TotalFarsa Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Surprise surprise. Vem kunde ha anat. Såg en aningslös Kd:are på nyheterna igårkväll, han kan ha hetat Lennart Sacredus eller liknande, som uttalade sig något så förbannat dumt. Han menade att det inte var bra att tillåta könsneutrala äktenskap då "det kan leda till annat". När reportern pressade honom på vad det mer kunde tänkas leda till får Lennart något stirrigt i blicken och mumlar något om "relationer med barn. Och med djur." Man kunde verkligen höra hur reportern blev stum över att kommit över denna soundbite. Och man kunde nog ana att lille lennart insåg att han gjort en fou pá. Hursom, nu på morgonen skulle Kd's ledare sitta i morgonsoffan för att prata om uttalandet. Kan inte se klippet från jobbdatorn men här, tror jag, är rätt länk (man får nog spola sig in en liten bit i klippet): http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=310307&d=20549 Alltså, jag blir fullkomligt, bäng, rosenrasande när vi har religösa nötter i riksdagen som låter sina egna fantasier diktera levnadsvillkoren för gemene man. Vill homosexuella gifta sig och bli lika (o)lyckliga som oss andra så borde det vara deras rättighet att göra så Citera
Juggler Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 De har väl ett slippery slop argument. Om definitionen på äktenskap ändras från man+kvinna till något annat så varför ska man inte tillåta att människor gifter sig med sina katter eller Berlin-muren? Trams givetvis. Citera
Hjort Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Alltså, jag blir fullkomligt, bäng, rosenrasande när vi har religösa nötter i riksdagen som låter sina egna fantasier diktera levnadsvillkoren för gemene man.Ja, det är ju jävligt mycket värre än övriga nötter i riksdagen som vill diktera levnadsvillkoren för gemene man. Citera
Matfrid Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Surprise surprise. Vem kunde ha anat. Såg en aningslös Kd:are på nyheterna igårkväll, han kan ha hetat Lennart Sacredus eller liknande, som uttalade sig något så förbannat dumt. Han menade att det inte var bra att tillåta könsneutrala äktenskap då "det kan leda till annat". När reportern pressade honom på vad det mer kunde tänkas leda till får Lennart något stirrigt i blicken och mumlar något om "relationer med barn. Och med djur." Man kunde verkligen höra hur reportern blev stum över att kommit över denna soundbite. Och man kunde nog ana att lille lennart insåg att han gjort en fou pá. Hursom, nu på morgonen skulle Kd's ledare sitta i morgonsoffan för att prata om uttalandet. Kan inte se klippet från jobbdatorn men här, tror jag, är rätt länk (man får nog spola sig in en liten bit i klippet): http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=310307&d=20549 Alltså, jag blir fullkomligt, bäng, rosenrasande när vi har religösa nötter i riksdagen som låter sina egna fantasier diktera levnadsvillkoren för gemene man. Vill homosexuella gifta sig och bli lika (o)lyckliga som oss andra så borde det vara deras rättighet att göra så Det för ju osökt tankarna till när nytillträdde jämställdhetsministern Jens Orback stolt deklarerade att han inte hade något emot homosexuella, eftersom hans mormors syster var ihop med en häst. Citera
TotalFarsa Postad 31 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2008 Ja, det är ju jävligt mycket värre än övriga nötter i riksdagen som vill diktera levnadsvillkoren för gemene man.Visst, jag förstår din poäng men, imo så är det värre när man, i statens namn, pådyvlar folk sina åsikter då dessa är baserade på religion snarare än politisk övertygelse (vilket i Kd's fall ofta går hand i hand men min poäng borde väl ändå framgå med någon slags tydlighet, yes?). Citera
Agent Cooper Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Ingen nyhet att religion förstör världen. Citera
Recommended Posts