Gå till innehåll

SnG $5.50 Bubblan. Gör jag fel här?


Recommended Posts

Känner mig väldigt osäker inför den här handen.

dom.02 har callat 4-5 händer i rad för att se floppen.

 

$75.00/$150.00

Seat 1: HERO ($1,610.00)

Seat 6: pijesajo ($4,605.00)

Seat 7: leo@part ($1,775.00)

Seat 9: dom.02 ($2,010.00)

dom.02 posts the small blind of $75.00

HERO posts the big blind of $150.00

The button is in seat #7

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO8 of Spades 9 of Clubs

pijesajo folds

leo@part folds

dom.02 calls $75.00

HERO checks

 

*** FLOP *** 7 of Spades10 of Spades5 of Spades

dom.02 bets $150.00

HERO calls $150.00

 

*** TURN *** 7 of Spades10 of Spades5 of SpadesKing of Spades

dom.02 bets $150.00

HERO raises to $1,310.00 and is all-in

 

Funderingar:

1. Borde jag gått all in direkt när han synat för att plocka blindsen? funderade på detta men han var uppenbartligen en callingstation och jag ville inte få syn från nån Qx Kx här.

 

2.

hur ska jag spela på floppen här? Färg och stegdrag men jag har en liten stack så jag beslutade mig för att bara syna. Fel?

 

3.

Turn, han gör ännu en miniraise vilket jag tolkade som att han satt på ett par men det är 5 dollars nivån och spelaren har visat sig spela lite hur som hellst tidigare. Han kan med andra ord sitta på precis vad som hellst i min mening. Rätt att gå all in eller borde jag ha spelat annorlunda?

Tacksam för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteiskallt

Utveckla...

 

Ligger 450 i potten när FI betat på floppen dvs ca 30 av Hero's stack. Inte alls säkert att FI floppat färgen eller ens sitter på en spader. Kan bara se att FI synar en push från Hero på floppen om han själv satt färgen eller sitter på ett högt spader. Men andra ord tror jag att Hero ofta tar potten med en push på floppen...

 

1. Ja, jag hade nog pushat pre när FI completar.

2. Jag hade pushat på floppen.

3. Hmmm...finns fyra kort FI kan ha som slår Hero...vette fan faktiskt. Förövrigt är det en minbet FI gör, inte en minraise... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det verkligen så att jag bara kommer få syn av händer som slår mig där? Man får ju komma ihåg att det är 5 dollars nivån, och spelaren har visat tendenser på att vara väldigt fiskig.

 

Jag har varit med om liknande situationer flera gånger på micronivåerna där folk synar all-ins på bräden där 4 färgkort ligger med enbart 2 par eller stege.

 

Och det finns som sagt bara 5 kort som slår min hand i det här läget.

 

Spelaren i fråga kan knappast vara särskillt bra med tanke på att han synat bort halva sin stack dem senaste 5 händerna eller så.

Åandra sidan hade jag ingen vidare bra read på honom i övrigt eftersom jag spelade flera bord.

 

Fast visst, att syna hade nog varit mycket bättre. Jag tänker absolut spela handen olika nästa gång ;)

 

Och ja, självklart menade jag minibet och inte miniraise. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check pre känns helt ok. Din stack är för stor för att pusha pre (särskilt eftersom du är underdog mot random hand och FI är en telefonkiosk), och din stack är för liten för att höja.

 

Push eller fold på floppen, både funkar för mig, lite beroende på motspelaren.

 

Om du nu synar på flop måste du redan här ha en tydlig plan för hur du ska agera på turn, och även river om du vill spela så långt. Men enklast skulle som sagt vara att inte behöva ta några fler beslut efter flop.

 

Nu känns det lite som att handen bara rullat på och spelat sig själv utan styrning, varpå du plötsligt hamnade i en jobbig situation. Du måste redan från början säkerställa att det är du som håller i kopplet, och inte bara låta det ena leda till det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 10 bb på bubblan håller inte jag på och synar floppar och turnar. Ställ eller fold.

Hade inte ställt pre, så korta är vi inte så check känns rätt.

Flopp känns som fold eller push. Och push känns det som.

Om vi tror att vi har den bästa handen/draget ska vi ställa, annars fold.

 

Precis så här satt jag och tänkte och så har Blattanfejan redan skrivit ner det så fint. Inte gröta med en massa fjuttsyner o grejer vi har inte så mycket utrymme för sånt finlir, bara o bestämma sig för om vi har bäst på floppen o dega/folda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ pre är read- och imagebaserat. Du bör ha en ganska god uppfattning om fi vid det här laget. Många låglimitspelare är CCC (Chronic compulsive completers) och har i princip atc här. Mot såna spelare kommer vi plocka ner potten så väldans ofta (och öka vår stack med över 20%) om vi inte redan gjort samma move mot den spelaren tidigare. Ofta får dom för sig att börja syna med Q9o och sånt gulligull tredje gången liksom, men den här potten kommer de flesta fi att släppa väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ pre är read- och imagebaserat. Du bör ha en ganska god uppfattning om fi vid det här laget. Många låglimitspelare är CCC (Chronic compulsive completers) och har i princip atc här. Mot såna spelare kommer vi plocka ner potten så väldans ofta (och öka vår stack med över 20%) om vi inte redan gjort samma move mot den spelaren tidigare. Ofta får dom för sig att börja syna med Q9o och sånt gulligull tredje gången liksom, men den här potten kommer de flesta fi att släppa väldigt ofta.

 

Ok, japp, då är jag med. Om det är första gången vi får chans att ställa efter complete från SB, gör vi det med ATC eller vad har vi för HD då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte direkt atc...men liksom...svårt att sätta hd, det beror på så mycket. Som markerfördelning, hur spelet är allmänt på den nivån, vår image, historik med fi osv. Men jag menar det att vi bär signifikant snäva till vår push-hd för varje gång vi gör movet. Dessutom bör vi balansera upp vår push-hd med stål ibland (för fi ser nog AKo lika ståligt ut som QQ, so let's not go overboard).

 

98o är verkligen i botten på vad jag kan tänka mig dega in med i regel, så jag checkar nog i 80-90% av fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte direkt atc...men liksom...svårt att sätta hd, det beror på så mycket. Som markerfördelning, hur spelet är allmänt på den nivån, vår image, historik med fi osv. Men jag menar det att vi bär signifikant snäva till vår push-hd för varje gång vi gör movet. Dessutom bör vi balansera upp vår push-hd med stål ibland (för fi ser nog AKo lika ståligt ut som QQ, so let's not go overboard).

 

98o är verkligen i botten på vad jag kan tänka mig dega in med i regel, så jag checkar nog i 80-90% av fallen.

 

Ok, köper allt, fast personligen hade jag nog dragit gränsen vit typ JT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...