Suppe Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 När man är bakis och ha bett till toalettguden hela natten så är Xbox360 + live-kit din bästa vän. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Någon som sett någon bra film på sista tiden? Ikväll går Shrek, Rounders, Pearl Harbour, och De misstänkta på tv. Jag tycker det är ett bra urval, ska bli skönt att bara slappa och ta en cola och bara se någon film ikväll! Jo verkligen! Jag har dock råkat ut för ett mycket svårlöst dilemma, ska jag beställa kebabpizza eller en ciao ciao? hm... svårlöst... Jaha, vilken/vilka då? Jag hoppas du gick på kebaben! Nja... blev Cia Ciao till slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Vad är Ciao Ciao? Har jag missat något stort!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Vad är Ciao Ciao? Har jag missat något stort!? En pizza med oxfilé, lök, tomat och bearnaisesås. Finns säkert lokala varianter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bojen Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Vad är Ciao Ciao? Har jag missat något stort!? En pizza med oxfilé, lök, tomat och bearnaisesås. Finns säkert lokala varianter. Brukar ofta vara halvt inbakad också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 4 December , 2005 Rapport Share Postad 4 December , 2005 Då tycker jag du gjorde ett bra val som tog Ciao Ciao. Kebabhar varit väldigt ute på sistone. Bubblaren har varit ost/skink-sallad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 5 December , 2005 Rapport Share Postad 5 December , 2005 Såg precis "The descendant" eller "Instängd".. Rätt flippad film.. Trevlig kväll på Er! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bojen Postad 5 December , 2005 Rapport Share Postad 5 December , 2005 Såg precis "The descendant" eller "Instängd".. Rätt flippad film.. Trevlig kväll på Er! Men värd att se eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 5 December , 2005 Rapport Share Postad 5 December , 2005 Såg precis "The descendant" eller "Instängd".. Rätt flippad film.. Trevlig kväll på Er! Men värd att se eller? Helt klart, den sägs vara bäst i sen genre och tja.. läskig var den ju.. Sen att man sitter där och håller för ögonen och undrar varför i helvete man pröjsar för detta är en annan femma Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LazarusS Postad 6 December , 2005 Rapport Share Postad 6 December , 2005 Vad är Ciao Ciao? Har jag missat något stort!? En pizza med oxfilé, lök, tomat och bearnaisesås. Finns säkert lokala varianter. Där jag stryker runt kallas en liknande historia för "Väktaren". På den ligger även jalapenos. Satan så starka ibland. Åt en i söndags och mådde finfint efteråt. Vad kallas en capriciosa med bacon? En sån pizza är ju rena himmelriket! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 6 December , 2005 Rapport Share Postad 6 December , 2005 Varför blir det alltid X när jag tippat 12? Haha... kardinalfel var ordet. helgardering is the shit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 8 December , 2005 Rapport Share Postad 8 December , 2005 Helt klart, den sägs vara bäst i sen genre och tja.. läskig var den ju.. Sen att man sitter där och håller för ögonen och undrar varför i helvete man pröjsar för detta är en annan femma Var det den här du såg? Filmjävel Det där med pröjsa skulle jag nog tänka varje gång jag såg en film... men det har aldrig hänt. Vad kallas en capriciosa med bacon? En sån pizza är ju rena himmelriket! Borde finnas pizzerior där Cappriciosa har annat innehåll än hos just din lokala degbankare. Men om du ber om Cappriciosa med bacon får du ju det du vill ha. Jobbigare är det ju om det är mycket att ändra, ska nog tjata på dom 2 pizzeriorna jag vanligtvis går till att fixa ett namn till min pizza. Jobbiga är ju att det aldrig kommer hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 8 December , 2005 Rapport Share Postad 8 December , 2005 Helt klart, den sägs vara bäst i sen genre och tja.. läskig var den ju.. Sen att man sitter där och håller för ögonen och undrar varför i helvete man pröjsar för detta är en annan femma Var det den här du såg? Filmjävel ajajaj, fel av mig.. Instängd (The Descent) hette den Trailer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LazarusS Postad 9 December , 2005 Rapport Share Postad 9 December , 2005 Helt klart, den sägs vara bäst i sen genre och tja.. läskig var den ju.. Sen att man sitter där och håller för ögonen och undrar varför i helvete man pröjsar för detta är en annan femma Var det den här du såg? Filmjävel Det där med pröjsa skulle jag nog tänka varje gång jag såg en film... men det har aldrig hänt. Vad kallas en capriciosa med bacon? En sån pizza är ju rena himmelriket! Borde finnas pizzerior där Cappriciosa har annat innehåll än hos just din lokala degbankare. Men om du ber om Cappriciosa med bacon får du ju det du vill ha. Jobbigare är det ju om det är mycket att ändra, ska nog tjata på dom 2 pizzeriorna jag vanligtvis går till att fixa ett namn till min pizza. Jobbiga är ju att det aldrig kommer hända. Asså... det är ju inte så att jag vill patentera en pizza med ingredienserna "capriciosa plus bacon". Jag är mer intresserad av om någon forumindivid känner till en sådan pizza och om i sådana fall; Vilket namn har pizzerian som tillverkar denna givit den. Jag har alltid tyckt att en "capri" känns lite fattig rent allmänt men om man kryddar den med lite härligt bacon (som ju alla vet är den optimala basfödan) så blir det ju en pizza som kan mäta sig, och även knäcka, storheter som "quattro", "calzone" osv. mm. etc. Skulle det vara så att kombinationen "capriciosa med bacon" inte har ett generellt och allmänt accepterat namn kan jag mycket väl tänka mig att försöka "döpa" en dylik skapelse. Jag vill bara kolla runt lite först innan jag åtar mig ett sådant (lite förmätet, kanske) uppdrag... Och förresten: Kan det verkligen förekomma "lokala" varianter på capriciosa? Den lagstadgade ingredienssamlingen på en sådan är väl tomat, skinka, ost och champinjoner? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Ja, den ska naturligtvis innehålla en ganska stor mängd pizzadeg också. Där kan man ju tänka sig en ganska stor variation på innehållet antar jag. En pizzeria här i närheten använder sig av en degblandning som vida överträffar den som huserar runt knuten. Jag antar att de har hittat ett degrecept som i pizzasammanhang är mycket fördelaktigt. (Åtminstone enligt mitt tycke). Hur stor inverkan har, tror ni, själva pizzaugnen på slutresultatet? Kass ugn=kass pizza. Eller? Det blir svårt att sova inatt vill jag lova. Det finns ju så mycket att fundera över. Tunga, tunga prylar... // Urhu Kekkonen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 9 December , 2005 Rapport Share Postad 9 December , 2005 Jo, men det namnet fyller ju inte så stor funktion egentligen, det är ju så lätt att bara säja capri + bacon så är ordern färdig, det tar ju ungefär lika lång tid som å beställa in en "Lazarus uppvaknande". Det är ju en annan sak som du vill +a bacon, purjo, köttfärs, kebabsås och ägg på din capri, samtidigt som du vill skippa skinkan. lagstadgade? Pizzapolisen dyker upp om nån jävel vågat lägga paprika på och fortfarande kallar den för Capriciosa. Jag kommer göra det till min livsuppgift från och med nu att hitta en pizzeria som har ingridienser som skiljer sej från det vedertagna receptet. Ofta brukar man ju gilla pizzan som finns närmast där man bor allra bäst. Busen: Finns det ingen "Allt om film"-tråd, vore ganska hett å ha filmtips att hämta alla gånger man hade ork/tid/lust å se film. Senaste filmen jag såg var nog Doom, den var precis lika bra som jag hade väntat mej, dvs inte alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjonasson Postad 9 December , 2005 Rapport Share Postad 9 December , 2005 Dagens pubertetshumor: jag brukade tidigare ringa till lokala pizzerian och beställa en "Quatro utan musslor", något som förbryllade pizzerian då pizzerian kallade pizzan: "Skinka, Champinioner och Räkor" för Mamma Mia.. Brukade bli lite tjaffs innan jag fick min "Quattro utan musslor".... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ÅttiseX Postad 10 December , 2005 Rapport Share Postad 10 December , 2005 Dagens pubertetshumor: jag brukade tidigare ringa till lokala pizzerian och beställa en "Quatro utan musslor", något som förbryllade pizzerian då pizzerian kallade pizzan: "Skinka, Champinioner och Räkor" för Mamma Mia.. Brukade bli lite tjaffs innan jag fick min "Quattro utan musslor".... Det är fan konstigt att det inte finns ett vedertaget namn på den pizzan (skinka, champinjoner, räkor). Här har alla pizzerior olika namn på den. För övrigt, hur kan en quattro utan musslor bli skinka, champ, räkor? På en quattro är det ju kronärtskocka (och ofta oliver om jag inte har fel) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bein Postad 12 December , 2005 Rapport Share Postad 12 December , 2005 Nån som vet var tråden som handlar om "korten slumpas före eller efter att alla spelare har agerat" nån som kan hitta den åt mig hittar den inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 12 December , 2005 Rapport Share Postad 12 December , 2005 Kan det vara någon av dessa? 1 2 47 Sökfunktionen i det här forumet är ju annars bland det sämsta jag någonsin sett. God Jul! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bein Postad 12 December , 2005 Rapport Share Postad 12 December , 2005 Kan det vara någon av dessa? 1 2 47 Sökfunktionen i det här forumet är ju annars bland det sämsta jag någonsin sett. God Jul! oh alla är ju det jag är intresserad av tack väldigt mkt! blir glad när folk tar sig tid såhär! GOD JUL på dig med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 12 December , 2005 Rapport Share Postad 12 December , 2005 Hähä, gör bara mitt bästa för att få upp stämningen lite här på PF. "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något." Har folk redan handlat julklappar? Måste ge mej ut imorrn, är ju tokångest varje år, och varje år planerar jag att ha handlat det innan den värsta idiotrushen är igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bein Postad 12 December , 2005 Rapport Share Postad 12 December , 2005 Jag har handlat nåt lite, har faktiskt lite söta tipps på laget åt er folk. Kanske kommer länkar senare men nu kommer bara tippsen. Aooo nu börjar 100 höjdare. tippsen kommer i morgon får NI hoppas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stitchio Postad 12 December , 2005 Rapport Share Postad 12 December , 2005 cute: http://www.nrk.no/img/548216.jpeg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 13 December , 2005 Rapport Share Postad 13 December , 2005 cute:http://www.nrk.no/img/548216.jpeg Påminner om skrönan på chalmers om en fysikstudent som, påtänd, besvarade alla frågor på en tenta med orden "det här kan jag, det här kan jag, det här kan jag, det här kan jag" /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stitchio Postad 13 December , 2005 Rapport Share Postad 13 December , 2005 När du säger skröna och tenta får du mig att tänka på den här gamla storyn: http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.php?cat=11⊂=94&id=843 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts