Gå till innehåll

Hur spela mellanpar som shortstack?


Bodinarn

Recommended Posts

Ok har en fråga angående spel med mellanpar i tidig pos som short eller semishort. Säg att ni sitter utg, utg+1 eller utg+2 i en fullring. Ni plockar upp 66-99. att man openpushar med 10bb och mindre är rätt självklart, men hur spelar ni med 15bb? 20bb? 25bb?

 

edit: Först in i alla lägen, om det nu var oklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första tycker jag att 88 och 99 är mycket bättre än 66 och 77 så där bör man kanske(?) göra lite skillnad på spelet.

 

Sen är det svårt att ge ett rätt svar, allt beror enligt mig på vad du har för reads på spelarna som sitter i position på dig. Vad tror du att dem synar dig med? 15 BB är trots allt en ganska rejäl höjning. Har någon spelare efter dig en jättestack? Då är det kanske troligare att du får syn?

 

Att gå all-in, försöka stjäla blindsen och vid en syn ha en hyfsad hand är ett alternativ. Ett annat alternativ är att lägga sig och vänta på bättre position och eventuellt bättre kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är antes med i leken openpushar jag nog uppåt 16-17BB, det är unexploitable (såvida det inte är på party där anten är jätteliten). Har jag större stack raisar jag och foldar mot omslag om det inte är mot en liten stack typ <13bb. Openfold är endast aktuellt om man har höjt 2-3 gånger innan samma varv eller har en riktigt lag image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan all-in se desperat ut, alternativet är att om man är shortstack kan vara att raisa så pass mycket, att du ändå blir potcommitad och måste pusha på flop.

 

Det kan ses att du raisar med en starkare händ än vad du har egentligen.

 

Sen vill man iofs inte ha så många synare kanske när sitter i den positionen, å andra sidan måste man ha tur i några lägen i en MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...