Lasse Kongo Postad 4 Mars , 2005 Rapport Postad 4 Mars , 2005 Hej! Någon som testat? (skulle bli jävligt förvånad om det inte är någon ) Vilken sida handlade ni ifrån? Gick allt som det skulle? Eventuella tips och råd? /L-K Citera
$najdarn Postad 3 April , 2005 Rapport Postad 3 April , 2005 Handlade 3 gånger härifrån när jag var 18 och 17 (19 nu): http://www.billig-sprit.se Två av gångerna var det bara att lugnt hämta ut det på Ica och sälja vidare för ungeför 100% förtjänst Tredje gången stoppades grejjerna i tullen - dagen efter hade jag fått tillbaka pengarna. Citera
Torna Postad 3 April , 2005 Rapport Postad 3 April , 2005 Handlade 3 gånger härifrån när jag var 18 och 17 (19 nu): http://www.billig-sprit.se Två av gångerna var det bara att lugnt hämta ut det på Ica och sälja vidare för ungeför 100% förtjänst Tredje gången stoppades grejjerna i tullen - dagen efter hade jag fått tillbaka pengarna. Det står två priser på varje fraktvikt. Får man alltid det billigaste prio-priset? Citera
Mr Zero Postad 4 April , 2005 Rapport Postad 4 April , 2005 Det billigare priset gäller om du tecknar dig som priokund hos Locadi. Kostar 199 kr/år. Citera
Grankott Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Lyfter tråden... Är det någon som handlat på länge? Själv har jag min 1:a beställning liggande. Beställde följande: (vinsajten.com) ÖL: 3 plt Sofiero €9.78/st (~90kr) SPRIT: 1 lit Dooleys €12.95 (~120 kr) 2x1 lit Absolut Vodka €13.25/st (~125 kr) 2x1 lit Gordon Gin €15.20/st (~145 kr) 1 lit Famous Grouse €16.33 (~155kr) VIN (Bag in box) 1x3 lit J.P. Chenet Vitt €11.99/st (~113 kr) 2x5 lit Faustino Rivero Rött €13.99/st (~130 kr) Frakt: Locadi 680 kr (då är 199 kr i medlemsavgift 1år => billigare frakt) Totalt ~2000 kr Få se om grejerna kommer eller fastnar i tullen de hämtades upp av Locadi den 21/6... Någon som har erfarenhet av vinsajten.com och Locadi? Citera
thorn Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Varför skulle de stoppas i tullen egentligen? Jag vill få tag på några flaskor Brugal som inte finns i Sverige, har sett några sdior som säljer... skulle de kunna stoppas? Citera
eroz Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Vi beställde typ 70 kg innan studenten. Ett antal plattor och ett större antal flaskor. Fick bekräftelser från LOCADI när grejerna börjat transporterats osv. När inget hänt på länge (efter ca 3 veckor) ringde jag LOCADI som sade att grejerna var levererade, jag ringde då bussgods här i härnösand och mycket riktigt stog grejerna där och väntade på mig. Det visade sig att dom hade ringt min hemtelefon två dagar tidigare när jag varit ute. Allt gick bra alltså, dock tyckte jag att leveranstiden var lite väl häftig. Vi använde vinochspritbolaget. Citera
TANDEMCYKELN Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Vänner, Killarna på Flashback brukar hålla koll på om något stoppas i tullen. De känner inte till någon leverans med Locadi som stoppats i år. Länk till Flashback Citera
eyedol Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Någon som har erfarenhet av vinsajten.com och Locadi? Beställde en leverans från just Vinsajten för ett tag sen. Funkade bra även om Locadis leveranstid var ganska lång. Tog nog ungefär 3 veckor från beställning. Citera
Grankott Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Och nu fick jag veta att mina grejer har kommit, förutom 2 kollin som kommer på måndag... Dock får jag hämta ut grejerna på Svensk Omnibus då de inte kör ut dem, får dock tillbax lite pengar som jag lagt ut för det. Beställde 15/6, grejerna hämtas på tisdagar, i detta fallet den 21/6, från vinsajten.com. Så 14 dagars leveranstid är helt OK tycker jag! Det är förmodligen inte sista gången jag handlar, skall försöka fynda lite fin whiskey... Citera
Lasse Kongo Postad 1 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2005 Köpte förra gången från vinsajten.com. Fungerade prickfritt. Lång leveranstid dock. Nu ligger en beställning hos billig-sprit.se. Anledning till bytet är den försäkring för 3 % av varuvärdet som de erbjuder. Kommer inte varorna fram av olika anledningar skickar de nya. Dock är deras site mycket sämre än vinsajten. /L-K Citera
Donner Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Får nog bli en laddning från vinsajten tror jag. Skaplig skillnad på priset gentemot bolaget. 1 liter Famous Grouse på bolaget=384kr, vinsajten=140 Ni som har handlat öl på nätet, tjänar man verkligen nått på det? Tycker det verkar som hela vinsten äts upp av fraktkostnaden. Citera
thekid Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Ahh vad hände egentligen men den gamla goda tiden då småkidsen raggade upp alkiser i olika centrum för att köpa ut. Nu ska det vara så flashigt med internet och sms och dunkadunka musik. Tack vet jag på Hylands tid, då Per Oscarsson klädde av sig naken. Citera
Donner Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Ahh vad hände egentligen men den gamla goda tiden då småkidsen raggade upp alkiser i olika centrum för att köpa ut. Vette fan om jag vill kalla det den gamla GODA tiden. Raggade alkisar med polarna vid vasaparken/odenplan när jag var 14-15 bast. Väldigt många gånger gubbarna köpte helt andra grejor än det man beställt eller sumpade hela rasket i backen så man fick droppande påsar med glaskross för 500 spänn. Citera
TANDEMCYKELN Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Vette fan om jag vill kalla det den gamla GODA tiden. Raggade alkisar med polarna vid vasaparken/odenplan när jag var 14-15 bast. Väldigt många gånger gubbarna köpte helt andra grejor än det man beställt eller sumpade hela rasket i backen så man fick droppande påsar med glaskross för 500 spänn. Var inte ni med på den gamla goda tiden, då alkoholhalten i öl mättes i viktprocent? 2.8 viktprocent var det som fanns i butikerna, och givetvis det som vi drack (motsvarar dagens 3.5 volymprocent). Man gick in i närmsta butik som ägdes av en invandrare och köpte sig en sexpack, sedan satt man ute i det gröna och hade roligt. Ohhh, vilka tider (och brudar....). Citera
Grankott Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Yep, nu äre fulöl på internet som gäller... På frågan om det lönar sig att köpa öl är det väl tveksamt. Jag fick Sofiero för 90:- plattan, 240kr på bolaget. Frakt c:a 8kr/kg Citera
alve Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 Handlade 3 gånger härifrån när jag var 18 och 17 (19 nu): http://www.billig-sprit.se Två av gångerna var det bara att lugnt hämta ut det på Ica och sälja vidare för ungeför 100% förtjänst Tredje gången stoppades grejjerna i tullen - dagen efter hade jag fått tillbaka pengarna. Hur köpte du då? Måste man inte kunna visa upp leg när man hämtar ut packetet? Citera
Jesper21 Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 jag beställde för 3 månader sen med transportgaranti genom LOCADI och får bara beskedet att det är försenat.... inga varor och inga pengar tillbaka Citera
giggz Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 Vänner, Killarna på Flashback brukar hålla koll på om något stoppas i tullen. De känner inte till någon leverans med Locadi som stoppats i år. Länk till Flashback http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=562286 Tullen har tagit locadis leveranser flera gånger Citera
Donner Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Vänner, Killarna på Flashback brukar hålla koll på om något stoppas i tullen. De känner inte till någon leverans med Locadi som stoppats i år. Länk till Flashback http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=562286 Tullen har tagit locadis leveranser flera gånger Lol, inlägget som du citerade är sånär som på några timmar exakt ett år gammalt! Blev för övrigt själv av med en ladding via Locadi i januari i år. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=22509&postdays=0&postorder=asc&start=0 Citera
KidNamedEd Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Tänk på att ni ändå måste betala skatt i Sverige, eftersom momsen skall betalas i det land varan konsumeras. Citera
giggz Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Vänner, Killarna på Flashback brukar hålla koll på om något stoppas i tullen. De känner inte till någon leverans med Locadi som stoppats i år. Länk till Flashback http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=562286 Tullen har tagit locadis leveranser flera gånger Lol, inlägget som du citerade är sånär som på några timmar exakt ett år gammalt! Blev för övrigt själv av med en ladding via Locadi i januari i år. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=22509&postdays=0&postorder=asc&start=0 oops Citera
Torsus Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Tänk på att ni ändå måste betala skatt i Sverige, eftersom momsen skall betalas i det land varan konsumeras. Det är ju just det som är det stora tvistemålet och som EG-domstolen ska besluta om efter sommaren Citera
KidNamedEd Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Tänk på att ni ändå måste betala skatt i Sverige, eftersom momsen skall betalas i det land varan konsumeras. Det är ju just det som är det stora tvistemålet och som EG-domstolen ska besluta om efter sommaren I know. I know. Just so you KNOW! Citera
Recommended Posts