Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Har du bettat något på matcherna ikväll? Man måste ju rygga dig så fram med predictions!!! Vilken sajt brukar du betta på?

 

/Mattias

 

Snackade med bodinarn och sa att det var en av de sämsta galorna bettingmässigt på länge tycker jag. Därför jag väntat ända tills nu för att lägga in bets. Velat fram och tillbaka :)

Har betat på Betsson och Ladbrokes tidigare men Lads verkar ha tagit bort UFC så jag kör bara Betsson av ren lathet egentligen. (edit) Nu hade Ladbrokes lagt upp Coleman och Hendos matcher men med sämre odds än Betsson i vilket fall.

 

Alan Belcher är galans bästa odds enligt mig. 3.35 mot Kang som gör debut i UFC och då brukar det vara jobbigt. 400 kronor här.

 

Från början trodde jag på Hendo marginellt mot Franklin men 2.05 lockar fan på Franklin så jag gör för ovanlighetens skull tvärtemot min ursprungliga magkänsla. Trodde först de skulle gå i 185 pounds men det var i 205 vilket jag tror gynnar Franklin några procent. Jag kör en liten trippel på Palhares, Franklin och Marcus Davies. 3.80 i odds. 250 kronor på denna.

Palhares är suuuuuperfavorit mot Horn (med ett helt jävla sinnessjukt record på 88-15-5 i matcher, finns det någon stjärna som ens är i närheten?!)

Davis mot Lytle är svårtippad, två bangers som ska in och kriga för fullt. Jag tror inte 2.30 på Lytle är ett dåligt bet alls heller!

 

Jag tror inte mycket på Coleman om jag ska vara helt ärlig men jag slänger in 150 spänn på honom mot Rua ändå till 4.5 ggr pengarna, mest för skojs skull. Finns ju fortfarande en chans att han kan brotta ner Rua och få in någon tursam knockout.

 

 

För övrigt hoppas jag inte du antydde att Yngwie inte skulle vara ett gitarrfenomen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det där kallar jag gitarrfenomen. Goosebump imo imo. :shock:

 

Niggah plzzzzzzz det där kan Yngwie göra i sömnen med båda händerna bakbundna. Men visst, gammal klassiker ju :)

 

 

 

Mark Coleman - mannen med konditionen :mrgreen: Har sett mycket av honom i min resa genom UFC-arkivet (vackert sagt va?), och när man har sett hur pinsam kondis han hade när han var som bäst blev man väl knappast förvånad av att se hur usel kondis han har nu vid 44 års ålder och 2-3 års uppehåll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU SKA JAG GÅ OCH LÄGGA MIG

 

Grindat röven av mig men varit CPriggat så slutade på ett 2.5K back. Som vanligt när jag återigen försöker spela lite högre iofs. Att det inte blev större back var väl tack vare ok spel, bra koncentration trots 5 timmars grind och en del stora fiskar ute på jakt i dimman.

 

Anledningen till att MrJimmy skrev här är att han i en hand startade en retardbluff mot mig på flop men sprang in i en runner runner stege sin vana trogen. Kul för honom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

---===UFC SPOILERS===----

 

Det var inte galan där man blev imponerad av fighternas kondition direkt. Shogun ägde ju Coleman, men varför ha händerna nere vid höften hela fighten och inte orka avsluta? Palhares är ju otroligt bra på marken, men det är nog dags att lämna gymmet och springa lite. Jeremy Horn (L) vilken krigare, ser inte mycket ut för världen kanske men 112 matcher :)

Undrar vad domaren som gav Frankling matchen med 30-27 får höra av sina kollegor efteråt. Det hade varit intressant att se en fjärde och femte rond (utan ögonpetet), tror nog att Franklin hade kunnat vinna. Inför 94an får man kolla lite odds, finns ju en hel del intressanta matcher.

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

94an kommer ju bli insane.. Dels så är GSP typ min absoluta favorit eftersom allt han gör ser så tekniskt fulländat ut (långt ifrån expert), sen att han är så otroligt bra på alla moment är också sjukt imponerande. Sen får man inte glömma att Thiago Silva ska in och döda lite asiat, kommer bli en sjuk gala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är reg, rätt LAGig och stundtals out of line. Preflop är rätt standard. Flop lär gå att höja såväl som syna. På turn när han checkar har jag bäst hand typ alltid. Jag vet inte riktigt vad jag kan få syn av om jag pushar men samtidigt är det rätt tråkigt att dela ut gratiskort tycker jag. Observera att han inte riktigt har fullt buy in.

 

$3/$6 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($729.05)

CO ($239.07)

Hero (BTN) ($1014.05)

SB ($484.31)

BB ($739.48)

 

Pre-flop: ($9, 5 players) Hero is BTN 8:spade: 8:heart:

2 folds, Hero raises to $15, SB raises to $60, 1 fold, Hero calls $45

 

Flop: T:club: 9:spade: 6:spade: ($126, 2 players)

SB bets $105, Hero calls $105

 

Turn: 3:spade: ($336, 2 players)

SB checks, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten så var det en mycket bättre session idag. Jag var halvt på väg mot rekord när jag tyvärr blev översetad för tredje gången på dessa två grinddagar. NL800 dessutom. Lite jobbigt men slutade runt $1800 upp. Lär väl bli knappt BE för helgen efter RB. Ingen höjdare men jag har iaf fått in händer nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är reg, rätt LAGig och stundtals out of line. Preflop är rätt standard. Flop lär gå att höja såväl som syna. På turn när han checkar har jag bäst hand typ alltid. Jag vet inte riktigt vad jag kan få syn av om jag pushar men samtidigt är det rätt tråkigt att dela ut gratiskort tycker jag. Observera att han inte riktigt har fullt buy in.

 

$3/$6 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($729.05)

CO ($239.07)

Hero (BTN) ($1014.05)

SB ($484.31)

BB ($739.48)

 

Pre-flop: ($9, 5 players) Hero is BTN 8:spade: 8:heart:

2 folds, Hero raises to $15, SB raises to $60, 1 fold, Hero calls $45

 

Flop: T:club: 9:spade: 6:spade: ($126, 2 players)

SB bets $105, Hero calls $105

 

Turn: 3:spade: ($336, 2 players)

SB checks, Hero

 

lol, orka oroa sig för gratiskort i NLHE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

94an kommer ju bli insane.. Dels så är GSP typ min absoluta favorit eftersom allt han gör ser så tekniskt fulländat ut (långt ifrån expert), sen att han är så otroligt bra på alla moment är också sjukt imponerande. Sen får man inte glömma att Thiago Silva ska in och döda lite asiat, kommer bli en sjuk gala.

 

Mmm fyfan vad man längtar tills det är dags igen :) Sicka matcher! Gillar både Machida och Silva. Kommer bli ett stort bet på Silva även om Machida är favorit, känns som en klar felbedömning oddsmässigt. Penn är otrolig med men han verkar vara en sån jävla tönt så jag hoppas min älskling GSP mosar honom ordentligt (TIL THE DEATH som idiotPenn säger).

 

---===UFC SPOILERS===----

 

Det var inte galan där man blev imponerad av fighternas kondition direkt. Shogun ägde ju Coleman, men varför ha händerna nere vid höften hela fighten och inte orka avsluta? Palhares är ju otroligt bra på marken, men det är nog dags att lämna gymmet och springa lite. Jeremy Horn (L) vilken krigare, ser inte mycket ut för världen kanske men 112 matcher :)

Undrar vad domaren som gav Frankling matchen med 30-27 får höra av sina kollegor efteråt. Det hade varit intressant att se en fjärde och femte rond (utan ögonpetet), tror nog att Franklin hade kunnat vinna. Inför 94an får man kolla lite odds, finns ju en hel del intressanta matcher.

 

/Mattias

 

Jag kan fortfarande knappt fatta att Coleman egentligen skulle möta Lesnar i sin comeback. FYFAN sån tur han hade att han skadade sig säger jag bara.

 

Palhares har inte världens bästa kondis nä men han klarar ju iaf sig igenom tre ronder utan att få totalt bensinstopp. Jag satt och ifrågasatte hans psyke under matchen men det var ju inte så konstigt att han såg lite tveksam ut ett tag mtp att han fick en spricka i handen redan i första ronden.

 

Och ja, hoppas verkligen att mr MancrushonFrankling aldrig någonsin får döma igen. Jävla retard, tillochmed Franklin själv fick ju en chock. Men Hendo är fan skön, sa bara helt lugnt "it was a little bit off".

Du har rätt, 5 ronder så hade sannolikt matchen fått en annan utgång men jag tyckte Hendo vann klart egentligen. Sen får någon gärna förklara för mig hur poängsystemet funkar. 30-27 och två ronder med 28-29 ger ju Franklin fler poäng totalt! Handlar det bara om vem som vann varje rond för sig? Isåfall kan ju alla ha varit överens om att Franklin tog (troligen) rond tre medan två av domarna gav Hendo rond ett och två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://afflictionclothing.com/av/

 

 

Affliction Bannad streamas gratis ifrån Afflictions hemsida för att hypa "Day of reckoning" den 24e. Detta får du inte missa iffal du inte sett det innan :D

 

Klart jag sett den redan! Men tack ändå ;) Nästa Affliction har INTE dåliga matcher på papper btw, den lineupen in the octagon istället hade varit ljuvligt :)

 

Var menat som en seriös kommentar till HH:n förklädd till en dryg oneliner.

 

Ah ok, märkte bara den dryga onelinern.

 

Dega floppen.

Mot en LAG är ett alternativ att få in det preflop också eftersom han inte ens har ett fullt inköp.

 

btw Synar du om han pushar turn?

 

Jepp, fyrbet är inte alls uteslutet. Precis mot slutet av en session brukar jag bli jävligt riskavers tyvärr så just där tänkte jag aldrig på att fyrbeta utan ville bara se en flop :D Jag lutar också lite halvt åt att höja flop nu i efterhand.

 

Satt faktiskt och funderade på om jag skulle syna om han pushade turn men han stekcheckade istället :) Tror nästan jag "måste" syna turn egentligen mot honom. Inte helt säker.

 

ty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har man sett galan.. Måste säga att jag är rätt besviken, känns som den tråkigaste galan sedan UFC85. Dock lyftes galan fram av den otroliga publiken..hade varit galet att vara på plats.

 

Har för mig att jag skrev på msn att jag körde dubbel på Hendo och Davis, 800spänn blev det. Två spit descion, bra flippat av mig=)

 

Tycker Davis-Lytle var galans roligaste fight, bra action rakt genom.

Palhares - Horn blev som väntat, trodde dock Palhares skulle kunna subba horn.

Sick att jag inte ryggade dig på Belcher. Kang såg dominant ut men slarvade lite och Belcher tog chansen direkt, imponerande killer instinct.

Shogun -Coleman var galans stora besvikelse. Coleman var ju totalt slut, Shogun såg inte alls bra ut. Att han inte kunde avsluta tidigare är ett mysterium. Coleman stod ju bara där med armarna nere..

Hendo-Franklin började bra med blev rätt seg ju längre matchen gick. Fina lay and pray skills av hendo;-)

Undra om en av domarna sov genom matchen o bara chansade på att franklin vann alla ronder..

Till sist, skönt att Kampmann vann, trist att man inte fick se fighten..

 

Nu är det dags o börja planera betts inför affliction nästa helg:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag sett den redan! Men tack ändå ;) Nästa Affliction har INTE dåliga matcher på papper btw, den lineupen in the octagon istället hade varit ljuvligt :)

 

Ja fyfan vilka kort vi har fått i Januari. Utan tvekan den bästa MMA månaden genom tiderna. Dynamite!, Day of reckoning och UFC 94 :shock:!!!! Mjaa, Tycker att det är härligare med ring än bur, Troligtvis för att det påminner om Pride och när jag fick upp ögonen för MMA. Dock tråkigt när dom trillar ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...