Lisa87 Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 Full Tilt Poker Game #5880595364: Table Tipperary - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 13:29:51 ET - 2008/04/02 Seat 1: rochaldo ($48.50) Seat 2: doddelvollmann ($20.45) Seat 3: railcon ($24) Seat 4: mick skittles ($48.50) Seat 5: pelaoboy ($52.70) Seat 6: Lisa877 ($61.05) Seat 7: flinkefinger ($24.50) Seat 8: Dragev_R ($49.50) Seat 9: sordhok ($46.10) rochaldo posts the small blind of $0.25 doddelvollmann posts the big blind of $0.50 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to Lisa877 railcon folds mick skittles folds pelaoboy folds Lisa877 raises to $2 flinkefinger folds Dragev_R folds sordhok folds rochaldo calls $1.75 doddelvollmann calls $1.50 *** FLOP *** rochaldo bets $3 doddelvollmann calls $3 Lisa877 calls $3 *** TURN *** rochaldo checks doddelvollmann has 15 seconds left to act doddelvollmann checks Lisa877 bets $9.05 rochaldo calls $9.05 doddelvollmann calls $9.05 *** RIVER *** rochaldo checks doddelvollmann checks Lisa877 ? Från början tänkte jag raisa till $15 på flop och dega mot omslag men jag missclickade. Så.. Som spelat.. Vad gör vi på river? Antar att det finns några $ att hämta från AT/KT/JJ? Finns det värde i att beta river? Jag tror inte att någon av dom sitter på ett set. Jag tror att båda hade degat turn eller iaf raisat med ett set. Som spelat så kan båda sitta på färgdrag eller ett mellanpar eller färg/stegdrag. Om någon hade suttit på stege hade dom raisat turn och troligtvis också med ett färgdrag (?). Jag får ingen hand att folda på river om jag är slagen, därför får jag en billig showdown med ett överpar, som kanske inte är nötter mot 2 spelare men å andra sidan så spelar dom VÄLDIGT passivt om dom nog skulle ha nått.. (?). Så.. Bet? Check? Bet hur mkt? $25? $35? EDIT: Lite konstig text men jag är både trött och sjuk Citera
werdball Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 lol vad trött e jag med haha läste helt fel först =) trodde du checkat turn o funderade på rr river, förstod inte alls tankegången =) Jag skulle nog bara satsa större om jag visste att nån av dem var tiltad annrs förlja upp med turn bet 9 - 14 . fast ju i för så e 25, 35 skön bluff bet som dem kanske synar med =) men 10 pers bord!? bara det förvirrar mig =) Har för mig att dem brukar vara snor tighta där:shock: Citera
Sideshow Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 Road $30ish to valuetown. Ser gärna en höjning på flop dock, brukar ta din linje med lägre pp. Kan va flawed thinking från min sida? Citera
Lisa87 Postad 2 April , 2008 Författare Rapport Postad 2 April , 2008 Jag ville raisa turn men missclickade. 10-manna? Nah.. Det är 9-manna ;P Citera
Dead-Inside Postad 3 April , 2008 Rapport Postad 3 April , 2008 Höj flopp imo. Inget felspel att syna och sen raisa turn, men jag menar vi viker inte om det är en klöver ens så det känns EV- när vi har backdoordraget. På river känns 26-28 bra. Citera
wheaten Postad 3 April , 2008 Rapport Postad 3 April , 2008 "Från början tänkte jag raisa till $15 på flop och dega mot omslag men jag missclickade. Så.." "Jag ville raisa turn men missclickade." Testa att missclicka även river så löser det sig nog.... Citera
Lisa87 Postad 3 April , 2008 Författare Rapport Postad 3 April , 2008 "Från början tänkte jag raisa till $15 på flop och dega mot omslag men jag missclickade. Så.." "Jag ville raisa turn men missclickade." Testa att missclicka även river så löser det sig nog.... Självklart menade jag flop eftersom jag svarade på "höj flop imo". Anyway.. Jag vet inte varför men jag checkade river och rochaldo flippade JJ och doddelvollmann visade EDIT: Dessutom vet både du och jag att det inte går att raisa när ingen betat. Men nu vet alla att du är en jätterolig lustikurre. Citera
wheaten Postad 3 April , 2008 Rapport Postad 3 April , 2008 Självklart menade jag flop eftersom jag svarade på "höj flop imo". Anyway.. Jag vet inte varför men jag checkade river och rochaldo flippade JJ och doddelvollmann visade EDIT: Dessutom vet både du och jag att det inte går att raisa när ingen betat. Men nu vet alla att du är en jätterolig lustikurre. Sorry, kunde bara inte låta bli inget illa menat... Citera
Recommended Posts