Ormbunke Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Jag försökte räkna lite också. Testade med att ge en tight range till fienden för att 4-betta, tex JJ+ och AK. Kom fram till att det då är EV+ att pusha om han bara synar med AA och KK och lägger resten men synar han push med QQ+ eller mer blir det EV- med push. Mot en fiende som 4-bettar många händer blir det nog alltid rätt att pusha AK här som andras uträkningar visar. Citera
Lisa87 Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Jag har inte läst hela tråden men ....om jag ska utgå från mitt egna spel...¨ För mig är det av stor vikt hur bra jag känner spelaren är. Jag tar hellre en flop mot en dålig spelare. Samt ställer hellre in mot en bra spelare, av flera orsaker. Borde det inte vara tvärt om? Mot en duktig spelare som är svår att vinna mot är det bäst att ta en flip mot. En dålig spelare kan du gott och väl "vänta ut". Right? Citera
gulapa Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Borde det inte vara tvärt om?Mot en duktig spelare som är svår att vinna mot är det bäst att ta en flip mot. En dålig spelare kan du gott och väl "vänta ut". Right? Hur tolkar du det jag har skrivit då? Citera
Lisa87 Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Hur tolkar du det jag har skrivit då? Wops.. Nu märker jag att jag spelat för mycket idag. Ber om ursäkt. Tyckte det stog "jag tar häldre en FLIP mot en bra motståndare" Citera
werdball Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Wops.. Nu märker jag att jag spelat för mycket idag.Ber om ursäkt. Tyckte det stog "jag tar häldre en FLIP mot en bra motståndare" haha rörigt värre nu? =) Hur mycket har du spelat idag egentligen ? Citera
Lisa87 Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Vafan, fel igen. Menade att jag läste "Jag tar heldre en FLOP mot en bra spelare" Citera
_zed_ Postad 9 April , 2008 Författare Rapport Postad 9 April , 2008 Tack för all hjälp - framförallt från heltok och folder. Mot Fi's förmodade range i detta läget borde det alltså vara +EV att pusha. Citera
_zed_ Postad 10 April , 2008 Författare Rapport Postad 10 April , 2008 Som jag skrev lite tidigare så ställde jag och Fi synade, och med ett par ess på brädan tog jag hem handen - jag vet inte vad Fi hade. Citera
gammalfisk Postad 10 April , 2008 Rapport Postad 10 April , 2008 vid vilka stackstorlekar börjar ni syna/4beta mindre istället för att ställa? Citera
_zed_ Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 I detta fallet har det väl mer med position att göra tycker jag. Hade vi varit IP hade jag nog synat här, men OOP känns syn inget kul av ovan nämnda orsaker. Att 5betta för halva stacken känns heller inget vidare, vilket vi också diskuterat tidigare i tråden. Var gränsen går för att jag hellre 5bettar vet jag inte riktigt, inte så ofta man hamnar i denna situation med >300BB effektiv stack så jag har inget bra svar på det. Citera
Tottyville Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 I detta fallet har det väl mer med position att göra tycker jag. Hade vi varit IP hade jag nog synat här, men OOP känns syn inget kul av ovan nämnda orsaker. Att 5betta för halva stacken känns heller inget vidare, vilket vi också diskuterat tidigare i tråden. Var gränsen går för att jag hellre 5bettar vet jag inte riktigt, inte så ofta man hamnar i denna situation med >300BB effektiv stack så jag har inget bra svar på det. Skulle det inte vara ganska svårt att spela med en arm? Eller vilket instrument hade du tänkt spela ? Citera
_zed_ Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 Skulle det inte vara ganska svårt att spela med en arm? Eller vilket instrument hade du tänkt spela ? Haha, antar att du inte vet så mycket om Def Leppard? Då blir ju inte signaturen så rolig heller. Vet man däremot att trummisen i Def Leppard bara har en arm blir den lite roligare, om än lite rå... Citera
Recommended Posts