Gå till innehåll

Virustrubbel med Titanklienten (Vista)


jaqk

Recommended Posts

  • Mitt virusskydd varnar för nåt som kallas Infostealer Gampass i samband med filen "_titanpoker.exe".
  • Jag försöker avinstallera klienten men det går inte (?!) så jag raderar mappen bara.
  • När jag försöker ladda ner Titanklienten på nytt kommer samma varning, under nedladdningen, varje gång. Nedladdningen vill även att jag ska ge den administratörsrättigheter "för att kunna kopiera till filen SetupPoker(1).exe", inget som brukar behövas bara för att ladda ner en fil.

 

Jag kör Vista. Nån som känner igen problemet och/eller har en lösning? Borde man vara orolig eller är det nån inbyggd funktion i klienten som virusprogrammet feltolkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte ladda hem klienten, men får bara [500 internal server error]...

 

Edit: Nevermind, krävdes tydligen java för att ladda ner, vilket jag hade spärrat...:oops:

 

 

Hur som helst: flera AV klagar på setupfilen iaf...

http://www.virustotal.com/sv/analisis/a2f861bcf35cf3d4f8a686cbce56d797

 

Fil SetupPoker.exe mottagen 2008.04.10 21:57:48 (CET)

Närvarande status: genomförd

Resultat: 9/32 (28.13%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej,

 

Vissa virusprogram ger varningar för nedladdning av Titan Poker. Vet att vi senast hade problem med Norton i förra veckan...

 

Alltså, när virus programmen uppdaterar sina program får vi ibland dessa problem.

 

Vi uppdaterar då virusprogrammen om problemen som sedan ger våra filer grönt ljus.

 

Men detta kan ibland ta tid...

 

Så, bli inte avskräckta av detta tack!

 

Om ni har problem är det bästa att skicka screenshot till mig med fel medelande så att jag kan uppdatera respektive om detta. Ni kan pm:sa mig!

 

Hälsningar,

Titan Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.virustotal.com/sv/analisis/3873e3511a5838bbcb224f254b72157d

där är en lista på de 10 som inte gillar klienten(kanske dags att kontakta dom?)

 

hur slut är signatur baserade antivirus med så många false positive på ena sidan....

 

och andra sidan bara upptäcker hälften av rootkits...

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.161720

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte ens ladda ner och köra installationsprogrammet. Det är fullt av trojaner och skit. NOD32 hittade en "infostealer".

 

Om jag kringgår alla varningar så kan jag fortfarande inte köra installationsfilen. Jag får hitta en dator med XP och avsluta mitt konto. Synd.

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...