Gå till innehåll

Din utveckling - Vad har hjälpt dig mest?


Dahlström1491911539

Recommended Posts

ja jag läste men vadå "expected showdown winnings" enligt vad då är det "expected" att man ska vinna så mycket?? hur kan man säga så jag tycker det låter konstigt -_-

aja jag har inte ätit på mer än 1 dygn och känner mig svimmfärdig ska äta nu så får jag ta mig en titt efter så kanske jag förstår bättre !

 

drugs are bad okay?!

 

kan tipsa om att ha ett paket

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SA000140&artgrp=30&Avd=1&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2

liggandes, ifall man någon gång skulle slarva med energiintaget.

 

 

det relevanta är att han spelade 1.5 miljoner händer nl200 utan att bli vinnande. trial and error funkar inte....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Räcker försynt upp handen...

 

hehe, ja det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln.

 

Fast jag undrar om inte ditt selektiva minne spelar dig ett spratt här. har du kvar dina första HHs? Kolla statsen på dina första 1k händer och de du spelar nu så slår jag vad om en banan att du var lösare och syngladare tidigare i din karriär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, ja det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln.

 

Fast jag undrar om inte ditt selektiva minne spelar dig ett spratt här. har du kvar dina första HHs? Kolla statsen på dina första 1k händer och de du spelar nu så slår jag vad om en banan att du var lösare och syngladare tidigare i din karriär.

 

Nej, har inte kvar något och det är fullt möjligt att du har rätt. Jag minns inte att jag har varit något annat än vek-tajt, men osvuret är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drugs are bad okay?!

 

kan tipsa om att ha ett paket

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SA000140&artgrp=30&Avd=1&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2

liggandes, ifall man någon gång skulle slarva med energiintaget.

 

 

det relevanta är att han spelade 1.5 miljoner händer nl200 utan att bli vinnande. trial and error funkar inte....

 

drugs? LOOOOOOOOL härdad mage heter det!! men ja dom ser smarriga ut =))

 

ok men han kanske bara är ett dåligt exempel, bara för att det är så med en person betyder ju inte det att det är så för alla!!

Jag är väldigt aggresiv när jag spelar högre nivåer istället för vek-tight!

Dock när jag började spela så var jag extremt tight.. alltså helt BRUTALT tight och monster plussade på NL20 som extrem noob, plussade över $2000 på 1 månad på NL20 efter att ha spelat poker i typ 1-2 månader.. nu spelar jag helt annorlunda mot vad jag gjorde då, jag brukar spela tight när jag spelar på micro stakes såklart då jag anser att det inte går spela aggresivt emot dåliga spelare, men om jag möter bra spelare(på högre blinds) så spelar jag väldigt aggro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det relevanta är att han spelade 1.5 miljoner händer nl200 utan att bli vinnande. trial and error funkar inte....

 

Helt sjukt. Undrar hur han tänkte vid 1,4 miljoner händer "Äh, det släpper nog snart." Å andra sidan känns det som att han ändå skulle kunna vara förmögen om man han har en bra rakeback.

 

Det som har givit mig mest i min utveckling är vid de tillfällen jag har stannat upp och reflekterat över om jag verkligen spelar spelet optimalt. Här har cardrunners och böcker spelat en roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit en +-0 eller förlorande spelare. Har sen jag började varit stadigt plussande. Det jag lärt mej mest av och som fått mej mer plussande är att titta på bra instruktions videos. Typ cardrunners och handanalyser av duktiga spelare här på forumet.

 

Har ögnat igenom lite böcker men inte tyckt de varit så bra. Finns garanterat böcker jag skulle lära mej mycket av, jag har bara inte hittat någon bra än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tidigare i karriären var nog cardrunners nummer 1. nu känns det som om pokertracker är viktigast - att tänka på händer man spelat och analysera kreativt, inte bara de stora potterna.

kvaliteten på både cardrunners och 2+2 tycks bli lägre ju bättre man själv blir, men finns förstås ljusglimtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, när man gular gör man något fel i sitt sätt att spela.

Och efter man spelat fel, kan vart dålig money managment osv så lär man sig av misstagen och gör annorlunda.

Sen om man gulat just summan 100 ggr och inte lärt sig innan dess så kanske poker inte är sin grejj.

 

Jag läste en bok om poker där det stod saker om varians, money management och BR krav. Behvöde inte gula en enda gång för att fatta vitsen med stor bankrulleoch strikta skottningskrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösa Dan Glimmnes pokerfråga varje fredag i Aftonbladet, med jobbarkompisarna!

 

Jippiiiiii, bara några timmar kvar till det är dags igen, o sedan helg dessutom!!!:mrgreen:

 

Tja, dagens var ju en riktig höjdare. Känns snarare som "Finn fem fel" än pokerteori.

 

http://www.aftonbladet.se/poker/glimnespokerskola/article2236200.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...