Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg

Mr_Tight

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

den folden är marginellt dålig(imo) som standard och klart dålig mot en aggresiv reg som appleb1te. Appeb1te är f.ö en av dom bästa regsen på prima enligt mitt tycke

Jo , hade ju aldrig vikt det betet mot ensam fi , men när shortisen går AI och han slår om känns ju synen sådär imo.. Möjligt han är bra , men här tycker jag hans spel är märkligt. Men det var ju iaf tillräckligt bra för det lura ju bort mig :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar med att tacka för att ni hållt liv i DB:n under frånvaron, fina händer Larsson ;)

Lite update från mig som inte spelat poker alls senaste tiden:

-Valborg, skitkul men fortfarande bakis känns det som.

-Kollar bil, inte köpt någon ännu men blir nog snart. Audi A4 quattro lutar det åt nu.

-Har snackat mer med rutinerat folk och nu blir det omgående regler (som ska hållas).

Regler för MINST hela maj som följer (återkommer i Juni om jag ska fortsätta oförändrat sen):

-Maxnivå PLO200 ($ och €), max sek 5/10 om SvS. Inte ens shortstacking på dyrare bord.

-Stopp-loss per speldag totalt $1k (€800, 8000 sek). Måste sluta för dagen om/när gränsen överskrids.

Övriga planer för maj för att omgående avbryta "nyligen påbörjad dekadens" :)

-Träna fotboll/styrka minst 5 ggr/vecka.

-Äta någon form av måltid minst 4 ggr/dag.

Såja, detta ska bli en riktigt bra månad!

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Jo , hade ju aldrig vikt det betet mot ensam fi , men när shortisen går AI och han slår om känns ju synen sådär imo.. Möjligt han är bra , men här tycker jag hans spel är märkligt. Men det var ju iaf tillräckligt bra för det lura ju bort mig :-D

jag spelar som honom som standard med..bluffen får ju lite extra kraft av en kille som är allin. Killen som går allin lär ju ha en rätt bred range där och alla gånger du har AA** eller missade rundowns vilket är bra mycket oftare än J*** så blir det svårt för dig att syna.

Jag bluffcatchar hela vägen med typ AA** kanske viker vissa turnkort som är dåliga för min hand. viker rundowns som missar helt på flop och synar flop med wraps. något sådant i stora drag..

edit: syna med AA** och vika alla stegkort och syna vidare på kort som ger oss färgdrag kanske är ett bättre alternativ med en kille allin.

Länk till kommentar

Har blivit en del spel idag igen efter nära en veckas uppehåll. Ingen paus-rigg direkt och spelet är smårostigt också. Känner mig löjligt iskall då jag missat i princip varenda flopp idag och sen alltid sprugit in i topp-set när jag väl får för mig att tuta och köra efter 2 års foldande. En del positivt dock, håller mig bara på låga nivåer och har inte backat några sjuka summor direkt, typ max 5% av vad jag backade förra söndagen ;)

..och dessutom, det bästa av allt för självförtroendet: Kom 7:a i dagens VIP-rulle på Betsson vilket gav $500 och gjorde att dagen landade på +/-0. Inget att jubla över kanske men är skitglad över en ITM, har haft svårt för det en period nu.

Inga spännande HH att tala om förutom kanske nedanstående där jag svär över min kyla och viker river när han instapottar. När man springer ok 3bettar man preflopp här alla dar i veckan men ville verkligen inte ha stora swings idag (och hade tokmissat varenda jävla flopp i flera timmar). När man spelar med lite självförtroende raisar/minraisar man ofta turn för värde också.

FI är nog duglig men spelar lite skumt ibland och älskar minraise pre. Kanske hade jag t.o.m tur på river som gjorde att jag hittade ett vik, eller? I övrigt kan han ju ifs ha 100% bluff här också eftersom mitt passiva spel inte säger ett skit.... Vettfan, känns som instapott på river alltför ofta är superstarkt... eller är det jag som ser spöken efter att ha sprungit skit?

** Game ID 2581884197 starting - 2009-05-03 18:46:02

** Gilderoy Lockhart [Omaha] (1.00|2.00 Pot Limit - € Cash Game) Real Money

- El_sueco sitting in seat 1 with €218.05 [Dealer]

- Zebigboy sitting in seat 2 with €118.23

- Peddano1 sitting in seat 3 with €185.00

- kusse sitting in seat 4 with €397.60

- Klokkarin sitting in seat 5 with €169.75 [sitting out]

- onoma sitting in seat 6 with €147.00

Zebigboy posted the small blind - €1.00

Peddano1 posted the big blind - €2.00

** Dealing card to El_sueco: K of c, Q of c, Q of h, K of s

kusse raised - €4.00

onoma folded

El_sueco called - €4.00

Zebigboy folded

Peddano1 folded

** Dealing the flop: 9 of h, 9 of s, A of s

kusse checked

El_sueco checked

** Dealing the turn: Q of s

kusse bet - €11.00

El_sueco called - €11.00

** Dealing the river: A of c

kusse bet - €33.00

El_sueco folded

kusse mucks:

kusse wins €64.35 from the main pot

Jag vet, knappast aggresivt av mig i ovanstående ......

Allt ok ändå, nu ska jag fan hitta tillbaka till lite vinst denna månad. Imorn blir det en snygg månadssummering för april också, första minusmånaden på ett tag tyvärr men det är bara att bita ihop. ;)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Spelat en del småkallt CG idag men hittade superminiplus på runt 100 dollares till slut. Blev då inspirerad att spela MTT igen efter gårdagens ITM i frirullen (7/180 gav $500). Anmälde mig till 50+4 rebuy european daily på ongame och.....

....när den var slut hade jag lyckats komma 2:a (av 475), gav otroligt fina $ 9 127.

Helt utan rebuy också ;) KLONKELIKLONK!

SÅ JÄVLA SKÖNT och sällan mer välbehövligt efter att just ha genomlivet mitt livs hittills suraste downswing! Wiiihhh!

Kan nog inte skryta med otroliga skillz utan hade nog mest tur/utebliven otur i många avgörande lägen.... men nån gång ska man väl ha det också va? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tack till Ludde för MSN-stödet!

(och tack till "VanGeenius" som satt i chatten och fiskförklarade mig 25 minuter efter jag slagit ut honom småfult efter ett tveksamt spel, fick mig att verkligen vilja snäppa upp spelet och fokusera 100% igen;))

Sova gott nu, fan så sköööönt!

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Grattis mannen..

Skönt att halvklonka en MTT efter en CG-svacka.

Tyty, grymt skönt.

Nu kan man ju springa fortsatt dåligt på PLO low nån vecka utan att det känns så farligt ;)

.........som du vet så är det otur när man torskar och skillz när man vinner (eller kommer tvåa).

Självklart är det ju så, var bara ett dåligt försök till falsk blygsamhet från mig.

Räknar iskallt med minst 50% ITM framöver pga mina skillz :mrgreen:

Grattis!

"Backa big på cashgame så får du klonka en turre" - Shahin86 kommenterar hur Stars RNG fungerar. Rimligen har de licensierat ut den till andra sajter också :)

TY!

Din förklaring är nog den enda rimliga ;)

(Ringa aftonbladets tipslinje med nyfunna rigg-bevis någon?... eller dumt bita den hand som tillfärlligt föder en?)

Frågan är nu också om jag backat tillräckligt fult/mycket på CG för att få klonka mer framöver? Finns det mjukvara som beräknar "klonk-probability based on CG-failure"?

Eventuell pokerpaus idag, sport istället ;)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Grattis!

"Backa big på cashgame så får du klonka en turre" - Shahin86 kommenterar hur Stars RNG fungerar. Rimligen har de licensierat ut den till andra sajter också :)

Fan nu när du säger det så ... Senaste MTT jag vann var en 20K garanti på ongame för ca två månader sen och precis när jag haft en tung backperiod på CG. Sen dess har CG funkat skapligt men MTT gått åt helvete. Blir till att försöka hitta megabacket igen innan nästa turre.

Länk till kommentar

Bara tvåa alltså? Kasst...

Grattis. :-D

Ja, fan vilket misslyckande ;)

Grattis, hoppas det vänder nu =)

Gneta lågt resten av månaden... Ingen hybris :)

Stort grattis! Ser ut att kunna bli en bra månad. :-)

Själv har jag också haft typ en veckas paus, men tänkte sätta igång igen snart.

Vi får höras och snacka detaljer kring vadet..

Yes, bara att höra av dig. Ha det och gl med ledigheten nu

Tyst från mig några dagar, blev en paus igen direkt efter klonken. Vet inte riktigt varför men var väl annat som lockade mer. Tillbaka till borden igår igen. Några turneringar denna gång också. Gick inte lika bra denna gång men spelade lite för löst också, bättre nästa gång! (och sen när AA all-in pre inte får stå mot A8 är det inte mycket man kan göra heller).

Mer spel senare i helgen tror jag, ikväll är det dock disputationsfest för en polare som doktorerat i kärnfysik (smaka på den).

Nytt/gammalt från mig här annars:

http://www.pokerspel.org/poker-blogg/klonk-basta-dagen-nagonsin.php

Mer senare :)

(ska bli bättre på att posta kluriga HH framöver också tror jag, vi får se, dock inte lika ofta det blir klurigt när man spelar gristight som jag gjort några dar nu)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Har blivit löjligt lite poker denna månad, exakt varför vet jag inte men gissar att cg-downswingen och turre-klonken båda spelar in :)

Hur som helst, idag är jag tillbaka igen och med nyfunna självförtroendet i MTT ska jag prova det som erbjuds på ongame och prima idag. Håll tummarna! Ska vara tight så kommer nog behöva lite bra kort :)

Återkommer senare, CG vid sidan om som så många gånger tidigare

Over and out

/ Mr Tight

Länk till kommentar

Haha, inte ns näääära att lyckas med nått i MTT idag, denna för 5 minuter sen som exempel:

http://www.pokerhand.org/?4215798

Utöver att jag blir beatad spelar jag också dåligt till och från. Den ena av dessa två saker kan jag iaf göra nått åt, skärpning NU.

Använde nog upp allklonkrigg när jag klonkade i måndags va? ;)

Skam den som ger sig dock, lever fortfarande i ovanstående och ska spela 100k gt kl 21 (ute ur 6 andra jag spelat idag tyvärr).

Lite CG har det också blivit, spelar gristight NIT-poker på låga nivåer och förlorar iaf inte mycket när det är kallt (känns kallt nu iaf men det vänder SNART!). Känns inte heller speciellt farligt att backa lite efter klonken, skönt att ha den i ryggen :D

Återkommer när jag klonkat i de två turrar som återstår ;)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Vilka sajter spelar du på ?? (=

99% Ongame och prima. Har också spelat lite sporadiskt på SvS.

Var inte lätt idag inte, inte mycket som gick rätt men backade inte farligt iaf. Runt -$500 på turneringar (ingen ITM) men plus några inköp på lowstakes omaha.

Kom semilångt i 100k gt men förstörde mina chanser med handen nedan.

Sen blev det väntan på all-in och självklart sprang jag då rakt in i pocket AA vilket jag sett typ noll gånger idag, lol på den.

Vore kul med input avseende denna, hade "bestämt mig" innan att jag skulle syna om han eller knappen pushade. Tänka om? Min enda read på FI är att han verkade duglig på PLO200 omaha en kväll:

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-95910250-159

played at "Cairns" for USD TC from 2009-05-10 16:31 until 2009-05-10 16:32

Seat 1: Cafe No Se ($11,245 in chips) [ 10 of Clubs,King of Diamonds ]

Seat 2: twain66 ($12,810 in chips)

Seat 3: jazzmags ($17,333 in chips)

Seat 4: totos1004 ($16,940 in chips)

Seat 5: miritg ($8,340 in chips)

Seat 6: Marcel114 ($15,595 in chips)

Seat 7: DUMiARBEJDE ($23,096 in chips)

Seat 9: pokerpro333x ($7,088 in chips)

Seat 10: funplayer85 ($5,771 in chips)

ANTES/BLINDS

funplayer85 posts small blind ($400), Cafe No Se posts big blind ($800).

PRE-FLOP

twain66 folds, jazzmags folds, totos1004 folds, miritg folds, Marcel114 folds, DUMiARBEJDE folds, pokerpro333x folds, funplayer85 bets $5,371 and is all-in, Cafe No Se calls $4,971.

FLOP [board cards: Queen of Diamonds,6 of Hearts,9 of Hearts ]

TURN [board cards: Queen of Diamonds,6 of Hearts,9 of Hearts,9 of Diamonds ]

RIVER [board cards: Queen of Diamonds,6 of Hearts,9 of Hearts,9 of Diamonds,2 of Diamonds ]

SHOWDOWN

funplayer85 shows [ Jack of Hearts,King of Clubs ]

Cafe No Se shows [ 10 of Clubs,King of Diamonds ]

funplayer85 wins $11,542.

SUMMARY

Dealer: pokerpro333x

Pot: $11,542

Cafe No Se, loses $5,771

twain66, loses $0

jazzmags, loses $0

totos1004, loses $0

miritg, loses $0

Marcel114, loses $0

DUMiARBEJDE, loses $0

pokerpro333x, loses $0

funplayer85, bets $5,771, collects $11,542, net $5,771

Om ni argumenterar för att synen är fel undrar jag i vilka lägen den ev. är ok? När jag har större/mindre stack? Read på FI? Om den är fel, hur liten stack ska då FI ha för att vi ska hitta synen men samma stack som i handen?

Nog nu.

Some days vill det sig inte, bara att bita ihop och ta nya tag!

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Jäääättestandardsyn imo :)

Jo, ju mer jag tänker på det känns den väl självklar, tack för kommentaren, får lära lite mid/high-MTT-tänk av dig i sommar :)

Har spelat en del omaha idag och ska jag vara ärlig (och det ska jag ju) så är inte omaha-självförtroendet på topp direkt. Började starkt med att bacaka ca $1k (5 inköp) Känns ungefär som jag bara inte kan vinna på ongame och dessutom lyckas jag inte längre få in pengarna lika bra som vanligt.

...Oavsett vilket tycker man ju bara att jag väl ÄNDÅ borde kunna vinna nån hand då och då när folk spelar såhär, eller:

http://www.pokerhand.org/?4219254

Eller kanske såhär?

http://www.pokerhand.org/?4219260

Och det hela blir ju inte bättre när jag själv gör såhär:

http://www.pokerhand.org/?4219267

(begåvad 3bet+4bets-syn pre av mig mot tight kille, pushen på flopp kändes inte heller superhet med färgdrag ute som jag inte hade.... men ändå, nån gång kan man väl få träffa? ;))

..eller inte får träffa nått här (denna mot en PF-profil komiskt nog):

http://www.pokerhand.org/?4219269

...och för att toppa det hela så avslutar vi med en iskall bluff där jag för 100:e gången tokmissar floppen och sen stoppar in allt mot en synstation när min fold-equity är typ noll:

http://www.pokerhand.org/?4219273

brrrrrr, den var kall

Spelar också en turre. Samtidigt som jag skriver detta repushar jag med K9 från BB mot knapp-raise, syn av 88 som såklart står. Handen efter pushar jag själv 88, syn av KQ och en dam på rivern såklart. Inte lätt nu inte, bye bye i den turren också.... usch!

MEN, nu ska vi ändå försöka tänka positivt ..... nya tag senare, då jävlar ska spelas bra!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inte vunnit en enda större pott på ongame MEN är plus på Prima, DET tar vi med oss!! Vann också dagens största pott där så det finns ljuspunkter!

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Typiska händer när omahan är tung och då är pokerlivet inte roligt.

Jag var i Riga i helgen och spelade liveturre för första gången och miniklonkade en fin 10:e plats Är grymt sugen på lite fortsatt MTT-spel och tror jag ska vila från omaha ett tag. Vilka kör du på Micro/Ongame ikväll ?

Jag är på och ger dig lite tuff sparring ;-)

Länk till kommentar

Typiska händer när omahan är tung och då är pokerlivet inte roligt.

Jag var i Riga i helgen och spelade liveturre för första gången och miniklonkade en fin 10:e plats Är grymt sugen på lite fortsatt MTT-spel och tror jag ska vila från omaha ett tag. Vilka kör du på Micro/Ongame ikväll ?

Jag är på och ger dig lite tuff sparring ;-)

Japp, super-standard rakt igenom, inget att säga om det men jag gnäller såklart i vanlig ordning. 10:e säger du, grattis är väl på sin plats då va? ;) Vad gav det?

Får se om jag kör mer ikväll, lite seg i skallen (hemma sjuk idag, det där med att tokfesta på valborg är något kroppen fixade bättre för 10 år sen...).

Har spelat lite mer idag och då kunde jag plötsligt vinna en och annan hand, hurra för mig. Ännu gladare blir jag när jag ser att jag sprungit 3-4 inköp under EV idag men ändå ligger på miniplus, det är fan bra jobbat! :)

Låt oss ta det ABSOLUT skummast exemplet (där jag vann), mitt preflopp-spel är dagens klart sämsta, spelade annars solida 25/10 typ (hade just blivit beatad och ni kan själva föreställa er den "obligatoriska" dra den lilla saken max åt höger och klicka raise....gör det inte lika ofta längre men idag hände det några gånger tyvärr).

Komiskt egentligen, jag spelar alltså årets största j..la skithand och får ett inköp betalt för besväret av FI som om möjligt spelar postflopp ännu sämre än jag spelar preflopp. Mina tankar i rött nedan:

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-95947654-369

Table Bayreuth, 11 May 2009 3:37 PM ET

Seat 3: Siimamies ($460.00 in chips)

Seat 7: XXXX ($635.65 in chips)

Seat 8: AbyssalGulf ($751.40 in chips)

Seat 10: Cafe No Se [ 3 of Hearts,4 of Diamonds,Ace of Clubs,10 of Diamonds ] ($200.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($2), Siimamies posts blind ($2).

PRE-FLOP

XXXX bets $4, AbyssalGulf calls $4, Cafe No Se bets $16, Siimamies folds, XXXX calls $14, AbyssalGulf calls $14. ------->>> AAArrrgghh, ¤%%#%#!!, hur i helvete är det möjligt..??? !! Fiskjävel! (cp-beatad på annat bord). Behöver avreagera mig: RAISE!

Anm: 2 sekunder efter jag klickat raise lugnar jag ner mig och inser att jag sitter OOP på årets skithand. Tänker nu: "Inte C-betta om du inte träffar eller floppen kommer A-hög relativt ofarlig"

FLOP [board cards Ace of Hearts,8 of Hearts,2 of Diamonds ] ---->> Ok, par+pipa och dessutom har jag ju reppat AAxx pre så nu är det bara att bomba på...

Cafe No Se bets $56, XXXX calls $56, AbyssalGulf folds.

---->>> Hans syn betyder ingenting eftersom han var all-in i princip varenda hand. Säger till mig själv att "nu kör vi om det inte kommer hjärter på turn"

TURN [board cards Ace of Hearts,8 of Hearts,2 of Diamonds,10 of Clubs ]

Cafe No Se bets $126 and is all-in, XXXX calls $126.

--->>> Perfekt turn, nu lär jag ju leda om han nu mot förmodan hade nått på floppen. Bara att ställa in.

RIVER [board cards Ace of Hearts,8 of Hearts,2 of Diamonds,10 of Clubs,4 of Spades ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 3 of Hearts,4 of Diamonds,Ace of Clubs,10 of Diamonds ]

XXXX shows [ 7 of Diamonds,Jack of Spades,5 of Clubs,4 of Clubs ]---->>> Wiihhhaa, in you face din j..la XXXX, äntligen vinner jag en all-in på ongame, woohhhooo!!

Cafe No Se wins $418.

Ps: Jag vet, ingen liten läcka att tilt-spela sånt piss OOP men gör det inte ofta som tur är...

Paus nu, kanske mer spel (turrar också) senare.

Edit: eftersom vi snart åker till Guatemala (och jag är hemma sjuk) lägger jag bilköparplanerna på is till i höst. Drägglar dock ändå och om det går bra i sommar (>+$15-20k) blir det kanske något sånt här:

Fin bil #1!

...Om det däremot går mindre bra kanske det istället blir en sån här rackare:

Fin bil #2.

Båda lär ju funka på banmöten va? ;)

...eller så inser jag det förnuftiga i att köpa en rolig bruksbil och köper nått som liknar denna: Fin bil #3

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar