4queens Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Spelade homegame med polarna här om kvällen TexasNoLimit 1kr-2kr. 7 spelare och förhållande vis löst spel. Jag sitter UTG+1 och höjer till 7kr med A-10off. Spelaren direkt efter synar och även knappen, resten slänger. Floppen: A-8-6 regnbåge Jag betar ut 15kr och spelaren direkt efter synar efter lite stek. Turn: 8 Jag checkar och han betar snabbt ut 40kr. Jag har 110kr i stacken kvar och han täcker mig. Det är här jag är fast? Hur skulle ni spelat handen? Citera
Drunken_Penguin Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Känns som att du oftast leder om spelet är löst som du säger. Kan tänka mig att han sitter på 97s. De flesta skulle nog fejka tveksamhet om de satt på en bra hand och verkligen ville att du skulle syna. Jag hade nog valt all in. Citera
popquee Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 A-x. Beror på om du tror att han går med A + ngt under 10. Själv skulle jag säga att A-8 är troligt, men skulle nog pusha i LÖST Homegame. Citera
Tottyville Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 A-x. Beror på om du tror att han går med A + ngt under 10. Själv skulle jag säga att A-8 är troligt, men skulle nog pusha i LÖST Homegame. På vilket sätt kommer du fram till att A8 är troligt att motståndaren har ? Och om du kommer fram till att A8 är en trolig hand för fi, varför vill du då pusha ? Citera
pezdawg Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 88 e annars ganska troligt också eftersom han snabbt bettar ut... Citera
bananuz Postad 16 April , 2008 Rapport Postad 16 April , 2008 I homegamesen jag lirar i är det här en fistpumppush eftersom K hög oftast är nöten. Edit: Spelar iofs extremt stor roll om det är alkohol inblandat men det tar jag för givet att det är. Citera
popquee Postad 16 April , 2008 Rapport Postad 16 April , 2008 På vilket sätt kommer du fram till att A8 är troligt att motståndaren har ?Och om du kommer fram till att A8 är en trolig hand för fi, varför vill du då pusha ? Känns som att han har tagit en chansning med A8 och den har gått in. Men jag skulle inte vika i löst homegame här, A7, A6 etc, är nog mer vanligt och de gångerna han sätter nötterna är det bara att betala av och hoppas att han går med nästa gång också med sin A8, för då träffar han inte och i längden går vi plus, så skulle jag resonera. Citera
Supertequila Postad 16 April , 2008 Rapport Postad 16 April , 2008 Känns som du gör en del fel i handen. Till att börja med är jag inte alls förtjust att du öppnar med ATo UTG+1 i ett löst spel. Du får ofta ett par syner och handen blir svårspelad oop även om du träffar Ess som i det här fallet. På turn gillar jag inte att du checkar heller, utan bet är det naturliga valet. Om fi höjer turn så kan du då börja fundera på om du har bästa handen. Som det är nu, o med tanke på att du har runt 60 BB när du börjar handen så tycker jag du ska syna och check-folda lr check-syna river beroende på read. Att check-rejsa all in känns för brant med en marginell hand och parat mellanpar på bordet. Citera
Recommended Posts