Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ordet "crumpa" låter intresant. Teach me about it.

Youtube funkar ju tyvärr inte :( Crump är iaf en rätt skruvad dansstil. Nån slags utveckling från hiphop fast man ska vara brutalt arg och se ut lite som att man har epilepsi. Gärna lite "in your face" och knuffande med. Väldigt intressant dansstil :mrgreen:

Postad

"He doesn't understand English" <- Min helt seriösa flickvän efter ett kort försök till samtal med en irländare på puben :mrgreen:

Annars slår det aldrig fel, jag blir alltid dålig efter resan hit. Har hostat och snorat och haft mig, dessutom sovit över 10 timmar i snitt per natt. Känner mig lite lite bättre idag så det blir nog en andra utgång ikväll.

Man vet att man är stammis på ett ställe när hela personalen springer fram och hälsar när man kommer tillbaka efter 4 månaders frånvaro :lol:

Update: Piratebay låg bara nere tydligen men youtube funkar fortfarande inte. Jävligt märkligt.

Postad

http://www.superiorchallenge.com/

Två frågor:

1. Någon som ska dit? Jag är rätt sugen att kolla :evil:

2. Hur kan man egentligen få tillstånd till MMA med någorlunda vettiga regler när boxning endast funkar om man kör en tiondels match med badbollar till handskar? (Jag gissar att svaret är "för att det är idioter som bestämt att det är så" men jag är inte säker. Det känns iaf inte helt rimligt)

Postad

Har inte spelat en hand sen jag kom till Bangkok. Varit sjuk som sagt men känner mig nästan hundra igen nu. Iaf, satt och meckade med Holdem Manager som jag äntligen fått tummen ur till att fixa. Hittar med hjälp av det trevliga programmet en monsterfisk på €NL1K och kan inte motstå att sätta mig med inköp nog att täcka honom. Tog inte lång tid innan misären sen förra månaden fortsatte och fisken drog direkt.

$5/$10 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

UTG ($1410.75)

UTG+1 ($1328.75)

CO ($1133.05)

BTN ($1558.25)

SB ($303.00)

Hero ($567.00)

Pre-flop: ($15, 6 players) Hero is BB J:club: K:heart:

1 fold, UTG+1 raises to $35, 1 fold, BTN calls $35, SB calls $30, Hero calls $25

Flop: J:heart: 4:spade: 5:diamond: ($140, 4 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, BTN bets $90, SB calls $90, Hero raises to $245, UTG+1 folds, BTN raises to $1523.25, SB calls $173, Hero calls $277

Turn: 5:spade: ($2448.25, 3 players)

River: Q:heart: ($2448.25, 3 players)

Final Pot: $2448.25

SB shows: 8:heart: 6:heart:

Hero shows: J:club: K:heart:

BTN shows: Q:club: J:diamond:

BTN wins $2445.25 ( won +$887 )

SB lost -$298.00

Hero lost -$557.00

UTG+1 lost -$35.00

Efter alla sjuka downswingar jag fått VARJE gång direkt när jag kommit till Thailand hade det inte varit fel att få hålla upp...Nu är man ju livrädd igen :shock:

Postad

Vet inte ens om någon läser längre. Lite sugen på att beta på kvällens UFC-gala iaf. Bielkheden får man väl stötta såklart. Blir nog Bisping mot Leben och Vera mot Jardine med, men Jardine är fan alltid farlig alltså. 1.80 på Sokodjou känns hyfsat med.

Tankar?

Postad
Kan inget om UFC, men du får gärna fortsätta uppdatera dagboken! :-)

Vafan, trodde jag hade fått lite tips :D Kollar runt lite och mina klara bet känns inte lika klara längre. Bisping och Bielkheden är dock givna bet i mina ögon, återstår att se om resten.

Postad
vad är den berömda thai-riggen?

inte sluta skriva-_-

Att jag haft 2 av mina 2-3 största downswingar i inköp räknat i samband med att jag kommit till Thailand! Och då menar jag att direkt när jag landat har jag börjat med att tokbacka. Vet flera andra som känner samma rädsla!

Ps Alla klarade invägningen idag, båda svenskarna landade dock på 156 så nära ögat 8-)

Postad

Ok, då kör vi. UFC89.

Alla bets är på Betsson utom Vera mot Jardine som är på Ladbrokes.

David Bielkheden mot Jess Liaudin (Heja Sverige)

Vera mot Jardine (Magkänsla, dåligt skäl jag vet, egentligen tycker jag oddsen är för dåliga eftersom man aldrig vet med Jardine)

Sokodjou mot Cane (Magkänsla, dumt bet)

Taylor mot Lytle (Bra odds, tror egentligen på Lytle)

Kelly mot Davies (Davies är grym och jag tror han vinner, men bra odds även på Kelly)

Bisping mot Leben (Känns som Bisping är klart vassare och 1.50 i odds tycker jag faktiskt känns rätt bra)

Fel gala att börja beta på egentligen eftersom jag ärligt talat inte är speciellt säker på mycket alls. Tror stenhårt på Bisping och faktiskt Bielkheden utan att egentligen ha någon större koll på honom men har följt honom nu på slutet. Så ni behöver ju inte direkt rygga mig :D

Kommer nog vara segt att få ner galan med vårt internet så jag hoppas ingen spoilar här! Kommer obv inte kolla mina bets heller förrän jag sett galan :mrgreen:

Postad

hallå, vi är 3 pokerspelare som flyger till bangkok nu på måndag.. har du nå tips på boende där respektive phuket som är någorlunda i prisklass samt stabilt internet? Alla andra tips är välkomna åxå.

Postad
hallå, vi är 3 pokerspelare som flyger till bangkok nu på måndag.. har du nå tips på boende där respektive phuket som är någorlunda i prisklass samt stabilt internet? Alla andra tips är välkomna åxå.

Har inge mer tips än att googla järnet på phuket, samt resorter.

MEN skriv gärna sen hur det gick och om resorten ni hamnar på.

alt. thailandguiden.se

Tänkte ta mig en tur 3v.

Men phuket är det inte rätt så fult, mkt turister och horor typ =(

Krabi provinsen kankse?

Postad
*Längtar efter att se Brock Lesnar fightas igen*:twisted: :twisted: :-D

15:e november va?

Yes. Då han ska köra sin titel-match. Det känns lite orättvist att han får gå titel-match så tidigt när det finns andra som förtjänar det mer men det ska bli sjukt spännande att se vad han kan leverera imo :D

Postad

Trevlig utekväll, 4-0 till ManU!! Nattmat blev pannkaka med blåbärssylt och ris med fläsk och vitlök/peppar. Mums (pannkakan, fläsket var mest fett :()

Kommer satsa en hel del på Lesnar. Coutures största fördel har varit hans brottningskvaliteter. Lesnar är också en grym brottare så jag tror hans tyngd kommer fälla avgörandet.

Haha rooney, du har helt rätt, ska försöka hitta grinden igen :mrgreen:

Dock om 2-3 dagar, imorrn åker vi till Pattaya och stannar 2 nätter. Obv anlitar vi vår gamla privatchaufför som de SJUKA ballers vi är!!

Postad
Jag hoppas du kan ha Paolo Roberto som kommentator även i Thailand

edit: Heja Sverige!!

wow David.. Vilka nedtagningar i första ronden!!!

Hur fan kan David väga 70 kg? Sjukt muskulös... skulle lika väl kunna väga 90 kg imo :)

Ja det var en jävligt snabb ned tagning det dära. Hade fan missat den ifall man blinkat.

Postad
Jag hoppas du kan ha Paolo Roberto som kommentator även i Thailand

edit: Heja Sverige!!

wow David.. Vilka nedtagningar i första ronden!!!

Hur fan kan David väga 70 kg? Sjukt muskulös... skulle lika väl kunna väga 90 kg imo :)

Han väger inte 70. Han väger 70 på invägningen, under match väger han nog 80-85.