Gå till innehåll

Saknar ord ?


MRogo

Recommended Posts

Goddagens.. Ett av mina första inlägg, hoppas jag stoppat det rätt.

Detta är två, för mig obegripliga händer, som utspelade sig på svs 1/2 nyligen.

Har någon en jävla aning om varför fi följer med i dessa två fallen? Jag kan då inte fatta det.

 

Kanske helt onödigt inlägg, men jag vill ha lite synpunkter på detta. Borde jag ändrat på någonting för att hindra dessa långsökta utvägar? Jag har massor att lär, så snälla ge lite konstruktiv kritik!

/M

 

***** Hand 667315047 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit)

Britta 66 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: assenanna (518.57)

Plats 2: bengaboy (178.63)

Plats 3: Hero (304.63)

Plats 4: Livis (214.47)

Plats 5: andre123 (198.00)

Livis lägg LM 1.00

andre123 lägg SM 2.00

** Giv **

assenanna [N/A, N/A]

bengaboy [N/A, N/A]

Hero [6s, 6k]

Livis [N/A, N/A]

andre123 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

assenanna Lägg

bengaboy Syna 2.00

Hero Syna 2.00

Livis Syna 2.00

andre123 Höj till 8.00

bengaboy Syna 8.00

Hero Syna 8.00

Livis Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [9h, 6h, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

Livis Passa

andre123 Satsa 18.00

bengaboy Syna 18.00

Hero Syna 18.00

Livis Lägg

*** Turn(Board): *** : [9h, 6h, 9s, 8s]

*** Bet Runda 3 ***

andre123 Passa

bengaboy Passa

Hero Satsa 62.00

andre123 Syna 62.00

bengaboy Syna 62.00

*** River(Board): *** : [9h, 6h, 9s, 8s, 8h]

*** Bet Runda 4 ***

andre123 Passa

bengaboy Passa

Hero Satsa 180.00

andre123 All-in 110.00

bengaboy All-in 90.63

*** Showdown *** : Rake: 14.56 Totalpott: 568.07

assenanna Lägger mig Vinst: 0.00

bengaboy [8k, 7k] Kåk Vinst: 537.10

Hero [6s, 6k] Kåk Vinst: 30.97

Livis Lägger mig Vinst: 0.00

andre123 Lägger mig Vinst: 0.00

 

-----------------------------------------------

 

***** Hand 666745599 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit)

Britta Turbo 18 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: SvenE (59.00)

Plats 2: Hero (184.35)

Plats 3: Imma (190.77)

Plats 4: qinzah (325.44)

Plats 5: hugvo (93.03)

qinzah lägg LM 1.00

hugvo lägg SM 2.00

** Giv **

SvenE [N/A, N/A]

Hero [Er, Ek]

Imma [N/A, N/A]

qinzah [N/A, N/A]

hugvo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SvenE Lägg

Hero Höj till 6.00

Imma Syna 6.00

qinzah Syna 6.00

hugvo Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [8h, 2k, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

qinzah Passa

hugvo Passa

Hero Satsa 14.00

Imma Lägg

qinzah Syna 14.00

hugvo Lägg

*** Turn(Board): *** : [8h, 2k, 5h, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

qinzah Passa

Hero Satsa 36.00

qinzah Syna 36.00

*** River(Board): *** : [8h, 2k, 5h, 9s, 9k]

*** Bet Runda 4 ***

qinzah Satsa 38.00

Hero Höj till 128.00

qinzah Syna 128.00

*** Showdown *** : Rake: 9.49 Totalpott: 370.51

SvenE Lägger mig Vinst: 0.00

Hero [Er, Ek] Två par, ess och nior Vinst: 0.00

Imma Lägger mig Vinst: 0.00

qinzah [9h, 6h] Triss i nior Vinst: 370.51

hugvo Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ganska onödigt inlägg eftersom bara dom vet varför dom synade.

 

Men vi kan ju gissa ;)

 

Hand 1: 87 är en hand med potential och han väljer att spela den, visserligen dåligt med tanke på postionen, men han gjorde sitt val. Väl på floppen så har han öppet stegdrag och lägger nog inte gärna handen för ½ potbet. Sen klonkar han och vinner potten, ganska enkelt ;)

 

Hand 2: Finns alltid risken att någon synar med en skithand, men om du vill undvika det så får du att fyra av en rejälare bet preflop. MINST 5x BB. Även här får Fi stegdrag på floppen och väljer att syna din bet på drygt halva potten. Han träffar sen lite turligt och vinner.

 

Beta lite hårdare så blir utdragningarna färre åtminstone. Men sånt här händer hela tiden och är bara att glömma. Lyckas du bygga rulle och klättra uppåt i nivåerna blir det mindre av utdragningarna, enligt mig iaf, men dem händer att på de högre nivåerna också.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår att du läser igenom reglerna för hur man postar handanalyser, men tänker vara snäll och ge dig lite hjälp på traven ändå.

 

Ett, eller två, av de stora problemen i båda händerna är att alldeles för lite pengar åker in när du leder, och alldeles för mkt pengar åker in när du är körd.

 

I hand ett rekommenderar jag först och främst att du höjer dina par preflop, men det är senare i handen de stora katastroferna sker. Du verkar lida lite av Fancy Play Syndrome, alltså att du försöker dig på moves du inte klarar av. I väntan på att saker klarnar för dig kan du använda tumregeln att du ska raisa när du leder och inte göra det annars.

 

Med andra ord ska du trycka in en reraise redan där. På turnen inser du i alla fall ditt misstag och skjuter, men när en åtta faller på rivern bör du tänka om ordentligt. I det där läget är du slagen av alla åttor och alla nior. Chansen att någon kommer syna ditt bet där utan en åtta eller nia är ganska liten, eller hur? De är livrädda för kåken och kommer inte syna utan att ha en åtta eller nia själv. Alltså bör du checka.

 

Hand två är inte lika mycket att göra åt. Fi verkar ha gett sig fan på att spela den in i döden. Tycker ändå du kan beta mer både på floppen och turnen. Mot en de flesta händer Fi kan ha är det bättre. Tycker helt klart det är svårt att sätta honom på en nia där, så bad luck.

 

Hoppas det hjälpte. Lycka till med spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabb respons.

 

Ser nu när jag går igenom händerna (framförallt den första) ihop med era kommentarer att det inte är så lustigt som jag bestämt mig för att det var.. Den andra handen däremot har jag svårt att acceptera.

 

Jag har nu läst igenom reglerna och såg att jag faktiskt gått emot varje punkt 8-) ursäktar för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop spelar folk liknande händer på den nivån. Billigt att syna, särskilt som stackdjupet är enormt på SvS.

 

Hand 1: Som det redan är sagt, fi1 har öppet stegdrag och drar ganska billigt till den i och med att ni är två som är med i potten. Fi2 (som betar på floppen) sitter förmodligen med färg på rivern. Att någon av dem skulle sätta dig på kåk är osannolikt, bägge tror alltså att de vinner om deras drag går in.

 

Hand 2: Förutom hålstegedraget har fi även färgdrag, det ger 12 outs på floppen. Nian han träffar ger honom 5 outs till, så oddsen att syna har han med implicita odds.

 

Vad gäller ditt spel i hand 1 så sitter du på en "svag kåk" på floppen. Har någon nian så blir den lätt en bättre kåk, även om han har 92 och "råkar" träffa tvåan på turn. Det är stor skillnad mot en flop på tex 644 där en kåkad fyra fortfarande inte slår din 66. Höj redan på floppen, har motståndarna drag, vilket de uppenbarligen hade, så kommer de förmodligen följa med i tron att du "bara har en nia". De gånger de träffar draget får du hela deras stack.

 

I hand två känns din reraise på river ganska meningslös. Vad har fi som du slår som han synar med? Skulle inte förvåna mig om du många gånger möter en 67 som stegat turn som nu inte tror på att du ska beta igen. En syn känns bättre för mig. Potten är redan ganska saftig, att öka på den såpass mycket utan något som är i närheten av nötterna känns ganska löst och jag tror inte att det är +EV från en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 är en 50/50 personligen hade jag gått all in med 96 i det läget.

Vinstchansen för dig 52.22% för 96 killen 47.78%, så inte allt för konstigt att han vägrar släppa sin hand.

 

Hand 1 är ju bara iskall, men man skall även loosa som 97% favorit ibland.

 

http://www.pokerlistings.se/odds-calculator

Räkna lite odds, enkelt sätt för dig att bli bättre och lära dig värdet om vissa händer kontra floppar.

 

GL :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte kommentera allt som folk tidigare kommenterat eftersom du nog förstått det. Jag tycker dock att du bör höja nästan alla pockets på ett 5bord. Detta för att dra upp potten om du skulle seta.. Otur i handen när sista 8an landar.. Du måste nästan ge upp handen där tyvärr..

 

Sen pockets såsom AA/KK/QQ måste du verkligen höja mer än 3x blind. Vilken position du än befinner dig i. Du vill skapa stora potter med stora händer, detta gäller även med AKs/AK osv.. sen gäller det bara att inse dom lägena man är slagen på river så kan man kanske bli en vinnande spelare :)

 

Simpelt det lät.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte kommentera allt som folk tidigare kommenterat eftersom du nog förstått det. Jag tycker dock att du bör höja nästan alla pockets på ett 5bord. Detta för att dra upp potten om du skulle seta.. Otur i handen när sista 8an landar.. Du måste nästan ge upp handen där tyvärr..

 

Sen pockets såsom AA/KK/QQ måste du verkligen höja mer än 3x blind. Vilken position du än befinner dig i. Du vill skapa stora potter med stora händer, detta gäller även med AKs/AK osv.. sen gäller det bara att inse dom lägena man är slagen på river så kan man kanske bli en vinnande spelare :)

 

Simpelt det lät.. :lol:

 

Jo, höjjer oftast AA,KK etc. mer än 3x bb, men beror lite på vad för spelare jag spelar mot, och vilken image man har vid bordet. Ibland vet man till 97% att alla slänger om jag höjjer si o så mycket pre, och man vill gärna ha med folk till floppen med AA. Visserligen lite farligt men det får man ta på floppen.

 

Tro det eller ej, vinnande spelare är jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Menade inte att du inte var det. Men de lät bra att skriva så :lol:

 

Om du nu är plussande kan jag garantera dig att du kommer bli mycket mer plussande om du tänker lite mer på river. Reraisa aldrig om du inte tror att dom synar med sämre händer. Om du tror att dom bluffar är det antagligen bäst att bara syna eftersom dom ändå inte synar din raise när dom inte har nåt...

 

Däremot kostar det förjävla mycket när dom har nöten och du nästnöten när du ställer!

 

Tkr dock inte att det är nåt bra argument att raisa lite pre med en bra hand för att dom kanske lägger sig. Då har du kanske för tight image? Jag höjer nästan alltid 5x från knappen när jag snor blinds. Detta gör att många synar mig även när jag har grymma händer och raisar 5x.

 

GL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk på 1/2 har ingen större koll så du behöver inte

bry dig nämnvärt om din image.

Raisa 4xbb + 1bb per limpare oavsett hand.

Du vill aldrig ha med dig många spelare med höga pockets

så ta heldre ner potten preflopp än miniraisa och få med dig tex 4.

Att vara vinnande på 1/2 är ingen bedrift och inte för att vara dryg

men spelar du som du gjorde i föregående händer så förstår jag inte hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...