Balooo Postad 2 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Seegt seeeeegt i bland du:rolleyes: Du spelade bra övrigt tycker jag i går. Eftersom jag själv hade åkt på en del badbeats under kvällen så var det dock skönt för mig att min kåk med set i sjuor över tior fick stå, mot dina tvåor. Skönt att du kunde ta igen dig i slutet:-)... Jo verkligen. Var nästan helt säker på att du hade mig men det är svårt att slänga set, måste ju vara ev- Lirade några hundra händer idag också efter brädsspelsgrindande. Jag vann ofc spelet och plockade hem ca 600 på pokern. Riktigt skönt med en prestigefylld seger i spelet ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nobero Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Jo verkligen. Var nästan helt säker på att du hade mig men det är svårt att slänga set, måste ju vara ev- Lirade några hundra händer idag också efter brädsspelsgrindande. Jag vann ofc spelet och plockade hem ca 600 på pokern. Riktigt skönt med en prestigefylld seger i spelet ^^ Precis.. håller med, man synar alltid i de lägen, även om magkänslan säger det motsatta. Det känns som att man alldrig blir den bäste för en man kan lägga händer i de olika situationerna magkänslan säger "du är slagen" . Något jag försöker jobba på iaf... OK nice. Hur länge har du spelat poker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 3 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2008 Hm, ganska länge med polare som sällskapsspel typ. Började väl spela lite mer seriöst nu i april. Så det är väl inte speciellt länge egentligen. Lirade lite nu ikväll, en till frukstansvärt seg session. Böööööh. Slutar typ -300 lr dylikt. Tycker inte att jag har gjort några direkta fel i stora potter, klantade bort mig i ett par mindre men det få¨r man väl räkna med. Har inte fått bra betalt för mina bra kort helt enkelt. Värst känns nog ändå när jag drar in nötfärgen på turn och han kåkar river med ett set. Iofs blev det två check på river (han satt ur poss) men det var ändå en pott som hade raderat hela mitt minus. Nu ska björnen sova! Good night Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nobero Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2008 Hm, ganska länge med polare som sällskapsspel typ. Började väl spela lite mer seriöst nu i april. Så det är väl inte speciellt länge egentligen. Lirade lite nu ikväll, en till frukstansvärt seg session. Böööööh. Slutar typ -300 lr dylikt. Tycker inte att jag har gjort några direkta fel i stora potter, klantade bort mig i ett par mindre men det få¨r man väl räkna med. Har inte fått bra betalt för mina bra kort helt enkelt. Värst känns nog ändå när jag drar in nötfärgen på turn och han kåkar river med ett set. Iofs blev det två check på river (han satt ur poss) men det var ändå en pott som hade raderat hela mitt minus. Nu ska björnen sova! Good night Intressant;-) är själv en 19 årig student, som ej har spelat länge.... Men men lycka till... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2008 Nu är det nått som itne stämmer. Jag kommer nog fan inte ens ihåg senast jag vann ett 55/45 läge i en stor pott. Åkte på 2 stora BB's idag på typ 900 tot. Har torskat sjukt mkt med AK idag också, på slutet sket jag t.om att valuebeta när jag träffade K på brädan KQ8 när den var trebettad för jag visste att jag skulle vara slagen : P sagt och gjort checksynade jag hela vägen och han visade upp KQo. Eller två gånger om när jag har AKo på samma bord, första gången går jag upp mot setad JJ på KJx och andra gången mot AA på K8Ax. Jävligt motiverande att spela. Slutar typ 1,3k- vilket är ett sjukt resultat för 1/2. Har självklart hänt förut men har aldrig varit inne i en sån här lång period av massa crap förrut. Imorrn och på onsdag blir det förmodligen inget lir. Lika bra egentligen, känner inte att jag orkar bli som så många andra och låta pokern gå ut över det vardagliga livet. Är ganska less på hela grejen. Fan nu har jag gnällt så mycket att jag nästan själv tror att jag ska börja gråta snart^^ Ligger - i augusti nu. Borde egentligen sätta upp nått mål men jag vet inte om jag pallar. En grej är att jag inte ska spela över 20K händer iaf, känner att det tar för mkt tid. Mål nr 2 får vara att vinna en 55/45 lr 50/50 läge i en stor pott. Om inte det uppfylls så får mål nr 3 vara att sabotera alla svs pokerservrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 5 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 I en extremt händelsefattig eftermiddag i väntan på middag på nån skönt uteservering kanske jag lirar en kortare session. Vet inte vad jag annars ska hitta på. Här kommer iaf två hand som jag har undrat lite över. Känner att jag har ganska svårt att styra höga pp's bra när båda är djupa. Hand 1 Nån idé vilken linje man ska ta i denna hand? Båda FI är ganska okända, inga stjärnor och inga nitar. Det är väl ungefär den infon jag har. Känner att jag spelar den sjukt passivt, känner mig lite rädd att spela den för hårt mot två spelare även om AQ/KQ/JQs är högst troligt. Hur är checken på turn? Aggressorn sitter bakom, vad gör vi om han betar`? ***** Hand History for Game 762495088 ***** $200 NL Texas Hold'em - Sunday, August 3, 01:40:00 ET 2008 Table Britta 11 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Macket ( $431.59 ) Seat 2: stavve ( $280.14 ) Seat 3: Floppen6 ( $439.52 ) Seat 4: Baloo^ ( $370.92 ) Seat 5: bifman ( $614.58 ) stavve posts small blind [$1]. Floppen6 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Baloo^ [ Kd Kc ] Baloo^ raises [$8]. bifman calls [$8]. Macket folds. stavve folds. Floppen6 calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ 4d, Qs, 2d ] Floppen6 checks. Baloo^ bets [$18]. bifman raises [$63.75]. Floppen6 calls [$63.75]. Baloo^ calls [$45.75]. ----> raise? ** Dealing Turn ** [ 6c ] Floppen6 checks. Baloo^ checks. -----> bet? bifman checks. ** Dealing River ** [ Tc ] Floppen6 bets [$98]. Baloo^ calls [$98]. ----> raise? ^^ bifman folds. Hand 2 FI är här en relativt kompetent spelare med 21/16/4,5. Jag har 3bettat honom ett par gånger tidigare då jag har tagit hem potten på flop eller pre. Tror absolut att han 4bettar KK/AA vilket gör att h'nderna vi har övertag mot som är realistiska är 99-JJ plus dragkombos, har lite svårt att se att han har suttit trissen, möjligen prickat kåken med 66. Vilken linje ska man ta? ***** Hand History for Game 764299706 ***** $200 NL Texas Hold'em - Monday, August 4, 20:53:03 ET 2008 Table Britta 73 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Dils ( $135.61 ) Seat 2: FishOnTilt ( $373.25 ) Seat 3: Baloo^ ( $480.91 ) Seat 4: Pistrix ( $447.5 ) Seat 5: MikeyPikey ( $216.79 ) FishOnTilt posts small blind [$1]. Baloo^ posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Baloo^ [ Qs Qh ] Pistrix raises [$8]. MikeyPikey folds. Dils folds. FishOnTilt folds. Baloo^ raises [$22]. Pistrix calls [$16]. ** Dealing Flop ** [ 7c, 7d, 6c ] Baloo^ bets [$31]. Pistrix raises [$92]. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 5 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 Skitspel, slutar -500. Cobb var här och spewade, kanske därför det gick dåligt. Nej mer seriöst så åkte jag t.ex på 66 mot JJ på 36J bräda i en 950 pott. Sånt är psykande. AJa nu ska jag iväg och käka middag och kanske få i sig nån öl, vi får se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2008 hand 1 känns som en självklar bet på turn. synen är bra river också men raise hade nog varit fel, tror inte han synar med nåt sämre nästan... hand 2 är svår och känns ganska marginell också, han bör ju inte ha A/K på hand så syna och sen utvärdera känns inte helt dumt... eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 7 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2008 Har lirat 2 kortare sessioner idag och igår. Totalt 1250+ vilket känns ganska skönt. Ska iväg och se på star wars ikväll så det blir inget lir ikväll, möjligen en kortare session nu. Om inte annat får jag väl pina mig igenom en dc-film, det är intressant men jag är ingen optimal människa att se på lite halvsega pokerfilmer. De senaste två gångerna har jag slumrat till och vaknat av att jag tappar mobilen i golvet: P Bättring utlovas! Kommentera händerna ovanför, känner mig lite lost. Ovanstående talare gav inte speciellt mycket ljus i tunneln. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 Kommentera händerna ovanför, känner mig lite lost. Ovanstående talare gav inte speciellt mycket ljus i tunneln. fu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 hand 1 känns som en självklar bet på turn. synen är bra river också men raise hade nog varit fel, tror inte han synar med nåt sämre nästan... Om du inte höjer flopp kan du väl knappast beta ut turn? Höj flopp! Som spelat blir du tvungen att syna river. Det blir väldigt bakvänt när du inte höjer flopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 1. varför ska du reraisa när en har reraisat dig + att du har en till spelare som har kallsynat? reraisar du här så kmr du få stoppa in pengarna med en högst marginell hand. om du ska donka turn så hoppas jag det är för att folda mot shove. som spelat så synar jag riverbeten. 2.call och cr all in turn om inte färgdrag sitter. Kommentera händerna ovanför, känner mig lite lost. Ovanstående talare gav inte speciellt mycket ljus i tunneln. var du seriös här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 8 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 1. varför ska du reraisa när en har reraisat dig + att du har en till spelare som har kallsynat? reraisar du här så kmr du få stoppa in pengarna med en högst marginell hand. För att du oftast, enligt erfarenhet, ligger före på den här nivån tillräckligt ofta och det finns många kort du inte vill se på turn. Vad tror du vi stoppar in mot om vi stoppar in på flopp? Högst marginellt vet jag inte om jag håller med om. Antingen drar vi mot två outs eller, mer troligt, så är vi uppe mot en bra dam och/eller färgdrag. Har han inte Axs Qxs eller 35s är det väl knappast marginellt? Har dock inte pokerstovat. Att båda stoppar in pengarna är ganska osannolikt. Det blir ju rätt svårt att väga Floppen6's range mot ett set när man inte vet så mkt om honom. Har man bara ett litet hum om hans stats vet man nog rätt säkert om man ligger före hans range eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 8 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2008 var du seriös här? Nej, jag är mest dryg. Om vi säger att en Kx landar på turn då, hur hanterar vi handen då om vi har callat floppen i hand 2? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 9 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2008 Har varit på förfest ikväll utan att dricka, lite sådär. Kvällen kändes ganska standard då man inte dricker själv, ibörjan är man sugen på att dricka men senare när alla börjar bli fulla och äckliga är man fan glad. I alla fall jag. Lirade då en session istället á la 700 händer som gick lika mkt +. Börjar fan känna mig peppad för att reppa mig ordentligt i augusti. Ska kanske kika på nån dc-video imorrn och vara allmänt slapp. Mitt plus skulle iaf vara större för kvällen om jag inte hade åkt på ett par beats, menmen, sånt man får ta. Iaf inga speciellt stora potter. Plusset räddades av att en kille donerade 400 spänn när jag setade QQ på flop och fick fyrtal på river. Han hade träffat par i nior med J9. Känner iaf att jag börar få lite bestyr på mina höga pp's vilket är skönt. Nu ska jag sova, night Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 9 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2008 Rotade fram en hand i pt när jag spanade lite på mina höga pp's. Ingen info om FI, han är väldigt ny på bordet. Han har ca 120 kvar i stacken efter raisen. Har vi nånsin FI här som mini c/r'ar? Vi har investerat 110 i potten och måste lägga in 200 till för att matcha hela FI's stack. ***** Hand History for Game 761526767 ***** $200 NL Texas Hold'em - Saturday, August 2, 00:57:27 ET 2008 Table Britta Turbo 23 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: panth ( $311.89 ) Seat 2: Baloo^ ( $630.86 ) Seat 3: hagge68 ( $89.54 ) Seat 4: A-son ( $362.26 ) Seat 5: Eiiik82 ( $146.22 ) hagge68 posts small blind [$1]. A-son posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Baloo^ [ Qh Qc ] Eiiik82 raises [$6]. panth calls [$6]. Baloo^ raises [$24]. hagge68 folds. A-son folds. Eiiik82 folds. panth calls [$18]. ** Dealing Flop ** [ 3d, Jc, 2d ] panth checks. Baloo^ bets [$38]. panth calls [$38]. ** Dealing Turn ** [ 8h ] panth checks. Baloo^ bets [$72]. panth raises [$146]. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 9 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2008 Slutar en väldigt tidig kvällssession 1300+ vilket gör ett dagsplus på ungefär 1700. Skönt, känns som att det börjar vända nu, vet inte om jag t.o.m drog ut en kille i en inköpspott med 4 outs. Är uppe 10 inköp på några dagar nu, augusti får fortsätta så här. Ligger iofs inte överdrivet mkt + för månaden totalt. Tänkte försöka sätta upp ett mål om att komma över 30 000 på rullen i augusti är slut. Typ 4-5K till. Om allt stämmer så försöker jag väl gå upp på 2,5/5 någongång i augusti/början av september. Ska jobba imorrn, böööööööööööööööööööööööh. Ska iaf bli skönt att sova nu, har varit och tränat på gym idag för första gången på över ett halvår. Sjukt trött i brösten^^ Lycka till med nattgrinden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 11 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2008 yo, 600 upp efter 1300 händer.... -200 igår på typ 200 händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 13 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2008 Ner 550 på jävligt många händer. Har varit ganska kortdöd och när jag väl har träffat har det mer handlat om att hålla ner potterna. Tråkig session Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 16 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2008 Lirat en kort session nu med två 2,5/5 och två 1/2 bord. Gick riktigt stabilt och slutade 1400+. Spelade lite igår och gick upp 400 där. Hade ett minus dagarna innan på runt 600. Funderar på att släcka ner dagboken. Känns som att det skulle vara mer givande att skriva upp sina dagsresultat i ett anteckningsdokument. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ordens15 Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2008 Nej lägg inte ner dagboken, det är alltid rolig att läsa dagböcker från spelare man själv spelar mot ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2008 Dags att dra ihop en gemensam? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 20 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 haha ja det är ju en idé om man nu ska ha en dagbok. Har iaf lirat några sessioner de senaste dagarna med ett marginellt +. Hm, borde vara runt 600-700 totalt. Har spelat 2 lr 3 bord 1/2 och 2 bord 2,5/5 som standard de senaste dagarna. Funkar ganska bra faktiskt. Har en hand som jag funderar lite över. FI är passiv med 63/0/0,7. Funderar över riverspelet. Är raise för värde ett bra alternativ? ***** Hand History for Game 778492762 ***** $500 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 20, 12:59:05 ET 2008 Table Diana Turbo 1 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: enbif ( $956.44 ) Seat 2: Salah ( $429 ) Seat 3: Baloo^ ( $823.7 ) Seat 4: pokermam ( $88.86 ) Seat 5: Guybrush ( $974.26 ) pokermam posts small blind [$2.5]. Guybrush posts big blind [$5]. Salah posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Baloo^ [ Ac Js ] enbif calls [$5]. Salah checks. Baloo^ raises [$25]. pokermam folds. Guybrush folds. enbif calls [$20]. Salah calls [$20]. ** Dealing Flop ** [ 4s, Ts, 7h ] enbif checks. Salah checks. Baloo^ bets [$50]. enbif calls [$50]. Salah folds. ** Dealing Turn ** [ As ] enbif bets [$25]. Baloo^ calls [$25]. ** Dealing River ** [ 2c ] enbif bets [$25]. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 bara syn känns vettigast. om han nu inte är riktigt synig vill säga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 20 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Jo men om han t.ex sitter på färg här så bör han beta mer än 25. Bara en tanke, har ju de flesta övriga händer. Är raise/fold isf inte ett alternativ? Spelade några hundra händer nu, kanske 700-800. Slutade +1100 så det är väl bra. Ligger strax över 6000+ nu för månaden så det börjar ta sig lite smått, kan ju behövas efter julis misär. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts