Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter att ha spelat runt 200 sit & goes på raken har jag insett att man i princip aldrig ska gå all in före floppen i ett tidigt skede med annat än de högsta premiumhänderna. Synar man någon så har den i regel minst QQ eller AK och går man all in så får man syn av samma slag (även i Turbo´s). Men om man inte får bättre hålkort än t ex AJ, bör man då folda hela vägen till finalen eller försöka sig på en desperat stöld före bubblan? Vad tror ni är mest vinnande i längden? Att i stort sett bara hoppas på övriga spelares snara försvinnande (så att man åtminstone blir 3:a) eller att chansa med en hand som typ AJ när det är 4-5 spelare kvar och ni själva har runt hälften så mycket som 3 av dem? Sammanfattning = Hur brukar ni sit & go grinders göra när ni lider total brist på höga premiumhänder och relativt lågstackade närmar er bubblan?

Lite flummigt ställd fråga kanske men ni förstår förhoppningsvis ändå ;)

Postad
Du menar om man har dåligt kortsnitt i den enskilda sng:n?

Du har förstått så pass mycket att du åtminstone kan ställa en fråga på det personen ifråga skrev. Själv är jag helt clueless vad han pratar om...

Postad
Du har förstått så pass mycket att du åtminstone kan ställa en fråga på det personen ifråga skrev. Själv är jag helt clueless vad han pratar om...

Vi som har studerat på universitet kan uttrycka oss lite för akademiskt ibland 8-)

Postad
Så skulle man absolut kunna uttrycka saken ja :-)

Du har dåligt kortsnitt i 200 Sngs på raken alltså? Det är ditt problem som du vill ha svar på eller?

Vi som har studerat på universitet kan uttrycka oss lite för akademiskt ibland 8-)

Menar du att det är av akademiskt intresse? Problemet är kanske inte att du på nåt sätt skulle skrivit för invecklat, utan att du inte frågar någonting. Tror du att du kan folda dig itm så är det väl givetvis det bästa?!? Svårt att knäcka den ROI:en genom att försöka vinna sngsen genom att som du säger "chansställa när vi är desperata".

Kontentan är att jag inte för min värld kan förstå vad det är du frågar om, och jag tror inte riktigt det har att göra med hur du uttrycker dig...

Postad
Du har dåligt kortsnitt i 200 Sngs på raken alltså? Det är ditt problem som du vill ha svar på eller?

Menar du att det är av akademiskt intresse? Problemet är kanske inte att du på nåt sätt skulle skrivit för invecklat, utan att du inte frågar någonting. Tror du att du kan folda dig itm så är det väl givetvis det bästa?!? Svårt att knäcka den ROI:en genom att försöka vinna sngsen genom att som du säger "chansställa när vi är desperata".

Kontentan är att jag inte för min värld kan förstå vad det är du frågar om, och jag tror inte riktigt det har att göra med hur du uttrycker dig...

Nej jag syftar definitivt inte på dåligt kortsnitt i 200 sit & goes på raken men på hur ni andra brukar göra när ni inte får någon hög premiumhand att dubbla upp med? Precis som du säger är chansställande vid desperation inget att eftersträva och det är liksom kontentan i min frågeställning. För om man inte får någon hög premiumhand så hamnar man snart i en desperat valsituation. Bör man ändå fortsätta vänta eller riskera allt på ett bräde med en mycket osäker hand? Äsch.. jag avskriver tråden innan allt ballar ur i rena påhopp ;)

*känner mig lite orolig för Tottyvilles eventuella närvaro*

Postad
Var frågan om man ska sitta och folda AJ med 4-5 spelare kvar för att försöka ta sej ITM?

Eller att man alltid dubblar upp de gånger man får premiumhänder, som tydligen är AK och QQ+.

Du vet, ibland viker fi de där gångerna du plockar upp "monster". Så mitt svar blir till dig, folda du på och hoppas du kommer itm. Känns mest stabilt! :roll:

Postad

Vem har sagt att du måste chansa med en hand som t.ex. AJ. Är blindsen fortfarande låga (25/50 eller kanske 50/100) så behöver du inte på något sätt överspela handen. Jag räknar med att din stack ligger på kanske 1200 eller i närheten om du inte varit inne i några potter.

I ett sådant läge så bör de flesta Fi inse att du är ganska tight.

Är blindsen högre och din stack är nere på 900, ja då är AJ en jävligt bra hand. Nu har du guldläge att dubbla upp mot rätt motståndare.

Du kan inte sitta och vänta på höga pockets eller AK,AQ. Särskilt i en sng med turbostruktur måste du hitta andra händer att bygga stack med. Annars är det bättre att du spelar cash NL FR.

Postad

På låga nivåer funkar det absolut att "folda" sig ITM. Folk brukar vara rätt bra på att slå ut varandra, ofta ganska snabbt dessutom. Turbo sng kan vara lite värre dock. Hur det är på högre nivåer än lowstakes har jag ingen aning om.

Det är knappast en vinnande strategi men funkar på enstaka sng när man är kortdöd.

Fast jag hade nog inte foldat AJ med 4-5 spelare kvar.

Postad
På låga nivåer funkar det absolut att "folda" sig ITM. Folk brukar vara rätt bra på att slå ut varandra, ofta ganska snabbt dessutom. Turbo sng kan vara lite värre dock. Hur det är på högre nivåer än lowstakes har jag ingen aning om.

Det är knappast en vinnande strategi men funkar på enstaka sng när man är kortdöd.

Fast jag hade nog inte foldat AJ med 4-5 spelare kvar.

Menar du att folk inte brukar slå ut varandra lika fort i turbos? Enligt mina erfarenheter är det tvärtom. Men jag antar att du menar att det är svårare att överleva i en turbo (fram till pengarna) genom att enbart lägga sig?

Postad
Menar du att folk inte brukar slå ut varandra lika fort i turbos? Enligt mina erfarenheter är det tvärtom. Men jag antar att du menar att det är svårare att överleva i en turbo (fram till pengarna) genom att enbart lägga sig?

Ja, jag menade att det är svårare att överleva tillräckligt länge i turbo.

Postad
Ja, jag menade att det är svårare att överleva tillräckligt länge i turbo.

Å andra sidan så kan man ju utnyttja det faktum att motspelarna också känner sig mer stressade och benägna till all in än i en standard sit & go.

Postad
Efter att ha spelat runt 200 sit & goes på raken har jag insett att man i princip aldrig ska gå all in före floppen i ett tidigt skede med annat än de högsta premiumhänderna. Synar man någon så har den i regel minst QQ eller AK och går man all in så får man syn av samma slag (även i Turbo´s). Men om man inte får bättre hålkort än t ex AJ, bör man då folda hela vägen till finalen eller försöka sig på en desperat stöld före bubblan? Vad tror ni är mest vinnande i längden? Att i stort sett bara hoppas på övriga spelares snara försvinnande (så att man åtminstone blir 3:a) eller att chansa med en hand som typ AJ när det är 4-5 spelare kvar och ni själva har runt hälften så mycket som 3 av dem? Sammanfattning = Hur brukar ni sit & go grinders göra när ni lider total brist på höga premiumhänder och relativt lågstackade närmar er bubblan?

Lite flummigt ställd fråga kanske men ni förstår förhoppningsvis ändå ;)

Lite OT, men på vilken site spelade du dina 200 på raken och hur gick det?

Postad
Hahaha! Den här tråden är rolig ju! :mrgreen:

Ett tips till trådskaparen: starta en satans massa SnG's och var sitout på alla hela tiden, borde ju funka...

Det är ju inte direkt så att man kan gå och köpa sig en glass efter att ha gjort det eftersom man då kan råka missa finalspelet :-P (såvida man inte har en livsmedelsbutik i huset).

Postad
Lite OT, men på vilken site spelade du dina 200 på raken och hur gick det?

På Ongame (Pokerloco) och det gick först rätt hyfsat, från 250 dollar upp till 770 men sedan dök jag som ett Stukaplan efter en hel räcka med utdragningar och annat skit. I nuläget har jag bara runt 140 dollar kvar vilket födde idén om den här tråden ;)

Postad
Kontextus: ok att sng är väldig mycket pre-flopp spel, men har du inte någon gång varit nyfiken att se en flopp?

Jodå och jag köper där jag kan men en all in görs sällan direkt i ett tidigt skede av sit & goes. Det börjar oftast med att man t ex får AJ på hand och ser floppen 4J10. För att skydda handen från både stege och högre kort bettar man kanske 400 dollar. Om man får omslag all in då så bör man förstås lägga sig men mot en enda spelare är det inte alltid man gör det :rolleyes:

Postad
Jodå och jag köper där jag kan men en all in görs sällan direkt i ett tidigt skede av sit & goes. Det börjar oftast med att man t ex får AJ på hand och ser floppen 4J10. För att skydda handen från både stege och högre kort bettar man kanske 400 dollar. Om man får omslag all in då så bör man förstås lägga sig men mot en enda spelare är det inte alltid man gör det :rolleyes:

ja för poker är ju så enkelt att om någon höjer dig så är du slagen om du inte själv råkar sitta på den så hett efterlängtade nöten

Postad

Men du, levlar du eller är du allvarlig?

Förstår du principerna i poker i allmänhet och SNG i synnerhet?

Det känns som du bara sitter och larvar dig, vilket tenderar att förstöra forumet en hel del, och det är trist!

Om du uppriktigt undrar något runt din 200 SNG, ställ en ordentlig fråga åtminstone!

Det här inlägget ovan är ett exempel på hur lite du verkar förstå i grunderna, och det är då trist att du inte lyssnat på nån av alla som svarat på samma sätt i tråden...