Gå till innehåll

Dator för Partypoker?


purplecard

Recommended Posts

Party Poker drar ju väldigt mycket datakraft som säkert många vet. Jag har länge tyckt att min dator är på gränsen till att inte kunna spela där. Men jag har kämpat och stängt ner en del program och dragit ner på diverse animationer m.m. och på så sätt kört på. Nu häromdagen bestämde jag mig för att formatera datorn och jag lyckades med det. Men det blev katastrofalt resutat för pokerspeladet. Det går för jävla segt redan efter tio minuters spel mot tidigare tre timmar. Jag som trodde att det skulle bli bra då och så blev det tvärtom.

 

Jag kan tillägga att jag spelar 8 bord, observerar 4 bord, freephg, pokertracker, pahud, partyplanner, demonster är även igång. En fördel är ju oxå om man ka ha igång msn, skype, pokerev och någon radiostation. Har även googlat i timmar för att få en lösning. Bland annat har jag tagit bort reklamen i lobbyn m.m. Nu har jag 1 gig ram och en amd athlon 3800+.

 

Tror ni det är något jag kan ha missat att ställa in eller ska jag helt enkelt satsa på en kraftfullare dator. Och i såfall hur kraftfull?

 

Finns det någon där ute som spelar med liknande förutsättningar och i så fall vad har ni för kraftpaket.

 

Och nej, byta site är inte aktuellt i dagsläget.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre prestanda ska ju inte behövas och inte mer minne heller.

Klienten kan bugga en del men inte haft problem med det på ett tag så trodde det var fixat. Ominstallera är väl det som kan hjälpa men det har du precis gjort säger du.

 

Demonster btw, varför kör du det? Party fixade ju till den "buggen" för ett år sen typ så ska inte behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre prestanda ska ju inte behövas och inte mer minne heller.

Klienten kan bugga en del men inte haft problem med det på ett tag så trodde det var fixat. Ominstallera är väl det som kan hjälpa men det har du precis gjort säger du.

 

Demonster btw, varför kör du det? Party fixade ju till den "buggen" för ett år sen typ så ska inte behövas.

 

Det finns en hel del annat bra i det scriptet. autorebuy, autopost m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...