Gå till innehåll

The Mona Sahlin of all OT Threads!

Swede

Recommended Posts

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Någon som sett någon bra film på sista tiden?

Ikväll går Shrek, Rounders, Pearl Harbour, och De misstänkta på tv. Jag tycker det är ett bra urval, ska bli skönt att bara slappa och ta en cola och bara se någon film ikväll!

Jo verkligen!

Jag har dock råkat ut för ett mycket svårlöst dilemma, ska jag beställa kebabpizza eller en ciao ciao?

hm... svårlöst...

Jaha, vilken/vilka då?

Jag hoppas du gick på kebaben!

Nja... blev Cia Ciao till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis "The descendant" eller "Instängd".. Rätt flippad film.. Trevlig kväll på Er!

Men värd att se eller?

Helt klart, den sägs vara bäst i sen genre och tja.. läskig var den ju.. Sen att man sitter där och håller för ögonen och undrar varför i helvete man pröjsar för detta är en annan femma :)

Länk till kommentar

Vad är Ciao Ciao? Har jag missat något stort!? :shock:

En pizza med oxfilé, lök, tomat och bearnaisesås. Finns säkert lokala varianter.

Där jag stryker runt kallas en liknande historia för "Väktaren".

På den ligger även jalapenos. Satan så starka ibland. Åt en i söndags och mådde finfint efteråt.

Vad kallas en capriciosa med bacon? En sån pizza är ju rena himmelriket!

Länk till kommentar

Helt klart, den sägs vara bäst i sen genre och tja.. läskig var den ju.. Sen att man sitter där och håller för ögonen och undrar varför i helvete man pröjsar för detta är en annan femma :)

Var det den här du såg?

Filmjävel

Det där med pröjsa skulle jag nog tänka varje gång jag såg en film... men det har aldrig hänt. :D

Borde finnas pizzerior där Cappriciosa har annat innehåll än hos just din lokala degbankare. Men om du ber om Cappriciosa med bacon får du ju det du vill ha. Jobbigare är det ju om det är mycket att ändra, ska nog tjata på dom 2 pizzeriorna jag vanligtvis går till att fixa ett namn till min pizza. Jobbiga är ju att det aldrig kommer hända. :(

Länk till kommentar

Var det den här du såg?

Filmjävel

Det där med pröjsa skulle jag nog tänka varje gång jag såg en film... men det har aldrig hänt. :D

Borde finnas pizzerior där Cappriciosa har annat innehåll än hos just din lokala degbankare. Men om du ber om Cappriciosa med bacon får du ju det du vill ha. Jobbigare är det ju om det är mycket att ändra, ska nog tjata på dom 2 pizzeriorna jag vanligtvis går till att fixa ett namn till min pizza. Jobbiga är ju att det aldrig kommer hända. :(

Asså... det är ju inte så att jag vill patentera en pizza med ingredienserna "capriciosa plus bacon". Jag är mer intresserad av om någon forumindivid känner till en sådan pizza och om i sådana fall; Vilket namn har pizzerian som tillverkar denna givit den.

Jag har alltid tyckt att en "capri" känns lite fattig rent allmänt men om man kryddar den med lite härligt bacon (som ju alla vet är den optimala basfödan) så blir det ju en pizza som kan mäta sig, och även knäcka, storheter som "quattro", "calzone" osv. mm. etc.

Skulle det vara så att kombinationen "capriciosa med bacon" inte har ett generellt och allmänt accepterat namn kan jag mycket väl tänka mig att försöka "döpa" en dylik skapelse. Jag vill bara kolla runt lite först innan jag åtar mig ett sådant (lite förmätet, kanske) uppdrag...

Och förresten: Kan det verkligen förekomma "lokala" varianter på capriciosa? Den lagstadgade ingredienssamlingen på en sådan är väl tomat, skinka, ost och champinjoner? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Ja, den ska naturligtvis innehålla en ganska stor mängd pizzadeg också. Där kan man ju tänka sig en ganska stor variation på innehållet antar jag.

En pizzeria här i närheten använder sig av en degblandning som vida överträffar den som huserar runt knuten. Jag antar att de har hittat ett degrecept som i pizzasammanhang är mycket fördelaktigt. (Åtminstone enligt mitt tycke). Hur stor inverkan har, tror ni, själva pizzaugnen på slutresultatet? Kass ugn=kass pizza. Eller?

Det blir svårt att sova inatt vill jag lova. Det finns ju så mycket att fundera över. Tunga, tunga prylar... :?

// Urhu Kekkonen

Länk till kommentar

Jo, men det namnet fyller ju inte så stor funktion egentligen, det är ju så lätt att bara säja capri + bacon så är ordern färdig, det tar ju ungefär lika lång tid som å beställa in en "Lazarus uppvaknande". Det är ju en annan sak som du vill +a bacon, purjo, köttfärs, kebabsås och ägg på din capri, samtidigt som du vill skippa skinkan.

lagstadgade? Pizzapolisen dyker upp om nån jävel vågat lägga paprika på och fortfarande kallar den för Capriciosa. :D

Jag kommer göra det till min livsuppgift från och med nu att hitta en pizzeria som har ingridienser som skiljer sej från det vedertagna receptet.

Ofta brukar man ju gilla pizzan som finns närmast där man bor allra bäst.

Busen: Finns det ingen "Allt om film"-tråd, vore ganska hett å ha filmtips att hämta alla gånger man hade ork/tid/lust å se film. Senaste filmen jag såg var nog Doom, den var precis lika bra som jag hade väntat mej, dvs inte alls. :D

Länk till kommentar

Dagens pubertetshumor: jag brukade tidigare ringa till lokala pizzerian och beställa en "Quatro utan musslor", något som förbryllade pizzerian då pizzerian kallade pizzan: "Skinka, Champinioner och Räkor" för Mamma Mia.. Brukade bli lite tjaffs innan jag fick min "Quattro utan musslor"....

Det är fan konstigt att det inte finns ett vedertaget namn på den pizzan (skinka, champinjoner, räkor). Här har alla pizzerior olika namn på den.

För övrigt, hur kan en quattro utan musslor bli skinka, champ, räkor? På en quattro är det ju kronärtskocka (och ofta oliver om jag inte har fel)

Länk till kommentar