Mr_Tight Postad 21 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2008 När självförtroendet är "för" bra kan det gå lite snett Se nedan när jag ger bort onödigt mycket pengar mot en snubbe som klonkar 2-outare på turn. FI har spelat minst sagt superskumt hela tiden, t.ex. checksynat nöt från C/O på rivern etc. Han köpte in typ 20 usd och klonkade upp till 150 usd. Jag dubblade honom nu igen, illa av mig!! :shock: Mitt omslag på turn nedan är dagens sämsta och klart dyraste spel från mig (speciellt med tanke på hur underligt FI spelade). Det enda jag får syn av där är en hand som har mig dominerad. Fick för mig att han drog på på färg - brukar ju vara så. Sanningen var nog att han trodde att han ledde och att jag bluffade (hade gjort ett move mot honom 2 händer innan och blivit påkommen). När han sen checkar rivern och jag dessutom träffar nästnöt.... hur ska jag inte tro att jag leder...? "Lurad", lol. Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-70415678-34 Table Johnstown, 21 Jun 2008 3:29 PM ET Seat 4: Negre911 ($60.00 in chips) Seat 6: perhonen ($31.50 in chips) Seat 8: XXXX ($145.00 in chips) Seat 9: Cafe No Se [ ,,, ] ($164.30 in chips) Seat 10: A7P ($47.55 in chips) ANTES/BLINDS A7P posts blind ($1), Negre911 posts blind ($1). PRE-FLOP perhonen folds, XXXX calls $1, Cafe No Se calls $1, A7P checks, Negre911 bets $1, XXXX calls $1, Cafe No Se calls $1, A7P calls $1. FLOP [board cards ,, ] A7P checks, Negre911 checks, XXXX checks, Cafe No Se bets $8, A7P folds, Negre911 folds, XXXX calls $8. TURN [board cards ,,, ] XXXX bets $24, Cafe No Se bets $96, XXXX calls $72. RIVER [board cards ,,,, ] XXXX checks, Cafe No Se bets $58.30 and is all-in, XXXX calls $39 and is all-in. SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] XXXX shows [ ,,, ] XXXX wins $291, Cafe No Se wins $19.30. Tar en paus nu. Bara för att jag har medrigg/icke-motrigg betyder det inte att jag ska sitta och ge bort pengar som i ovanstående hand (omslaget på turn syftar jag på). Har ändå gått bra, nöjd med allt utom ovanstående som tyvärr är dagens hittills största pott, synd. Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2008 Blev inte så mycket lir som jag tänkt idag, dryga 800 händer har iaf hunnits med. Flytet som infann sig tidigare idag var bortblåst nu under 1 timme på kvällen så mer plus blev det absolut inte. Höll iaf nere förlusten och tiltade inte efter beatsen. Helgens siffror kommer sammanfattat imorn istället. Funderar på att sätta det i system att inte uppdatera resultaten så ofta, blir kanske för kortsiktigt fokus då? Vi får se... Enligt nedan har det iaf sett ut idag, allt funkade i början men det var jobbigt i slutet, kunde inte vinna.... :mrgreen: Anyway, nöjd med spelet. Stabilt ännu en gång! Mer imorn, då ska det bli absolut minst 1000 händer! Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Fyfan vad jag svingat neråt idag :shock: Har inte vunnit en enda större all-in. Back 6 inköp på 20 min.... känns som alltid helt supersjukt men det är "bara" att lära sig leva med skiten. Två dåliga spel, resten idiotiskt motrigg där alla alltid träffar allt och jag missar allt de få gånger jag ställer med drag. Är alltid aggresorn när det åker in, har spelat dugligt men allt har gått åt h-e. Tar en paus nu så jag inte kastar bort pengar i onödan. Smaka på detta: På endast 165 händer på PLO100 ligger min utfallskruva 450 usd under EV. Nytt personligt rekord på denna nivå, inte underligt att omaha kan framkalla tilt va? Gäller bara att inte tilta nu som sagt!!!! Positiva tankar!!! BRA SPEL Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arnan Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Fint jobbat mrthight Skönt att man ser dig plussa igen har läst din dagbok då och då och innan har det inte varit kul att se hur du backar rätt ut bara. Förresten vem blir du coachad av ? Om jag nu missat det i dagboken så får du skriva det så får jag väll leta upp det har kollat igenom men hittar inget angående det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Kommentarer överflödiga? :mrgreen: :shock: Alltid nice att swinga ner 9 inköp på mindre än en timme!! So sick....!!! som sammy skulle sagt Jobba, jobba nu!!!! Värdet är iaf sjukt bra, alla ställer med allt möjligt hela tiden och runner-färgerna avlöser varandra mot mina set:) Bara att gneta på så ska det nog ordna sig. En kille har fina VPIP 85+PFR 50 och runt 700 av mina dollares har han också på sina bord. Hallelulja Ett CP-spel från mig (minitilt) men annars var det inte så mycket att göra. Tänker knappast börja lägga topp-set på flopp utan färger och stegar. Har dock vänt lite från bilden ovan. Käk nu och jobba, jobba sen!!! Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WillPittiu Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 det där vänder du lätt med din nya grinder stil...no doubt!! Möjligen är det homegame på G nu på torsdag, vi räknar med dig?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Fint jobbat mrthight Skönt att man ser dig plussa igen har läst din dagbok då och då och innan har det inte varit kul att se hur du backar rätt ut bara. Förresten vem blir du coachad av ? Om jag nu missat det i dagboken så får du skriva det så får jag väll leta upp det har kollat igenom men hittar inget angående det Ty No more skottning+tilt numera. Min coach är Björn Isberg, mycket nöjd med alla råd, speciellt avseende den mentala biten det där vänder du lätt med din nya grinder stil...no doubt!!Möjligen är det homegame på G nu på torsdag, vi räknar med dig?? Kul, räkna med mig! Lite fult att du redan vänt den din fisk ;P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: SÅJA!!!!!! Tyckte väl det borde gå att vända som folk spelade Nöjd med tålamodet och disciplinen. Blev lite övermodig i slutet (se tapp i grafen) men på det stora hela känns det gott som fan att vända upp 9 inköp.... Svängigaste dagen på länge. Löjligt många potter >200 BB Mer info sen Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WillPittiu Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Snygg vändning!! fan du verkar het...får fila på vårat spel till på torsdag då. Vi var 4 st precis till på torsdag, men tror att ena drar sig ur tyvärr...så vi behöver lite fler spelare, vi har inte hört runt så mycket men du kan väl kolla om du får med dig nån...helst nån fisk:lol:. (anm. fiskigare än vi:roll: ) Men som sagt är det lite preliminärt än så länge... höres (EDIT) Fan hinner knappt skriva till dig så skiter det sig på torsdag...måste flytta tjejens grejjer då så det går inte, men vi tänker försöka göra ett nytt försök på måndag nästa vecka istället, lite osäkert med lokal bara...men vi ska försöka fixa nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Har spelat (för) mycket poker idag och detta blir bara ett resultatinlägg med siffror för de senaste dagarnas spel, totalt 11 timmar och kanske 2500 händer. Löjlig downswing tidigare idag när jag gick förlorande ur vilda västern all-in shootout, haha ..... men ändå plus totalt för de senaste dagarna. Samma nivåer som alltid.... PLO100 och shortstack PLO200. Orkar inte lägga ut HH eller beskriva något annat spännande nu, för seg. Enda utöver det vanliga var att jag fick chansen att en kort raila en av omahaprofilerna på PF via ett grymt program som låter en se den andras skärm. Kul även om han hade det lite kallt. Slutade med att jag själv skulle göra samma sak för ludvvig och inte heller det var någon succé resultatmässigt (gjorde dessutom själv årets tomtespel också, suck). Anyway, bra möjlighet att kunna köra detta även om det nog tar en del fokus, speciellt om man snackar samtidigt över MSN (röst eller text). Här kommer det siffror iaf, mycket slit bakom dessa: Resultat ongame sen sist (exkl rakeback): +793 usd Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 815 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +11 475 usd Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel) Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr Bankrulle ongame: + 8 138 usd Rulle SvS: +400 kr Spelade timmar sen sist: 11 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 510 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (51 dagar sen) Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 412 kr (46 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek Uttag ongame sen 2008-02-15: +14 499 usd Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 23 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2008 Hahahahaha Idag tror jag faktiskt allt gått åt h-e Inte ens Topp-set i ess och nötfärgdrag får stå mot hålpipa och sämre f-drag. Jag älskar detta spel Bortsett från att alla klonkat 2-3 outs i varenda möjlig hand så har jag spelat dåligt 6-7 händer också, ingen höjdare. Back 7 inköp. 2-3 av dessa eget fel. Ska försöka tänka posivt ändå, nu jävlar blir det skärpning spelmässigt iaf!!! Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 23 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2008 Jaha, nu började jag småtilta också. Back 12 inköp idag, kanske rekord? Har iaf inte skottat och tänker ABSOLUT inte göra det heller. En positiv sak iaf. En paus till, annars lär det gå åt skogen. Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 24 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 Toppa din downswingen+badbeatsen med årets sämsta hjältesyn så ha du ett recept på minskad rulle, exempel: "Aha, det där bettet måste innebära färgdrag, annars skulle du ju checkraisa din lilla fisk!.... jag kommer nu hjältesyna dig 3 gator med mina pissiga tvåpar om färgen inte kommer" Gissa vem som var fisken? Jag donerar glatt 130 usd och frågar mig själv vafan det där var? Sånt där skit ska jag inte hålla på med. Som värst var jag >10 inköp ner (inte 12 som jag skrev innan), tyckte då det var skoj med omaha och livet lekte :mrgreen: Måste också försöka se det med lite nyktra ögon.... kollar igenom en del händer och har gjort många.... riktigt många pissiga spel idag. Hur kommer det sig att man normalt sett kan vara så stabil och sen få hjärnsläpp en dag? Måste också erkänna att det var många som spelade bättre än mig idag och att jag ofta bombade mot helt fel spelare. Ex: Betta 3-gator med ditt fina drag (som alltid missar dagar som denna) mot en typiskt tvåparsjagare/hjältesynare/superfisken. Vet inte hur många såna jag gjorde idag bara för att se mig nersynad av typ lägsta tvåpar på rivern. Glad för att folk spelar så eftersom jag spelar likdant med händer de drar dött mot. MEN... måste bara lära mig att vissa INTE går att bomba sönder. Sista två timmarna blev det dock bättre/tightare motstånd. Mindre swings men också mindre värde så att hämta ikapp var bara att glömma. Tog iaf igen en del och det var trevligt för självkänslan. Såna här dagar har ju tidigare slutat med halvgulad rulle men inte idag En annan grej jag gjorde fel idag var att jag ALLDELES för ofta satt och synade höjningar spekulativt ur position med halvjunk (typ KKT5 enkjelsuit som egentligen bara har set-value). Framöver blir det slut på sånt, det SUGER att spela ur pos!!! Här nedan får ni se mitt livs snabbast tapp på lowstakes. Var väl en 6-8 inköp som rök på under mindre än 100 händer, inte att leka med :shock: (nej, jag skottade INTE, förlorade bara allt som gick under en period och spelade dessutom rätt illa - skam) Ännu en gång blir det löjligt tydligt att BR-kraven måste vara stenhårda i omaha. Tror säkert det är möjligt att tappa 30 inköp på en dag om/när riggen är helt åt h-e och man spelar sådär. Då kommer man inte långt med en 3000 BB-rulle direkt. Visst, spelar man ALLTID A-game och har stor edge kanske det funkar men så är det inte för mig. Idag hade jag knappt edge på vissa bord. Många dugliga spelare som också träffade allt som gick och en halvtiltad+överaggro MR Tight. No more av den varan imorgon tack. Dagens skitsiffror nedan , nya friska tag imorn kväll efter en vunnen tennismatch istället! :lol: Positiva tankar nu, som alltid kanon att jag inte skottade. Reglerna följs till 100% numera! :mrgreen: Resultat ongame sen sist (exkl rakeback): -689 usd Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 126 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +11 475 usd Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel) Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr Bankrulle ongame: + 7 479 usd Rulle SvS: +400 kr Spelade timmar sen sist: 6 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 516 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (53 dagar sen) Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 412 kr (46 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek Uttag ongame sen 2008-02-15: +14 499 usd Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johantheman Postad 24 Juni , 2008 Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 Du tog till dig av min kritik/anlys Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 24 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 Du tog till dig av min kritik/anlys Ja, herregud.... tack för hjälpen iaf Johan. Sämsta spelet på kanske 1 månad av mig igår. Går inte bara att skylla på 2-outare inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WillPittiu Postad 24 Juni , 2008 Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 dom dar du träffar plussar du 2k istället då...så du får se det positivt att dom synar ner dig. såg du att det inte blev på torsdag, ska försöka på måndag istället..kan du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 24 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 dom dar du träffar plussar du 2k istället då...så du får se det positivt att dom synar ner dig. såg du att det inte blev på torsdag, ska försöka på måndag istället..kan du? Jo men är för lös, skärpning. För mycket bluff. Måndag borde vara grönt för mig, kul! Ska vi inte köra här istället? _____________________________________________ Ibland spelar jag lotto: Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-70609091-133 Table Oranjestad, 24 Jun 2008 1:09 PM ET Seat 1: Cafe No Se [ ,,, ] ($108.80 in chips) Seat 6: mhtf ($94.40 in chips) Seat 8: i4nothing ($288.75 in chips) Seat 9: jokar2 ($204.00 in chips) ANTES/BLINDS i4nothing posts blind ($2), jokar2 posts blind ($2). PRE-FLOP Cafe No Se bets $8, mhtf bets $28, i4nothing folds, jokar2 calls $26, Cafe No Se bets $100.80 and is all-in, mhtf calls $66.40 and is all-in, jokar2 calls $80.80. FLOP [board cards ,, ] TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] mhtf shows [ ,,, ] jokar2 shows [ ,,, ] Cafe No Se wins $28.80, mhtf wins $283.20. Och ibland är jag en stor fisk (FI är tightast på jorden): Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-70602265-328 Table Bangui, 24 Jun 2008 1:10 PM ET Seat 2: victalex ($115.40 in chips) Seat 3: stina72us ($59.65 in chips) Seat 8: smugs2 ($105.30 in chips) Seat 9: Cafe No Se [ ,,, ] ($193.80 in chips) Seat 10: clem2511 ($92.05 in chips) ANTES/BLINDS Cafe No Se posts blind ($1), clem2511 posts blind ($1), stina72us posts blind ($1), stina72us posts blind ($1). PRE-FLOP victalex calls $1, stina72us checks, smugs2 folds, Cafe No Se checks, clem2511 checks. FLOP [board cards ,, ] Cafe No Se bets $4, clem2511 bets $10, victalex folds, stina72us folds, Cafe No Se bets $30, clem2511 calls $24. TURN [board cards ,,, ] Cafe No Se bets $72, clem2511 calls $57.05 and is all-in. RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] clem2511 shows [ ,,, ] Cafe No Se wins $14.95, clem2511 wins $184.10. Och ibland spelar jag lite väl löst och får syn (är iaf aggressor)..... men var visst 63% favorit, sick! ....... inte bara jag som är lös ibland, "intressant" spel av FI: Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-70603585-405 Table Potsdam, 24 Jun 2008 2:52 PM ET Seat 1: brb5mins ($128.25 in chips) Seat 3: Cafe No Se [ ,,, ] ($130.35 in chips) Seat 4: vsslnn ($25.00 in chips) Seat 9: XXXX ($290.85 in chips) Seat 10: tumu90 ($100.00 in chips) ANTES/BLINDS Cafe No Se posts blind ($1), vsslnn posts blind ($1). PRE-FLOP XXXX bets $4, tumu90 bets $14, brb5mins folds, Cafe No Se calls $13, vsslnn folds, XXXX calls $10. FLOP [board cards ,, ] Cafe No Se checks, XXXX bets $43, tumu90 folds, Cafe No Se bets $116.35 and is all-in, XXXX calls $73.35. TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] XXXX shows [ ,5 of Diamonds,Queen of Diamonds,King of Diamonds ] Cafe No Se wins $272.70. För att sammanfatta spelar jag rätt tveksamt även idag, för lös preflopp, för många hjältesynar och speciellt: ALLDELES för lös/aggro ur position. Brukar vara duglig på detta men två senaste dagarna har jag tappat greppet. SKÄRPNING NU! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 24 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 Har suboptimerat en del idag... Stört mig lite på att min rakeback är så låg denna månad (ska ju bli min lön eftersom jag inte planerar att röra rulen alls egentligen). Har ju kört färre bord senare tid. Bra för ptbb/100 och rullens tillväxt men... klart mindre rb dock och... Idag tänkte jag istället att "här ska rakas som fan" och så blev det. Stundtals hela 8 bord vilket knappast medger alltför mycket tänkande i spelet. Detta syndes också på en del tomtespel även idag. Lyckades med konststycket att överspela topp 2 några gånger t.ex. Lyckades även "glömma" vikten av position vid flera tillfällen, glömde att kolla folks spelstil innan jag bluffade 3 gator med mitt missade drag bara för att få se mig nersynad av typ botten 2 par, sånt gör man INTE när man är lite mer vaken Totalt har jag spelat 2,6k händer idag, jävligt mycket för att vara mig. Ingen höjdare spelmässigt alltså. Dock hade jag nog en del flyt idag. Var flera händer som faktiskt fick stå (typ nötstege mog set) och även några drag som satt när jag ställde med dem. Blev alltså lite plus idag trots rätt kasst lir, mest tur tror jag, har som sagt knappast spelat A-game. Edit: Kollade just i PokerEV och det var INTE kul läsning. Allt plus idag beror på tur/utebliven otur. Lärdom? Måste spela mycket bättre än igår och idag om jag ska vinna långsiktigt, SKÄRPNING omgående!! Tror det är första gången jag ser det men min EV-kurva ligger på minus idag. M.a.o. har jag hamnat all-in som underdog totalt sett över dagen.... Nu räknar ju PokerEV ifs inte fold-equity så den enda trösten är väl att jag nästan alltid är aggressor. Klen tröst dock, många tveksamma spel av mig pga kort-torkan.... Nästa gång blir det skärpning och bättre lir igen!! Mer inspiration, mer tanke i spelet!!! Annars har jag fortfarande inte bestämt vad som händer framöver. Åka till Guatemala om 2 veckor eller..... Spela poker/bygga rulle+Skaffa hund och uppfostra över sommaren? Hm... Beslut inom 1 vecka blir det! Dagens siffror är iaf gröna, skönt med tanke på att jag knappast spelat speciellt bra idag heller. Resultat ongame sen sist (exkl rakeback): +350 usd Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 476 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +11 475 usd Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel) Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr Bankrulle ongame: + 7 829 usd Rulle SvS: +400 kr Spelade timmar sen sist: 7 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 523 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (54 dagar sen) Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 412 kr (46 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek Uttag ongame sen 2008-02-15: +14 499 usd Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 26 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 Har nu spelat mycket de senaste 3 dagarna. Även idag spelade jag tveksamt mer än en gång. Många lösa ställ och vilda spel (Topp tvåpar är INTE nöten när man får mothugg ...). Spelet jag haft större delen av månaden har varit som bortblåst. Anledningen är nog främst för många bord och mer otålighet än normalt. Har ockå varit för sugen på att få upp min rakeback till normal nivå.... suboptimering så det sjunger om det. Inte heller samma respekt för motståndet, illa. Jag menar, bara för att några är rätt halvpissiga på omaha betyder det ju inte att de inte kan få bra kort. :oops: Anyway, mot slutet på kvällen körde jag igång en kort session med tanken att nu får det vara slutslaskat. Så blev det också och dagens sista 300-400 händer spelades solid poker på nästan alla sätt. Var nu nere på 3-4 bord igen och det ÄR stor skillnad på mitt spel då. Gäller att inte glömma "the basics", tight som fan ur position, inte bygga jättepotter med tveksamma händer, tight urval preflopp, INTE bluffa 3 gator mot synstationer/tvåparsjagare..... etc. etc. Är ju rätt basic men under perioder verkar jag få för mig att jag "nog ska kunna köra över fiskarna". 100% Värdelöst att tänka så, recept på undergång. Sen ska man inte glömma att många på mina bord är rätt duktiga också, MER respekt för motståndet är ett MÅSTE! Dagens hand blev det lite diskussion om med en polare som liverailade mig när jag körde. Han är holdém-spelare och höll inte med riktigt. Kom med åsikter om ni vill Min preflopplimp UTG försvara jag med att ALLA såg ALLA floppar på detta bord och nästa ingen höjde pre... smått tveksamt ändå men men, gillar suited A:s för mycket? Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-70703776-417 Table Cafe No Se's OH, 25 Jun 2008 11:09 PM ET Seat 2: BinoXXX 1 ($111.40 in chips) Seat 4: MR CHIPS-1 ($83.75 in chips) Seat 5: Cafe No Se [ ,,, ] ($351.20 in chips) Seat 7: nasomol ($73.45 in chips) Seat 9: wert1982 ($19.75 in chips) ANTES/BLINDS BinoXXX 1 posts blind ($1), MR CHIPS-1 posts blind ($1). PRE-FLOP Cafe No Se calls $1, nasomol calls $1, wert1982 calls $1, BinoXXX 1 checks, MR CHIPS-1 checks. FLOP [board cards ,, ] BinoXXX 1 checks, MR CHIPS-1 bets $5, Cafe No Se calls $5, nasomol bets $25, wert1982 folds, BinoXXX 1 folds, MR CHIPS-1 calls $20, Cafe No Se folds. TURN [board cards ,,, ] MR CHIPS-1 checks, nasomol bets $47.45 and is all-in, MR CHIPS-1 calls $47.45. RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN nasomol shows [ ,,, ] MR CHIPS-1 shows [ ,,, ] MR CHIPS-1 wins $75.95, nasomol wins $75.95. Kanske verkar skumt att lägga en nöt men vad har jag att vinna på att få in pengarna här? Splitpott mot bara en av FI känns som bästa scenariot men troligen lär ju båda FI ha samma nöt och kanske redraw på färg eller kåk. Nej tack i ohöjd pott preflopp m.a.o. Mer solid poker framöver!!! Positivt tänk, se till att ha position, tighta upp urvalet preflopp, kasta inte in en massa pengar i potten med alltför marginella händer och halvdana drag..... Lyckades iaf plussa trots en vanlig start med 3 inköp ner efter 30 min i början där t.ex. toppset inte fick stå mot naket överspelat överpar, haha. Börjar bli van vid detta, känns som standard att man alltid ska behöva jobba sig ikapp Resultat ongame sen sist (exkl rakeback): +227 usd Rulle förrändring ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 703 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +11 475 usd Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel) Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr Bankrulle ongame: + 8 046 usd Rulle SvS: +400 kr Spelade timmar sen sist: 4 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 527 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (55 dagar sen) Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 412 kr (46 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek Uttag ongame sen 2008-02-15: +14 499 usd Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 26 Juni , 2008 Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johantheman Postad 27 Juni , 2008 Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 Kom igen nu nu tighten, hur länge ska jag behöva vänta på ditt nästa inlägg?? Sitter ju på jobbet och tråkar nu så tyvärr blir det ingen rail idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 27 Juni , 2008 Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 27 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 Sjuk snygg fold...Texas spelare som man är hade pushen varit given, men du hade rätt.... Ty ;)Med lite tilt i kroppen är ju stället givet, tur jag dragit ner på det.. Kom igen nu nu tighten, hur länge ska jag behöva vänta på ditt nästa inlägg??Sitter ju på jobbet och tråkar nu så tyvärr blir det ingen rail idag Haha, han lirade ingeti dag då han saknade motivation. Ska förmodligen lira mycket i helgen, så kika tillbaka då! Kul att ha er båda här som alltid Ludvvig, utnämner dig omgående till min nya sekreterare! :lol: Kommer ett inlägg nu, löst som fan var det nu på kvällen och trots den överlägset dyraste 2-outarn på en månad och dåligt spel från mig blev det lite plus, sjukt.... :shock: :shock: :shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 28 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2008 Har tagit en liten paus från liret 48 timmar eller så. Spelade inte bra/solid poker där i slutet och så kan det inte fortsätta. Den lilla edge man har ska vårdas annars går det åt h-e. Idag blev det iaf en flybiljett bokat!! Guatemala åker jag tillbaka till fredagen den 4:e juli och stannar tills 23:e augusti, skönt! Laptopen åker med så lite poker ska det nog bli även där. Har också mailat alla bekanta där och ett av svaren var värt att posta här : "i should be gone, but will be back in a few weeks. I know you are big time gambler, but I may need a responsible adult male bartender for the least to weeks of July and the first 2 of august. The pay sucks, but the fringe benefits are pretty good. let me know /John" "Big Time Gambler"? Haha, tyvärr inte.....(ännu?) Nog om detta, poker blev det nu ikväll iaf: Hade sällskap ikväll, polarn (också omaha fast högre nivåer) kom över och körde på laptopen. Kul, bra gick det för honom också. Grymt stabil, mycket att lära av honom. Började med att spela övertight/ultrasolid nötpoker 15 min, inga problem. Var sjuuuukt löst så det räckte gott och väl att vänta in kort denna gång. Snabb paus när polarn kom, tillbaka till borden igen och nu drogs jag med i idiotin en stund. Under denna tid lyckades jag bland annat idiotspela AAxx ur pos genom att inte bara slå om pre utan dessutom comitta på livsfarlig bräda mot två FI. TOTALT hjärnsläpp så det sjunger om det, var länge sen jag gjorde ett sånt idiotspel. Paus igen efter detta, skärpning nu. Åter till borden igen och nu började jag spela rätt dugligt igen. Träffade hyfsat och så löst som det var ikväll var det sällan man inte fick betalt. Vettefan vad folk höll på med men ikväll såg jag några av de sämsta/lösaste spelen jag sett i mitt liv. T.ex Bräda K44. Jag har limpat från knappen med K4xx, var ett sånt bord där det var värt att delta med allt möjligt i sen pos. Check till mig, jag pottar min kåk. En syn. Turn blank, jag pottar, syn igen. River blank, jag halvpottar, syn av KQxx. Hade iaf väntat mig minst 4xxx med missade kickers, sick!! Efter att ha gått plus minus noll ett tag i början med halvdant spel började plussa lite efter ett tag iaf. Stabilt uppåt med tight ABC-omaha. Till slut började polarn få nog och började packa ihop. Själv kände jag mig het och värdet var ju bra så det var bara att köra på.... eller det var vad jag trodde iaf. En minut senare blir det dagens ÖVERLÄGSET största pott och efter denna kände jag att pulsen trots allt är lite för hög för att nöta vidare utan att vara störd, stängde ner allt för att blogga istället... :evil: :evil: HH kommer här, har ju försökt hålla nere på bad-beats gnäll i bloggen på senare tid men när det smäller på detta sätt i månadens näst största pott på PLO100, då förtjänar den nog att visas upp, eller? :mrgreen: Han skrev "I'm sorry" i chatten efteråt så iställer för det vanliga "XXXX" får han också heta detta nedan!! :lol: Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-70856988-296 Table Bayreuth, 27 Jun 2008 11:39 PM ET Seat 2: matt0815 ($291.15 in chips) Seat 3: Cafe No Se [ ,,, ] ($186.40 in chips) Seat 6: I'm sorry ($200.15 in chips) ANTES/BLINDS I'm sorry posts blind ($1), matt0815 posts blind ($1). PRE-FLOP Cafe No Se bets $4, I'm sorry bets $12, matt0815 folds, Cafe No Se calls $9. FLOP [board cards ,, ] I'm sorry bets $27, Cafe No Se calls $27. TURN [board cards ,,, ] ------> Jag vänder mig till polarn och säger åt honom att kolla in dagens största pott. Säger samtidigt att jag gärna slipper en 2-outare på rivern eftersom han troligen ha AAxx/KKxx nu. I'm sorry bets $70, Cafe No Se bets $146.40 and is all-in, I'm sorry calls $76.40. RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] I'm sorry shows [ ,,, ] I'm sorry wins $371.80. Alltså, 2-outare mot de lite sämre spelarna är ju vanligt i omaha men för det mesta är det mot shortstacks som idiotspelar, inte i 370 BB-potter..... tur man spelar på rätt nivåer för rullen som sagt!! Har också funderat lite på privatekonomi kontra pokerspelande senaste 2 dagarna och kommit fram till att jag ska buffra lite istället för att springa upp i nivå omgående. Ingen mer idioti som som tidigare bara för att spelet känns under kontroll. Tar därför ut 3 000 usd idag "lägger på hög" för ev. sämre tider. Har nästan ingen buffert alls längre efter att ha spenderat för mycket på underliga saker, ofta spelat skitpissig/tiltad midstakes poker dec-mars och dessutom brännt 120ksek på två långresor och flytten. Nu ska det spenderars och sparas på "vuxet sätt" framöver, jag är ju fan 33...... Blir m.ao. PLO50, PLO100 och shortstackande på PLO200 minst någon månad till, ledsen om jag gör någon besviken :) Lovar dock att göra vad jag kan för att kunna fullstacka PLO500 sh igen inom ett år, borde väl kunna gå....? Vill ju dit igen men kanske lyckas jag inte vinna där längre och måste gå tillbaka ner igen? Den som lever får förhoppningsvis se någon gång nästa vår/sommar. (minst 35kusd i rulle krävs och det är lååångt dit) Utöver ovanstående ska jag också leva "snålt" nu framöver och gå runt på ca 12ksek/mån f.o.m hemkomsten från guatemala i slutet på augusti. Rullen ska ÖKA, inte levnadskostnader och "lyxutgifter". Kommer ju vara student igen så det borde väl inte vara några större problem.....? Är ovanstående genomtänkt? Det känns så iaf, hoppas bara jag inte är ute och cyklar i min prognos/förhoppning att nå rulle på 35k inom ett år. Vore jävligt skönt att blogga i typ mars/april 2009 och hänvisa till detta inlägg och ha uppnått målet!! Dagens siffror, plus trots allt: Resultat ongame sen sist (exkl rakeback): +284 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 987 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +11 475 usd Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel) Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr Bankrulle ongame: + 5 330 usd (uttag -3000 usd idag) Rulle SvS: +400 kr Spelade timmar sen sist: 3 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 530 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (57 dagar sen) Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 412 kr (46 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek Uttag ongame sen 2008-02-15: +17 499 usd Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 28 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2008 Idag upplever jag värsta motriggen på ganska länge. Har vunnit 1-2 av kanske 20-30 showdowns. 2-outare sitter, alla färgdrag har de klonkat, alla runner-runner som är möjliga. Allt har gått åt h-e i princip. Riktigt påfrestande och massor, massor back. 7-8 inköp varav 5-6 st på cp-beats. Har inte skottat iaf, det är positivt. Har dock dragits med i lösheten nu i slutet. Inget mer sånt. PokerEV visar iaf att jag borde ha backat avseevärt mindre, alltid nått va? Återkommer med röda siffror ikväll eller imorn, inte speciellt kul detta, mycket sjukt faktiskt men det är bara att acceptera. Skitter i att posta HH, ni får ta mig på ordet istället. Paus nu, får inte tappa spelet bara p.ga. detta. Positiva tankar, bra poker nu framöver! Funderar på att kanske dra igång nån MTT idag, var ett tag sen.... Over and out /En Frustrerad Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts