Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg

Mr_Tight

Recommended Posts

Behövde inte detta nu.

Allt gick åt h-e. All-in på turn med nötter mot 5-höga färgdrag, klonk. All-in på flopp med två blockers på färgen och topp två. Klonk. All-in på turn med nötstege mot högre stegdrag, klonk. Killen som tombluffar mot min triss drar in runner-runner färg. Och tyngsta var all-in på floppen i jättepott (550 usd). Jag med topp 2 och J-högt f-drag (blockers). Två stycken med färgdrag utan träff på brädan synar sig in och självklart kommer färgen trots alla dessa blockers. SPYkänsla!!!!!!!

Vann inte en pottjävel. Förlorade alla all-ins (10-11 st sista timmen och var favorit mer än hälften av dessa). Helt jävla sjukt. Ok om jag haft rulle för det men nu behövde jag det inte. INTE NU för i H-E!!!!!

HELT JÄVLA SJUKT!!!!!!!!!!

Ännu skummare är att jag spelat rätt hyfsat hela tiden. HELT JÄVLA FUCKAT!!!!

400 usd kvar av rullen nu (ja, chansade och spelade 2/2 eftersom det fanns sjukt bra värde)

Hatar verkligen detta. Folk synar sig all-in på turn med hemska färgdrag och kan bara inte missa, inte en ENDA JÄVLA GÅNG!!!!!!! Ok om jag iaf vunnit någon pott men INGEN??? Vafan är sannolikheten? Varför nu? SUCK! Jag vet, jag ska ju jubla över att folk spelar så jävla illa....... Svårt att jubla nu bara. Kunde inte en sån här mardröms-session kommit lite senare när rullen tillåter det??

Fotbollsmatch nu, nu har jag whinat klart

(ja, jag vet att jag körde för högt men det var en medveten chansning, ingen tilt)

Over and out

Hatar poker

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Seriöst tighten, så skulle jag nog funderat på lägga ner pokern om jag var dig... Det är inte första gången du gular rullen.. Sen grindar du dig uppåt men tiltar bort allt igen. har läst din blogg ett bra tag och det är samma visa varje gång.

Ursäkta om det låter taskigt det jag skriver... Börja plugga eller jobba så du slipper tänka på pokern.

Länk till kommentar

Seriöst tighten, så skulle jag nog funderat på lägga ner pokern om jag var dig... Det är inte första gången du gular rullen.. Sen grindar du dig uppåt men tiltar bort allt igen. har läst din blogg ett bra tag och det är samma visa varje gång.

Ursäkta om det låter taskigt det jag skriver... Börja plugga eller jobba så du slipper tänka på pokern.

Håller med. Sen att du ursäktar ditt spel på 3-4 nivåer över ditt egentliga br-spel med att det är "sjukt bra värde" ändrar ingenting. Känns som en standarsvar för folk som inte förstår grundläggande brmanagement.

Länk till kommentar

112, word mannen:-D

Är "rätt" less så rådet är bra. Mindre poker ska det iaf garanterat bli framöver.

Angående "göra annat" så är det ett bra råd som fan och så kommer det ju bli i höst. Flyttar till Uppsala om 3 veckor och börjar plugga till psykolog eller lärare i september. Ska bli grymt superskönt att ha annat att fokusera på.

Håller med. Sen att du ursäktar ditt spel på 3-4 nivåer över ditt egentliga br-spel med att det är "sjukt bra värde" ändrar ingenting. Känns som en standarsvar för folk som inte förstår grundläggande brmanagement.

Hertigen..... Men suck..... Förstår BR-mgmt gör jag nog så dina arroganta/överlägsna kommentarer kan du skriva nån annanstans. Har jävligt svårt för nollor som ska vara besserwissers på nätet, inget bättre för dig sötnos?

Mitt problem är inte förståelse utan däremot brist på disciplin, klarar bevisligen inte längre (gick bra för något år sen) att tillämpa mina "kunskaper" i BR mgmt när det swingar rejält neråt.

Länk till kommentar

Motgångar online idag men vi kvitterade iaf till 2-2 i matchens sista minut.

Viktig tidig seriefinal i div 7 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inga pokerstories. Tidigare inlägg visade nog ungefär hur "bra" det gått idag så det får räcka där. Här nedan kommer de pissiga siffrorna:

Ska verkligen försöka låta bli att gula på Betsson framöver, ligger illa till. Kommer sätta in pengar och köra SvS med spelbegränsningar (maxförlust/dag) inom någon vecka. Borde förhoppningsvis kunna lösa skottningstilt-problemet eller?

Hoppas bara motståndet inte är alltför vasst, kommer börja lågt som fan. Har för mig det är 0,5/1 sek som gäller då va..? :mrgreen: :mrgreen:

Resultat sessionen (exkl rakeback): -578 usd

Rulle förrändring (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +1 545 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +5 792 usd

Bankrulle ongame: + 769 usd

Spelade timmar idag: 4 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 387 h

Senaste idiotspel (tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (3 dagar sen)

Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 512 kr (43 timmar)

Insättningar online sen 2008-02-15: -1000 usd

Uttag online sen 2008-02-15: +8 792 usd

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

112, word mannen:-D

Är "rätt" less så rådet är bra. Mindre poker ska det iaf garanterat bli framöver.

Angående "göra annat" så är det ett bra råd som fan och så kommer det ju bli i höst. Flyttar till Uppsala om 3 veckor och börjar plugga till psykolog eller lärare i september. Ska bli grymt superskönt att ha annat att fokusera på.

Hertigen..... Men suck..... Förstår BR-mgmt gör jag nog så dina arroganta/överlägsna kommentarer kan du skriva nån annanstans. Har jävligt svårt för nollor som ska vara besserwissers på nätet, inget bättre för dig sötnos?

Mitt problem är inte förståelse utan däremot brist på disciplin, klarar bevisligen inte längre (gick bra för något år sen) att tillämpa mina "kunskaper" i BR mgmt när det swingar rejält neråt.

Nej du förstår uppenbarligen inte BR-management. Jag skrev ingen arrogant/överlägsen kommentar. Jag skrev en kommentar av hur jag ser på hur du spelar. Men du kanske tycker att det är helt ok att gambla helt vilt med rullen?

Titta på det jag har fetmarkerat. När tror du br-management behövs som mest? När du rushar som fan eller när du backar mkt? I min bok förstår du inte br-management, eller vi kan säga så här för att du ska vara nöjd, du förstår men vill inte använda dig av dessa kunskaper.

Aja, synd att du ska vara så otrevlig. Sista gången jag läser din dagbok.

Länk till kommentar

Nej du förstår uppenbarligen inte BR-management. Jag skrev ingen arrogant/överlägsen kommentar. Jag skrev en kommentar av hur jag ser på hur du spelar. Men du kanske tycker att det är helt ok att gambla helt vilt med rullen?

Titta på det jag har fetmarkerat. När tror du br-management behövs som mest? När du rushar som fan eller när du backar mkt? I min bok förstår du inte br-management, eller vi kan säga så här för att du ska vara nöjd, du förstår men vill inte använda dig av dessa kunskaper.

Aja, synd att du ska vara så otrevlig. Sista gången jag läser din dagbok.

Under tre års bloggande har jag varit otrevlig högst 2-3 gånger mot folk som kommenterat. Detta var första gången på nära ett år. Står inte ut med arrogans. Om du skrev i "välmening" så uttrycker du dig jävligt överlägset/drygt. Det är min uppfattning, andra kanske inte håller med. Nog om detta, har annat att tänka på och det har säkert du också.

Länk till kommentar

Under tre års bloggande har jag varit otrevlig högst 2-3 gånger mot folk som kommenterat. Detta var första gången på nära ett år. Står inte ut med arrogans. Om du skrev i "välmening" så uttrycker du dig jävligt överlägset/drygt. Det är min uppfattning, andra kanske inte håller med. Nog om detta, har annat att tänka på och det har säkert du också.

Vad skrev jag som var arrogant? Han som skrev ovan sa t.o.m. att du skulle sluta spela, bara att jämföra med vad jag skrev, att du inte har br-management kunskaperna, eller iaf så visar du inte det. Och handen på hjärtat, har jag fel??

Jag gissar att du är lite känslig för kritik just nu (om jag hade förlorat i princip hela min br hade jag också varit det) men jag kan inte se vad jag sa som var arrogant eller överlägset/drygt. Jag spelar 0.5/1 på SVS så jag har inte direkt något att skryta med.

Lycka till vid borden

Länk till kommentar

Har inte blivit några större mängder spel idag. Det spel som blivit av liknar mest en desperat kamp för att inte gula den minimala ongame-rullen. Mest 1/1 idag, även 0,5/0,5. Båda nivåerna för höga för aktuell rulle, medveten om detta men chansar nu något.

Har ofta bra edge och kommer jag bara upp över 2-2,5k igen så är jag hyfsat safe så länge jag INTE idiotskottar 5/5 eller liknande igen. .....Still alive iaf!!!

Är nu själv inne i ett sånt där "idiot-stadium" att jag faktiskt hoppas de ska lägga sig på turn när jag ställer all-in med nöten (stege eller set). Normalt ska jag jag ju ABSOLUT vilja ha syn av draget (oftast färgdrag) eftersom det rent statistisk bara ska träffa runt 20% av gångerna på sista kortet, STORT EV+ för mig när de synar!!!! Tyvärr ställer variansen till det rejält ibland och inte heller idag kunde de missa. Svårt som fan att bygga på rullen då och de händer jag vann var oftast i de fall FI drog 100% dött. Jaja, VET ju att det ALLTID vänder på lång sikt.

MEN: Lyckades även själv göra 2-3 riktiga idiotspel idag. Det sämsta var när jag helt plötsligt fick ett bluffryck på floppen QQ4. En motståndare, aktiv kille, vilde som bombat det mesta ett tag, höjer preflopp mest hela tiden. Jag ur position denna hand:

"-Ähhh, inte fan har han damen. Jag låtsas att jag har den istället och jag har ju lite outs med PP och f-draget".

Raisar flopp, han synar. Ställer turn, han synar och jag får inte dra ut. Skitsmart move, bästa sättet att donerar pengar (jo, han hade damen). Sånt där skit ska jag bara inte hålla på med. Tiltspel från mig.

MEN, sista timmen kom ändå en hand som mentalt kändes som en vändning. Se HH nedan

I denna stora pott fanns det en del möjligheter att bli utdragen fult men jag klarade mig!!!! Självklart har ju inte slumpen nått minne men ändå, känns ändå skönt att få vinna denna....fan så skönt att INTE bli utsugen när jag träffar veckans kanske vackraste flopp. Jag var "bara" 78% favorit men det hade kunnat gått illa med alla hans outs för stege och potten var stor för min lilla rulle:

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-66951261-696

Table Ronttosaurus' OH, 5 May 2008 7:12 PM ET

Seat 1: -Malakow- ($64.85 in chips)

Seat 3: XXXX ($331.05 in chips)

Seat 4: VeryGodinBeD ($96.00 in chips)

Seat 5: Cafe No Se [ Ace of Clubs,10 of Clubs,King of Diamonds,10 of Diamonds ] ($142.35 in chips)

Seat 10: JP1950 ($114.35 in chips)

ANTES/BLINDS

JP1950 posts blind ($1), -Malakow- posts blind ($1).

PRE-FLOP

XXXX calls $1, VeryGodinBeD folds, Cafe No Se bets $5, JP1950 folds, -Malakow- calls $4, XXXX calls $4.

FLOP [board cards King of Clubs,6 of Clubs,10 of Spades ]

-Malakow- checks, XXXX bets $16, Cafe No Se bets $64, -Malakow- folds, XXXX bets $192, Cafe No Se calls $73.35 and is all-in.

TURN [board cards King of Clubs,6 of Clubs,10 of Spades,6 of Spades ]

RIVER [board cards King of Clubs,6 of Clubs,10 of Spades,6 of Spades,Ace of Spades ]

SHOWDOWN

XXXX shows [ Ace of Hearts,Queen of Hearts,Jack of Hearts,9 of Spades ]

Cafe No Se shows [ Ace of Clubs,10 of Clubs,King of Diamonds,10 of Diamonds ]

XXXX wins $70.65, Cafe No Se wins $287.70.

Knappt plus idag:

Resultat sessionen (exkl rakeback): +236 usd

Rulle förrändring (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +1 781 usd

Bankrulle ongame: + 1 005 usd

Spelade timmar idag: 4 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 391 h

Senaste idiotspel (tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (4 dagar sen)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Vad skrev jag som var arrogant? Han som skrev ovan sa t.o.m. att du skulle sluta spela, bara att jämföra med vad jag skrev, att du inte har br-management kunskaperna, eller iaf så visar du inte det. Och handen på hjärtat, har jag fel??

Jag gissar att du är lite känslig för kritik just nu (om jag hade förlorat i princip hela min br hade jag också varit det) men jag kan inte se vad jag sa som var arrogant eller överlägset/drygt. Jag spelar 0.5/1 på SVS så jag har inte direkt något att skryta med.

Lycka till vid borden

Ok, blir det sista om detta nu... Ska försöka vara tydlig så det framgår varför jag blev irriterad.

1. Ja, jag är alltid "känslig för kritik" om det avser uttalanden som saknar grund och dessutom endast varkar ha som syfte att verka allmänt dryg/viktig. Har aldrig stått ut med besserwissers som uttalar sig grundlöst. Detta gäller dock oavsett hur "min rulle råkar må för tillfället".

2. Och....Handen på hjärtat... ja, fel har du absolut :mrgreen:

Statistik och siffror har jag nog koll på (och det är ju exakt vad br-mgmt är, att ha marginal för att klara alla jävla slumpmässiga avvikelser från förväntat utfall, stadardavvikelse, swings, varians, kärt barn har många namn....). MEN: att sedan tillämpa kunskapen är en jävla skillnad. "Do what I say, don't do what I do". Säg den alkoholist som inte vet det är pantat att kröka btw. Det är mitt megaproblem (nej, är absolut inte alkoholist, snusar bara för mycket, alltid nått va? haha:lol: :lol: ).

Håller med. ---->

Antar du syftar på tidigare läsares kommentar. Han vet hyfsat vad han pratar om och har följt bloggen länge i med- och motgång. Du har sett denna blogg sen den kom till PF antar jag? Jag har otroligt nog trots skitpissig disciplin nettoplussat ungefär en halv miljon kronor på poker under ca 1800 timmars spel i två vändor mellan jobb/studier.

Visst, absolut INGET att skryta med och löjliga kaffepengar för många på detta forum men inte för mig. De betalar för allt som kostar i livet (hyra, mat, roliga prylar, resor etc. etc). Är då knappast givet eller enkelt att "bara" sluta spela, speciellt inte eftersom jag faktiskt behöver inkomst under 6 års kommande studier. CSN får jag inte 6 år till och miljonär är jag inte (ännu)

Sen att du ursäktar ditt spel på 3-4 nivåer över ditt egentliga br-spel med att det är "sjukt bra värde" ändrar ingenting. Känns som en standarsvar för folk som inte förstår grundläggande brmanagement.

Jag "ursäktar" ingenting. Det ÄR en risk/chansning att spela för högt för rullen och det VET jag MEN gör det (tyvärr) löjligt ofta pga av eget kontroll-tapp(tiltskottning) eller som "medveten chansning". Blir därför störd när det dyker upp nån "random snubbe" (du) som troligen inte har koll på bakgrunden och gör lösa antaganden kring mina kunskaper etc.

Seriöst: Om din kommentar nu var "välmenande".... vad var då "meningen"? Vilket var rådet du ville ge mig, dvs syftet med kommentaren? Att jag skulle komma till någon form av insikt...? Känslan jag fick var att du bara ville dryga dig och glänsa med att du minsann visste att det var viktigt med BR-management för att inte gula. Men....... Av dina 2 senare kommentarer att döma så har du ifs framstått som rätt vettig så den första kanske var ett undantag?

Jävlar vad långt svar det här blev......:shock: :shock: :shock:

Lycka till vid borden

Tack för lyckönskningen! Uppskattas.

Önskar dig detsamma.

Det behövs dock mer än lycka, disciplin är som sagt allt....

Länk till kommentar

Tighten...

Nu kommer jag vara en av de där bessina...Jag varnade dig redan på kortvargarna, ditt spel håller inte i längden. Med spel menar jag allting som har med spelet att göra, visst, du kanske har en grym ptBB/100 på lägre nivåer, men det är ju helt oviktigt i sammanhanget då du spelar majoriteten av din tid på högre nivåer. Din ptBB på högre nivåer lär vara tvärkass och att inte inse (för typ 5 gången, jag räknade igenom CW nu) att du gular där uppe och bara gå ner och krossa nivån så tar du idiotskotningar, "för värdet var bra". Även fast värdet var bra så har du inte särskilt många inköp till nivån, inte ens med mycket rakeback och särskilt inte i omaha.

Bit i det sura äpplet (som jag snart ska göra) och stanna där nere ett tag. Dawwe fick ordning på sitt spel efter flera månader och har nu rulle för sin nivå, gör samma resa. Sätt tidsgränser när du får kliva upp och jobba efter att hålla dem, och skaffa någon som kan tömma ditt konto/låsa det vid behov.

Hoppas du ser det som konstruktiv kritik.

Länk till kommentar

Du skrev ett vääldigt långt inlägg så jag svarar med manuell citering :lol:

"1. Ja, jag är alltid "känslig för kritik" om det avser uttalanden som saknar grund och dessutom endast varkar ha som syfte att verka allmänt dryg/viktig. Har aldrig stått ut med besserwissers som uttalar sig grundlöst. Detta gäller dock oavsett hur "min rulle råkar må för tillfället"."

Jag tycker inte att det var ett grundlöst uttalande. Även om du har kunskapen om hur br-management sköts så gör du det tyvärr inte.

"Statistik och siffror har jag nog koll på (och det är ju exakt vad br-mgmt är, att ha marginal för att klara alla jävla slumpmässiga avvikelser från förväntat utfall, stadardavvikelse, swings, varians, kärt barn har många namn....). MEN: att sedan tillämpa kunskapen är en jävla skillnad. "Do what I say, don't do what I do". Säg den alkoholist som inte vet det är pantat att kröka btw. Det är mitt megaproblem (nej, är absolut inte alkoholist, snusar bara för mycket, alltid nått va? haha )."

se ovan :-D

"Antar du syftar på tidigare läsares kommentar. Han vet hyfsat vad han pratar om och har följt bloggen länge i med- och motgång. Du har sett denna blogg sen den kom till PF antar jag? Jag har otroligt nog trots skitpissig disciplin nettoplussat ungefär en halv miljon kronor på poker under ca 1800 timmars spel i två vändor mellan jobb/studier."

Ja jag har följt bloggen sen den kom till PF. Att +a så mkt är helt otroligt enligt mig. Jag har en rulle som inte ens är i närheten av dina inspelade pengar. wp

"Visst, absolut INGET att skryta med och löjliga kaffepengar för många på detta forum men inte för mig. De betalar för allt som kostar i livet (hyra, mat, roliga prylar, resor etc. etc). Är då knappast givet eller enkelt att "bara" sluta spela, speciellt inte eftersom jag faktiskt behöver inkomst under 6 års kommande studier. CSN får jag inte 6 år till och miljonär är jag inte (ännu) "

Se ovan :-D

"Jag "ursäktar" ingenting. Det ÄR en risk/chansning att spela för högt för rullen och det VET jag MEN gör det (tyvärr) löjligt ofta pga av eget kontroll-tapp(tiltskottning) eller som "medveten chansning". Blir därför störd när det dyker upp nån "random snubbe" (du) som troligen inte har koll på bakgrunden och gör lösa antaganden kring mina kunskaper etc."

Anledningen till att jag skrev att du "ursäktade" ditt spel på 2/2 när du hade typ 800 i rulle (tror jag, orkar inte se efter :-D) och du skrev att du vet att du spelar för högt men det var bra värde där just då.

"Seriöst: Om din kommentar nu var "välmenande".... vad var då "meningen"? Vilket var rådet du ville ge mig, dvs syftet med kommentaren? Att jag skulle komma till någon form av insikt...? Känslan jag fick var att du bara ville dryga dig och glänsa med att du minsann visste att det var viktigt med BR-management för att inte gula. Men....... Av dina 2 senare kommentarer att döma så har du ifs framstått som rätt vettig så den första kanske var ett undantag?"

Har tittat igenom mina inlägg (lite väl snabbt och inte så noga) men hittar inte var jag skrev att det var med välmening? Jag ville bara kommentera ditt spel, att det var onödigt högt, att det medför en stor risk (vilket du tydligen vet). Innerst inne tycker jag att det är så onödigt. Såg din graf i månadsresultattråden och uppenbarligen är du en bra spelare (förmodligen mycket bättre än vad jag nånsin kommer att bli) , du verkar trevlig, osv osv. Därför är det så onödigt att falla på en sån sak som att inte kunna ha hand om br + disciplinen.

Länk till kommentar

Oj vad många åsikter o tyckare det finns:mrgreen:

Faktum kvarstår dock: Tighten har ju trots allt livnärt sig på pokern och gör det även nu i skrivande stund.

Jag tror starkt på att hans nettoresultat kommer att öka nu om han byter till svs där han kan hindra sig själv från att tilta bort för mycket genom deras spelgränser.

Skulle du mot förmodan gå dåligt på omaha på svs så vet du vad du ska göra tighten, jag har ju gett dig det 100% nötrådet och du vet precis vad jag menar;-)

Mvh Johan

Länk till kommentar

Tighten...

Nu kommer jag vara en av de där bessina...Jag varnade dig redan på kortvargarna, ditt spel håller inte i längden. Med spel menar jag allting som har med spelet att göra, visst, du kanske har en grym ptBB/100 på lägre nivåer, men det är ju helt oviktigt i sammanhanget då du spelar majoriteten av din tid på högre nivåer. Din ptBB på högre nivåer lär vara tvärkass och att inte inse (för typ 5 gången, jag räknade igenom CW nu) att du gular där uppe och bara gå ner och krossa nivån så tar du idiotskotningar, "för värdet var bra". Även fast värdet var bra så har du inte särskilt många inköp till nivån, inte ens med mycket rakeback och särskilt inte i omaha.

Bit i det sura äpplet (som jag snart ska göra) och stanna där nere ett tag. Dawwe fick ordning på sitt spel efter flera månader och har nu rulle för sin nivå, gör samma resa. Sätt tidsgränser när du får kliva upp och jobba efter att hålla dem, och skaffa någon som kan tömma ditt konto/låsa det vid behov.

Hoppas du ser det som konstruktiv kritik.

Tjena Ludvvig

Tack för en saklig och väl underbyggt kommentar.

Precis som du säger du håller troligen inte ens mitt "A-game" för medium/high PLO. Att då vara där på semitilt med liten rulle och/eller rädda pengar gör det bara värre. Stämmer också ditt antagande....Enligt PT så är tyvärr mitt BB/100 negativt på PLO1000 och uppåt.

Ska verkligen försöka följa ditt råd men inser samtidigt att "jag verkligen har problem". Behöver göra mer än bara "försöka" för typ 6:e gången.

Måste nog ha spelbegränsningar (dvs spela SvS) för att inte tilta iväg 70% av vinsten som jag sååååå ofta gjort innan.

Återkommer ärligt i bloggen med hur det går.

"enligt i tidigare inlägg"

Detta är historia nu, missförstånd blir det lätt på nätet...... :)

GL med spelet etc!

Oj vad många åsikter o tyckare det finns:mrgreen:

Faktum kvarstår dock: Tighten har ju trots allt livnärt sig på pokern och gör det även nu i skrivande stund.

Jag tror starkt på att hans nettoresultat kommer att öka nu om han byter till svs där han kan hindra sig själv från att tilta bort för mycket genom deras spelgränser.

Skulle du mot förmodan gå dåligt på omaha på svs så vet du vad du ska göra tighten, jag har ju gett dig det 100% nötrådet och du vet precis vad jag menar;-)

Mvh Johan

Tack Johan :)

Ludwigs inlägg är dock rakt på sak och borde stämma 99,9%.

Lyckas jag "bara" följa hans råd så "behöver jag" inte följa ditt personliga nötråd! (du vet vad jag menar, 4 kort är roligare än 2:)). Men spelbegränsningar och SvS ska absolut ordnas.

Ha det!

Länk till kommentar

Eftersom du har stora skottningsproblem borde du kanske förbjuda dig själv att ha en "skott-rulle" vid sidan av din vanliga rulle. Att köra ett inköp på plo$500 triggar ju en bara att fortsätta där, även om det först är ett medvetet beslut. Förlorar du inköpet så blir det lätt "äh vafan, ett till, bara vinna tillbaka" har du ingen skottrulle och inte spelar på högre nivåer så kommer säkerligen suget för att skotta minska med tiden, men om du igår körde högre så finns suget idag att göra likadant.

En dålig jämförelse men ändå inte: Man ger inte en alkolist en lättöl till maten, på samma sätt borde du inte ge dig ett inköp till högre nivåer.

Är ett tips och inte klagomål/gnäll...hoppas att du lyckas fixa till din ongame-rulle igen.

Lycka till!!!

Jimmy

Länk till kommentar

Eftersom du har stora skottningsproblem borde du kanske förbjuda dig själv att ha en "skott-rulle" vid sidan av din vanliga rulle. Att köra ett inköp på plo$500 triggar ju en bara att fortsätta där, även om det först är ett medvetet beslut. Förlorar du inköpet så blir det lätt "äh vafan, ett till, bara vinna tillbaka" har du ingen skottrulle och inte spelar på högre nivåer så kommer säkerligen suget för att skotta minska med tiden, men om du igår körde högre så finns suget idag att göra likadant.

En dålig jämförelse men ändå inte: Man ger inte en alkolist en lättöl till maten, på samma sätt borde du inte ge dig ett inköp till högre nivåer.

Är ett tips och inte klagomål/gnäll...hoppas att du lyckas fixa till din ongame-rulle igen.

Lycka till!!!

Jimmy

BRA tips Jimmy, inga mer jävla skott.

Såg just detta:

http://pokerforum.nu/forum/studier/47059-coaching-erbjudes-av-vaelkaent-proffs.html

DEN killen verkar ha allt det där jag saknar.

Söndag är givet. Hoppas han kan lära ut också....

Länk till kommentar

Segt, segt, segt idag......

Ongame verkar lagga/sega och ligga nere till och från. Bortsett från detta så krävs det fortfarande max 0 outs hos FI för att jag ska kunna vinna potten om vi hamnar all-in innan rivern. Får ju gärna lossna lite snart men ska inte whina sönder bloggen nu!! Inte så mycket back trots allt.

Tog en paus efter att ha gjort dagens enda tiltspel som kostade 80 usd.

Synd, skulle ju inte göra såna idag ju. Inga mer nu oavsett hur många beats jag springer in i. Mer 1/1 och 0,5/0,5 senare om ongame nu bara vill börja funka igen.

SvS-start blir det nästa vecka hade jag tänkt. Ska bli kul som fan att prova något nytt och dessutom ha inbyggd stop-loss!!!

Mer senare, besparar er HH från sessionen då det mest skulle blir en massa whine....:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nästan klart nu, om 2,5 veckor flyttar jag äntligen till Uppsala, går fan mest runt och väntar på detta nu. Seeeeegt även detta.

Gnälligt inlägg detta, positivt tänk nu!!!

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Ongame kom igång igen och det blev mer spel.

Nu spelade jag till och från som en jävla fylletomte.. Exempel på dagens största jävla idiotspel från mig. Sjukt nog klonkar jag denna på sådär fult sätt som mina motståndare ibland gör. Min tanke på floppen var att "representera" 6:an men å andra sidan visste jag redan innan att FI är typen som aldrig släpper sina uppenbara AAxx här. Illa spelat men tur som fan.

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-67036255-25

Table Cafe No Se's OH, 6 May 2008 2:42 PM ET

Seat 1: XXXX ($63.60 in chips)

Seat 2: TVerscetti ($95.00 in chips)

Seat 4: Cafe No Se [ 8 of Hearts,10 of Hearts,King of Diamonds,King of Hearts ] ($100.00 in chips)

Seat 8: Hi-SpeedSoul ($8.05 in chips)

Seat 10: gandzia ($193.25 in chips)

ANTES/BLINDS

gandzia posts blind ($1), ugada posts blind ($1).

PRE-FLOP

TVerscetti folds, Cafe No Se bets $4, Hi-SpeedSoul folds, gandzia folds, XXXX bets $12, Cafe No Se calls $9.

FLOP [board cards 6 of Diamonds,5 of Spades,6 of Clubs ]

XXXX bets $15, Cafe No Se bets $72, XXXX calls $35.60 and is all-in.

TURN [board cards 6 of Diamonds,5 of Spades,6 of Clubs,King of Clubs ]

RIVER [board cards 6 of Diamonds,5 of Spades,6 of Clubs,King of Clubs,8 of Clubs ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 8 of Hearts,10 of Hearts,King of Diamonds,King of Hearts ]

XXXX shows [ 9 of Spades,Ace of Clubs,Ace of Hearts,8 of Diamonds ]

Cafe No Se wins $146.60.

Skäms över ovanstående spel. Don't try this at home.....

Var 2-3 till spel i liknande stil från mig (då klonkade jag inte dock). Så här kan jag absolut inte spela om det nu ska gå att bygga upp rullen igen. Anledning till idiotin? Osäkert, kanske är att jag nu sitter och "jagar" till och från? Kanske att jag känner att "de här killarna är ju så ofta dåliga att jag bara ska vinna lätt". Snacka om recept på undergång..... är flera som absolut inte är dåliga och även de sämre spelarna spelar hyfsat till och från.

Måste spela MYCKET bättre än så...

Hade i övrigt rej'la problem att träffa också så det blev mycket fold, fold, fold. Ett stort undantag dock. Nedanstående träffar jag löjligt magiskt och får oväntat bra aktion av en kille som annars brukar kunna spela hyfsat ok. Vad han gör i handen nedan kan man ju fråga sig..., säger kanske en del om att alla får rejält hjärnsläpp ibland:

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-67026127-250

Table Cafe No Se's OH, 6 May 2008 3:16 PM ET

Seat 2: Cafe No Se [ 10 of Hearts,10 of Clubs,5 of Hearts,King of Clubs ] ($103.35 in chips)

Seat 6: QueBena.71 ($41.20 in chips)

Seat 9: XXXX ($121.85 in chips)

Seat 10: xFAT ASSx ($98.85 in chips)

ANTES/BLINDS

xFAT ASSx posts blind ($1), Cafe No Se posts blind ($1).

PRE-FLOP

QueBena.71 calls $1, XXXX calls $1, xFAT ASSx checks, Cafe No Se checks.

FLOP [board cards 10 of Spades,2 of Clubs,4 of Clubs ]

xFAT ASSx checks, Cafe No Se bets $3.50, QueBena.71 calls $3.50, XXXX bets $18, xFAT ASSx folds, Cafe No Se bets $58, QueBena.71 folds, XXXX bets $102.85 and is all-in, Cafe No Se calls $40.85 and is all-in.

TURN [board cards 10 of Spades,2 of Clubs,4 of Clubs,7 of Clubs ]

RIVER [board cards 10 of Spades,2 of Clubs,4 of Clubs,7 of Clubs,Ace of Clubs ]

SHOWDOWN

XXXX shows [ 2 of Spades,2 of Diamonds,7 of Hearts,4 of Diamonds ]

Cafe No Se shows [ 10 of Hearts,10 of Clubs,5 of Hearts,King of Clubs ]

Cafe No Se wins $210.20, XXXX wins $18.50.

När folk spelar som ovan är det INTE svårt att vinna......

Keep it up please! :)

Mer info senare, ligger på miniplus för dan. Lite sick som alltid, första sessionen spelade jag helt ok men backade. Andra sessionen gjorde jag flera idiotspel men plussade. Omaha.....

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Just nu känns poker inte speciellt kul om jag ska vara ärlig. Detta återspeglar sig dessutom i mitt spel lite väl ofta.

Inga idiotskottningar eller liknande men tilten ligger liksom på lut hela tiden och jag är alldeles för känslig fför bad-beats. Var lite väl många av den varan idag och det kändes mest som ett jävla slit för att överleva.

Kämpa, kämpa för att gneta ihop småpotter för att bli av med timmens vinst i en jättepott mot killen på tilt som rullar in nån skum stege när han ställer med TPTK mot mitt set, omaha är skitkul men kan vara fulare än någon annan pokerform också. Ska också erkänna att jag för det mesta är låååångt ifrån nått A-game som det ser ut nu när jag spelar. På tok för många misstag, för stora/för små bets. Felaktiga raisar, tveksamma synar etc. etc. Hoppfullt preflopp-lir ur position efter bad-beats (-Om jag "bara" träffar en nia nu så...."). INTE bra.

Satt sedan och var förbannad på mig själv ett tag. Hatar verkligen att jag brände 90% av rullen på några timmar förra veckan. Idag var det extremt supervärde på PLO500 SH, t.o.m bättre än på 1/1. FISKARNA SATT PÅ ETT BORD OCH SKOTTADE MOT VARANDRA..... men, men.... med den nuvarande minirullen vore det bara att be om en gulning så jag höll mig borta. Bra beslut ifs men fortfarande sjukt störande att jag var så jävla pantad i fredags och nu inte kan uttnyttja ett sånt läge

Ingen glamour idag alltså (är det någonsin glamour?), slitsam nötpoker för hela slanten.

Ofta på lite för många bord (6-7 st) för mitt eget bästa. Några av dessa vann jag nog fan inte en pott på. Refill, refill, refill. Som tur är var det bjudningar (folk med 0 outs som bluffade på turn t.ex.) på en del bord och min stackar blev rejält stora på några håll iaf. Ser dock bättre ut än det är när man sitter med överlägset störst stack på 3 av 4 bord, få hajar hur många gånger man laddade på innan man till slut fick ta hem en pott. Får ofta kommentarer i chatten som antyder att jag alltid vinner så mycket.... jojo, de skulle bara veta hur många refills jag hade innan de kom)

Men, men. Lyckades iaf miniplussa idag igen. Var löjligt bra värde i slutet och under en kort period på 10-15 min träffade jag bra och mina händer fick stå mot några fiskar. Denna korta period stod för i princip hela dagens plus. Skönt med gröna siffror även om jag för tillfället tyvärr nog mest är en "halvdan rakebackmaskin".

Har en löjlig uppsjö sjuka händer från idag men är nu lite för seg/omotiverad för att posta dessa. "I'm a bad blogger" :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

MEN: Motivationen+drivet när det gäller både liv och poker kommer förhoppningsvis få sig en rejäl skjuts inom några veckor när flytten troligen blir av.

Just nu känns det bara som jag försöker fördriva tiden (för mycket poker) så gott det går innan det blir extremt nödvändig nystart i livet. Längtar efter att börja plugga igen och slippa storstadens stress och avstånd. Hur kul är det att åka en massa tunnelbana bara för att träna fotboll? Jo jag vet, är bortskämd men har man bott i mindre städer under långa perioder är man van vid lite mer närhet till aktiviteter och vänner. Inte för att jag bor "off" ifs... stureplan utanför dörren men inte fan hänger jag där ändå.

Detta var nog mitt negativaste inlägg någonsin (bortsett från tilt-sessioner) när jag läser det nu. Lovar att inte göra detta stuk till en vana.

Ok, positivt: UPPSALA soon!! Och i sommar blir det Guatemala eller fotbolls-EM. LIFE IS GOOD! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gröna siffror som sagt (och en jävla massa rakeback idag också), skönt det trots den sviktande motivationen:

Resultat idag (exkl rakeback): +329 usd

Rulle förrändring (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +2 110 usd

Bankrulle ongame: + 1 334 usd

Spelade timmar idag: 6 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 397 h

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (5 dagar sen)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

aaaaaaahe tighten, de tar sig... bara jobba på. så illa är det inte du har över 1k i rulle nu räcker ju gott när du spelar så lågt... titta inte ens på dem högre borden, då blir du bara mer tiltad över din mörka poker dag förra veckan..

Det är ganska tydligt att du är väldigt stabil på denna nivån, du gör bra pengar på denna nivån...

kommer följa dig, ett tips kanske ta en paus på 2-3dagar så du glömmer bort din bust dag för den verkar ligga i bakhuvudet på dig....

gl Mr

Länk till kommentar

aaaaaaahe tighten, de tar sig... bara jobba på. så illa är det inte du har över 1k i rulle nu räcker ju gott när du spelar så lågt... titta inte ens på dem högre borden, då blir du bara mer tiltad över din mörka poker dag förra veckan..

Det är ganska tydligt att du är väldigt stabil på denna nivån, du gör bra pengar på denna nivån...

kommer följa dig, ett tips kanske ta en paus på 2-3dagar så du glömmer bort din bust dag för den verkar ligga i bakhuvudet på dig....

gl Mr

Tack, känns väl ändå sådär nu av flera skäl.

Har inte kommit över min idioti från förra veckan.

Anyway, nöta ska jag göra. MÅSTE göra det, inget annat :cry:

Kanske paus, inte omöjligt.

MEN... Har nu en intressant grej på G!

Ska på intromöte på söndag för att ev. bli coachad av en av världens bästa PLO-spelare online. Han bor här i närheten och la ut en post här på PF där han sa sig vara intresserad av att coacha. Jag beskrev mina idiot-problem och det är inte omöjligt att han kan hjälpa en del. Killens största edge verkar vara just det jag saknar som mest (självklart lär han vara grym på omaha också men det är väl i princip alla på högsta nivåerna). Vi får se vad det leder till... Kan ju inte bli värre iaf:shock: :shock:

Detta blir ett vanligt inlägg nu också eftersom det just ploppade in aprils rakeback på kontot. Nytt rekord blev det. Vettefan om det är bra egentligen eftersom det bara är ett tecken på att jag spelat för mycket, för många bord och ofta för högt. +3700 usd. Sick med mina mått mätt...

Pengarna åker ut till banken direkt så slipper jag tiltskotta bort dem.

Uppdaterade siffror med nyinkommen rakeback nedan.

Hatar och skäms över det faktum att jag knappt plussat på rullen senaste tiden utan mest bara fixat hyfsad RB.

MÅSTE ändra detta omgående och sluta TILTSKOTTA NU

Resultat idag (exkl rakeback): +329 usd

Rulle förrändring (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +2 110 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

Bankrulle ongame: + 1 334 usd

Spelade timmar idag: 6 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 397 h

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (5 dagar sen)

Uttag online sen 2008-02-15: +12 499 usd

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Har bara blivit 2 timmar poker idag. Runt 650 händer "vektight grind" skulle man kunna beskriva det som. Inget A-game, inga fantastiska intelligenta moves från mig, några vanliga fula beats som alltid..... men miniplus även idag.

Visst får jag det att låta spännande va?:lol: :lol:

Mitt liv är ett äventyr...

Har inga HH utöver det vanliga idag, spelet på low-stakes är föga utmanande utan handlar mest om att ABC-tålmodigt vänta in starka drag eller färdiga händer (topp-set, nötstege eller nötfärgdrag) och hoppas att folk är dumma nog att syna när det inte får odds OCH att de sedan inte drar in en skumma runners (vilket alltid känns som det händer osannolikt ofta men det beror säkerligen på mitt selektiva minne).

Nej, nu blev ju även detta ett sånt där "tråk-inlägg" från mig, vad händer??

Hm, kommer nog vara så här några veckor nu om inte söndagens coaching-träff ger mig rejäl nytändning. Ser verkligen fram mot det. Fick ett mail från honom (Isberg) idag där han la fram en del ideér som lät riktigt konkreta/nyskapande och vettiga. Återkommer när jag vet mer om vad det blir av detta.

Nja, har hänt en del annat som känns roligare än poker dock!

1. Flyttdatum klart, 23/5 bär det av. 2,5 veckor till i estocholmo sen är det bye bye norrmalm, hello sekelskiftlya i Uppsala!!!!

2. Spelat fotboll och kollat igenom hela Sarah Connor Chronicles. Rekommenderar er självklart att göra detsamma.

Har bestämt att belöna mig själv med världens största (ja....överdrift) LCD-tv i nya lägenheten sen. Nice!

Bla, bla.... Mycket skitsnack på mig. Nog nu.

Inget sug att spela mer poker idag så här kommer siffrorna, miniplus:

Resultat idag (exkl rakeback): +170 usd

Rulle förrändring (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +2 280 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +9 499 usd

Bankrulle ongame: + 1 507 usd

Spelade timmar idag: 2 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 399 h

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (6 dagar sen)

Uttag online sen 2008-02-15: +12 499 usd

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Nu ska jag fan gnälla lite för att inte explodera.

Kan tamejfan inte vinna idag. Helt jävla sjukt hur det VARENDA JÄVLA GÅNG ska löna sig att spela katastofalt och dra ut mig varenda jävla hand.

"All-in på turn?" "-Ja vafan, jag har ju en T-högt färgdrag och han kanske bluffar (gör jag inte, har topp-set)." KLONK. Detta var ifs inte det värsta utan jag har sett hela jävla floran av bad-beats idag och har själv inte fått dra ut i en enda ordentlig pott. Har iaf spelat relativt bra för det mesta, det får väl vara den enda trösten antar jag.

SUCK!!!!!!!!!!

Ligger 400 usd back men har inte tiltat iaf.

SKITPOKER

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar