Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
som rubriken lyder skulle jag vilja ha reda på olika odds för att t ex flopa färg, stege, tvåpar osv.

tacksam för svar eftersom dessa uppgifter är till ett skolarbete som skall lämnas in imorgon :)

Ursäkta en icke-dyslektiker men vad betyder flopa? ;-)

Infraction för språkpolisande /Juggler79

Postad
Får man inte agera språkpolis mer? :-(

Konstigt, man får ju uppenbarligen ge råd/kritisera ALLT annat hos en person men inte hur personen i fråga stavar..

Visst, invandrare och dyslektiker i all ära. Men någorlunda hårdhudad får man väl vara?

Postad

Eftersom det allt för lätt blir en massa blaha blaha med pajkastning fram och tillbaka av språkpolisande så har vi sedan innan nyår sagt att sånt inte ses med blida ögon. däremot är det ju inget fel i att påpeka med konstruktiv kritik.

Postad
Denna tråd har stor humor inuti sig själver.

Jag skratar.

l.l

Visst är där humor i den här tråden men sorgligt nog är det en viss mängd allvar då man får infraction av att agera språkpolis medans man kan göra personliga påhopp utan vidare.

Postad
Fy attan vad ni stavar illa!

Ni får stava hur ni vill, men jag undrar varför så många i detta forum skriver 'dem' hela tiden. Jag har inte sett det någon annanstans.

Exempel: "Jag blir utdragen hela tiden. Dem är bajsfittor!"

Jag vet inte om det är dialektalt eller någon ny trend, men reagerar det gör jag.

Postad
Konstigt, man får ju uppenbarligen ge råd/kritisera ALLT annat hos en person men inte hur personen i fråga stavar..

Visst, invandrare och dyslektiker i all ära. Men någorlunda hårdhudad får man väl vara?

Det handlade antagligen inte så mycket om ifrågasättandet av "flopa" utan om att det var Kontextus alias Softish som hade skrivit det :roll: