Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Så roligt att doping alltid, ALLTID ska vridas till att det är bara folk som tränar på gym som dopar sig (I alla fall emellan alla mästerskap och i daglig media). Alla cyklister, roddare, löpare, skidåkare etc etc, de får hålla på hur mycket dom vill? Kan nästan lova att fusket är lika stort där, men det är det ingen som bryr sig om.

ahh cykling, det är en gammal klassisk fin sport det. Dem kan få dopa sig ifred. Bara dem inte får stora muskler av det!

Postad
ahh cykling, det är en gammal klassisk fin sport det. Dem kan få dopa sig ifred. Bara dem inte får stora muskler av det!

Mycket farligare med dopade bodybuilders...

q e d

Postad
Mycket farligare med dopade bodybuilders...

q e d

Haha det där gick från att vara världens sämsta BB-tävling till een en av de bästa på mkt kort tid. Lol på snubben som drog fram en "steel chair" och skulle börja veva med :mrgreen:

Postad
Så roligt att doping alltid, ALLTID ska vridas till att det är bara folk som tränar på gym som dopar sig (I alla fall emellan alla mästerskap och i daglig media). Alla cyklister, roddare, löpare, skidåkare etc etc, de får hålla på hur mycket dom vill? Kan nästan lova att fusket är lika stort där, men det är det ingen som bryr sig om.

tror rent instinktivt att det kan vara en del svårare att ta "proffs"då dessa oftast inte har preparaten hemma tillsammans med sin AK47:a ... Väldigt generellt men en viss poäng finns där hoppas jag

Postad
tror rent instinktivt att det kan vara en del svårare att ta "proffs"då dessa oftast inte har preparaten hemma tillsammans med sin AK47:a ... Väldigt generellt men en viss poäng finns där hoppas jag

tror ev bara en någonsin som är proffs BB har haft sina prepp hemma. Och den mannen ja han var inte den främste omss

Postad
tror ev bara en någonsin som är proffs BB har haft sina prepp hemma. Och den mannen ja han var inte den främste omss

pratar såklart inte om proffs inom BB utan om utövare i andra grenar ...

Postad

Max:

jag drömde om dig inatt

Kenny:

fyy så fränt

mördade jag någon?

isf är jag sjukt nöjd

Max:

du knullade en brud i en dusch

Kenny:

NICE

Max:

och hade en halv meter kuk

Kenny:

hahahah

Max:

du stod utanför

hon stod i duschen

och du knullade hennne ändå

Kenny:

då har man reppat bra

Max:

så bissart!

på riktigt nu!

jag skojar inte en sekund

jag kom ihåg att jag blev avundsjuk

på din halvmeterlånga kuk, i drömmen

Kenny:

hahah

max

Max:

haha

jag försöker tyda den

se om jag börjar bli homosexuell

eller om du bara har sån pondus

som sätter spår ända in i drömmarnas värld

Kenny:

smikrande hur som

Mvh Reppar Som Vegas är rik

Postad

Om en kompis av misstag råkade ladda ner ett spel och det bara var en enda fil med .iso som avslutning. Och han skulle vilja spela detta på sin PC. Vad skulle han då exakt behöva göra för att detta skulle funka?

Postad

Jag skulle råda din kompis att läsa beskrivningen av torrentfilen, antagligen skulle det stå nått sånt här:

1. Unrar.

2. Burn or mount the image.

3. Install the game.

4. Play the game.

Postad
Inte helt omöjligt att gå upp 30kg på 2 år. Med en vanlig bulkdiet (ej överdriven) går man upp 1kg/månad, tänk också på att killen är 16 år och därmed växer mycket i allmänhet.

Sen är det en annan femma att killen är insnöad på gymmet, inte det ultimata kanske.. men det är iallafall bättre än att snöa fast vid wow eller dyl.

Det är väl en definitionsfråga, men jag antar att dom pratar muskelmassa här, och det är en total omöjlighet för en 16-åring oavsett gener att lägga på sig 30kg muskler på 2år!.

Postad
Det är väl en definitionsfråga, men jag antar att dom pratar muskelmassa här, och det är en total omöjlighet för en 16-åring oavsett gener att lägga på sig 30kg muskler på 2år!.

Exakt och är det någon som tror/påstår annat så är det bäst att vakna upp.

Postad

Tack för snabba svar, jag ska hälsa min kompis detta.

Exakt och är det någon som tror/påstår annat så är det bäst att vakna upp.

NEJ, 30 kilo totalt såklart. Självklart är det omöjligt för vem som helst att gå upp 30 kilo muskler på ett år...herregud :D

Men jag förstår varför många missuppfattar ibland. Jag gick själv upp 10 kilo på 4-5 månader när jag började träna men jag är 1.85 och var extremt smal när jag började. Så efter 10 kilo var jag fortfarande rätt smal och hade kvar magrutor men jag hade såklart ökat i kroppsfett ändå. Men många verkar då tro att dem gått upp 10 kilo muskler.

Postad
Även om jag är för att sälja heroin på ica till femåringar, osv, så verkar ju exemplet i artikeln fungera exakt så som narkotikalagar är tänkta att fungera.

Det rör sig om en 18-åring som gått upp 30 kg i, antar jag, nästan bara muskler på 2 år. Vilket då antyder rätt kraftigt att han dels konsumererar steorider som en sovjetisk kulstöterska och dels att han började med det i 16-års åldern. Och omyndiga ungdomar är ju en sån där grupp som de flesta är överrens ska skyddas från narkotika, alkohol och annat hemskt.

Dessutom så verkar det röra sig om en annars skötsam kille där en insats faktiskt kan göra skillnad. I vart fall kan man nog konstatera att det inte är så jättebra för tonåringar att hänga med kroppsbyggare som är helt ok med att de börjar kura innan moppemustachen växt ut helt.

Angående att hans farsa ville få honom att minska fokus på träningen så gick sonen ju som sagt upp 30 kg på två år och blandade prottedrink på väg in i arresten. Det tyder lite på att Kristian nog prioriterat gymmandet lite väl högt i förhållande till annat han kan hitta på.

Del 1:

Jag måste såklart börja med att påpeka att jag absolut inte är för AAS (eller emot för den delen) men så länge man inte skadar andra har jag blivit väldigt liberal när det gäller vad folk gör. Om det sen är knark, alkohol eller AAS skiter jag i. När det gäller just exemplet i tidningen så skulle jag absolut säga att det är för tidig ålder för att börja med AAS (även knark/alkohol för den sakens skull). Dock tror jag faktiskt att 90% av seriösa byggare som varit med ett tag och själva preppat även dem skulle avråda folk i den åldern från att börja. Kollar man på flashback t.ex. kommer det med jämna mellanrum frågor från folk som är runt 18-års åldern och vill börja preppa och i princip varje gång blir dem totalt sågade av folk som säger åt dem att vänta tills dem blivit äldre och byggt en bra grund.

Sen måste man tyvärr konstatera att om man har tävlingsmål och t.ex. vill bli en av världens bästa BBs, då har man i princip inget annat val än att börja preppa i tidig ålder och leva enbart för sin träning. Jag tycker Arnold och Frank Zane har två av dem "bästa" kropparna som skådats men ser man ut så nu skulle man inte vara i närheten av att kvalificera sig till Mr Olympia. Men detta är inte relevant, jag vet.

Hade artikeln jag postade skrivits för att snubbens föräldrar ringde polisen angående att dem hittat sin sons steroider, och sen valt att gå ut till tidningen för att dem är emot AAS och vill jobba emot förekomsten av det, då hade jag absolut kunnat köpa vissa saker och inte heller brytt mig. Men nu var det ju absolut inte så det gick till! Sonens eventuella viktuppgång är bara en efterhandskonstruktion av tidningen som vill skapa så mycket känslor och negativ uppmärksamhet som möjligt. Den enda anledningen till att sonen hamnat i trubbel är att 100, ja ETT HUNDRA, snutar klampat in på diverse gym och pekat ut och förnedrat (ja jag säger förnedrat, läs länken till bodys forum som jag postade innan och se hur det hela gick till) folk vars enda brott är att dem gått till ett gym för att träna och må bättre.

Självklart är jag fullt medveten om att ett antal (hur stor procent vet jag inte och jag tror inte någon gått ut med såna siffror sen den ännu större razzian i Stockholm heller) av de intagna faktiskt hade begått brott, och någon dåre hade tillochmed en kalashnikov hemma. Men dessa människor blev inte intagna pga någon riktig misstanke eller pga att någon anmält dem. Mao hade polisen inte minsta lilla jävla aning om exakt vilka som hade brytit lagen och vilka som inte hade gjort det. De blev alltså utsatta för att dem löst medlemskort på ett gym och gått dit för att träna sin egen kropp!

Återigen, bara för att klargöra, jag hade inte brytt mig för fem öre om någon ringt snuten och sagt att Svenne Banan på nattklubb X hade steroider i fickan och herr Banan sen åkte fast.

Man kan även i det fantastiska landet Sverige om man har för mycket muskler och begår det hemska brottet att ta en promenad, bli intagen av farbror blå. Ja, detta har faktiskt hänt. Och händer säkert med jämna mellanrum. Har man för stora traps (trapeziuz) måste man ha tagit steroider och ska då genast bege sig till polisstationen utan att passera gå.

För mig är gymet en frizon. Jag har sedan länge tappat räkningen på hur många gånger jag varit nere, haft en dålig dag, varit trött och sur, whatever, gått till gymet och tränat, och sen känt mig som en helt ny människa efter. Jag har tillochmed varit deprimerad och kämpat mig igenom detta. Jag kan helt ärligt säga att gymet var en stor anledning till att jag vann den kampen. Varje pass är fortfarande terapi för mig. Ett tillfälle att koppla bort allt annat, och glömma verkligheten utanför. Trycka in hörlurarna i öronen med musik jag älskar och bara vara 100% fokuserad på att flytta dem där jävla lättvikterna. Bara koncentrera sig på setet, på att trycka ut den där sista repetitionen. Varför jag bryr mig om jag bara klarar 8 reps istället för 10 på någon pinsamt mesig vikt vet jag inte exakt. Men det är väl antagligen för att man hela tiden vill förbättra sig och bli lite bättre, lite starkare än man var veckan innan. Så tror jag de flesta som tränar hårt på gymet känner, vare sig dem tränar fullproppade med AAS eller kanske inte ens med en proteinshake med sig.

Så mycket betyder vikterna för mig, och för massor av andra människor betyder det säkert ännu mer. Jag har aldrig varit i slagsmål och jag har aldrig skadat någon. Jag knarkar inte, jag röker inte, jag trycker inte AAS, och jag dricker alkohol max en gång i veckan. Men nu är jag helt plötsligt med i ett gäng. Ett gäng vars enda brott är att vi ett visst antal gånger i veckan vill lyfta lite skrot. Nu är min frizon försvunnen. Varje gång jag tränar på ett gym i Sverige (förhoppningsvis blir det inte alltför många sådana besök framöver) kommer jag fundera på om snutjävlarna har tänkt klampa in och äckla sig. Det har uppenbarligen ingen betydelse om man är ren, man kan ändå bli utpekad, få sitt träningspass avbrutet, bli förnedrad ute på öppen gata och få ett antal timmar av sitt liv stulet.

Nu har jag skrivit hur mycket som helst och då har jag ändå inte kommit till vad som nog är värst av allt. Husrannsakan. Sonen i artikeln jag postade har inte tidigare misstänkts för något brott, han har INTE, oavsett hur artikeln försöker framställa det som, blivit testad positivt för steroider. Trots detta ska snutäcklena få klampa in i hans föräldrars hem och rota igenom hans rum och alla hans privata saker. Har han en dator tar dem den också och rotar igenom. Alla hans mejl, bilder osv. Allt detta kommer rotas igenom och hans privatliv kränkas totalt. Varför? Jo för att han gjorde det stora misstaget att sätta sin fot på ett gym. Jag upprepar, han har INTE blivit dömd för något och har inte testats positivt för AAS. Hans brott var att han jobbade hårt för att uppnå något. STORT misstag, han bor ju i Sverige och borde därmed sitta hemma och dricka öl, äta chips och spela WoW istället. För Gud förbjude den som vill bygga muskler och förändra sin kropp. Citerar från zhasnis magiska youtube-video: "In the mind of every artist, there is a masterpiece"

Postad
Del 1:

Jag måste såklart börja med att påpeka att jag absolut inte är för AAS (eller emot för den delen) men så länge man inte skadar andra har jag blivit väldigt liberal när det gäller vad folk gör. Om det sen är knark, alkohol eller AAS skiter jag i. När det gäller just exemplet i tidningen så skulle jag absolut säga att det är för tidig ålder för att börja med AAS (även knark/alkohol för den sakens skull). Dock tror jag faktiskt att 90% av seriösa byggare som varit med ett tag och själva preppat även dem skulle avråda folk i den åldern från att börja. Kollar man på flashback t.ex. kommer det med jämna mellanrum frågor från folk som är runt 18-års åldern och vill börja preppa och i princip varje gång blir dem totalt sågade av folk som säger åt dem att vänta tills dem blivit äldre och byggt en bra grund.

Sen måste man tyvärr konstatera att om man har tävlingsmål och t.ex. vill bli en av världens bästa BBs, då har man i princip inget annat val än att börja preppa i tidig ålder och leva enbart för sin träning. Jag tycker Arnold och Frank Zane har två av dem "bästa" kropparna som skådats men ser man ut så nu skulle man inte vara i närheten av att kvalificera sig till Mr Olympia. Men detta är inte relevant, jag vet.

Hade artikeln jag postade skrivits för att snubbens föräldrar ringde polisen angående att dem hittat sin sons steroider, och sen valt att gå ut till tidningen för att dem är emot AAS och vill jobba emot förekomsten av det, då hade jag absolut kunnat köpa vissa saker och inte heller brytt mig. Men nu var det ju absolut inte så det gick till! Sonens eventuella viktuppgång är bara en efterhandskonstruktion av tidningen som vill skapa så mycket känslor och negativ uppmärksamhet som möjligt. Den enda anledningen till att sonen hamnat i trubbel är att 100, ja ETT HUNDRA, snutar klampat in på diverse gym och pekat ut och förnedrat (ja jag säger förnedrat, läs länken till bodys forum som jag postade innan och se hur det hela gick till) folk vars enda brott är att dem gått till ett gym för att träna och må bättre.

Självklart är jag fullt medveten om att ett antal (hur stor procent vet jag inte och jag tror inte någon gått ut med såna siffror sen den ännu större razzian i Stockholm heller) av de intagna faktiskt hade begått brott, och någon dåre hade tillochmed en kalashnikov hemma. Men dessa människor blev inte intagna pga någon riktig misstanke eller pga att någon anmält dem. Mao hade polisen inte minsta lilla jävla aning om exakt vilka som hade brytit lagen och vilka som inte hade gjort det. De blev alltså utsatta för att dem löst medlemskort på ett gym och gått dit för att träna sin egen kropp!

Återigen, bara för att klargöra, jag hade inte brytt mig för fem öre om någon ringt snuten och sagt att Svenne Banan på nattklubb X hade steroider i fickan och herr Banan sen åkte fast.

Man kan även i det fantastiska landet Sverige om man har för mycket muskler och begår det hemska brottet att ta en promenad, bli intagen av farbror blå. Ja, detta har faktiskt hänt. Och händer säkert med jämna mellanrum. Har man för stora traps (trapeziuz) måste man ha tagit steroider och ska då genast bege sig till polisstationen utan att passera gå.

För mig är gymet en frizon. Jag har sedan länge tappat räkningen på hur många gånger jag varit nere, haft en dålig dag, varit trött och sur, whatever, gått till gymet och tränat, och sen känt mig som en helt ny människa efter. Jag har tillochmed varit deprimerad och kämpat mig igenom detta. Jag kan helt ärligt säga att gymet var en stor anledning till att jag vann den kampen. Varje pass är fortfarande terapi för mig. Ett tillfälle att koppla bort allt annat, och glömma verkligheten utanför. Trycka in hörlurarna i öronen med musik jag älskar och bara vara 100% fokuserad på att flytta dem där jävla lättvikterna. Bara koncentrera sig på setet, på att trycka ut den där sista repetitionen. Varför jag bryr mig om jag bara klarar 8 reps istället för 10 på någon pinsamt mesig vikt vet jag inte exakt. Men det är väl antagligen för att man hela tiden vill förbättra sig och bli lite bättre, lite starkare än man var veckan innan. Så tror jag de flesta som tränar hårt på gymet känner, vare sig dem tränar fullproppade med AAS eller kanske inte ens med en proteinshake med sig.

Så mycket betyder vikterna för mig, och för massor av andra människor betyder det säkert ännu mer. Jag har aldrig varit i slagsmål och jag har aldrig skadat någon. Jag knarkar inte, jag röker inte, jag trycker inte AAS, och jag dricker alkohol max en gång i veckan. Men nu är jag helt plötsligt med i ett gäng. Ett gäng vars enda brott är att vi ett visst antal gånger i veckan vill lyfta lite skrot. Nu är min frizon försvunnen. Varje gång jag tränar på ett gym i Sverige (förhoppningsvis blir det inte alltför många sådana besök framöver) kommer jag fundera på om snutjävlarna har tänkt klampa in och äckla sig. Det har uppenbarligen ingen betydelse om man är ren, man kan ändå bli utpekad, få sitt träningspass avbrutet, bli förnedrad ute på öppen gata och få ett antal timmar av sitt liv stulet.

Nu har jag skrivit hur mycket som helst och då har jag ändå inte kommit till vad som nog är värst av allt. Husrannsakan. Sonen i artikeln jag postade har inte tidigare misstänkts för något brott, han har INTE, oavsett hur artikeln försöker framställa det som, blivit testad positivt för steroider. Trots detta ska snutäcklena få klampa in i hans föräldrars hem och rota igenom hans rum och alla hans privata saker. Har han en dator tar dem den också och rotar igenom. Alla hans mejl, bilder osv. Allt detta kommer rotas igenom och hans privatliv kränkas totalt. Varför? Jo för att han gjorde det stora misstaget att sätta sin fot på ett gym. Jag upprepar, han har INTE blivit dömd för något och har inte testats positivt för AAS. Hans brott var att han jobbade hårt för att uppnå något. STORT misstag, han bor ju i Sverige och borde därmed sitta hemma och dricka öl, äta chips och spela WoW istället. För Gud förbjude den som vill bygga muskler och förändra sin kropp. Citerar från zhasnis magiska youtube-video: "In the mind of every artist, there is a masterpiece"

ska folk börja ranta efter att dom blivit tagna av pappa blå på plattan med tefatsögon oxå?

Postad

Del 2:

Del 1 i min wall of text handlade om vad jag kallar rättsövergreppet i Göteborg. Del 2 kommer att handla om media- och polispropagandan.

Sonen i artikeln jag postade blev bortforslad från gymet för att testas för olagliga substanser. Han har alltså nyss styrketränat. Har man läst på minsta minsta lilla om kost och träning så vet man att det efter ett styrketräningspass är jätteviktigt att få i sig protein om man vill bygga muskler. Sonen hade med sig protein till gymet, antagligen i en shaker så han efter passet kunde blanda det med vatten och dricka det direkt. Även om grisarna kom och förstörde hans pass är det självklart inget konstigt med att han ändå vill inmundiga sitt protein. Vad gör då den patetiska "journalisten" på tidningen? Jo, kallar det "aminosyror" för att folk som inte vet att olika typer av protein bara är olika sammansättningar av aminosyror ska tro att det är något olagligt eller steroidrelaterat. Dessutom får åsnan med något lösryckt citat (som åsnan säkert själv ändrat om för att det ska låta så hemskt som möjligt) av någon snutåsna som slängt ur sig den fullkomligt befängda tanken att detta tyder på missbrukarbeteende. Om det är ett brott att dricka utblandat proteinpulver får jag nog anmäla mig själv till polisen så jag kan åka in på livstid.

Den krossade spegeln i Sonens rum...VAD, VAD, VAD, VAAAAAAAAD fan har den med den så kallade artikeln att göra?! Att säga att man är trött på att läsa sån dynga skulle vara en enorm underdrift. Låt mig spekulera i vad som kan ha hänt: Sonen fick total ROIIIID RAAAAGE och bara skrek och var helt vansinnig och slog sen sönder spegeln? För en krossad spegel i hans rum måste väl vara bevis för att han preppar? Jag menar, vilken normal 16-18 åring man/pojke blir annars arg och frustrerad ibland? :rolleyes:

Uhmm jooo man blir visst arg och våldsam av alla former av AAS tänker kanske någon? Jag citerar Prop. 1998/99:3:

Regeringen kan konstatera att utredningen har gjort en omfattande genomgång av den forskning som finns på området och kommit fram till att det inte är vetenskapligt bevisat att det finns ett orsakssamband mellan bruk av AAS och våldshandlingar.

Nåja, media är media och gör ju allt för att sälja sitt skit. Men Polisen, gamla hederliga Polisen. Dem skulle väl aldrig ljuga? Dem skulle väl aldrig sprida falsk propaganda (för att inte tala om att halva den manliga polisstyrkan lär ligga på testo året om)? FEL!!

Efter den förra vidriga gymrazzian i Stockholm skrev polisen om övergreppet, eller som de själva kallar den, "insatsen", på sin hemsida (http://polisen.se/sv/Aktuellt/Nyheter/Gemensam/2011/jan-mars/Stor-insats-mot-dopning-pa-gym-i-Stockholm/. Vi tar det från början:

– Det är oroande att vi ser en ökning av anabola steroider bland ungdomar. Det är viktigt att ingripa i ett tidigt stadium för att försöka förhindra att ungdomar blir beroende av dopningspreparat, säger Torgny Söderberg, kommissarie och insatsledare vid Länskriminalpolisen i Stockholm.

FEL! AAS är inte beroendeframkallande, punkt slut. Någon som vill ha en källa på det jag slänger ur mig? Vad sägs om Riksdagen själva?! Jag citerar återigen Prop. 1998/99:3:

Visserligen är de psykiska effekterna oklara och det har heller inte visats

att medel som t.ex. anabola steroider är beroendeframkallande i egentlig

mening.

Vidare skrivs det att:

Det har även visat att den som missbrukar AAS har lättare för att bli beroende av andra droger.

Det är även det en lögn. Självklart anger inte Polismyndigheten någon källa till sitt påstående men jag letade i samma prop som ovan och det skrevs väldigt lite om just denna sak. Och det enda som skrev byggdes på någon slags undersökning där det enda som framkom var vad de utfrågade hade provat på, dvs inte ett ord om att man skulle bli beroende av droger för att man testat AAS. "Utredningens omfattningsundersökning hade t.ex. nära nog var tredje av dem som hade prövat anabola steroider också någon gång prövat narkotika jämfört med 11 % av samtliga intervjuade." Det säger i princip ingenting och jag tror själv bara det beror på att folk som testat AAS är mer liberala när det gäller att bryta lagar som inte skadar någon annan än de som inte testat AAS.

Texten på polisens hemsida avslutas med följande påstående:

Steroider tas i pillerform och genom injektioner. Den som regelbundet använder AAS använder sig av båda metoderna. Eftersom levern tar stor skada av att försöka bryta ner steroiderna i tablettform måste båda metoderna användas.

Påståendet ovan är bara så fullkomligt sjukt att jag inte ens vet vad jag ska säga. För det första, hur i HELVETE vet poliserna exakt vilka AAS användarna tar?! Och att man skulle vara tvungen att både injicera och ta oralt? HRT (hormone replacement therapy) är en jättevanlig behandling i USA, där folk som kommit upp lite halvt i åldrarna får testosteron injicerat på recept. Denna dos är inte såvärst mycket högre än en helt vanlig nybörjardos testosteron.

Det är dessutom verkligen inte sant att alla steroider i tablettform är levertoxiska. Påståendet ovan är exakt lika sjukt som att påstå att alla som röker gräs även trycker i sig en spruta med heroin samtidigt. Precis lika vansinnigt absurt.

Jag kanske är tjatig men jag vill en sista gång bara påpeka att jag varken är för eller emot AAS. Vad personer än eventuellt väljer att stoppa i sin kropp finns det garanterat biverkningar. Vissa biverkningar mycket värre än andra, och vissa steroider är värre än andra. Men när både media och polis sitter och ljuger rakt ut, och polisen själva dessutom på senare tid börjat använda sina lögner som en ursäkt för att klampa in på gym och förstöra för folk som tränar, då blir jag fruktansvärt arg och besviken. Och mest av allt skäms jag för att vara svensk.