FeelingThis Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Just börjat fiska på NL cash seriöst och är i stort behov av feedback. Undrar i allmänhet hur jag spelar handen, vad jag kan gör bättre osv. Mini 3-betarn är ny. Fi är 23/17/1.6 över 34 händer. Seat 1: Raaangaaa ($50) Seat 2: HERO ($50) Seat 3: SoulCrusher30 ($147.40) Seat 4: Fi ($47) Seat 5: Tomte ($17.70) Seat 6: BeatProphet ($51.50) Raaangaaa posts the small blind of $0.25 HERO posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO SoulCrusher30 folds Fi raises to $1.75 Tomte raises to $3 BeatProphet folds Raaangaaa folds HERO calls $2.50 - Funderade starkt på 4-bet på mini 3-beten. Fi calls $1.25 *** FLOP *** HERO bets $6.50 Fi calls $6.50 Tomte folds *** TURN *** HERO bets $15 Fi to $37.50, and is all in HERO ?? Citera
iwer Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Just börjat fiska på NL cash seriöst och är i stort behov av feedback. Undrar i allmänhet hur jag spelar handen, vad jag kan gör bättre osv. Mini 3-betarn är ny. Fi är 23/17/1.6 över 34 händer. Seat 1: Raaangaaa ($50) Seat 2: HERO ($50) Seat 3: SoulCrusher30 ($147.40) Seat 4: Fi ($47) Seat 5: Tomte ($17.70) Seat 6: BeatProphet ($51.50) Raaangaaa posts the small blind of $0.25 HERO posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO SoulCrusher30 folds Fi raises to $1.75 Tomte raises to $3 BeatProphet folds Raaangaaa folds HERO calls $2.50 - Funderade starkt på 4-bet på mini 3-beten. Fi calls $1.25 *** FLOP *** HERO bets $6.50 Fi calls $6.50 Tomte folds *** TURN *** HERO bets $15 Fi to $37.50, and is all in HERO ?? Den stora frågan är ju vad FI synar 3-bet:en med pre. Känns inte som om man har gutzen att göra en syn med AA-QQ pre mot två motståndare utan man går ju helst upp mot en spelare i det läget. Han börjar ju med raise utg+1 och sen tar synen - ur position. Nu får han ju position på dig på efterflopsspelet men då du redan har degat in 50% av din stack på bordet är det bara göra ett crying call och hoppas på det bästa. Foldar aldrig när jag har halva stacken inne med ett överpar, det existerar inte för mig. På turn när tian kommer så skulle jag dock köra c/c mot minibet av rädsla för händer som 44, 77 och 69s. Sjukt med den sistnämnda men känns trots allt mer troligt än ett överpar på den brädan. Citera
a1ias Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Eftersom du valde att betta turn ($15) så har du inte mycket att välja på. Syna! Det finns fortfarande tillräckligt många händer du slår så att hitta en fold efter turn finns inte med tanke på att du inte vet något om Fi. Det är just sådana här situationer som uppstår eftersom du inte slår om redan före floppen. Att spela mellanpar passivt ur pos är inte helt kul. Citera
DocLame Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Du är givetvis ofta slagen på turn här. Men du får drygt 3,3 mot 1 i pottodds, kan inte se att det går att lägga. Preflopspelet går väl inte till historien... Citera
FeelingThis Postad 4 April , 2008 Författare Rapport Postad 4 April , 2008 Den stora frågan är ju vad FI synar 3-bet:en med pre. Ännu en anledning till 4-bet då vi får info. Eller? Preflopspelet går väl inte till historien... Det kan jag hålla med om. Men du får drygt 3,3 mot 1 i pottodds, kan inte se att det går att lägga. Eftersom du valde att betta turn ($15) så har du inte mycket att välja på. Syna! Då du redan har degat in 50% av din stack på bordet är det bara göra ett crying call och hoppas på det bästa. Ja, kan väl avslöja att jag synade. Kände ungefär likadant, så mycket investerat och jag slår väl ett antal händer. Känns ju inte som det var den synen som var det svåra i handen, utan hur jag spelade fram till den. Citera
strater Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 du bettar väl ut turn för att du vill få en allin mot dig, eller bluffar du? (syn kommer ju aldrig ske, fold/allin endast), är helt lost... Citera
FeelingThis Postad 4 April , 2008 Författare Rapport Postad 4 April , 2008 du bettar väl ut turn för att du vill få en allin mot dig, eller bluffar du? (syn kommer ju aldrig ske, fold/allin endast), är helt lost... Jag betar inte för syn, nej. Jag vet att jag får fold eller allin, men skulle föredra fold tror jag. Helt lost är vi två om. Känns iallafall som att åsnespelet var preflop. Citera
strater Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Jag betar inte för syn, nej. Jag vet att jag får fold eller allin, men skulle föredra fold tror jag. Helt lost är vi två om. Känns iallafall som att åsnespelet var preflop. visst, men då du får all-in emot dig så är det ju inte så att du har något som helst beslut... Citera
FeelingThis Postad 4 April , 2008 Författare Rapport Postad 4 April , 2008 visst, men då du får all-in emot dig så är det ju inte så att du har något som helst beslut... Var vänlig komplettera med en förklarande och framför allt avslutad mening. Citera
strater Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Var vänlig komplettera med en förklarande och framför allt avslutad mening. hehe, alltså, antingen så bluffade du när du beta ut 15 och i vilket fall du ska folda, eller också så betta du 15 för värde och i tron att du slår fis hand i vilket fall som du ska insta-syna då du är comitted och slår en del händer. Citera
FeelingThis Postad 4 April , 2008 Författare Rapport Postad 4 April , 2008 hehe, alltså, antingen så bluffade du när du beta ut 15 och i vilket fall du ska folda, eller också så betta du 15 för värde och i tron att du slår fis hand i vilket fall som du ska insta-syna då du är comitted och slår en del händer. Aaah. Jo, jag trodde faktiskt att jag hade bäst hand.Visst kan man vara rädd för set men kändes iallafall inte som han hade överpar. Visste egentligen inte redigt vart jag skulle sätta slut på HH'n eftersom jag egentligen var osäker på det mesta. Men tackar för svaret. Citera
Recommended Posts