Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

Tänkte tipsa om en av de bästa serierna som gjorts: Metalocalypse :twisted: En tecknad serie om ett dödsmetallband som mer eller mindre äger världen.

Det krävs kanske att man är iaf liiiite intresserad av antingen metal eller iaf musik överlag. Fast om man gillar sjuk humor funkar det nog också :D

http://uk.youtube.com/watch?v=j5_BXQHb4fI&NR=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket mycket skön session igår. Backade $2k på ca 170 händer direkt :shock: Sjukt nog hetsade jag inte upp mig minsta lilla och spelade tillochmed bättre efter det. Finns kanske hopp för mig trots allt :mrgreen: Värdet var annars förvånande dåligt för att vara lördagnatt.

Fin graf iaf :)

mmmmmjm5.th.jpg

Tyvärr dog internet på slutet när jag var inne i ett fint stim.

Äckligt jävla riverläge, vad gör vi? Varken read eller history med fi men han hade inte gjort något väsen alls innan detta. Hade honom på ca 23/17/3 men inte många händer alls.

$4/$8 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

UTG ($178.80)

CO ($1911.00)

BTN ($394.22)

SB ($1211.00)

Hero ($776.00)

Pre-flop: ($12, 5 players) Hero is BB 2:heart: 2:club:

1 fold, CO raises to $32, 2 folds, Hero calls $24

Flop: 9:heart: J:heart: 2:spade: ($68, 2 players)

Hero checks, CO checks

Turn: 3:spade: ($68, 2 players)

Hero bets $60, CO calls $60

River: 7:spade: ($188, 2 players)

Hero bets $159, CO raises to $665

Liten linecheck. Gillas det att MIX IT UP (copyright MrJimmy) på detta vis? :) UTG är sidans största fisk. UTG+1 är 20/11/2, ingen direkt read på honom i övrigt.

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Stacks:

UTG ($494.07)

UTG+1 ($822.68)

CO ($1137.14)

Hero ($769.88)

SB ($977.96)

BB ($586.42)

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is BTN J:club: Q:club:

UTG calls $6, UTG+1 raises to $24, 1 fold, Hero calls $24, 2 folds, UTG calls $18

Flop: 2:spade: 6:club: 2:club: ($81, 3 players)

UTG checks, UTG+1 bets $66, Hero calls $66, UTG folds

Turn: 5:diamond: ($213, 2 players)

UTG+1 checks, Hero bets $160

Länk till kommentar

jag skulle inte checka set på världens farligaste bräda, bara att ta betalt imo. Som spelat så har du underrepresenterat din hand stort.

Lite readbaserat imo om man ska syna. jag skulle kontrahöjt tvåpar, bluff och färg om jag var fi. syn?

Ehm jag har i princip inga donklinjer alls i HU-potter om det inte är någon fi som alltid synar men aldrig själv betar.

Om fi skulle värdehöja ett tvåpar på river är jag inte alls säker, överlag gör folk inte det på nivån när både stegdrag och bakdörr färgdrag sitter. Men fi kanske gör det, isåfall är det ju syn. Men det känns väldigt ovanligt att folk gör såna där spel som bluff; bakomcheck flop, syn turn, potthöjning river. Njae, fi verkade inte vara den bluffiga typen heller.

Jag tror frågan är mer om fi kan värdehöja sämre händer på river. Och det vet jag inte :) Självklart kan man alltid säga att vi är för högt upp i vår range för att folda men innan man möter folk som exploaterar sådana luckor tror jag man skjuter sig själv lite i foten om man bara resonerar så. Nu har jag iofs inte så många händer alls på NL800 så folk kanske är såpass mycket tuffare där att jag måste syna river utan reads. Hade det varit standard reg på NL400 hade jag iaf vikt utan att blinka :mrgreen:

Länk till kommentar

Jag har svårt att se att synen är +ev utan read på fi som bluffig. Visst, en del kan väl tro att deras 2par är tillräckligt starka för att höja här, men det borde väl vara sällan. Som sämst höjer han väl med ett högre set, eller ren bluff då. Fold kan ju inte vara helt fel iaf - du ska lägga typ 30% av potten och så ofta tror jag inte du leder.

Länk till kommentar

Jag har svårt att se att synen är +ev utan read på fi som bluffig. Visst, en del kan väl tro att deras 2par är tillräckligt starka för att höja här, men det borde väl vara sällan. Som sämst höjer han väl med ett högre set, eller ren bluff då. Fold kan ju inte vara helt fel iaf - du ska lägga typ 30% av potten och så ofta tror jag inte du leder.

Det tror inte jag heller :D Men jag var nyfiken på om någon annan tyckte det och eventuellt hade någon jättegrym förklaring. Folda set suger ju :evil:

Länk till kommentar

Rekordhelg (räknar fre natt-söndag som helg) :mrgreen: Inget höjdarvärde alls för att vara helg egentligen men det har flutit på fint. Hade som sagt en dipp på 2K igår men den lyckades jag ju vända till plus och idag har det gått lite jämnare. Spelade väldigt bra IMO. Slinker in en del misstag såklart men tyckte inte dem var enorma.

6.5K upp på 3.5K händer i helgen, fattar knappt vad det är som händer :shock:

Länk till kommentar

Nanananana bluffsyn :mrgreen: Så sköna när de sitter. Fi brukar vara rätt duktig men han tiltade loss lite halvt efter denna :)

$2/$4 No Limit Holdem

2 players

Stacks:

Hero ($563.08)

BB ($523.96)

Pre-flop: ($6, 2 players) Hero is SB T:diamond: 9:diamond:

Hero raises to $14, BB raises to $44, Hero calls $30

Flop: 9:spade: 6:club: 8:spade: ($88, 2 players)

BB bets $68, Hero calls $68

Turn: 6:diamond: ($224, 2 players)

BB checks, Hero checks

River: 4:club: ($224, 2 players)

BB checks, Hero bets $115, BB goes all-in $415.96, Hero calls $300.96

Final Pot: $1055.92

Hero shows: T:diamond: 9:diamond:

BB shows: Q:spade: K:diamond:

Hero wins $1054.92 ( won +$526.96 )

BB lost -$527.96

Denna fi är också från Helsingborg. Brukar tampas lite smått så jag måste (uppenbarligen) felta AQ här men jag blev smått förvånad över hans hand...

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Stacks:

UTG ($347.36)

Hero ($637.00)

CO ($66.00)

BTN ($633.00)

SB ($648.97)

BB ($1234.98)

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is UTG+1 A:diamond: Q:club:

1 fold, Hero raises to $24, 1 fold, BTN raises to $82, 2 folds, Hero raises to $194, BTN goes all-in $551, Hero calls $439

Flop: 3:spade: T:heart: J:heart: ($1275, 2 players)

Turn: 9:heart: ($1275, 2 players)

River: A:heart: ($1275, 2 players)

Final Pot: $1275

Hero shows: A:diamond: Q:club:

BTN shows: 4:spade: 7:spade:

Hero wins $1272 ( won +$639 )

BTN lost -$633.00

WTF nu blev jag plötsligt irriterad! Gick igenom förlusthänderna idag och hittade denna:

$4/$8 No Limit Holdem

6 players

Stacks:

Hero ($1148.00)

UTG+1 ($693.00)

CO ($770.56)

BTN ($1331.36)

SB ($476.04)

BB ($760.00)

Pre-flop: ($12, 6 players) Hero is UTG 4:spade: 4:heart:

Hero raises to $32, 3 folds, SB calls $28, BB calls $24

Flop: Q:club: K:diamond: 5:heart: ($96, 3 players)

SB bets $48, 1 fold, Hero raises to $96, SB raises to $144, Hero folds

Final Pot: $336

SB wins $333 ( won +$157 )

BB lost -$32.00

Hero lost -$128.00

Kommer inte ens ihåg handen alls men det var ett tillfälle där jag fick för mig att jag borde haft mer pengar på ena bordet. Tänkte att jag måste inbillat mig sen. Sjuk jävla pissklient! Bordet har hoppat upp precis när jag tryckt enter och då minhöjer man...GG WP.

Länk till kommentar

Denna var lite rolig förresten. Det var den första handen jag valde att spela idag. Fi satt säkert och var jättenöjd över sig själv och hur han donkslowspelade sitt stora par preflop...sen turade jag in monsterfloppen :mrgreen:

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Stacks:

UTG ($251.28)

UTG+1 ($765.44)

CO ($338.00)

BTN ($392.00)

SB ($406.00)

Hero ($446.00)

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is BB 9:club: 6:club:

3 folds, BTN raises to $12, SB calls $10, Hero raises to $51, BTN folds, SB calls $39

Flop: 6:heart: 9:heart: 3:diamond: ($114, 2 players)

SB checks, Hero bets $55, SB raises to $139.50, Hero goes all-in $344, SB goes all-in $217.50

Turn: 7:club: ($870, 2 players)

River: 9:diamond: ($870, 2 players)

Final Pot: $870

SB shows: Q:diamond: Q:heart:

Hero shows: 9:club: 6:club:

Hero wins $825 ( won +$375 )

SB lost -$408.00

BTN lost -$12.00

Länk till kommentar

Stort grattis till Christian Wilhelmsson, kul att se att hans ambitioner i karriären är så stora!

Igår var jag och kollade HIF - Sundsvall. Helt vansinnigt vilket oväder som kom hit igår :shock: Riktig kämpainsats av HIF iaf och rättvis seger.

Stack sen hem och kollade slutet på Kalmar - AIK och sen fotbollsmåndag när jag plötsligt fick lite huvudvärk och blev helt färdig. Gick och la mig direkt och sov ca 12 timmar. Känns mycket bättre nu :mrgreen:

Länk till kommentar

Helt sjukt just nu, åkte på två utdragningar för stacken på NL800 av samma fisk (den ena riktigt äcklig faktiskt), sitter och svär och ska jaga igen back fast jag borde gå och laga middag. Vinner någon pott och bestämmer mig för att spela några varv till innan jag ska stänga ner. Då träffar jag plötsligtnågot färgdrag för stacken, gör några lyckade moves, gör en fin nedsyning och träffar några TP typ. Stänger ner i tron om jag iaf vänt till lillplus. Då ser jag att sessionen slutat på $2K upp :mrgreen: På 1100 händer. Trots back 1300 på NL800! Poker is fun just nu.

Länk till kommentar

Plussade ca $700 för sessionen men det förtjänade jag inte direkt. Spelade inte alls lika bra som jag gjort. Trots att jag plussat som satan nu ett litet tag har jag inte dragit ut i några större potter alls, har mest varit att saker fått stå och att man träffat mer än vanligt. Men idag var jag Suck Out King :mrgreen: Värsta var väl 1200-pott med KT mot AT på TTQ i blindskrig där jag trebetade i BB. Vi hamnade all in på blank turn och jag rivrade en kung. Sen en 800-pott med JJ mot AA all in pre. Tror jag hade två stora flips för sessionen och vann dessutom båda.

Hade tänkt skriva något mer konstruktivt men orkar inte. Två sessioner idag och hela 2500 händer blir man ju helt färdig av...;)

Länk till kommentar

Skulle stänga ner för 20 minuter sen och kollade precis innan för att se hur det låg till, visste att det nog låg runt BE. Var back $200, så jag stannade kvar några varv och lyckades sluta 120 dollz upp 8-) Tack vare en donation av sajtens överlägset största fisk.

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Stacks:

UTG ($380.62)

UTG+1 ($588.00)

Hero ($392.00)

BTN ($622.68)

SB ($968.84)

BB ($756.72)

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is CO A:spade: A:diamond:

UTG raises to $16, 1 fold, Hero raises to $50, 2 folds, BB calls $46, UTG calls $34

Flop: 8:club: 4:heart: T:heart: ($152, 3 players)

BB bets $76, 1 fold, Hero raises to $195, BB calls $119

Turn: 8:heart: ($542, 2 players)

BB bets $271, Hero goes all-in $147

River: 6:club: ($960, 2 players)

Final Pot: $960

BB shows: T:spade: Q:heart:

Hero shows: A:spade: A:diamond:

Hero wins $833 ( won +$441 )

BB lost -$516.00

UTG lost -$50.00

Datorn strulade en massa så jag fick ingen ro när jag väl fått rätt på det och kunde lira. Blev 27/21/4 för dagen, har annars tightat ner mig till runt 22/18 på senare tid. I vilket fall, när jag är på det humöret gör jag massa moves jag annars försöker hålla mig borta ifrån. Men det är kul när det funkar.

$4/$8 No Limit Holdem

5 players

Stacks:

Hero ($1579.12)

CO ($744.18)

BTN ($321.94)

SB ($2529.36)

BB ($751.60)

Pre-flop: ($12, 5 players) Hero is UTG T:diamond: K:club:

Hero raises to $24, CO calls $24, 1 fold, SB raises to $76, 1 fold, Hero raises to $179, CO folds, SB calls $103

Flop: J:club: 5:heart: 6:heart: ($390, 2 players)

SB checks, Hero bets $185, SB folds

Final Pot: $575

Hero wins $573 ( won +$209 )

SB lost -$179.00

CO lost -$24.00

Länk till kommentar

Finns det något som helst intresse av att läsa om min kost och träning? Jag har äntligen kommit igång för fullt på gymet igen nämligen.

Du får gärna berätta lite mera om din kost & träning. Sen måste jag gratulera till fina resultat på sistonde. Något speciellt du har förbättrat dig på?

Länk till kommentar