Hakflem Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 Checka flop, dega turn alltså? Jag gillar det! Citera
folder Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 Klart han kan ha Ax. Det är ju inte high stakes direkt. Problemet är att du stoppat in så mycket pre att du nästan inte kan vika dig här. Jag gillar check på flop för att inducera en bluff. Han kan mycket väl kan sitta på TT+ här. Små par måste ju gå bort om han inte är helt retarderad. Och har han set får du betala av. Frågan är vad som är störst EV, push eller syn på turn. Synar vi turn kanske han gör om sin TT-JJ till en bluff på river men jag tror inte han synar en turn push med dessa. Tror syn är störst EV. Det svåra beslutet är river men mtp på oddsen måste vi nog syna den också. Citera
Rebonius Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 Alltså, om inte fi är dålig så har han alltid AA när han bara synar sådär pre. Nu känns det jäkligt osannolikt att fi har AA, alltså är han antagligen jäkligt dålig. Push pre är som sagt bra. Nu gillar jag att syna turn och syna/checka river. Försök att komma till showdown så billigt som möjligt alltså. Citera
strater Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 Försök att komma till showdown så billigt som möjligt alltså. kommer vi till showdown billigt så har vi fi slagen, alltså är det det sämsta alternativet... push flop känns väl ganska givet om fi inte är totalt blåst och inte inser det meningslösa i att bluffa turn. som spelat så viks det aldrig turn, aldrig... Citera
folder Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 push flop känns väl ganska givet om fi inte är totalt blåst och inte inser det meningslösa i att bluffa turn. som spelat så viks det aldrig turn, aldrig... Vet inte om jag håller med om att en bluff är helt meningslös. OP vek KK mot 1/3 pot bet på turn. Citera
pherlo Postad 2 April , 2008 Författare Rapport Postad 2 April , 2008 Kanske borde ha synar ner den här handen då. Valde att folda eftersom potten hade blivit så pass står på flop att jag förmodligen hade behövt gå till graven med handen och tyckte inte det var värt risken att fortsätta. Citera
folder Postad 2 April , 2008 Rapport Postad 2 April , 2008 Kanske borde ha synar ner den här handen då. Valde att folda eftersom potten hade blivit så pass står på flop att jag förmodligen hade behövt gå till graven med handen och tyckte inte det var värt risken att fortsätta. Du är slagen av AA (3 combos) och AK (6 combos) men leder över TT-QQ (18 combos). Även om du lägger till AQ (12 combos) till hans HD och tar bort TT (6 combos) har du odds till syn om han skulle spela alla händer likadant. Citera
Recommended Posts