Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL200

Ni har KK och höjer 8,

X synar

sb raisar till 25 (random)

du synar, X foldar

Dvs. Potten är runt 59 dollar och är J77 2 hjärter.

Han instaställer 160 dollar

Vad gör du?

Postad
NL200

Ni har KK och höjer 8,

X synar

sb raisar till 25 (random)

du synar, X foldar

Dvs. Potten är runt 59 dollar och är J77 2 hjärter.

Han instaställer 160 dollar

Vad gör du?

Instasyn, dock ska du raisa tillbaka redan pre, du vill inte spela KK trehandat.

Postad

Borde raisat tillbaka ja, dock synade jag flop och han visar AA.

Hade synen varit lika självklar även om färgdraget ej låg ute? (Har åkt på att folk instatrycker med färgdraget med)

Postad
Vad sätter du fi på för hand?

Tänkte AKs, JJ, kanske en AJ i bästa fall.

Första svaret blev "instasyn" men i magen känns det som jag har gjort en mycket dålig syn, speciellt eftersom jag åkt på den 2 ggr på 2 dagar nu

Just QJs och sådana händer känns inte så aktuella att han skulle 3beta på 1/2NL ur SB efter en UTG+1 höj. (Hade inte fått ett omslag från den pos. tidigare så han lär inte startat med den handen)

Postad
Tänkte AKs, JJ, kanske en AJ i bästa fall.

Första svaret blev "instasyn" men i magen känns det som jag har gjort en mycket dålig syn, speciellt eftersom jag åkt på den 2 ggr på 2 dagar nu

Just QJs och sådana händer känns inte så aktuella att han skulle 3beta på 1/2NL ur SB efter en UTG+1 höj. (Hade inte fått ett omslag från den pos. tidigare så han lär inte startat med den handen)

Jag degar 7 av 7 dagar i veckan i det läget. Har han AA, JJ eller x7 så fine för honom. Det är utan tvekan +ev att syna på Jhög flop med KK. Punkt.

Postad

Spelar han AA/JJ eller någon 7a på det här sättet är det bara att skratta åt hans försök att MINIMERA sitt värde i handen. Att släppa KK här vore värre än att tacka nej till en natt med Jessica Biel.

• 4 weeks later...
Postad

som tidigare skrivet tycker jag att du bör pumpa in mer pre för att få bort en trevägspott och förhoppningsvist få in alla pengar pre. Sen är det inte så mkt att snacka om, självklar syn för mig.

Postad
varför vill man inte det?

För att helst vill man spela det 4handat :)

Som svar på OP så tycker jag också att du ska slå om pre och syna flop.

Sen att betala med KK mot AA för 100BB är liksom standard o inget o gråta över.