska jag spela igen. PLO€200 och lägre. Kommer spela skitbra och relativt tight. Backar jag så gör jag, fokus på spelet.

Högre stakes blir det först, som ni mycket riktigt påpekade, när jag är inne i ett bra flow igen.

Edit: Och slutligen: Hej Bullen, jag har ett problem. En dagbok på forumet har helt spårat ur. Har mycket subtilt påpekat detta men fick då skit från både dagbokens skapare (vi kan kalla honom/henne för "RudolfRudolf") och dess läsare (vi kan kalla en av dem "Mothello"). Whinar därför i min egen db där jag är Kim Jong Il.

DBn i fråga har tagit steget från intressanta vardags/pokerreflaktioner till "allmänt ***** om ********** *********". Nämner inga namn för att värna om anonymiteten hos ägare och läsare. Är lite samma situation som den där tråden ****** startade när han ville hjälpa sin spelmissbrukande polare. Hur ska jag gå till väga för att hjälpa RudolfRudolf när DBn tappat fotfästet? Verkar också som Mothello och andra läsare dragits med i den sektliknande stämningen som råder.

Känslan är att det kan gå riktigt illa om ingen gör något.

Länk till kommentar

MrTight och sture.

När jag tänker på det så blir det nog så när jag tänker på en av mina absoluta svagheter i poker. Man synar för ofta med "nästan nuts" för att inte behöva få in allt när de verkligen har nuts. Jag tror dock att en sådan svaghet är ganska svår för en motståndare att enkelt läsa av och agera efter. Live tror jag det är väldigt viktigt tex. Men online tror jag inte folk reagerar på samma sätt. "Va?! synar han bara med nästnöten?!" blir surret på ett bord live, och Alla vet att du är "tight". Jag vill iaf tro att det inte märks lika tydligt online när man möter en såpass stor spelarpool.

Men jag ska försöka göra lite små justeringar och se om det blir några ändringar i grafen :)

Länk till kommentar

Edit: Och slutligen: Hej Bullen, jag har ett problem. En dagbok på forumet har helt spårat ur. Har mycket subtilt påpekat detta men fick då skit från både dagbokens skapare (vi kan kalla honom/henne för "RudolfRudolf") och dess läsare (vi kan kalla en av dem "Mothello"). Whinar därför i min egen db där jag är Kim Jong Il.

DBn i fråga har tagit steget från intressanta vardags/pokerreflaktioner till "allmänt ***** om ********** *********". Nämner inga namn för att värna om anonymiteten hos ägare och läsare. Är lite samma situation som den där tråden ****** startade när han ville hjälpa sin spelmissbrukande polare. Hur ska jag gå till väga för att hjälpa RudolfRudolf när DBn tappat fotfästet? Verkar också som Mothello och andra läsare dragits med i den sektliknande stämningen som råder.

Känslan är att det kan gå riktigt illa om ingen gör något.

Hedervärt av dig att hålla inne med namnen, men här tror jag det krävs kraftigare åtgärder än så. Häng ut personerna som ******* om *********** *********. Sådär kan de ju inte hålla på. Vafan, människan i fråga kan väl starta en tråd som heter "Allt om *********** ********* isåfall istället och låta dagboken vara en dagbok. Låter som en riktig jämrans tomte i mina öron.

Hur illa kan det gå tror du? Kan det bli så illa att dagboksägaren bannar sig själv från pf med jämna mellanrum, slutar dagboka och istället börjar blogga på en dagstidning för att sen börja dagboka på annat ställe men sen ångra sig och börja dagboka öppet igen. Eller är det lite väl extremt?

Länk till kommentar

Nedanstående gillade jag efter alla suck-outs idag.

Undrar vad FI tänker när han sitter djupt, raisar+synar 3b flopp och turn för (ur hans perspektiv) i bästa fall split. Ett bra exempel på när man inte ska raisa flopp och absolut inte syna 3b flopp. Gott:

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($205)

Hero ($445)

UTG ($497)

UTG+1 ($202)

CO ($273)

BTN ($459)

Dealt to Hero T:diamond: T:club: Q:club: K:heart:

fold, UTG+1 checks, fold, BTN calls $2, fold, Hero checks

FLOP ($7) J:diamond: 7:club: T:spade:

Hero bets $7, UTG+1 folds, BTN raises to $28, Hero raises to $91, BTN calls $63

TURN ($189) J:diamond: 7:club: T:spade: 6:club:

Hero bets $189, BTN calls $189

RIVER ($567) J:diamond: 7:club: T:spade: 6:club: 5:club:

Hero bets $161, BTN calls $161

Hero shows T:diamond: T:club: Q:club: K:heart:

(Pre 69%, Flop 57.7%, Turn 52.5%)

BTN shows 8:spade: 9:heart: 9:diamond: T:heart:

(Pre 31%, Flop 42.3%, Turn 47.5%)

Hero wins $886

Länk till kommentar

Apropå nsdw så är det verkligen inget man ska ändra för sakens skull. Finns många vinnande spelare som har en röd linje som pekar neråt, så har man en bra win rate är det lite att skjuta sig själv i foten att försöka justera det ickeproblemet.

Problemet är ju bara att man känner sig så omanlig när man ser en fin röd linje som pekar uppåt :rolleyes:

Länk till kommentar

Session #2 spelade jag sämre men eftersom variansen i omaha är löjlig hittade jag ändå plus som var större än backet session #1. Den största potten har ni redan sett.

Session #3 kommer nu.

Oavsett resultat session #3 ommer jag inte räkna denna dag som "en av tre stabila dagar som behövs för att få köra midstakes igen". Är fortfarande inte i rätt mindset, flera spel idag bevisar detta.

Återkommer.

Länk till kommentar

menar du att han ska vika nöten för att han inte har några återdrag eller att han ska reraisa?

Som slowboy säger är (is)raise kallt när man har den sämsta tänkbara nöten, limpad pott, utan redraws och med 230bb effektiva. Stor skillnad på "67T"- och "69T"-stegar, den sistnämna kvarstår inte som stark på många kort. Alla 6,7,8,9,T,J,Q,K gör att det blir gissningslek om FI träffat.

Det enda han får aktion av är händer som leder mot honom, t.ex. nöt med återdrag eller starka drag som mitt. Det är osannolikt att hans hand fortfarande är nöt när river landat och då måste han leka gissningslek med alldeles för mycket att spela om.

Rätt spel hade varit syn. När han väl raisat ska han absolut inte syna min 3b flopp och hoppas på split i en jättepott. Turn känns sen också kall att raisa med det djupet.

Sluspelat för idag. Var riktigt nära stopp-loss i slutet. Hade t.o.m klickat bort autopost blinds för att kliva när jag vann en pott i sista sekunden och kom ner under €1,2k back. Sprang så vidrigt kallt ett tag, kändes som det alltid var bet-3b-4b (jag AAxx), push flopp, instasyn av FI, potten åt fel håll, refill för mig. Omahahahaha. Ett tag flattade jag de flesta AAxx för att hålla nere variansen och tiltkänslan.

Vände iaf och hittade BE nu (nästan)... och räknar man med smått löjliga summor rakeback blir det plus. Ska bli kul att se var jag landar i racet sen om jag fortsätter såhär.

Har dock inte spelat speciellt bra sett till heleheten av dagen. Är ofta vilda västern och istället för att vänta tålmodigt dras jag med för ofta, ni får en lottohand som jag faktiskt vann som exempel, sjukt idag (ska vika pre där obv... om jag nu inte ser deras händer dvs):

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($583)

BB ($67)

UTG ($297)

CO ($185)

BTN ($200)

Dealt to Hero Q:club: T:heart: 6:heart: K:club:

fold, CO raises to $7, BTN raises to $24, Hero calls $23, fold, CO raises to $98, BTN calls $74, Hero calls $74

FLOP ($296) 5:diamond: T:spade: 9:heart:

Hero bets $148, CO calls $87.43 (AI), BTN calls $102 (AI)

TURN ($587) 5:diamond: T:spade: 9:heart: Q:heart:

RIVER ($587) 5:diamond: T:spade: 9:heart: Q:heart: A:heart:

BTN shows 6:diamond: 4:spade: 8:diamond: 7:heart:

(Pre 23%, Flop 18.2%, Turn 5.6%)

Hero shows Q:club: T:heart: 6:heart: K:club:

(Pre 55%, Flop 58.9%, Turn 83.3%)

CO shows 5:heart: 8:spade: 6:club: 7:spade:

(Pre 22%, Flop 22.9%, Turn 11.1%)

Hero wins $584

Här de gällde AAxx var det mest såhär hela tiden, klassiskt:

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($301)

BB ($258)

UTG ($327)

UTG+1 ($203)

CO ($200)

BTN ($404)

Dealt to Hero J:heart: A:diamond: Q:spade: A:spade:

UTG calls $2, fold, fold, fold, Hero raises to $7, BB raises to $23, UTG calls $21, Hero raises to $92, fold, UTG calls $69

FLOP ($207) 6:club: T:heart: 2:heart:

Hero bets $207, UTG raises to $235 (AI), Hero calls $1

TURN ($623) 6:club: T:heart: 2:heart: 8:heart:

RIVER ($623) 6:club: T:heart: 2:heart: 8:heart: Q:diamond:

UTG shows 6:spade: 7:spade: T:spade: 9:diamond:

(Pre 39%, Flop 70.1%, Turn 92.5%)

Hero shows J:heart: A:diamond: Q:spade: A:spade:

(Pre 61%, Flop 29.9%, Turn 7.5%)

UTG wins $620

Tightare imorn.

Siffror från dagen, kom mer rakeback i förrgår:

Siffror sen återkomst på PF 2010-11-12

1. Microgaming*:

Dagsresultat (exkl RB): -€ 6

Resultat (exkl RB) sen 2010-11-12: +€ 605

Utbetald RB/Bonus/Race sen 2010-11-12: +€ 2 206

Onlinesaldo**:+€ 3994

2: Svenska Spel***

Dagsresultat: + 0 kr

Resultat sen 2010-11-12: - 2 000 kr

Onlinesaldo**:+ 3 000

* Allt spel sker tills vidare på microgaming SH PLO€50 t.o.m PLO€200, "skott" på högre stakes 100% uteslutna. Midstakes (>=PLO€400) blir det troligen inte igen förrän tidigast i början på 2011. Är BR-NIT numera. Fler nätverk/siter kan det mycket väl bli snart, vi får se.

**Onlinesaldot är inte hela rullen. Rullens storlek håller jag för mig själv men mindre än 100 inköp kommer jag absolut ALDRIG ha på någon nivå jag spelar. Är ett 100% spikat löfte.

***Satte in 5ksek på SvS för att köra SM main event för 2ksek. Gick åt skogen och har inte kört något mer sen dess. Kanske blir någon gång senare, vi får se, pengarna får sitta kvar iaf.

Gngn

/Mr Tight

Länk till kommentar

Att random junk alltid floppar 2p i 4b potter känns igen men denna gillar vi, haha:

PL Omaha $1(BB) Replayer

SB ($64.50)

BB ($145)

UTG ($198)

Hero ($280)

CO ($117)

BTN ($100)

Dealt to Hero 3:heart: A:spade: A:club: T:diamond:

fold, Hero raises to $3, fold, BTN raises to $10.50, fold, fold, Hero raises to $33, BTN calls $22.50

FLOP ($67.50) 7:heart: Q:heart: 4:club:

Hero bets $67.50, BTN calls $67 (AI)

TURN ($201) 7:heart: Q:heart: 4:club: 3:spade:

RIVER ($201) 7:heart: Q:heart: 4:club: 3:spade: 7:diamond:

BTN shows Q:diamond: 5:spade: 4:diamond: 8:spade:

(Pre 46%, Flop 73.7%, Turn 82.5%)

Hero shows 3:heart: A:spade: A:club: T:diamond:

(Pre 54%, Flop 26.3%, Turn 17.5%)

Hero wins $198

mer seriöst, rätt std-omaha från båda även om hans knapp-3b kanske är väl lös. F.ö. skadeglädje in its purest form ;)

spelar bättre hittills idag, kul

Länk till kommentar

Session #1 på 1 timme avklarad, easy game.

Det är väl nu man ska börja räkna på sin timlön och förutsätta att sessionens winrate är substainable?

eazygame.jpg

Sannolikheten för jinx när man postar en goodrun-graf som ovan? ;)

Återkommer, hur som helst skönt att få uppleva en sån här "bekymmersfri vinna alla all-ins och träffa det mesta"-session. Har varit några sega dagar.

Länk till kommentar

Ickepoker: Sarah Palin ftw, nyss sa hon nyss detta:

"..... we´ve got to stand with our North Korean Allies"

Samma kvinna som hade erfarenhet av utrikespolitik eftersom hon bodde i alaska som var nära ryssland, favorit i repris:

Blir tufft för Obama om hon seglar upp som rep kandidat igen. Matt Damons stöd kanske hon inte kan räkna med dock, ännu en favorit i repris:

Som Damon undrar, hur i h-e är det möjligt för henne att nå så långt?

Man blir påmind över hur bra Sverige ändå funkar trots små glitches här och där ;)

Länk till kommentar

Dagen började ju stabilt men sen kom vildarna till borden, är jobbigt hur man än vrider på det. Variansen blir inte att leka med och lottot börjar. Är EV+ om man håller huvudet kallt, inte alltid lätt.

Bröt session #2 i förtid av just den anledningen. Två 75/40/20-killar som det rök några PLO€200-inköp mot. Bra att jag breakar iaf. Har spelat bra större delen av dagen också, gott.

Lotto-exempel:

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($201)

Hero ($216)

UTG ($304)

UTG+1 ($1,465)

CO ($202)

BTN ($374)

Dealt to Hero J:heart: 9:diamond: 7:heart: A:diamond:

fold, fold, CO raises to $7, fold, fold, Hero calls $5

FLOP ($15) 7:diamond: 4:club: 9:heart:

Hero checks, CO bets $15, Hero raises to $56, CO raises to $183, Hero raises to $207, CO calls $10

TURN ($401) 7:diamond: 4:club: 9:heart: 5:diamond:

RIVER ($401) 7:diamond: 4:club: 9:heart: 5:diamond: K:club:

Hero shows J:heart: 9:diamond: 7:heart: A:diamond:

(Pre 62%, Flop 68.5%, Turn 25.0%)

CO shows 6:diamond: 7:club: 8:club: 2:diamond:

(Pre 38%, Flop 31.5%, Turn 75.0%)

CO wins $398

..eller denna, FI har lärt sig att man kan min 3betta knappen, jag 4bettar honom med det mesta i dessa lägen eftersom han alltid har junk och håller ner sizen för att ha råd att syna 4b. Viker mot 4b gör han aldrig och oförtjänt får hans absoluta skräphand vinna, så mycket sämre HU-equity mot random 4 än den handen han har går nog inte att ha eller?. Gäller att bara glädjas åt värdet som sagt:

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($193)

BB ($278)

Hero ($294)

UTG+1 ($709)

CO ($363)

BTN ($207)

Dealt to Hero T:diamond: J:diamond: A:spade: A:heart:

Hero raises to $6, fold, fold, BTN raises to $10, SB calls $9, BB calls $8, Hero raises to $50, BTN calls $40, fold, BB calls $40

FLOP ($160) 5:heart: 2:club: Q:heart:

BB checks, Hero bets $160, BTN calls $157 (AI), BB folds

TURN ($474) 5:heart: 2:club: Q:heart: 2:spade:

RIVER ($474) 5:heart: 2:club: Q:heart: 2:spade: 8:spade:

BTN shows 2:diamond: 3:spade: 4:club: 6:heart:

(Pre 33%, Flop 52.8%, Turn 95.0%)

Hero shows T:diamond: J:diamond: A:spade: A:heart:

(Pre 67%, Flop 47.2%, Turn 5.0%)

BTN wins $471

Eller denna som gick åt rätt håll, mer std eftersom mr 73/22 faktiskt hade ett riktigt starkt drag denna gång:

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($201)

Hero ($213)

UTG ($905)

CO ($419)

BTN ($584)

Dealt to Hero 6:diamond: K:heart: A:heart: Q:club:

fold, fold, BTN raises to $7, fold, Hero calls $5

FLOP ($15) 8:heart: A:club: T:heart:

Hero checks, BTN bets $15, Hero raises to $52, BTN raises to $171, Hero raises to $204, BTN calls $33.60

TURN ($424) 8:heart: A:club: T:heart: 5:diamond:

RIVER ($424) 8:heart: A:club: T:heart: 5:diamond: A:spade:

BTN shows T:club: 9:heart: J:heart: 7:diamond:

(Pre 46%, Flop 42.6%, Turn 32.5%)

Hero shows 6:diamond: K:heart: A:heart: Q:club:

(Pre 54%, Flop 57.4%, Turn 67.5%)

Hero wins $421

Återkommer.... pusta lite först

Länk till kommentar

Dagens överlägset lösaste/sämsta push, mot monk som inte kan förlora en hand idag, trodde på mycket FE här men fel hade jag visst.

Inte bra av mig, bara dåligt men ändå får jag in det med 45%:

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($272)

BB ($206)

UTG ($860)

Hero ($329)

CO ($213)

BTN ($621)

Dealt to Hero J:spade: 9:heart: 7:club: Q:club:

fold, Hero raises to $6, fold, BTN calls $6, SB calls $5, fold

FLOP ($20) 4:spade: 9:diamond: 3:club:

SB checks, Hero bets $16, BTN raises to $48, SB folds, Hero raises to $164, BTN raises to $512, Hero calls $159 (AI)

TURN ($667) 4:spade: 9:diamond: 3:club: T:diamond:

RIVER ($667) 4:spade: 9:diamond: 3:club: T:diamond: 7:diamond:

Hero shows J:spade: 9:heart: 7:club: Q:club:

(Pre 59%, Flop 45.1%, Turn 32.5%)

BTN shows 8:club: 3:heart: 9:spade: T:spade:

(Pre 41%, Flop 54.9%, Turn 67.5%)

BTN wins $664

Ta paus, skärp till detta. Var ju mil över EV i morse, nu ligger jag under för dagen, klassiskt omaha.

Länk till kommentar

Lol.......?

Fi spelar 61/4/0,3 med 0,3% i aggression.

Han är troligen den jag helst möter av alla spelare jag någonsin sett i hela mitt liv.... bokstavligen alltså.

Clickraisen är hans trademark-move.

Trodde det var minst 99,99% sannolikhet han hade nötstegen också. Han kanske såg fel?

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($334)

BB ($119)

UTG ($92)

UTG+1 ($277)

CO ($67.80)

BTN ($270)

Dealt to Hero Q:heart: 8:diamond: A:heart: T:spade:

fold, fold, CO raises to $4, fold, Hero raises to $14, BB calls $12, CO calls $10

FLOP ($42) 9:club: K:heart: J:diamond:

Hero bets $20, BB calls $20, CO folds

TURN ($82) 9:club: K:heart: J:diamond: 3:heart:

Hero bets $36, BB raises to $72, Hero raises to $108, BB calls $11.70

RIVER ($249) 9:club: K:heart: J:diamond: 3:heart: 5:heart:

Hero shows Q:heart: 8:diamond: A:heart: T:spade:

(Pre 59%, Flop 89.0%, Turn 96.2%)

BB shows 8:spade: 6:diamond: A:spade: T:diamond:

(Pre 41%, Flop 11.0%, Turn 3.8%)

Hero wins $246

Länk till kommentar

Undrar om de har slagit på fiskriggen på alla sajter idag :mrgreen:.

Känner igen det från mitt första pass idag. Gick liksom knappt att vinna en hand. Antingen träffar de nuts med sin skit eller så synar de hela vägen och sätter en 2 eller 4 outare på river.

Enda man kan trösta sig med är att man vet att man i stort spelat bra och rätt och i längden kommer degen tillbaka.

Håll huvet kallt bara Mr T.

Edit: Visst e hon go Fru Palin. Ett riktigt Presidentämne :mrgreen:

Länk till kommentar

Jag springer bajs idag på ungefär alla sätt som går men spelar faktiskt ganska bra trots allt.

...och nu kom denna mot samma FI som ovan.

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($605)

BB ($227)

UTG ($200)

UTG+1 ($75)

CO ($83.90)

BTN ($350)

Dealt to Hero 7:club: J:heart: A:spade: A:heart:

fold, fold, CO calls $2, BTN raises to $4, Hero raises to $16, BB calls $14, CO calls $14, BTN calls $12

FLOP ($64) 2:heart: A:diamond: T:heart:

Hero bets $34, BB calls $34, CO folds, BTN folds

TURN ($132) 2:heart: A:diamond: T:heart: K:diamond:

Hero bets $88, BB calls $88

RIVER ($308) 2:heart: A:diamond: T:heart: K:diamond: 5:diamond:

Hero bets $154, BB calls $87

Hero shows 7:club: J:heart: A:spade: A:heart:

(Pre 70%, Flop 89.8%, Turn 47.5%)

BB shows J:spade: Q:club: J:diamond: 9:spade:

(Pre 30%, Flop 10.2%, Turn 52.5%)

BB wins $479

Edit: nu spelar jag sämre, småtiltat. Paus omgående.

Länk till kommentar

Omaha är sjukt som sagt så många gånger tidigare.

Vissa dagar dock värre än andra....

Kolla bilden nedan från idag, ny kille på PLO€200 (55/15/5 med 1,7 aggr) idag, sannolikt ingen världsstjärna av statsen att döma. Kolla €3,5k-stacken han fiskat ihop under dagen på det enda bord han spelar:

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

goodrunfish.jpg

(och yes, han rivrade obv också sin färg i handen ni ser spelas också, jag c/f iaf)

Efter en del swings har jag hittat plus för dagen.

Fotboll nu, återkommer senare

/Mr Tight

Länk till kommentar

Kom just hem frå fotbollen och inser att jag är för seg för att spela mer idag, väljer att boka ett plus istället.

Detta skrev jag f.ö. tidigare idag:

Session #1 på 1 timme avklarad, easy game.

Det är väl nu man ska börja räkna på sin timlön och förutsätta att sessionens winrate är substainable?

eazygame.jpg

Sannolikheten för jinx när man postar en goodrun-graf som ovan? ;)

Återkommer, hur som helst skönt att få uppleva en sån här "bekymmersfri vinna alla all-ins och träffa det mesta"-session. Har varit några sega dagar.

...och resten av dagen blev allt annat än eazy game, gäller att ha nerver för swings när det 3/4-bettas varje hand, bokstavligen:

noteazygame.jpg

..och siffror, gröna igen, skönt:

Siffror sen återkomst på PF 2010-11-12

1. Microgaming*:

Dagsresultat (exkl RB): +€ 781

Resultat (exkl RB) sen 2010-11-12: +€ 1 386

Utbetald RB/Bonus/Race sen 2010-11-12: +€ 2 206

Onlinesaldo**:+€ 4 775

2: Svenska Spel***

Dagsresultat: + 0 kr

Resultat sen 2010-11-12: - 2 000 kr

Onlinesaldo**:+ 3 000

* Allt spel sker tills vidare på microgaming SH PLO€50 t.o.m PLO€200, "skott" på högre stakes 100% uteslutna. Midstakes (>=PLO€400) blir det troligen inte igen förrän tidigast i början på 2011. Är BR-NIT numera. Fler nätverk/siter kan det mycket väl bli snart, vi får se.

**Onlinesaldot är inte hela rullen. Rullens storlek håller jag för mig själv men mindre än 100 inköp kommer jag absolut ALDRIG ha på någon nivå jag spelar. Är ett 100% spikat löfte.

***Satte in 5ksek på SvS för att köra SM main event för 2ksek. Gick åt skogen och har inte kört något mer sen dess. Kanske blir någon gång senare, vi får se, pengarna får sitta kvar iaf.

Gngn, mer imorn

Länk till kommentar