Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

Dana White: Who wouldn't wanna see that rematch?!

Kul med alla twitterkommentarer!

Jag glömde såklart att Shohun fick rematch mot Machida så det är inte omöjligt. Hoppet är inte över! :) Dock var i princip alla överens om att Shogun vann den matchen medan det är typ 50/50 mellan Jones och Alex nu. Men min magkänsla säger nog fan rematch!

Jag sa direkt efter både rond 1 och 2 att jag tyvärr trodde dem skulle gå till Jones, dem var såpass jämna att man kände att det skulle mycket till för att domarna inte skulle ge det till Jones. Det blir ju alltid så :( Rond tre var given Alex och 4 och 5 givna till Jones. Så att vi skulle vinna två av två flips i form av rond 1 och 2 var rätt mycket att önska.

Hela världen kan iaf enas om att detta INTE var en förlust för Alexander Gustafsson! Han var iofs typ min idol redan men snacka om att han är det nu :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån epic match, alexs fotarbete och boxning var ju så extremt bra, trodde verkligen inte att han skulle kunna hålla det tempot i 5 ronder och det trodde nog inte jones heller. När man hörde 48-47 så kändes en seger inte helt orimlig man när 49-46 läses upp så vet man att det är kört. Synd, tyckte nog alex hade 3 ronder och kunde nog dragit hem 4e ronden om den där armbågen inte satt. Jaja, helt galen match och en sån enorm värdemätare. Hoppas på rematch, man såg ju att jones fick bäras ut från oktagonen efteråt när adrenalinet börjat släppa.

Han gjorde ju inte riktigt det heller. Men jag tror det var all stryk han fick i fjärde, för fram tills dess tyckte jag han fortfarande såg pigg ut. I femte hade han inte mycket kvar men det hade å andra sidan inte Jones heller :D

Länk till kommentar

Rond 1 var inte särskilt jämn. Den vann Alex övertygande. Rond 2 och 3 är helt jämna och kan gå vilket håll somhelst. 4:e dominerar Alex tills han blir rockad. 5:e är såklart Jones's men starkt av Alex att kliva upp när han blir nedtagen.

Överlag vinner Jones rättvist, men beslutet kunde gått till Alex. Alex imponerade till tusen och det var årets bästa fight.

Länk till kommentar

Rond 1 var inte särskilt jämn. Den vann Alex övertygande. Rond 2 och 3 är helt jämna och kan gå vilket håll somhelst. 4:e dominerar Alex tills han blir rockad. 5:e är såklart Jones's men starkt av Alex att kliva upp när han blir nedtagen.

Överlag vinner Jones rättvist, men beslutet kunde gått till Alex. Alex imponerade till tusen och det var årets bästa fight.

+1

Länk till kommentar

håller med alla ovanstående! btw lite random-sidor/personer som har plitat ner vad de tyckte nedan:

MEDIA SCORES

MMAJunkie.com 49-46 Jones

Nathan McCarter

BleacherReport.com 49-46 Jones

Brent Brookhouse

BloodyElbow.com 49-46 Jones

Mike Whitman

Sherdog.com 49-46 Jones

Steven Rondina

BleacherReport.com 48-47 Jones

MMAWeekly 48-47 Jones

Luke Thomas

MMAFighting.com 48-47 Jones

Thomas Myers

MMAMania.com 48-47 Jones

Chris Nelson

Sherdog.com 48-47 Jones

TJ DeSantis

Sherdog.com 48-47 Jones

Jason Floyd

TheMMAReport.com 48-47 Jones

Adam Martin

Sportsnet.ca 48-47 Jones

Chase Raymond

BJPenn.com 47-48 Gustafsson

I princip alla dömde det till Jones, men att det var tight, och då är det såklart kutym att när det är close som paulo roberto sade på aftonblaskan att champen står kvar, sällan man klyver hårstrån och ger till contendern... FOTY och bara det faktum att den andra contendern inte fick kliva in och dra sitt TITLESHOT-trams-snack som brukar uppkomma om det blir en utskåpning typ klart efter rond1/2 uteblev säger nog att dana white är på lur om en rematch =)

Länk till kommentar

Kan inte riktigt smälta hur bra Alexander Gustafsson såg ut. Ska inte gå att ha fått så bra brottning som han uppvisade mot Jones på så kort tid. Helt sinnessjukt.

Nu har det iaf kommit fram att ingen av dem är allvarligt skadad och exakt alla överallt verkar vilja se rematch, Dana White inkluderad. Tillochmed dem två fighters som skulle vara nästa i kön till titelmatch verkar vara för en rematch :mrgreen:

Jag gissar att en rematch kommer bli officiell på ungefär 2 veckor 8-)

Länk till kommentar

Kan inte riktigt smälta hur bra Alexander Gustafsson såg ut. Ska inte gå att ha fått så bra brottning som han uppvisade mot Jones på så kort tid. Helt sinnessjukt.

Nu har det iaf kommit fram att ingen av dem är allvarligt skadad och exakt alla överallt verkar vilja se rematch, Dana White inkluderad. Tillochmed dem två fighters som skulle vara nästa i kön till titelmatch verkar vara för en rematch :mrgreen:

Jag gissar att en rematch kommer bli officiell på ungefär 2 veckor 8-)

SÅJAAA :mrgreen:

Länk till kommentar

8-)

Hahahaha wtf såg jag nyss! Så känner jag varje gång jag ser henne nu iofs :mrgreen: Inte för att detta är första gången någon tar en liknande resa men hon krossar ju alla rekord i transformation från en oskyldig helylleartist till vadi-hela-helvete- detta är :lol:

Jag är förresten fortfarande inte alls säker på att allt inte är en gigantisk trollning av hela världen.

Länk till kommentar

Hahahaha wtf såg jag nyss! Så känner jag varje gång jag ser henne nu iofs :mrgreen: Inte för att detta är första gången någon tar en liknande resa men hon krossar ju alla rekord i transformation från en oskyldig helylleartist till vadi-hela-helvete- detta är :lol:

Jag är förresten fortfarande inte alls säker på att allt inte är en gigantisk trollning av hela världen.

Porrfilmen med henne närmar sig med stormsteg :roll:

Länk till kommentar

FUaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrkk Dana White har sett om Jones - Gustafsson nu, tyckte Jones vann rättvist och är inte alls lika pepp på rematch direkt nu längre :( :( :cry: :cry: :cry: :cry: :cry::-( :-( :-( :-( Är väl nere på typ 50/50 nu MEN för att vara positiv så är jag hyfsat säker på att Gustafsson bara är en övertygande vinst ifrån rematch om han inte får den direkt.

På tal om MMA, fy helvete va dålig Here Comes The Boom var. Tillochmed sämre än jag trodde, och jag trodde den skulle suga hestapung :roll:

Länk till kommentar

Fan då :( Men ska det inte bli rematch så finns det väl inget bättre alternativ än en match på hemmaplan och vinst i den = sannolikt rematch (förutsatt att Jones vinner, vilket jag gör eftersom Glover inte alls håller samma klass i mina ögon).

http://mmanytt.se/ufc/dana-white-jon-jones-moter-glover-teixeira-harnast-alexander-gustafsson-haller-huvudevent-i-sverige/

Aja South Park är iaf igång! 8-)

Länk till kommentar

Kommande helg bjuder på inte mindre än tre höjdpunkter.

Imorrn börjar dels Mr Olympia, och dels har Harmyntans konstprojekt nått sitt slut, vilket kommer kulminera i morgondagens event "Vernissage på Harmyntan" som följs av utgång.

På lördag är det först återigen match i Premier League med United. Sedan avslutas Mr Olympia tidig söndag morgon.

Här är dem 4 största favoriterna i Mr O :mrgreen:

FZTWvKb.gif

Länk till kommentar