Gå till innehåll

"Hand for hand", vad är poängen?


Seraph

Recommended Posts

Jag spelade en 20$ på Ladbrokes idag och låg ganska bra till fram till att jag gjorde ett misstag och blev shortstacked.

Eftersom det här var en turbo-turnering så var blindsen extremt stora, så nu hade jag bara råd med en BB till.

Jag sitter iof på knappen så jag känner mig relativt säker på att hamna på finalbordet och få pengar(det var 11 pers kvar nu varav 3st skulle bli allin på BB på det andra bordet innan jag får BB på mitt).

På ladbrokes står det såhär när det är 11 pers kvar:

> The next hand will start after completion of hands on the other tables.

Det har jag ju sett förut och alltid trott att det betyder att man spelar exakt samtidigt på båda borden.

Som det nu var så överlevde alla de 3 som var allin på BB och jag blir allin när BB når mig. Exakt samtidigt blir en annan kille allin på det andra bordet. De spelarna som är på mitt bord agerar ganska snabbt och jag får syn av SB och han sätter en stege och jag är ute. Sekunderna efter åker han på det andra bordet ut. Det som jag tycker är mycket underligt är att jag hamnade på 11e plats och han på 10e...

Jag hade 3500 och han hade ungefär 2500, så jag trodde att jag skulle vinna 10eplatsen och således pengar, men nej nej. :?

 

Vad är då poängen med att kalla det hand for hand. Är det bara till för så att man ska spela lika snabbt på båda borden?

Nån som kan förklara detta för mig? Är det nån poäng i att skriva till Ladbrokes och klaga?

 

* Pillar lite på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men det var ju exakt det som hände.....

Hade de på det andra bordet varit 5 sekunder snabbare hade jag kommit 10a och inte 11a. Dessutom var det en snubbe som var extremt seg hela tiden. Det var i stort sett han som avgjorde för mig.

 

På en riktig tävling så är jag ganska säker på att jag hade kommit 10a och han 11a p.g.a. att min stack var större innan vi båda gick allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en riktig tävling så är jag ganska säker på att jag hade kommit 10a och han 11a p.g.a. att min stack var större innan vi båda gick allin.

 

Det är just därför man använder sig av regeln hand-by-hand, för att man skall spela exakt lika många händer vid de olika borden när man är en plats från prispengarna.

 

Åker man då ut två spelare i samma hand på samma bord så kommer den 10:a som hade mest marker (hände bland annat i onsdags på klubben, 5:te och 6:te plats tror jag).

 

Åker man ut två spelare i samma hand men på olika bord så skall man dela på prispengarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker man ut två spelare i samma hand men på olika bord så skall man dela på prispengarna

 

Ja, det så det ska vara. Men tydligen så fungerar det inte så på Ladbrokes.

Där handlar det bara om vem som åker ut först tidsmässigt, även fast det nu var hand to hand. :x

 

Och jag hittade inget om det i reglerna heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...