Gå till innehåll

affe2000 - har haft en komplett månad!


affe2000

Recommended Posts

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för din fina, säkert välmenande men även missriktade hjälp!
Eftersom det verkar som du ändå envisas med att kasta bort den lilla värdefulla tid du har på planeten kan du ju kolla de här länkarna:

 

http://www.sitngo-analyzer.com/

http://www.chillin411.com/icmcalc.php

http://www.propokertools.com/simulator/tournalyzerEditor.jsp

http://www.overcards.com/wiki/moin.cgi/PartySNGHelper

http://www.multitablehelper.com/

 

Men fattar ändå inte hur man orkar spela låga sng:s när det är bättre värde på låga cashgames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det verkar som du ändå envisas med att kasta bort den lilla värdefulla tid du har på planeten kan du ju kolla de här länkarna:

 

http://www.sitngo-analyzer.com/

http://www.chillin411.com/icmcalc.php

http://www.propokertools.com/simulator/tournalyzerEditor.jsp

http://www.overcards.com/wiki/moin.cgi/PartySNGHelper

http://www.multitablehelper.com/

 

Men fattar ändå inte hur man orkar spela låga sng:s när det är bättre värde på låga cashgames.

 

Ja, det är nog relevant fråga. Tycker cashgames är så sjukt tråkigt, vilket förvisso låga SNGs också är. Målet är dock att bli stadigt plussande på i alla fall $13-nivån vilket borde kunna ge ett fint tillskott till den magra studentkassan. Kanske borde kolla in cashgames mer dock om det nu anses vara bättre värde där.

 

Tack för länktipsen, ska kolla in dem senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara spelat ca 40 minuters cashgame idag eftersom jag inte haft tid med annat. plus ca 1 inköp på NL25. Ska nu iväg och träna och sen sticka till Malmö för att kolla på Barca-United. Ska bli väldigt intressant att se vad Rooney och Ronaldo (och förhoppningsvis Tevez) kan göra på en enorm plan, mot ett darrigt försvar och passningar i världsklass av Carrick och Anderson.

 

Hoppas på följande startelva:

VDS

Hargreaves-Ferdinand-Vidic-Evra

Ronaldo-Carrick-Andersson-Park

Rooney-Tevez

 

Tror dock mer på ett 4-5-1:

VDS

Brown-Ferdinand-Vidic-Evra

Ronaldo-Hargreaves-Scholes-Carrick-Giggs

Rooney

 

Kör man min uppställning blir det vinst med 2-0, annars 1-1.

 

Såg att united inte hade släppt in fler än två mål i någon tävlingsmatch denna säsong och två mål endast vid sex tillfällen. Det är sjukt imponerande måste jag säga, särskilt med tanke på att de måste ligga i absoluta toppen i Europa vad gäller gjorda mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det är nästan så att man kan äta upp sina strumpor om Tevez spelar idag. Allt annat än ett relativt defensivt 4-5-1 skulle förvåna mig rätt ordentligt.

 

Hargreaves som vänsterback alltså? Jag vet väl inte riktigt, men det var inga dåliga inlägg han slog när han lirade på kanten (kommer inte ihåg vilken match det var) :)

 

Ska iväg till puben och kolla nu, tror det kan bli hyfsad stämning, lär inte vara många som håller på Barca här :twisted:

 

Var har du Nani förresten????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det är nästan så att man kan äta upp sina strumpor om Tevez spelar idag. Allt annat än ett relativt defensivt 4-5-1 skulle förvåna mig rätt ordentligt.

 

Hargreaves som vänsterback alltså? Jag vet väl inte riktigt, men det var inga dåliga inlägg han slog när han lirade på kanten (kommer inte ihåg vilken match det var) :)

 

Ska iväg till puben och kolla nu, tror det kan bli hyfsad stämning, lär inte vara många som håller på Barca här :twisted:

 

Var har du Nani förresten????????????

 

Hargreaves står som högerback naturligtvis. Skulle tro att du syftar på Roma hemma. Då var han grym. Är inget stort fan av Nani, särskilt inte i en så viktig match. Han behöver mer erfarenhet först.

 

Trist att inte Anderson fick spela idag tycker jag. United gör en ganska dålig match, flyttar hem för mycket och slog bort en hel del enkla bollar. Synd att Ronaldo missade straffen. Han skulle ju fått en till i andra halvlek men det skulle å andra sidan Eto'o också om han hade haft vett att slänga sig så det jämnar väl ut sig. 0-0 och liten fördel United men jag vill ha klart bättre spel nästa match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det Lund på valborg? Hört att det ska vara bra drag där, lutar åt att man drar dit.

 

Det brukar vara ordentlig hålligång på lundavalborgar. Jag har tyvärr en hemtenta som ska vara inlämnad 12 på dagen så jag lär vara väldigt seg efter det. Siktar på stadsparken (naturligtvis) och sen blir det nog mest häng hemma på vildanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hargreaves står som högerback naturligtvis. Skulle tro att du syftar på Roma hemma. Då var han grym. Är inget stort fan av Nani, särskilt inte i en så viktig match. Han behöver mer erfarenhet först.

 

Trist att inte Anderson fick spela idag tycker jag. United gör en ganska dålig match, flyttar hem för mycket och slog bort en hel del enkla bollar. Synd att Ronaldo missade straffen. Han skulle ju fått en till i andra halvlek men det skulle å andra sidan Eto'o också om han hade haft vett att slänga sig så det jämnar väl ut sig. 0-0 och liten fördel United men jag vill ha klart bättre spel nästa match.

 

Högerback, of course. Du fick ju rätt i den frågan :)

 

Jag tyckte det blev märkligt, först ser man en förvånansvärt offensiv uppställning men det blir ändå sjukt defensivt spel.

Jag kommer aldrig förstå varför Fergie envisas med att gömma Rooney i alla bortamatcher i CL.

 

Ville också se Anderson! Nani med!

 

Rätt sjukt att inte Etoo slängde sig, jag blev riktigt förvånad när jag såg reprisen. Det hade ju lätt blivit straff ja, tyckte domaren vek ner sig litegrann för hemmatrycket. Solklar straff för Ronaldo, men "vi" hade ju redan fått en straff så då kan man väl inte få en till??

 

För övrigt har väl lite av en epok gått i graven, jag kan inte riktigt se Giggs prestera på absolut toppnivå igen. Hoppas han slutar efter säsongen och inte blir någon hjälpgumma som spelar när de andra lirarna ska vila, eller blir inbytt i slutet av matcherna för att hålla nollan bakåt typ. Tycker han är för stor för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat de så mycket de sista dagarna. Har gått stabilt plus på CG men fyllespelade bort all den vinsten plus lite till inatt. -$72 på NL100 (jävla tur att jag inte köpte in fullt i alla fall om jag nu ändå tänkte gå all in varje hand som innehöll minst en femma eller högre.).

 

Nu är det Chelsea-United som gäller. Kommer garanterat att bli en hyfsat tråkig match för oberoende tittare men det är nu ligan spelas hem! 1-0 till United efter ett helt horribelt domslut (gärna en jättefilmning av Ronaldo, det är bara mot Chelsea och Arsenal jag tycker det är ok) hoppas vi på!

 

GOGOGOGO!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Chelsea vann och det var väl inte helt orättvist. Tycker naturligtvis det är synd att linjedomaren lyckades se handsen på Carrick och att han inte blåste straff till United när det fanns läge för det i slutet. United har sett lite tama ut de senaste matcherna och man får verkligen hoppas på bättring imorgon. Tror nog på det också. Det är ändå en match som united verkligen måste vinna och man flyttar nog upp spelet en hel del.

 

Hoppas på följande startelva (och räknar med att både Rooney och Vidic kan spela):

 

VDS

Hargreaves-Ferdinand-Vidic-Evra

Ronaldo-Carrick-Scholes-Anderson-Park

Rooney

 

Med en 4-5-1 kan man få ordentlig fart på båda kanterna och sätta press på Barcas svagaste punkt, försvaret. Med tre man på innermitt så kan man nog stänga igen och försvåra för Barca att kortpassa sig igenom där. Om man anfaller lite lugnare än på sistonde så gör det inte så mycket att Rooney spelar ensam på topp och jag har hellre Anderson inne (ny favoritspelare) än Tevez, även om jag tror att han startar istället och att man kör 4-4-2 (och med Brown som högerback). Ronaldo, Anderson och Park kommer alla att följa med bra i anfallet om man bara lyckas hålla i bollen lite och inte stressa som man gjort de senaste matcherna. Park kommer dessutom att hjälpa Evra att hålla koll på Messi. Förstår faktiskt inte alls kritiken mot honom. Tycker att han alltid gör ett mycket bra jobb som dessutom fungerar som motvikt till Ronaldos annfallslust och defensivlättja.

 

För övrigt tycker jag att Nani mot Chelsea gjorde den absolut sämsta insats en Unitedspelare har gjort den här säsongen. Är mycket förvånad att han inte byttes ut men det måste bero på skadorna på Vidic och Rooney.

 

Helgen var varit hård som sig bör. I lördags hamnade jag och några lagkamrater på en snobbfest i en lägenhet någonstans i Lund. Insåg direkt att jag skulle stöta på några klasskamrater och det slog givetvis inte fel. Vi satt mest för oss själva och gick ganska snabbt (med festens två snyggaste tjejer som en lagkamrat charmade med sig).

 

Följande saker gjorde vi:

 

Drack upp allt vin de bjöd på

Åt upp nästan all paj de hade

Försökte förstöra all konversation mellan en snobbig kille och en snygg tjej (det gick nog inte så bra)

välte ut sopsäcken som någon hade fyllt med diverse äckligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

:-D

 

Blir Hargo matchhjälte idag?

 

(Ikväll blir det 104" fotboll, ett par kalla öl och några vänner här...

Underbar Tisdag alltså)

 

Jag tror på 2-0 efter mål av Rooney och sen Anderson. Sjukt bra match kommer det att bli i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

tappade motivationen för pokerspel i början på maj. Det gick riktigt dåligt och jag fick tvinga mig själv för att spela överhuvudtaget. Bestämde mig för att ta en paus från poker ett tag. Det passade dessutom in ganska bra i mitt liv eftersom skolan tar en del tid, en av mina bästa kompisar har precis gift sig och som bestman så var jag ansvarig för svensexan och hade en del uppgifter under bröllopet, jag har börjat ett extrajobb som personlig assistent som tar en hel del tid och jag har även varit en sväng i den underbara staden Krakow.

 

Har endast spelat lite PLO CG på absolut lägsta nivå för att det var det enda som var kul att spela. Gick väl ca $5 plus på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra. Är så jävla nöjd med Champions leaguevinsten. Dels för att den inte var så välförtjänt sett till just den matchen och dels därför att man har blivit lite bortskämd med segrar i ligan. Ska upp till Göteborg i helgen. Krävs ju bara att man råkar springa in i en riktigt snygg och trevlig tjej där så är månaden komplett.

 

Sett över hela CL tycker jag rätt lag vann men finalen kunde ju verkligen gått åt båda hållen. Ligan var mer en lättnad när "vi" hade så stor ledning och var i förarsätet hela vägen.

 

Får hoppas du hittar nån het brud också då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...