Kontextus Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 som rubriken lyder skulle jag vilja ha reda på olika odds för att t ex flopa färg, stege, tvåpar osv. tacksam för svar eftersom dessa uppgifter är till ett skolarbete som skall lämnas in imorgon Ursäkta en icke-dyslektiker men vad betyder flopa? Infraction för språkpolisande /Juggler79 Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Ursäkta en icke-dyslektiker men vad betyder flopa? Infraction för språkpolisande /Juggler79 Får man inte agera språkpolis mer? Citera
Partyjack Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Får man inte agera språkpolis mer? Konstigt, man får ju uppenbarligen ge råd/kritisera ALLT annat hos en person men inte hur personen i fråga stavar.. Visst, invandrare och dyslektiker i all ära. Men någorlunda hårdhudad får man väl vara? Citera
strater Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 behöver dock inte vara dyslektiker alls, bara kass på att stava... Citera
Appel Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Eftersom det allt för lätt blir en massa blaha blaha med pajkastning fram och tillbaka av språkpolisande så har vi sedan innan nyår sagt att sånt inte ses med blida ögon. däremot är det ju inget fel i att påpeka med konstruktiv kritik. Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Det går utför med pokerforum.nu ps. ursäkta för den massiva OT av mig i denna tråd. Citera
Bluwajt Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Sjönt atth mann sliper bry sejj omm atth stavva rett? Citera
Jennez Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Sjönt atth mann sliper bry sejj omm atth stavva rett? Du kann jue åtminstånde försöcka? Citera
Dead-Inside Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Denna tråd har stor humor inuti sig själver. Jag skratar. l.l Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Denna tråd har stor humor inuti sig själver. Jag skratar. l.l Visst är där humor i den här tråden men sorgligt nog är det en viss mängd allvar då man får infraction av att agera språkpolis medans man kan göra personliga påhopp utan vidare. Citera
BrorFelling Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Vissa saker måste man ju bara kunna överse med, i sin egen peliterande periferi. Alltså, annars blir det ju fibromyalgiskt. Citera
DrRoland Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Fy attan vad ni stavar illa! Tyvärr är inte attan ett ord enligt svenska akademiens ordlista så du får försöka svära på något annat sätt. Citera
Snabelguy Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Tyvärr är inte attan ett ord enligt svenska akademiens ordlista så du får försöka svära på något annat sätt. Jag kan i alla fall stava till egentligen! Btw, http://g3.spraakdata.gu.se/saob/, sök på "attan". Citera
eurythmech Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Tyvärr är inte attan ett ord enligt svenska akademiens ordlista så du får försöka svära på något annat sätt. Vad i helvete tror du att det är akademien gör? Citera
DrRoland Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Jag kan i alla fall stava till egentligen! Btw, http://g3.spraakdata.gu.se/saob/, sök på "attan". Att döma av svenska akademiens förklaring så verkar ju inte ordet ha någon betydelse alls... Citera
Snabelguy Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Svenska akademien, var det inte snubbarna som tog bort fel bokstav när de skulle försvenska tyskans "eigentlich"? Citera
Snabelguy Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Att döma av svenska akademiens förklaring så verkar ju inte ordet ha någon betydelse alls... Men det finns. Till skillnad mot "igentligen". Citera
Jennez Postad 13 April , 2008 Rapport Postad 13 April , 2008 Men det finns. Till skillnad mot "igentligen". Till skillnad från.... Citera
Matfrid Postad 14 April , 2008 Rapport Postad 14 April , 2008 Fy attan vad ni stavar illa! Ni får stava hur ni vill, men jag undrar varför så många i detta forum skriver 'dem' hela tiden. Jag har inte sett det någon annanstans. Exempel: "Jag blir utdragen hela tiden. Dem är bajsfittor!" Jag vet inte om det är dialektalt eller någon ny trend, men reagerar det gör jag. Citera
Kontextus Postad 14 April , 2008 Författare Rapport Postad 14 April , 2008 Konstigt, man får ju uppenbarligen ge råd/kritisera ALLT annat hos en person men inte hur personen i fråga stavar..Visst, invandrare och dyslektiker i all ära. Men någorlunda hårdhudad får man väl vara? Det handlade antagligen inte så mycket om ifrågasättandet av "flopa" utan om att det var Kontextus alias Softish som hade skrivit det Citera
Kontextus Postad 14 April , 2008 Författare Rapport Postad 14 April , 2008 Fy attan vad ni stavar illa! Skrever du så bra skelv då?! Citera
Recommended Posts