Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Nädå jag ska verkligen slita dem med hälsan. Ångest över hur slö jag blivit igen senaste tiden så jag tror detta ska kunna gå :D

 

Tyckte jag såg nåt om rekord för dig, grattis isåfall.

 

Jag tror du klarar det iaf, slit på:-)

Yes, hade en rekordmånad i dec, tytyty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst fan, beställde nyss biljetter till UFC 95 i London!! Så jävla exalterad jag ärrrrrrr. Blir bara jag och Kung Kenan83 men det ska nog funka, bra att ha nån klen mes att öva lite chokes :mrgreen:

 

Ska börja se över hotell i London och biljett till United Fulham med. Hittade på nån sida för ca 3K svenska med fint hotell och matchbiljett. Del i dubbelrum dock, får se om jag hittar sällskap dit. Flyg lär vara lugnt, finns t.ex. Köpenhamn - Manchester för en tusing ungefär :)

 

hahaha ok visst, du kan få öva chokes på mig om jag får öva lite thaiboxning på dig =)

 

Förresten wohooooooooooooooo, ska bli så jävla skönt i England.

 

Glöm inte o maila bankuppgifter :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du klarar det iaf, slit på:-)

Yes, hade en rekordmånad i dec, tytyty!

 

Hehe jag tror också på mig själv ;)

 

Lycka Till!!

 

Tack annica!!

 

hahaha ok visst, du kan få öva chokes på mig om jag får öva lite thaiboxning på dig =)

 

Förresten wohooooooooooooooo, ska bli så jävla skönt i England.

 

Glöm inte o maila bankuppgifter :mrgreen:

 

Tror en hederlig benspark gör mer ont än att bli lite strypt :( Men jepp så kul vi ska ha det :) Har du tänkt mer om Manchester? Känn ingen panik, antingen åker jag dit själv eller så övertalar jag farsan, han var rätt sugen :D

 

Haha visst fan! Fixar vi sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 5500/70001.

 

Idag flöt det inte riktigt på lika bra som tidigare men jag spelade istället bättre igen så det jämnade väl ut sig :) Hade en KK mot AK för ca €900 totalt och en TPTK mot set i trebetad pott för ca $1400 så jag är jättenöjd med ett plus för dagen.

 

Varit och gymmat idag med och ätit en väldigt god middag i hemmets trygga vrå så kunde väl varit en sämre dag ändå :) Hade sällskap här av en polare och även om inte han grindade utan satt och pillade på sin dator rent allmänt så är det fan rätt skönt att ha sällskap när man sitter mitt i den mörka vinternatten och klickar på massa knappar. Bara att ha någon att kunna säga "åh här är det en stor pott" till på Thuritz vis lindrar ju ensamheten!

 

Nu har jag suttit här och försökt komma på vafan det var jag tänkte på men det går inte så bra...får återkomma :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättemycket GL och även gott nytt år! =)

 

Tack desamma :)

 

 

Hade tänkt pressa in händer idag för att hålla uppe takten och inte halka efter direkt men jag är helt slut. Somnade nog inte förrän halv sju imorse och fick sen inte ens mina superviktiga 8 timmars sömn. Har hållt min dygnsrytm helt ok men så fort jag börjar grinda så tog det 3 dagar sen var allt förstört. Jag måste verkligen få bort denna ovana DIREKT annars kan jag glömma att komma i närheten av 70k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk du är som satte alla tipsen.;-)

Själv hade jag ju bara pengar på Silva:-(

 

Jackson- Silva var lite anticlimax, hade Silva missat hur Rampage knockade Lidell? Hade gärna sett ett längre krig.

 

Mir överraskade mig totalt, hade ingen aning om att han hade sådana skills i stand up. Visserligen såg Nog riktigt dålig ut, men man kan inte ta något från Mir hursom. Förövrigt tänkte jag sätta en liten peng på Mir just innan galan, enbart pga det höga oddset, men avstod till sist.

 

Forrest - Rashad var helt klart kvällens match. Forrest saknar riktig KO-power i slagen. Rashad har sjukt snabba händer. Värdig mästare, även fast jag inte kan gilla killen;-)

 

Vad gäller UFC i England så är jag sjukt sugen. Var någon vecka sen att köpa biljetter till senaste galan i birmingham, ska försöka styra det lite snabbare denna gång.

Härligt med mkt galor i europa(93 i irland, 95 och 99 i tyskland)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk du är som satte alla tipsen.;-)

Själv hade jag ju bara pengar på Silva:-(

 

Jackson- Silva var lite anticlimax, hade Silva missat hur Rampage knockade Lidell? Hade gärna sett ett längre krig.

 

Mir överraskade mig totalt, hade ingen aning om att han hade sådana skills i stand up. Visserligen såg Nog riktigt dålig ut, men man kan inte ta något från Mir hursom. Förövrigt tänkte jag sätta en liten peng på Mir just innan galan, enbart pga det höga oddset, men avstod till sist.

 

Forrest - Rashad var helt klart kvällens match. Forrest saknar riktig KO-power i slagen. Rashad har sjukt snabba händer. Värdig mästare, även fast jag inte kan gilla killen;-)

 

Vad gäller UFC i England så är jag sjukt sugen. Var någon vecka sen att köpa biljetter till senaste galan i birmingham, ska försöka styra det lite snabbare denna gång.

Härligt med mkt galor i europa(93 i irland, 95 och 99 i tyskland)!

 

Mmm det var så sjuka matcher på förhand egentligen, den enda som egentligen var riktigt spelbar var Mir. Jag tror faktiskt spelbolagen gick en hel del back på det oddset. Ska bli så kul att se Mir-Lesnar igen iaf :D Mir var ju grym ja men Nog så vidrigt gammal ut (har tyckt han sett dålig ut de senaste 2-3 matcherna han ändå vunnit också) så egentligen säger det inte så mycket.

 

På tal om på väg neråt, Silva kan inte ha mycket kvar att hämta. Jag hoppas iaf nog att 185-ryktet sant, det lär passa hans fysik bättre samtidigt som det bakom A Silva känns jävligt mycket tunnare!

 

Jag var mest orolig i Evans match, tyckte som jag skrev att Griffin vann matchen fram till slutronden.

 

Kom förbi London då! :mrgreen: Tydligen är Diego Sanchez - Stevenson och Maia mot Chael Sonnen spikade. Om det tillkommer ett fett main event skulle jag nog påstå att det är ett rätt bra kort för att vara i UK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm det var så sjuka matcher på förhand egentligen, den enda som egentligen var riktigt spelbar var Mir. Jag tror faktiskt spelbolagen gick en hel del back på det oddset. Ska bli så kul att se Mir-Lesnar igen iaf :D Mir var ju grym ja men Nog så vidrigt gammal ut (har tyckt han sett dålig ut de senaste 2-3 matcherna han ändå vunnit också) så egentligen säger det inte så mycket.

 

På tal om på väg neråt, Silva kan inte ha mycket kvar att hämta. Jag hoppas iaf nog att 185-ryktet sant, det lär passa hans fysik bättre samtidigt som det bakom A Silva känns jävligt mycket tunnare!

 

Jag var mest orolig i Evans match, tyckte som jag skrev att Griffin vann matchen fram till slutronden.

 

Kom förbi London då! :mrgreen: Tydligen är Diego Sanchez - Stevenson och Maia mot Chael Sonnen spikade. Om det tillkommer ett fett main event skulle jag nog påstå att det är ett rätt bra kort för att vara i UK.

 

Hehe får rygga dig mer i framtiden. Vad säger du om Franklin - Henderson?

 

Mir - Lesnar 2 blir en grym fight. Fortsätter Lesnar utvecklas blir det väldigt svårt för Mir. Tror knappast han sätter ett benlås igen. Det skulle vara härligt att se Mir knocka Lesnar. Men jag håller Lesnar som favorit där.

 

mm Silva verkar helt klart på nedgång, trist då han varit min absoluta favorit. (Det var genom Silva, Cro-cop och Fedor highlights jag började följa MMA för några år sedan. Härliga gamla PRIDE fc. HAr du förresten sett Pride Decade? En underbar dokumentär som följer de 10år då Pride var aktivt.) En flytt ner till 185p känns väl som det enda steget för Silva om han ska fortsätta sin karriär. Kanske en match mot Okami, där vinnaren tar sig an segraren mellan Anderson Silva -Thales Leites (mao Anderson då den fighten känns rätt ljummen)

 

Oj Maia - Sonnen hade jag ingen aning om, grymt! Nu blev jag ännu mer sugen:-)

Undrar vad de tänkt sig för main, Bisping brukar ju vara given, men vem kan han möta som håller för ett main? Sen ska väl han dessutom vara coach för TUF och kanske är upptagen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå UFC. Hade det inte varit väldigt intressant att se Lesnar mot Kongo? i en match? Den senare matchar helt klart Lesnar till storleken och fysiken, samtidigt som han är riktigt bra stående.

 

Personligen tror jag Kongo skulle få svårt att ta sig igenom första ronden mot Lesnar. Se t.ex. Evensens senaste match och se hur kass han är. Och "Al-Turk" är inget man berättar för barnbarnen att man slagit.

 

Sen är han inte nära när det gäller vikten för övrigt. Lesnar går nog match i runt 285 pounds :) Har glömt vad Kongo vägde in på men runt 235 tror jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag Kongo skulle få svårt att ta sig igenom första ronden mot Lesnar. Se t.ex. Evensens senaste match och se hur kass han är. Och "Al-Turk" är inget man berättar för barnbarnen att man slagit.

 

Sen är han inte nära när det gäller vikten för övrigt. Lesnar går nog match i runt 285 pounds :) Har glömt vad Kongo vägde in på men runt 235 tror jag?

 

Håller med. Kongo har inget vidare takedown defense. Troligtsvis skulle han bli nedtagen och bli dominerad/utslagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe får rygga dig mer i framtiden. Vad säger du om Franklin - Henderson?

 

Mir - Lesnar 2 blir en grym fight. Fortsätter Lesnar utvecklas blir det väldigt svårt för Mir. Tror knappast han sätter ett benlås igen. Det skulle vara härligt att se Mir knocka Lesnar. Men jag håller Lesnar som favorit där.

 

mm Silva verkar helt klart på nedgång, trist då han varit min absoluta favorit. (Det var genom Silva, Cro-cop och Fedor highlights jag började följa MMA för några år sedan. Härliga gamla PRIDE fc. HAr du förresten sett Pride Decade? En underbar dokumentär som följer de 10år då Pride var aktivt.) En flytt ner till 185p känns väl som det enda steget för Silva om han ska fortsätta sin karriär. Kanske en match mot Okami, där vinnaren tar sig an segraren mellan Anderson Silva -Thales Leites (mao Anderson då den fighten känns rätt ljummen)

 

Oj Maia - Sonnen hade jag ingen aning om, grymt! Nu blev jag ännu mer sugen:-)

Undrar vad de tänkt sig för main, Bisping brukar ju vara given, men vem kan han möta som håller för ett main? Sen ska väl han dessutom vara coach för TUF och kanske är upptagen..

 

Skjuter upp att svara på dina inlägg ibland eftersom de är så långa och seriösa (så då måste jag samla energi att göra likadant) :D

 

Personligen tror jag på Henderson. Det känns som Palhares är underskattad (SJUKT kul det ska bli att se honom mot Jeremy Horn snart) och Hendo dominerade mer eller mindre. Men styles make fights jag vet.

Jag hade hoppats att Hendos förluster mot Rampage och Spider skulle göra att Franklin skulle bli oddsfavorit men så var inte fallet. 2.0 på Franklin och 1.74 på Hendo på Betsson. Om jag kommer spela på den blir det inte många kronor hur jag än väljer. Även om jag som sagt tror att Hendo har en del kvar att ge så kan man vara hyfsat säker på att ingen av dem kommer bli bättre och bättre. Vad tror du själv?

 

Får erkänna att jag aldrig ens sett en Pridegala. Jag föredrar definitivt en bur mot ring pga alla avbrott när någon hamnar utanför ringen men när jag betat mig igenom alla UFC tror jag att jag kommer försöka få ner en jävla massa Pride med :mrgreen: Sjukt nog har jag hunnit till UFC 36 nu!

 

Jag hoppas innerligt att Spider går upp till 205 så 185an kan sluta vara så sinnessjukt spänningslös.

 

Mmm Maia är underhållande :) Tyvärr ska main event bli Sanchez-Stevenson om jag inte skrev det. Ryktades om att den skulle vara co-main bara men så blir det nog inte. Lite trist. Men det vägs upp av att jag får se Per Eklund live i London! Och sen är det Bielkheden i UFC96 två veckor senare.

 

Oddsmässigt var det enligt mig ett löjligt odds i 3.3 på Thiago Silva mot Machida i UFC 96 (gryyyyym matchup för övrigt). Machida är kanske det "mindre" namnet som imponerat mest på mig inom hela MMA. Han hade haft titelfight för längesen om han inte varit så...ja, tråkig...

3.25 på Alan Belcher mot nyförvärvet Denis Kang i UFC 95 känns värt med. Jag vet inte mer om Kang än hans grymma rykte men Belchers muay thai lär vara på stark uppgång. Dessutom är det jävligt vanligt att folk underpresterar i sina UFC-debuter.

 

Småkomiskt att Coleman gör comeback i UFC. 3.7 i odds är väl ok på en så bra brottare även om det känns som Rua vill smiska upp honom ordentligt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermässigt gick luften ur mig när ryggen pajade exakt när jag hade fått in rytmen igen efter uppehållet. Jag funderar på att räkna in motsvarande antal dagar i februari till januari och ha kvar samma mål. Annars kommer jag inte kunna motivera mig nu när målet annars är kört.

 

Dessutom jag sjukt trött och seg av att inte kunna träna eller göra något vettigt och bara ligga i soffan hela dagarna. Tack Gud för Voltaren för övrigt, enorm skillnad mot tidigare gånger det hänt.

 

Jag tror jag ska få in några händer nu och se hur det känns. Eventuellt. Kanske. Om jag orkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermässigt gick luften ur mig när ryggen pajade exakt när jag hade fått in rytmen igen efter uppehållet. Jag funderar på att räkna in motsvarande antal dagar i februari till januari och ha kvar samma mål. Annars kommer jag inte kunna motivera mig nu när målet annars är kört.

 

Dessutom jag sjukt trött och seg av att inte kunna träna eller göra något vettigt och bara ligga i soffan hela dagarna. Tack Gud för Voltaren för övrigt, enorm skillnad mot tidigare gånger det hänt.

 

Jag tror jag ska få in några händer nu och se hur det känns. Eventuellt. Kanske. Om jag orkar...

 

Nä jag orkar fan inte. Så sjukt trött konstant. Tiden i Thailand har iaf fått mig att inse att det är det jävla klimatet och mörkret här som gör mig så jävla seg, trött, nere och apatisk.

 

Det enda som håller mitt humör uppe här är att pallra mig iväg till gymet ofta. Easy as that.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skjuter upp att svara på dina inlägg ibland eftersom de är så långa och seriösa (så då måste jag samla energi att göra likadant) :D

 

Personligen tror jag på Henderson. Det känns som Palhares är underskattad (SJUKT kul det ska bli att se honom mot Jeremy Horn snart) och Hendo dominerade mer eller mindre. Men styles make fights jag vet.

Jag hade hoppats att Hendos förluster mot Rampage och Spider skulle göra att Franklin skulle bli oddsfavorit men så var inte fallet. 2.0 på Franklin och 1.74 på Hendo på Betsson. Om jag kommer spela på den blir det inte många kronor hur jag än väljer. Även om jag som sagt tror att Hendo har en del kvar att ge så kan man vara hyfsat säker på att ingen av dem kommer bli bättre och bättre. Vad tror du själv?

 

Får erkänna att jag aldrig ens sett en Pridegala. Jag föredrar definitivt en bur mot ring pga alla avbrott när någon hamnar utanför ringen men när jag betat mig igenom alla UFC tror jag att jag kommer försöka få ner en jävla massa Pride med :mrgreen: Sjukt nog har jag hunnit till UFC 36 nu!

 

Jag hoppas innerligt att Spider går upp till 205 så 185an kan sluta vara så sinnessjukt spänningslös.

 

Mmm Maia är underhållande :) Tyvärr ska main event bli Sanchez-Stevenson om jag inte skrev det. Ryktades om att den skulle vara co-main bara men så blir det nog inte. Lite trist. Men det vägs upp av att jag får se Per Eklund live i London! Och sen är det Bielkheden i UFC96 två veckor senare.

 

Oddsmässigt var det enligt mig ett löjligt odds i 3.3 på Thiago Silva mot Machida i UFC 96 (gryyyyym matchup för övrigt). Machida är kanske det "mindre" namnet som imponerat mest på mig inom hela MMA. Han hade haft titelfight för längesen om han inte varit så...ja, tråkig...

3.25 på Alan Belcher mot nyförvärvet Denis Kang i UFC 95 känns värt med. Jag vet inte mer om Kang än hans grymma rykte men Belchers muay thai lär vara på stark uppgång. Dessutom är det jävligt vanligt att folk underpresterar i sina UFC-debuter.

 

Småkomiskt att Coleman gör comeback i UFC. 3.7 i odds är väl ok på en så bra brottare även om det känns som Rua vill smiska upp honom ordentligt :mrgreen:

 

Ger Hendo fördelen i den fighten. Jag tycker Hendo trots förluster sett bra ut. Han vann första ronden mot Anderson, inte många som kan göra det nuförtiden. Sedan seger mot Palhares, som jag tror kommer vara riktigt giftig i framtiden. Franklin tycker jag inte sett riktigt bra ut. Efter senaste misshandeln från Anderson har han vinster mot Lutter och Hamill. Lutter har väl typ sämst kondis i ufc, tar alltid helt slut efter första ronden. Hamill lever mest på sin brottning, konstigt nog försökte han knappt ta ner Franklin i den fighten. Tror på Hendo via domslut alternativt TKO i rond 3(då även franklins kondis kan diskuteras), även fast Franklin inte alls är ofarlig.

 

Rua är mitt sista stora pride-hopp. Visst han förlorade mot Griffin, men tydligen var han skadad och såg inte alls ut som sig själv. Visserligen är Shoguns favorittekninker(stomps och soccerkicks) förbjudna i UFC, men vid det här laget bör han ha anpassat sig till buren och dess regler. Coleman har inte gått en match på två år. Om man utesluter segern mot Shogun(där Shogun efter en takedown från Coleman bröt armen tidigt rond1) har han egentligen ingen bra seger på typ 8(!) år. Känns som seger är ett måste för Shogun om han vill stanna kvar i UFC.

 

Oddset på Belcher känns helt klart spelvärt pga anledningarna du nämner. Ska bli intressant att se hur Kang klarar sig i UFC. Hursomhelst är nytt blod i den viktklassen alltid intressant.

 

Silva - Machida blir spännande. Ska erkännas att jag sett alldelles för lite av Silva för att kunna ge ngn vettig prediction där. Machida har dock imponerat stort med sin tekniskt skickliga stand-up. Ska kolla in mig på Silva innan galan..

 

Oj, jag har typ inte sett ngt från de gamla UFC-galorna(typ 50 och bakåt) Började intressera mig för UFC i samband med Tito-Shamrock beefen. Är de riktigt tidiga mkt att se? Pride var lite jobbigt med alla avbrott, inte bara att de hamnade utanför ringen utan även det att japanderna inte alls gillar blod, minsta lilla cut skulle doktorn kolla på.. Sedan var Pride mkt mer show än UFC, alla fighters kom in som gladiatorer i gamla Rom, grym stämning;-)

 

Härligt att du får se min gamla BJJ-lärare in action:-D

Dessvärre verkar det inte bli av för min del, tjejen verkar ha andra planer, toffel som man är:-(

Hoppas du uppdaterar flitigt från din resa:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra som vanligt, svarar djupare sen nån gång (PMar min msn förresten).

 

I början är UFC enligt mig rätt intressant/underhållande för spektaklet i sig och alla sjuka grejer. Första 10-12 galorna är fightingen i sig urusel. Sen blir det bättre och bättre och de börjar få in några av legenderna att slåss. Sen märker man att sporten hade problem, blir massa galor utomlands som är rätt tråkiga (bl.a. tre stycken i Japan som är meningslösa till 80%). Sen tar Zuffa över inför UFC30 och HELVETE sån sjuk klasskillnad det blir direkt. Produktionen, nivån på fightingen osv. Jag fick sån sjuk respekt för White (även om han ryktas vara ett stort rövhål) och grabbarna. Jag vet inte ens vafan de gjorde men plötsligt har de en dubbelt så stor arena som är helt fullsatt istället för en mindre med massa platser över. Det blir så tydligt direkt att det är dem som tagit MMAn till nivån den är på nu.

 

Vissa av galorna jag sett nu, runt UFC35 har sjukt nog ibland bättre matchups overall än de senare galorna :) Har du inget att göra tycker jag absolut att du ska tanka från 30 och framåt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...