Gå till innehåll

Tappar internet med Netgear


TotalFarsa

Recommended Posts

Ett weird problem har infunnit sig de senaste dagarna när jag surfar trådlöst med sambons laptop här hemma. Ett problem som jag inte vart med om tidigare :-(

 

Om jag startar upp datorn så får jag omedelbums kontakt med min netgear-router (trådlöst). Sedan hinner jag klicka på EN länk innan jag totalt tappar kontakten med teh internetz. Efter det är jag tvungen, för att överhuvudtaget kunna klicka mig vidare, bryta kontakten med netgear för att genast ansluta igen. Då får jag ett extra länk-klick.

 

Jag tappar alltså, inte vad datorn säger iaf, kontakten med routern men av nån anledning så kan jag bara klicka mig framåt en sida i taget på detta sätt innan internetåtkomsten dör.

 

Brainslicer, du som är kungen av it-support, vad göra? Jag håller på att få ett tokbryt på det här :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara karmas sätt att bita dig i röven för odrägliga-barn-tråden? :roll:
Aaaah, kom igen Jennez, du tog väl inte illa upp för den lilla passningen?!

 

Kosmo, kan vara värt ett försök men det har liksom funkat smärtfritt i ett år så det känns långsökt att det ska börja strula nu. Men å andra sidan så är ju det här med wlan och internet ren magi för mig så vem vet :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, klart jag inte gjorde men jag var ju tvungen att skjuta tillbaka... ;-)
Såg ju framför mig hur du satt där alldeles gråtmild :mrgreen:

 

Seriöst, jag o+rkar fan inte surfa mer på den här datorn tills jag löst problemet. Tar sjukt lång tid att svara på en liten post när man hela tiden måste koppla ned/upp sig mot routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, problemet k_a_n vara löst. Har nyligen flyttat sängen från rummet där routern står och ställt dit ett stort schabrak till skinnsoffa istället. Routern stod gömd på golvet bakom soffan men jag flyttade upp den och ställde den i fönsterkarmen istället (vill inte ha för mkt skräp synligt ju).

 

Alltså, ska inte en router klara att en soffa är i vägen? På jobbet har vi routrar som klarar betongväggar.

 

*edit eventuellt syftningsfel* jag ställde alltså routern på förnsterkarmen, inte soffan ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, problemet k_a_n vara löst. Har nyligen flyttat sängen från rummet där routern står och ställt dit ett stort schabrak till skinnsoffa istället. Routern stod gömd på golvet bakom soffan men jag flyttade upp den och ställde den i fönsterkarmen istället (vill inte ha för mkt skräp synligt ju).

 

Alltså, ska inte en router klara att en soffa är i vägen? På jobbet har vi routrar som klarar betongväggar.

 

*edit eventuellt syftningsfel* jag ställde alltså routern på förnsterkarmen, inte soffan ;-)

 

Det är på grund av sådant som jag stängde av radion på routern och tog bort alla trådlösa usb-dongles. Trådar kan man lita på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...