Gå till innehåll

FLT - KQs missar floppen och blir höjd


Svinto

Recommended Posts

Går igenom händerna jag spelat senaste veckan och stötte på en som jag inte är speciellt stolt över. Bordet var varken överdrivet löst eller tight. CO har just satt sig och postat BB, så jag vet inte ett smack om honom.

 

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: Svinto is UTG+1 with K :diamond:, Q :diamond:. CO posts a blind of $1.

1 fold, Svinto raises, 4 folds, CO (poster) 3-bets, 2 folds, BB calls, Svinto calls.

 

Open-raise känns givet i det här läget. Jag tror att cap hade varit ett alternativ, för att dölja handen och för att det är fullt möjligt att han höjt med en sämre hand. Rätt eller fel?

 

Flop: (9.50 SB) 6 :club:, 7 :spade:, 9 :diamond: (3 players)

BB checks, Svinto checks, CO bets, BB folds, Svinto calls.

 

Här hajar jag till lite när jag ser att jag inte betade ut. Kommer inte ihåg hur jag tänkte, men jag antog nog att jag låg efter. Samtidigt kan CO fortfarande ha rätt många händer. Synar och hoppas på att träffa ett par eller ett drag.

 

Turn: (5.75 BB) 2 :heart: (2 players)

Svinto checks, CO bets, Svinto folds.

 

Två överkort är inte mycket att hurra för nu, överhängande risk att jag drar dött. Ångrar att jag inte bettade floppen.

 

Final Pot: 6.75 BB

 

Svårt när man inte vet ett dugg om motståndaren. Mot en icke-tomte hade jag såhär i efterhand bettat floppen och foldat om han höjt. Hur hanterar ni såna här lägen när ni inte har nån info om motståndaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din hand hade jag foldat direkt efter floppen. Chansen att han har en stege eller två par är rätt hög. Bättre att spara pengarna tills du har riktigt bra kort och då höja honom istället. Men det är bara hur jag hade spelat. Det är ofta man åker på stegar på FLT borden eftersom folk går med på voilka kort som helst och det är svårt att blufa ut någon. Bluffa funkar bäst på PL och NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din hand hade jag foldat direkt efter floppen. Chansen att han har en stege eller två par är rätt hög.

 

Med tanke på att han 3-bettade pre-flop så är snarare chansen för stege eller 2 par ganska låg. Jag tycker du spelade handen helt OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att handen var helt okej spelad. Tycker det är onödigt att betta in i killen som 3-bettar pre-flop på den floppen. Turnen - inget ruter, ingen kung och ingen dam, klar fold förstås. Oftast är det ju ganska illa att bli re-raisad då man sitter på KQ med tanke på dominans-risken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Open-raise känns givet i det här läget. Jag tror att cap hade varit ett alternativ, för att dölja handen och för att det är fullt möjligt att han höjt med en sämre hand. Rätt eller fel?

Vi är fortfarande preflop här ;)

Det var jag också mentalt, skrev fel bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda floppen eller checkraisa turnen om han inte har något.

Man får ju odds på 10:1 på floppen mot en spelare som betat när det checkats till honom. De gånger han sitter på TT-JJ, A9-AJ samt en del andra händer så har man ju rätt klara odds att dra ett kort och när han sitter på QQ-AA eller AQ-AK så förlorar man ju faktiskt inte så jäkla mycket i snitt, särskilt som sannolikheten att man förbättrar så pass att man stannar till slutet minskar.

 

Om man tror sig ha möjlighet att hamra loss AQ-AK så kan ju raisekrig vara meningsfullt, men eftersom det här är första gången man ser killen är det rimligen lite väl optimistiskt.

 

Själv hade jag nog förresten föredragit check-raise på floppen och bet på turn och river om jag skulle försöka ta potten orättmätigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...