Gå till innehåll

Regelfråga (fr Poseidon)


MikeTime

Recommended Posts

Satt och kollade på nyproduktionen av filmen Poseidon med Kurt Russel igår. Handlingen utspelar sig på en lyxkryssare där Kurt Russel är före detta borgmästare och Josh Lucas ska föreställa pokerproffs.

Givetvis hamnar de i ett spännande parti Texas NL där Josh höjer upp potten med 5K varpå Russel återhöjer till 10K, Lucas återhöjer igen - nu till 15K (konstig höjning....) och Russel går in med 40K. I detta ögonblick börjar Russel och hans dotter bråka om att hon har för många knappar uppknäppta i urringningen :-P och det slutar med att hon blir skitsur, böjer sig över Russels kort och säger högt - "jaså pappa, du har bara par i femmor" - och går därifrån. När Josh Lucas hör detta går han blixtsnabbt all in och Kurt Russel tvingas lägga sin (semi)bluff.

 

Nu till frågan. Vad händer om detta skulle ske i verkligheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5K - 10K - 15K.

 

5K per höjning - ser helt korrekt ut.

 

Jovisst, där är det ju inga konstigheter (även om jag tyckte att minraisen från 10K till 15 var lite konstig), det jag däremot undrar över är hur tävlingsledningen skulle gjort i verkligheten när dottern fäller den, för pappan, så förödande kommentaren....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, där är det ju inga konstigheter (även om jag tyckte att minraisen från 10K till 15 var lite konstig), det jag däremot undrar över är hur tävlingsledningen skulle gjort i verkligheten när dottern fäller den, för pappan, så förödande kommentaren....?

 

En spelare får inte visa korten för andra. Så det är hans eget fel om någon kan se korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...