Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Guatemala igen blir det troligen de kommande "sommarloven", någon som är sugen på att haka? Bara att höra av er! :mrgreen: :mrgreen:

reserverar ett evenutellt intresse iaf nångång i framtiden.. verkar intressant, och vad vore bättre än att ha en rutinerad pokerspelande guide då :mrgreen:

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
reserverar ett evenutellt intresse iaf nångång i framtiden.. verkar intressant, och vad vore bättre än att ha en rutinerad pokerspelande guide då :mrgreen:

Välkommen att haka på ;)

välkommen hem mannen, ser att det gått stabilt för dig...gött! höres!

Tyty, gäller att hålla i det nu!

Övrigt:

Har varit tyst från mig läääänge nu. Rekord? Anledningen är inte alltför skum. Hemresa från centralamerika (låååång) och start på uppsalas psykologprogram i onsdags.

Känns 100% klockrent hittills!!!! Hade vissa farhågor innan starten men de flesta kom på skam. Visst, är knappast yngst (är faktiskt äldst med mina 33 i denna klass som visst är ovanligt ung) .....men övriga i min klass verkar ha grymt bra koll. Själv hade jag väl ungefär noll koll som 20-25 åring.... tur det finns mognare ungdomar än jag var. Ännu trevligare att få höra att alla tror man är 27-28, ÄNTLIGEN är det pay-off för den ungdomliga looken som pajade varenda jävla gång man skulle in på krogen som slyngel oavsett hur lik man var killen på körkortet man hade lånat :mrgreen: :mrgreen:

Poker då? Jo idag blev det come-back och det började "underbart" med löjliga set-ups, kort-torka, bad-beats etc. Haha, VÄLKOMMEN HEM!!! ;)

.... men, men: Det fina i kråksången var att jag började på micro-stakes för att värma upp. Dyrt blev det m.a.o. inte trots 8 inköp back ;) Måste väl erkänna att det knappast var A-game heller, har svårt att ta det på "riktigt allvar" ibland när stakesen är för små. Men ändå, ibland träffar man verkligen INGET och ALLA träffar allt och sen blir det ugly suck-outs när brädan väl gynnar en. Omaha ;)

Anyway, blev bättre sen när jag hoppade upp på vanliga stakes igen. Skönt det, aldrig kul att börja med en fet backdag när man pausat ett tag och undrar "om man fortfarande kan vinna" ;)

Hoppar siffror denna gång, miniplus landade på. Mer spel imorn tror jag. Har funderat hårt på hur mycket spel det kommer bli nu när det är heltidsstudier samtidigt. Hur låter det med en plan på 50-55 timmar/månad? Rimligt?

Med en timlön på ca 45-50 usd borde ett dugligt studentliv kunna levas samtidigt som rullen växer sakta, sakta... eller? Men, men... vem vet, kan mycket väl bli bra mycket tuffare att vinna framöver. Lagstiftningar kan ändras, jag kan tappa spelet etc. etc. Hur som helst ska utbildningen fullgöras under 5 år och worst case scenario går det säkert vända burgare på McD om det krisar..... tror jag ;)

Mer info och siffror efter nästa gång jag lirar :-) :-)

Over and out

/Mr Tight

Postad

Är sugen på att skriva ett långt gnälligt inlägg om detta jävla spel, haha.

Har fått äran att uppleva ännu en sån där dag när 80/40-ligan plockar mig på varenda inköp och jag får sitta och fylla på gång på gång, skoj?

Suget att skriva en "långt och vackert" dagboksinlägg är inte närvarande just, guess why? :evil: :evil:

Dagens var dock rätt skum. Började fint och stabilt och gnetade sakta men säkert upp rullen över 10k, yeah baby.....

......men då smällde det bara och 30 min senare var 10 inköp åt skogen, hurra!!!! Ännu en gång tappade jag dock delar av spelet och många bad-beats följdes av steam-raisar/reraisar, speciellt preflopp. INTE bra, skärpning!! Ska bespara er HH från runner-runner beats. Alla har vi sett dem.... speciellt vi som spelar omaha.

Kolla grafen nedan så hajar ni, fin dipp va? Finns det något sätt att undvika dessa downswings när man helt plötsligt torskar 5-15 inköp på under en sjuk timme.....?? Tycker jag är rätt tight men nog fan envisas detta med att hända gång 1-3 ggr/månad.

En sak jag gör fel rätt ofta (i sverige utan laptop) är att det lätt blir för många bord bara för att "det går". Har ju två fina 24" med plats för minst 8 bord. Idag blev det så igen några gånger, INTE heller bra. ABSOLUT max bör vara 6 bord när jag kör shorthanded på denna nivå (och den dag det ev. blir högre igen så är det nog 3-4 bord som max).

downswingsistaaugvv8.jpg

By mr_tight at 2008-08-31

Men, men.... Detta var månadens sista dag och nu stänger vi böckerna. Totalt sett ändå en bra månad, ska lägga dagens debackel bakom mig och ta nya tag nästa månad. Rulle finns ju så gnälla ska jag absolut inte. Bara att köpa läget. Återkommer med en snygg månadssummering av augusti senare. Blir ändå en vanlig månadslön upp trots dagens piss, bra, gäller att se den stora bilden va? ;)

Annars då? Jo, plugget känns rätt, imorn börjar det på riktigt med föreläsningar och grejer. Pluggade t.o.m idag! Var några år sen sist, pallar den gamla skallen med det? Vi får se ;)

Siffror nedan, ingen katastrof men tråkigt med swings som denna, psykisk påfrestande ;) Mål för nästa månad är att försöka swinga mindre. Vet ännu inte exakt hur det ska gå till men en idé är kanske att tighta till ännu mer när man just tappat några inköp? Inser att swings är normalt men ser samtidigt att det har rätt negativ effekt på mitt spel att swinga mycket. Återkommer med mera tankar sen ;)

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): -350 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +13 050 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +14 573 usd

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 410 usd (76 st spelade, 15 st ITM varav 8 st finalbord)

SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd

(Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

Bankrulle ongame: + 9 400 usd (uttaget -3000 usd nyligen)

Spelade timmar sen sist: 6 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 698 h

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (120 dagar sen)

Liveresultat sen senast: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +14 500 kr (79 timmar)

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Uttag ongame sen 2008-02-15: +20 597 usd

Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd

Over and out

/Mr Tight

Postad

Här kommer tredje månadsrapporten, duglig denna gång trots pissdag igår. Inga som helst MTT-framgångar men istället stabilt plus på CG innebär att rullen växt en del trots allt. Hade också mer flyt än oflyt när det gäller all-ins, en ganska bra bit över EV, klagar ej..... :)

Fick ihop några fler händer än i Juli men ligger fortfarande lååååångt efter årets tidiga månader. Detta återspeglar sig och i rakebacken som är den näst lägsta i år (endast juli lägre).

Nästan hela månadens spel skedde i Guatemala denna gång. Också bra att jag höll ihop det stabilt trots skillnaden mellan laptop (1*17") och stationär (2*24"). Undrar ifs ibland om det kanske inte t.o.m är en fördel att inte "kunna" spela mer än 4 bord på ett smidigt sätt..? Hm.

Sammanfattat en bra lowstakesmånad tycker jag iaf. Gäller att hålla i det och INTE börja spela vårdslöst som några gånger tidigare i år. Tight spel och tableselection är ultranöten på dessa nivåer, synd att jag alltför ofta tappar respekten, pissilla.... skärpning nu i höst!

Siffror och en graf nedan ;)

Summering

Timmar vid datorn: 101 h

Spelade händer enligt PT (CG): 21 631 st

Ökning av bankrulle: +4 250 $

Rakeback+bonus (ca): +1500 $

Avgift för coachning (8% av rullens ökning): -0 $ (coach "ledig" i Augusti, start igen nu i september)

Summa ovanstående (nettoförtjänst): +5 750 $

Genomsnittlig timförtjänst juni: +56,93 $/h

Siffror från PT - ENDAST CG (ej 100% exakt eftersom en del HH hamnar i felloggen)

PLO500 (enbart shortstacking, 105 händer):+46,62 ptbb/100 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PLO200[/b] (enbart shortstacking, 1 004 händer):+10,04 ptbb/100 :lol::lol:

PLO100 (fullt inköp, 11 127 händer): +17,68 ptbb/100 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PLO50 (fullt inköp, 6 983 händer): +4,75 ptbb/100:rolleyes: :rolleyes:

PLO25 (fullt inköp, uppvärmning eller för att "tilta av", 2 412 händer): -22,07 ptbb/100

:evil::oops::evil::oops::evil::oops:

Blir inga detaljerade "All-in Expected vs Actual från PokerEV" denna gång heller. Nöjer mig med att säga att jag hade en "turmånad" avseende all-ins. Mina händer stod mer än normalt och jag fick även dra ut några gånger. Ca 1,2 kusd över EV denna gång vilket kompenserar för helvetet under stora delar av juni, härligt!

Här kommer iaf en vanlig månadsgraf. Som "alltid" några ultrasnabba downswings, t.ex. igår som sagt.... kommer nog aldrig riktigt lära mig hantera dessa på ett bra sätt, kanske skulle undvika vildarna som ökar variansen? Vi får se....

mnadsgrafaugusti2008kd5.jpg

By mr_tight at 2008-09-01

MTT-siffror

Spelade MTT: 54 st

ITM: 8 st :-(

Varav Finalbord: 3 st :-( :-(

Netto MTT: -10 $ :-( :-(

Riktigt hemska MTT-siffror, tamejfan inget som gick rätt avseende MTT i augusti. Skärpning nu i september! (och lite mindre motrigg tack ;))

Bankrulle och uttag m.m.

Uttag från rulle: -0 $*

Uttag av rakeback: -1 500 $

Utgående bankrulle ongame 2008-07-31: +9 400 $

*Kanske blir ett uttag snart, har funderat på att ha en lite större "privatekonomisk buffert". Planen var ju att leva på endast rakeback men tyvärr har jag inte spelat tillräckligt under sommaren för att få ihop de tidigare normala 2,5-3k$/mån. Rullen har ju också ökat dugligt i augusti så jag borde kunna kosta på mig ett uttag även om det innebär att jag får vänta längre med att gå upp i nivå (no stress). Planen är iaf fortfarande att nå 25k$ i rulle inom innan nästa sommar.

Kommentar:

En resultatmässig pissmånad avseende MTT denna gång, mycket motrigg men också för vilt(löst av mig. Räddningen hette CG denna gång vilket ledde till att rullen växte bra denna gång. ;)

Det FORTFARANDE överlägset mest positiva är att jag inte skottat alls och så ska det fortsätta! :mrgreen: :mrgreen:

Och precis som sist: Fortsatt CG lowstakes, shortstacking på mid, billiga MTT och ev. midstakes SnG får det bli fler av framöver, tror mig fortfarande ha bra edge i MTT trots augustis hemska siffror, vi får se..... :mrgreen:

..och en sak som måste nämnas: Mina siffror från microstakes (PLO25) är UNDER ALL kritik. Över 2000 händer och enda nivån jag är back på. Anledning? Inte helt säker men tror att jag spelar på tok för vårdslöst, helt utan respekt för insatserna. Ok om det bara var att jag var där för att "tilta av" men så är inte fallet. Har också värmt upp där mer än en gång och då ska jag fan inte backa rakt ut. SKÄRPNING!!!!

Och så var det slut på den tredje månadsrapporten. ;)

Jaha, och vad händer nu då? :mrgreen: :mrgreen:

Fortsatt nötande framöver, planen är att köra 50-60 timmar/månad nu när plugget rullat igång. "Borde" räcka för att överleva om jag spelar bra, vi får se..... ;) Ska även köra lite fler MTT, hoppas på någon mindre/större klonk.

Har också skaffat en ambitiös plan angående träningen som blivit sjuuukt lidande nästan hela året. Nu jävlar ska det byggas lite form igen avseende både kondis (bollsport) och muskler (gym). 72 kg visade vågen idag.... som en tändsticka m.a.o. Bra flås och upp över 80 kg igen innan våren tack.

That´s it :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Over and out

/Mr Tight

Postad
Niceee layout :lol:

GLgL

Tyty, gl själv ;)

Spanade in din dagbok, ser stabilt ut

Välkommen hem, och gg på månadssiffrorna! Riktigt fint jobbat 8-) . Hör av dig om det blir nåt lajvande framöver..

Träningssamvetet gjorde sig påminnt här också när jag läste det sista stycket.. :roll:

Tyty igen ;)

Live lär det absolut bli snart igen, måste bara få överblick på det nya livet. Studier, träning, nya polare/kursare och..... poker (helt plötsligt inte alls samma tid att lira, får jobba på att strukturerar det hela tror jag).

Annars ska vi faktiskt lira lite live idag hemma hos en kille jag aldrig träffat. Tidig start dock, kl 16. Ring om du är sugen, tror han bodde nära station. Hör annars absolut av mig nästa gång det bär av hemma hos mig!

Bra sammanställning. Vilket program använder du dig av? PT eller ?

Tackar!

Stämmer att jag kör PT (PT2 fortfarande, funderar på uppgradering framöver).

Kör även PAHud, Pokergrapher och PokerEV.

Övrigt:

Mycket med skola m.m. nu, svårt att hitta tid för lir, gissa det får bli främst spel på helgerna för mig, borde väl funka? Ska försöka schemalägga det något så det blir minst 50h/mån. Annars gjorde jag också comeback på gym igår efter 2 års frånvaro. FYFAn va ont jag har idag, helt sjukt, kan knappt böja armen och få upp handen till munnen för att stoppa in en snus.

Även comback på fotbollsplanen där jag slog världsrekord i felpassar och taskig timing. Hjärnan visste iaf ibland vad den ville men inte fan lydde fötterna för fem öre. Sjukkkkt vad man tappar, bara att ligga i nu så lär det väl komma tillbaka...eller?

Poker blir det till helgen igen, kanske tidigare...

Over and out

/Mr Tight

Postad

Jaha, just hemkommen från dagens livegame som knappast blev en succe resultatmässigt. Det positiva var väl att det var trevligt ändå :mrgreen: :mrgreen:

För att sammanfatta så torskade jag överlägset mest av alla, 700kr. Inga jättesummor men med tanke på att blindsen var 1/2 år det knappast att avfärda va?

Resten av gänget gick just ut på krogen men vi (dvs jag) som har tidig skola imorn fixar inte sådana utsvävningar.

Anyway, dagens livespel bekräftade typ att rigg inte existerar på nätet ;)

Under dagens kanske 100 händer var det mer än en sjuuuuuk hand (och jag vann tamejfan ingen, haha). Den värsta var nog denna trots allt, sick:

Omaha High, två killar hamnar all-in på floppen :Ah: :Ar: :Kr: med färgdrag i ruter.

Kille #1 har :As:xxx med tre låga kickers. Kille #2 har :Qr: :Jr: Tx 3x stegdrag och miniwrap mao. All-in och deras kort vänds upp.

Jag är dealer och lägger upp turn: :Ad. Kille #1 har nu AAAA som bästa hand, duglig va? Fyrtal i ess;) Utan att tänka mycket på saken lägger jag ner leken och säger att " där var det nog slut på den handen". Någon med hjärnan på skaft säger att kille #2 faktiskt har en out för royal straight flush.... ahh. Ok, jag tar upp leken igen och vänder upp sista kortet ...... gissa, japp.... :Tr:

Och ovanstående var knappast allt heller.

Poker är allt bra sjukt även live ;)

Nettot för mig blev som sagt -700 sek. Knappast glad för detta men har delvis mig själv att skylla också, sånt är livet. Vann inte en enda showdown och spelade dessutom för löst vid flera tillfällen. That´s life, bättre nästa gång hoppas jag ;)

Nu blir det någon timmes lir online, bättre lycka nu?

Återkommer senare!

Over and out

/Mr Tight

Postad

Jaha, livetorsket kompenserades fint av 2 timmars grind med flyt, fisk och några bra träffar. 5 inköp upp trots en del halvdana spel från mig.... :mrgreen::roll::mrgreen: .

Stör mig på de sämre spelen från mig men är knappast ledsen för plusssandet! :mrgreen: :mrgreen:

Vi tar ett exempel på hur det kunde se ut vid borden stundtals. Någon som hittar lägget på rivern mot en allmänt lös/aggro 70/15-kille som jag aldrig hade sett innan ikväll?

Intressant att se vad han synade med på turn också..... :mrgreen: :mrgreen:

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-75576338-256

Table Birmingham, 2 Sep 2008 8:59 PM ET

Seat 2: XXXX ($159.45 in chips)

Seat 3: Cafe No Se [ 10D,8 of Hearts,Queen of Diamonds,8 of Spades ] ($124.40 in chips)

Seat 4: BurningRoom ($98.00 in chips)

Seat 8: -Methal- ($99.30 in chips)

Seat 10: nedvin_ ($67.60 in chips)

ANTES/BLINDS

XXXX posts blind ($1), Cafe No Se posts blind ($1).

PRE-FLOP

BurningRoom folds, -Methal- calls $1, nedvin_ folds, XXXX bets $3, Cafe No Se calls $3, -Methal- calls $3.

FLOP [board cards Jack of Spades,9 of Spades,Ace of Hearts ]

XXXX bets $12, Cafe No Se calls $12, -Methal- folds.

TURN [board cards Jack of Spades,9 of Spades,Ace of Hearts,7 of Hearts ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $36, XXXX calls $36.

RIVER [board cards Jack of Spades,9 of Spades,Ace of Hearts,7 of Hearts,6 of Hearts ]

XXXX bets $107.45 and is all-in, Cafe No Se calls $72.40 and is all-in.

SHOWDOWN

XXXX shows [ 7 of Spades,4 of Hearts,5 of Spades,3 of Clubs ]

Cafe No Se shows [ 10D,8 of Hearts,Queen of Diamonds,8 of Spades ]

XXXX wins $35.05, Cafe No Se wins $249.80.

Synen ovan blev lättare av att han stekte typ 10 sekunder innan han ställde också.... visst brukar det kännas mer troligt med stål när all-in kommer omgående eller?

Nog skrivet för idag, trött nu (men glad över att ha plussat "enkelt" en session, kul!). Siffror nedan som alltid:

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +500 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +13 550 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +16 073 usd

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 410 usd (76 st spelade, 15 st ITM varav 8 st finalbord)

(Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

Bankrulle ongame: + 9 900 usd (uttaget -3000 usd nyligen)

Spelade timmar sen sist: 2 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 700 h

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (122 dagar sen)

Liveresultat sen senast: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +14 500 kr (79 timmar)

Uttag ongame sen 2008-02-15: +22 000 usd

Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd

Over and out

/Mr Tight

Postad

En bra dag i livet idag! Startade med (för) tidig föreläsning kl 09:15. Därefter lunch på nation med pluggpolare, hela 40 kr. Schysst att vara student igen, mat och alkohol oftast halva priset ...och till skillnad från stockholm, inga som helst transportkostnader i Uppsala (taxi, buss, t-bana), nice!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lunchen följdes av plugg men lunchgänget, är ju tamejfan skitkul att plugga och lära sig nya saker (och läsa böcker om annan än poker) igen! Får troligen också tillgodoräkna mig många tentor (har en gammal kandidat i psykologi sen tidigare), skönt med mjukstart på dessa 5 år. Anyway, 3 timmar i ett grupprum för att diskutera hjärnans biologi, olika former av inlärmning etc etc.... och sen hem för lite grind igen innan kvällens fotbollsträning.8-) 8-)

Hur grinden gick? Jorå, lika sjuuuuuukt som alltid när vildarna är vid borden. Börjar väl bli rätt vanligt att jag skriver om snabba ultrasnabba downswings nu va? Idag hände det igen, -700 usd rakt utför under 15 sjuka minuter där inget fick stå och vildarna ägde mig. Skönt nog hade jag dock ägt en del innan så det kändes inte lika hemskt. Hur som helst stängde jag ner allt 15 min när mr flushdraw checkraisar all-in på turn mot mitt set (och klonkar... igen). Ett snabbt "wp" i chatten från mig och sen bort från datorn. Urrrggghh.

Kom tillbaka efter en stund igen, kändes bättre men nu var vildarna delvis borta och helt plötsligt blev det mer "normalvarians-omaha" igen. Kolla grafen nedan så syns det sjuuuukt tydligt. Ser ju ut som jag spelade på helt andra (lägre) nivåer efter dippen men så var inte fallet. PLO100 mest hela tiden som alltid:

3eaug2008grafgo2.jpg

By mr_tight at 2008-09-03

Skönt att lyckas landa på plus idag trots "turbodownswingen" och all-in utfall en bra bit under EV idag. 8-) 8-)

Passerade gränsen idag (10k) vilket ifs även skedde igår. Skillnaden idag var dock att det stannade ovanför 10k för första gången på över ett halvår. :lol: :lol: :lol: Riktigt gott känns det. Nu har jag faktiskt rulle för att fullstacka PLO200 helt enligt reglerna (>5000bb) men tror ändå jag väntar tills rullen förhoppningvis hoppar upp över 11k nån gång framöver. Vore småtrist att behöva köra jojo mellan nivåerna om det skiter sig några inköp direkt.

Annars spelade jag till och från kanon (tycker jag) idag. Bra pottkontroll för det mesta, få tveksamma synar ur pos, viktigt! Några tabbar blev det dock även idag, en riktig dyr också (djupstackat överspel av topp 2 mot solid vinnande spelare som självklart hittat topp-set). Topp 2 är knappast nöten i omaha, illa av mig, INGEN ursäkt, bara hybris.

Strax innan hade jag lagt 88xx på rivern på brädan K852K..... Tight FI instapottade river (oftast nöt är min erfarenhet), jag borde kanske dumpat den tidigare men hade pos och trodde inte på honom på varken flopp (cb efter pårefloppraise) eller turn (ej pottbet).... På rivern blev det en del stek från mig men fold blev det. Vettefan om jag ska vara nöjd med den eller inte. Sjukt hur man ibland hittar ubertighta lägg som detta och nästa sekund idiotiskt reraisar in 170bb på flopp med endast topp 2 på relativt odragig bräda där man endast slår en bluff typ. Jag har minst sagt en del att förbättra, måste iaf absolut sluta idiotspela topp 2 mot solida spelare.

Annars har jag typ fortfarande ont i halva kroppen efter gym-comebacken för några dar sen. Sjukt otränad är man uppenbarligen. Ska bli ändring på det nu!

Anyway, här kommer det nya siffror..... :-) :-)

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +350 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +13 900 usd

Bankrulle ongame: + 10 250 usd (uttaget -3000 usd nyligen)

Spelade timmar sen sist: 3 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 703 h

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (123 dagar sen)

Liveresultat sen senast: -700 kr (3 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +13 800 kr (82 timmar)

Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning, paus jul+aug): -224 usd

Over and out

/Mr Tight

Postad
Fel.

Snygga resultat

Tyty ;)

Har lirat lite nu ikväll, någon timme blev det.

PLO50 första 100 HH (uppvärmning) men sen PLO100 och PLO200 igen, kul kul!

Inte helt ovanligt började jag med att förlora varenda hand som gick första timmen. Några av vildarna satt med typ 10 inköp på borden och träffade varenda flopp, hmmm? Nej, DET har ju aldrig hänt innan...... Haha, börjar faktiskt bli ganska härdad nu och hanterar CP-swingsen på ett bra mycket "tiltfriare" sätt för det mesta. Siffror m.m får ni imorn eller på söndag men här kommer iaf kurvan från dagens lir:

downswingochhamtning5seno4.jpg

By mr_tight at 2008-09-05

Landade på miniminus vilket känns som en seger med tanke på den skitroliga starten :)

Imorn ska jag kolla på hundvalpar (ja, seriöst :lol: ) men sen blir det poker igen.

Over and out

/Mr Tight

Postad
Tack för en imponerande och mycket trevlig läsning!

Tyty! Kul med kommentarer ;)

Pokerdagen började förövrigt preciiiiiiiiiiis som vanligt (efter att jag hade kollat in coola hundvalpar). Anyway, visst måste man älska poker va? :lol: :lol:

Efter 30-40 min hade jag backat -560 usd på PLO100 och suckade stilla för mig själv. "Jahaja, bara att kämpa så vänder det ju alltid till slut"....

Här kommer den fina upplevelsen i illustrerad form också:

6eseptnerrrrrar7.jpg

By mr_tight at 2008-09-06

...Och ja, vände gjorde jag, igen .....med råge också :mrgreen: :mrgreen: Info kommer i nästa inlägg.

Over and out

/Mr Tight

Postad

Ok, dagen började bra!

Fick skjuts av polarn för att kolla på hund. Fastnade lite för ena valpen. Dennis hette han och var en blandning mellan labrador, schäfer, golden och irlänsk setter. Ska fundera på saken så får vi se, om 2 veckor är han redo att lämna mamma hund ;)

Efter detta hemkomst och åter till pokerborden. Några MTT skulle det bli idag också var det tänkt. Kombination dåliga kort, bad-beats och dåligt spel (från mig tyvärr) gjorde att jag inte ens var nära varken ITM eller finalbord. Jaja, nog om det.... ;)

Cash-game då? Jo, precis som jag "antydde i förra inlägget började det på standard-sättet. Ner 5-6 inköp utan att vinna en pottjä..el, kul med omahahaha!!! :mrgreen: :mrgreen: :evil: :evil:

Anyway.... efter en timme började det vände och vände gjorde det med RÅGE! Kom upp över 10k igen och var sedan uppe och körde fullstackad PLO200 igen, kul som fan, var läänge sen nu. Både PLO100 och PLO200 gick sedan stabilt bra mest hela tiden sista 3 timmarna.

Fisk på flera ställen. Många mindre beats men i de största potterna fick mina händer stå mest hela tiden, viktigt! Här ett exempel, dagens näst största där jag lika gärna kunde blivit utdragen åt h-e MEN mitt set fick stå mot både steg- och färgdrag:

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-75839177-497

Table Fullerton, 6 Sep 2008 1:35 PM ET

Seat 1: lopputili ($163.70 in chips)

Seat 2: Cafe No Se [ 9 of Spades,9 of Diamonds,6 of Clubs,Ace of Diamonds ] ($217.40 in chips)

Seat 5: dawkarpl2 ($80.00 in chips)

Seat 8: ralex555 ($130.65 in chips)

Seat 10: amazingrun ($221.90 in chips)

ANTES/BLINDS

ralex555 posts blind ($2), amazingrun posts blind ($2).

PRE-FLOP

lopputili bets $8, Cafe No Se calls $8, dawkarpl2 folds, ralex555 calls $6, amazingrun calls $6.

FLOP [board cards 6 of Diamonds,4 of Clubs,9 of Clubs ]

ralex555 checks, amazingrun checks, lopputili bets $32, Cafe No Se bets $128, ralex555 calls $122.65 and is all-in, amazingrun folds, lopputili bets $123.70 and is all-in, Cafe No Se calls $27.70.

TURN [board cards 6 of Diamonds,4 of Clubs,9 of Clubs,Jack of Spades ]

RIVER [board cards 6 of Diamonds,4 of Clubs,9 of Clubs,Jack of Spades,Queen of Hearts ]

SHOWDOWN

lopputili shows [ 8 of Diamonds,3 of Clubs,6 of Hearts,5 of Clubs ]

Cafe No Se shows [ 9 of Spades,9 of Diamonds,6 of Clubs,Ace of Diamonds ]

ralex555 shows [ 4 of Diamonds,6 of Spades,Ace of Clubs,10C ]

Cafe No Se wins $463.05.

Träffade även dugligt mot vildarna vilket underlättade en del. Inte speciellt svårspelat att syna all-in på turn med nötfärg mot FI som överspelar sitt tvåpar (och inte rivrar 4-outarn heller). För att illustrera vändningen bifogar jag ännu en bild, lite trevligare denna gång. SKÖN vändning och nytt rekordplus på cg sen jag slutade skotta i juni, härligt.

Ser ut som jag skottat i grafen men de stora hoppen består i flera större potter som vanns ungefär samtidigt.

6eseptnerouppjw0.jpg

By mr_tight at 2008-09-06

Och här nedan kommer en graf som är JÄVLIGT viktig att ha i åtanke nu när det gått relativt "lätt! senaste månaden. I juni var det ju typ tvärtom och som vi alla vet kan det svänga när som helst, gäller att inte få hybris och tro att det alltid ska gå enkelt.

Den röda linjen har rätt lutning iaf, det är det viktigaste på lång sikt även om jag knappast klagar över min "all-in goodrun".

augseptgoodrunwh7.jpg

By mr_tight

Summerat: Japp, jag har haft ovanligt lite "all-in otur" senaste tiden och förmodligen dragit ut mer än normalt också.

Anyway, här kommer det snygga siffror..... :mrgreen: :mrgreen:

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +1 150 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +15 050 usd

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 355 usd (78 st spelade, 15 st ITM varav 8 st finalbord)

Bankrulle ongame: + 11 400 usd (uttaget -3000 usd nyligen)

Spelade timmar sen sist: 5 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 708 h

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (125 dagar sen)

Liveresultat sen senast: +0 kr (3 timmar)

Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning, paus jul+aug): -224 usd

Over and out

/Mr Tight

Postad

Jävlar vad bra du har lyckats med att sköta om din rulle! Keep it up! Siktar du på ett år utan tiltskottning? Eller resten av livet? :)... Har blivit ett i mina ögon riktigt bra plusresultat också. Själv har jag nyss börjat om från början efter att jag cashade ut i somras. Började med $5 SnGs och är nu uppe på $10. Förhoppningsvis är jag uppe på $20 inom två månader :)

Går pluggandet bra? Funderar själv på om jag ska ta tag i pluggandet... Kan inte leva med att ha ett jobb där man har sämre lön än en medelsvensson! ;)

Postad
Jävlar vad bra du har lyckats med att sköta om din rulle! Keep it up! Siktar du på ett år utan tiltskottning? Eller resten av livet? :)... Har blivit ett i mina ögon riktigt bra plusresultat också. Själv har jag nyss börjat om från början efter att jag cashade ut i somras. Började med $5 SnGs och är nu uppe på $10. Förhoppningsvis är jag uppe på $20 inom två månader :)

Går pluggandet bra? Funderar själv på om jag ska ta tag i pluggandet... Kan inte leva med att ha ett jobb där man har sämre lön än en medelsvensson! ;)

Ty!

Blev ett "uppvaknande" strax innan sommaren när jag ännu en gång tiltat bort många K$ och inte kunnat sova ännu en natt.

Fick då b.la. nedanstående kommentar i dagboken från en vettig kille. Blev liksom bara ännu tydligare att megaberg- och dalbanan ABSOLUT INTE fick fortsätta längre. Mådde fan inte det minsta bra av det heller:

Seriöst tighten, så skulle jag nog funderat på lägga ner pokern om jag var dig... Det är inte första gången du gular rullen.. Sen grindar du dig uppåt men tiltar bort allt igen. har läst din blogg ett bra tag och det är samma visa varje gång.

Ursäkta om det låter taskigt det jag skriver... Börja plugga eller jobba så du slipper tänka på pokern.

Anm: TACK för det inlägget 112, det sitter kvar på näthinnan fortfarande och hjälpte mig att "verkligen" haja vilket jävla skottningsidioti jag höll på med. Följde ifs inte ditt råd men något hände ju iaf :)

Planen är självklart att aldrig mer bryta mina regler vilka de än må vara. Har hållit nuvarande regler i över 100k händer/4 månader nu vilket är typ 90k händer/3 månader och 3 veckor längre än tidigare rekord i "regelhållning" ;)

De nuvarande reglerna är relativt tuffa. 50 inköp minst på PLO200 och ännu striktare den dag jag ev. ska upp på PLO500 (75 inköp) och PLO1000 (100 inköp) igen. Lär dröja några år :lol: :lol:

Annars då? Jo, dan började bra (runt kl 14 :)... morgonpigg? haha, aldrig...) med en sväng till gymet. Gott att vara igång igen även om det lär dröja länge innan jag får muskler igen. Bänkpress med typ 15 kg hantlar någon? :mrgreen: :mrgreen: ... urrghh vad man tappar, speciellt om man har en vandrande pinnes genetik.

Gymet följdes av "gårdfest" med grannarna, börjar kännas att jag verkligen bor här nu, nice! Festen toppades med att jag fick veta att Pelle Svanslös bodde på min innergård. Gösta knutsson bodde i grannhuset och hämtade visst inspiration från gårdens katter. Där ser man... :mrgreen: :mrgreen:

Poker då? Jo, blev strax över 1 timme. Kände lite aversion inför det hela med tanke på att mina senaste 3 sessionen börjat med turbomegadippar första 30 min. För att minimera risken för jätteswings blev det nu PLO50 5-6 bord istället. För en gångs skulle spelade jag också vettigt på denna nivå... brukar annars ofta bli alldeles för vilt från mig när jag går ner.

För att konkretisera: Tittade idag i PT och sämsta ptbb/100 senaste 3 mån har jag på PLO25 (runt 4). Näst sämsta ptbb/100 hittas sedan på PLO50 (också runt 4 ptbb/100). På PLO100 och uppåt där jag har majoriteten av mina händer är det dock bra siffror (runt 10 ptbb/100). Lärdomen är nog att att OM jag ska spela lågt så ska jag inte göra det samtidigt som jag har dyrare bord uppe. Jag menar, hur lätt är det att spela solid poker på PLO25/PLO50 samtidigt som man har en 5 ggr större pott på g på annat bord? Nej just det.... skärpning framöver!!

Anyway, dagens spel slutade på (för nivån) bra plus trots all-in utfall som faktiskt t.o.m. var negativt. Mycket gratispengar på rivern från folk räddade mig, tackar!

Inga siffror idag. Återkommer med uppdaterade sådana efter nästa gång.

Over and out

/Mr Tight

Postad

Ja, jag har ju själv haft lite problem med tilten emellanåt och även om det aldrig var i närheten av dina skottningar så är det så fruktansvärt mycket skönare att hålla en god disciplin! :)

Hehe, själv är min lägstanivå i hantelpressar typ 22,5 kg hantlar och då är det när jag har vart borta väääldigt länge från gymmet ;) Tror det blir dom när jag börjar gymma igen snart efter många månaders uppehåll, iaf ett halvårsen senast :D

Postad
Ja, jag har ju själv haft lite problem med tilten emellanåt och även om det aldrig var i närheten av dina skottningar så är det så fruktansvärt mycket skönare att hålla en god disciplin! :)

Hehe, själv är min lägstanivå i hantelpressar typ 22,5 kg hantlar och då är det när jag har vart borta väääldigt länge från gymmet ;) Tror det blir dom när jag börjar gymma igen snart efter många månaders uppehåll, iaf ett halvårsen senast :D

Jaja, erkänner mig klen ;)

Anyway, blev spel idag eftersom alla utom jag hade tenta (har tillgodoräknat gamla poäng).

Spelade även lite fullring idag, gick ganska åt h-e, inget stod.

Odds för syn nedan? Gränsfall va? Jag hittar iaf en tight (och jävligt störande) fold. Att FI (23/11 aggro/solid) har färgen råder det knappast tvivel om.

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-75924186-859

Table Moroni, 8 Sep 2008 10:14 AM ET

Seat 1: ketaynos ($39.70 in chips)

Seat 2: clydeKK ($66.10 in chips)

Seat 3: olesis ($115.20 in chips)

Seat 4: Westeroll ($76.70 in chips)

Seat 5: Panava ($252.80 in chips)

Seat 6: koproni65 ($57.85 in chips)

Seat 7: donkdoktor ($344.45 in chips)

Seat 8: Rapsi1 ($57.70 in chips)

Seat 9: legipsy ($41.85 in chips)

Seat 10: Cafe No Se [ 3 of Spades,Ace of Diamonds,Ace of Clubs,2 of Diamonds ] ($169.45 in chips)

ANTES/BLINDS

Panava posts blind ($1), koproni65 posts blind ($1).

PRE-FLOP

donkdoktor bets $4, Rapsi1 folds, legipsy calls $4, Cafe No Se bets $18, ketaynos folds, clydeKK folds, olesis folds, Westeroll folds, Panava folds, koproni65 folds, donkdoktor calls $14, legipsy calls $14.

FLOP [board cards Ace of Hearts,6 of Clubs,10 of Hearts ]

donkdoktor checks, legipsy checks, Cafe No Se bets $56, donkdoktor calls $56, legipsy folds.

TURN [board cards Ace of Hearts,6 of Clubs,10 of Hearts,2 of Hearts ]

donkdoktor bets $168, Cafe No Se folds.

SHOWDOWN

donkdoktor wins $333.

I övrigt ganska många fula suck-outs idag. B.la 2-outad på rivern i dagens största pott (400 usd), tråkigt men sånt är livet ;)

Dagens ord: Färgdrag.... :mrgreen: :mrgreen:

Har iaf spelat relativt stabilt och det är ju det viktigaste. Gott!!

...och ligger faktiskt lite plus för dagen på nått skumt jävla sätt, haha.

Killen som 2-outade mig gav tillbaka en del pengar genom sjukt skumma spel.

Just det ja, passade även på att köra lite föraktad (av många fullstackare) shortstacking på PLO500. Inte världens mest utmanande spel kanske... men lönsamt i längden för den med tålamod:

Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-75989837-59

Table Choluteca, 8 Sep 2008 10:30 AM ET

Seat 1: Lax.imus ($497.75 in chips)

Seat 2: BUYBRAIN ($457.00 in chips)

Seat 3: GINCOCA ($400.75 in chips)

Seat 6: ilias43 ($646.50 in chips)

Seat 7: Cafe No Se [ 8S,AH,KS,KH ] ($85.00 in chips)

Seat 8: mythar1 ($945.00 in chips)

Seat 9: Red eye 34 ($150.00 in chips)

Seat 10: lglsl ($191.00 in chips)

ANTES/BLINDS

mythar1 posts blind ($5), Red eye 34 posts blind ($5).

PRE-FLOP

lglsl folds, Lax.imus folds, BUYBRAIN folds, GINCOCA calls $5, ilias43 bets $25, Cafe No Se bets $85 and is all-in, mythar1 folds, Red eye 34 folds, GINCOCA folds, ilias43 calls $60.

FLOP [board cards QH,10D,9S ]

TURN [board cards QH,10D,9S,10S ]

RIVER [board cards QH,10D,9S,10S,5D ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 8S,AH,KS,KH ]

ilias43 shows [ 7C,4S,5C,6S ]

Cafe No Se wins $182.

Japp, självklart lämnade jag bordet omgående ;)

Inget mer spel idag, plugg i e.m. och pubrunda ikväll, nice! :mrgreen: :mrgreen:

Over and out

/Mr Tight

Postad

Den 9:e september utses härmed till idiot runner-runner dagen.

Ungefär såhär såg det ut i de showdows jag var inblandad i första timmarna:

RIVER [board cards: JC,7S,AD,7H,7D ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ AH,4S,4C,AC ]

XXXX shows [ 5S,7C,8D,4H ] ---> Japp, runner-runner fyrtal 7777 spöar nötkåken (Jag ställde på flopp)

Ja, verkligen skitkul.

Var riktigt vidrigt idag faktiskt. Tråkigt att det skulle hända min första "riktiga" dag på PLO200. Fyfan va sjukt detta spel är ibland. Var gott om fisk till en början och ojojoj vad de klonkade skumt via turn+river (eller bara nån vanlig 2-outare via ett av korten). En kille envisades med skumma "tombluffar" på flopp mer än ofta och självklart belönades han varenda gång med (för honom) ultimata runners..... urrrggghh.

Efter några timmar lämnade fiskarna borden och kvar satt jag småtiltad med ett antal duktiga regulars, inte bra på något sätt. Orkar inte dra upp exempel på cp-händer nu, har spelat alldeles för länge för att försöka hämta ikapp men det det sket sig. I slutet tappade jag också spelet ganska rejält.

Jaja, that´s life, bara att bita ihop.

Har annars funderat en del och nu beslutat att skaffa större buffert i privatekonomin. Plockar ut 3k för att att betala resten av årets hyror i förskott, vill aldrig igen hamna i "tight sits". Blev en kort sväng som "regular" på PLO200 denna gång m.a.o. Synd, tråkigt... trodde väl jag var tillbaka för gott för nån dag sen..... men ingen har ju dött direkt så det ordnar sig nog till slut! :mrgreen: :mrgreen:

Och här kommer det tråkiga siffror. Började dagen på 11,8k och har således backat runt 1,2k idag (skrev inget efter småvinster igår och förgår). Suger gör det iaf att backa såhär. Tar ut 3k nu som sagt så nu blir det inget mer fullstackat PLO200 på ett tag, bara att bita ihop. Positiva tankar nu framöver, glöm den här skitdagen omgående!!!:-) :-)

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): -800 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +14 250 usd

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 355 usd (78 st spelade, 15 st ITM varav 8 st finalbord)

Bankrulle ongame: + 7 600 usd (uttaget -3000 usd 9/9-2008)

Spelade timmar sen sist: 12 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 720 h

Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (128 dagar sen)

Uttag ongame sen 2008-02-15: +25 000 usd

Over and out

/Mr Tight

Postad

Wow, spelade en del idag och det gick VERKLIGEN helt åt h-e igen.

Ner -17 inköp på en timme, nästan svårt att torska så mycket även om man försöker va....?

Många, många bad-beats i alla dess former igen och till slut tappade jag helt (nästan) kontrollen och steamade som ett överhettat jävla ånglok en dryg timme, tilt.

För att ni ska slippa tycka synd för synd om mig så postar jag inga HH denna gång, haha. Var en gäng hemska beats igen och ytterst få vunna potter. Till slut tappade jag också allt vad vettigt spel hette.....slog om preflopp till höger och vänster med allt möjligt. Den enda "gräns" jag fortfarande inte skred över var skottningsgränsen (men JÄVLAR vad sugen jag var, tur jag har kontraktet). Det är det enda positiva från dagens lir.

Känns pissdåligt och tråkigt som fan som ni kan gissa. Inget mer spel idag. Kommer nu ta ut ytterliggare 2000 usd och sedan "börja om" med MTT och billiga CG-bord nästa gång det blir spel. Just nu hatar jag typ poker och tycker livet känns typ sjukt orättvist ;)

Anyway, nog om dagens megaback, nu är det historia!

Ska köra en ny grej nu när det är som mörkast och avsluta dagbokesinläggen med något positivt från och med nu. Här kommer första texten i den andan:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Det som är positivt just nu är att jag och de jag känner är friska (tror jag iaf), att jag kommer skaffa hund nästa vecka (Yes!), att jag inte skottade idag, att livet här i Uppsala är bra för övrigt.:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Siffror:

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): -1 700 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +12 550 usd

Bankrulle ongame: + 3 900 usd (uttaget 2 000+3 000 usd nyss)

Spelade timmar sen sist: 4 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 724 h

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (129 dagar sen)

Uttag ongame sen 2008-02-15: +27 000 usd

Over and out

/Mr Tight

Postad
Wow, spelade en del idag och det gick VERKLIGEN helt åt h-e igen.

Ner -17 inköp på en timme, nästan svårt att torska så mycket även om man försöker va....?

Många, många bad-beats i alla dess former igen och till slut tappade jag helt (nästan) kontrollen och steamade som ett överhettat jävla ånglok en dryg timme, tilt.

För att ni ska slippa tycka synd för synd om mig så postar jag inga HH denna gång, haha. Var en gäng hemska beats igen och ytterst få vunna potter. Till slut tappade jag också allt vad vettigt spel hette.....slog om preflopp till höger och vänster med allt möjligt. Den enda "gräns" jag fortfarande inte skred över var skottningsgränsen (men JÄVLAR vad sugen jag var, tur jag har kontraktet). Det är det enda positiva från dagens lir.

Känns pissdåligt och tråkigt som fan som ni kan gissa. Inget mer spel idag. Kommer nu ta ut ytterliggare 2000 usd och sedan "börja om" med MTT och billiga CG-bord nästa gång det blir spel. Just nu hatar jag typ poker och tycker livet känns typ sjukt orättvist ;)

Anyway, nog om dagens megaback, nu är det historia!

Ska köra en ny grej nu när det är som mörkast och avsluta dagbokesinläggen med något positivt från och med nu. Här kommer första texten i den andan:

Siffror:

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): -1 700 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +12 550 usd

Bankrulle ongame: + 3 900 usd (uttaget 2 000+3 000 usd nyss)

Spelade timmar sen sist: 4 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 724 h

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (129 dagar sen)

Uttag ongame sen 2008-02-15: +27 000 usd

Over and out

/Mr Tight

Jag hade också en usel dag med ca 10 inköp back på 13 spelade SnGs. Också svårt att lyckas med om man försöker. Det var i princip ingenting som gick rätt. Ibland kan man inte annat än hata poker...

Nu ska jag iaf byta sajt och hoppa på en fin bonus. Blir 10-manna igen för mej efter att ha nött 6-manna i typ 3 månader.