Gå till innehåll

Bortförklaring!


DiBiagio

Recommended Posts

Nu, 4 dagar senare, har jag lirat bort mer än halva hans rulle, jag har dampat iväg flera tips som har gått åt skogen, spelat pick and click för 200 spänn, tiltat frisk på omaha och i allmänhet brutit mot samtliga dealar i vårt avtal.

 

Om 200 spänn är en summa att nämna i sammanhanget, lär det inte röra sig om några astronomiska belopp. Se till att du kan betala tillbaka direkt och ge honom en slant extra som plåster på såren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men att ljuga så här och gå bakom ryggen på kompisar handlar väl inte om papperssedlar?

 

Nej det håller jag givetvis med om och ur den aspekten ska de såklart diskutera varför man sviker ett förtroende. Dock lät det först som om signaturen ansåg att de förlorade pengarna var anledning nog till att avsluta en vänskap vilket känns väl extremt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att jag inte är gay (inte han heller för den delen), det hade ju kunnat vara en lösning på problemet.

 

Gillar brand-förslaget, men känns inte riktigt som den ideala lösningen.

 

Gjorde spelberoende-testet på svs, fick röda skyltar på samtliga (!) kategorier. (Inte första gången detta händer för mig)

 

Har märkt att jag nästan blivit mytoman, har börjat ljuga väldigt om mitt spelande. Är nästan aldrig ärlig när nån frågar.

Vet inte vart jag tappade fotfästet... Bara rasade totalt.

 

Sov väldigt illa idag. (Svs stängde kl.01.30), loggade ur vid 01 -tiden. Försökte somna men kunde inte, grubblade väldigt mkt och mådde psykiskt dåligt. Somnade av ren utmattning kl. 06.00.

 

Vaknade med en kraftig ångest. Satt på sängkanten och var typ 5 sek. från att bryta ihop totalt. Tog mig dock i kragen och åt lite.

 

Allt detta pga dåligt pokerspel:-( .

 

Har funderat över mina alternativ. Att göra en deal med honom där någon form av månatlig avbetalning ingår verkar inte helt främmande.

 

Han är en nära vän (såklart), han litade fullt ut på mig och vi har i övrigt en väldigt bra relation. (skulle såklart inte ha gett ut sitt lösenord om han inte litade på mig!)

 

Är dock fortfarande konfunderat, arg, ledsen, deprimerad etc...

 

Vill inte säga hur mkt jag spelade bort, men det var summor av "god dignitet". (kryptiskt sagt)

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att jag inte är gay (inte han heller för den delen), det hade ju kunnat vara en lösning på problemet.

 

Gillar brand-förslaget, men känns inte riktigt som den ideala lösningen.

 

Gjorde spelberoende-testet på svs, fick röda skyltar på samtliga (!) kategorier. (Inte första gången detta händer för mig)

 

Har märkt att jag nästan blivit mytoman, har börjat ljuga väldigt om mitt spelande. Är nästan aldrig ärlig när nån frågar.

Vet inte vart jag tappade fotfästet... Bara rasade totalt.

 

Sov väldigt illa idag. (Svs stängde kl.01.30), loggade ur vid 01 -tiden. Försökte somna men kunde inte, grubblade väldigt mkt och mådde psykiskt dåligt. Somnade av ren utmattning kl. 06.00.

 

Vaknade med en kraftig ångest. Satt på sängkanten och var typ 5 sek. från att bryta ihop totalt. Tog mig dock i kragen och åt lite.

 

Allt detta pga dåligt pokerspel:-( .

 

Har funderat över mina alternativ. Att göra en deal med honom där någon form av månatlig avbetalning ingår verkar inte helt främmande.

 

Han är en nära vän (såklart), han litade fullt ut på mig och vi har i övrigt en väldigt bra relation. (skulle såklart inte ha gett ut sitt lösenord om han inte litade på mig!)

 

Är dock fortfarande konfunderat, arg, ledsen, deprimerad etc...

 

Vill inte säga hur mkt jag spelade bort, men det var summor av "god dignitet". (kryptiskt sagt)

 

:rolleyes:

 

 

Detta var ett mer sympatiskt inlägg än det första och du förtjänar hjälp. Börja med att vara ärlig mot din vän om du fortfarande vill ha honom som din vän. Du kommer behöva folk som hjälper dig på vägen. Ett beroende är svårt att ta sig ur självt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med förra inlägget, om du har problem med spelandet ska du fixa det. Och poker spelar man för att det är kul, om man mår dåligt av det är det inte värt något, försök se det så.

 

Börja med att vara ärlig mot polaren, be om ursäkt och ställ det till rätta. Och förklara att du har problem med spelandet.

Men var ärlig åt båda hållen, och inte använda det som en ursäkt till saker och ting.

 

Och slå en signal till hjälpen för spelmissbrukare och prata om du känner att du har problem, det är inget fel med det, och gör absolut ingen skada. Numret finns väl på svenskaspel's hemsida?

Det fixar sig, man kan inte göra mer än det bästa för situationen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk va kul det är att göra sej lustig över andras olycka...

 

Från början verkade de ju vara en idiotgrej du gjort, men nu är det ganska tydligt att du har ett spelberoende... du har fått en del bra tips vad du ska göra, utnyttja dem...

 

Själv är jag beroende av myntmaskinerna på Finlandsfärjan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk va kul det är att göra sej lustig över andras olycka...

 

Från början verkade de ju vara en idiotgrej du gjort, men nu är det ganska tydligt att du har ett spelberoende... du har fått en del bra tips vad du ska göra, utnyttja dem...

 

Själv är jag beroende av myntmaskinerna på Finlandsfärjan...

 

Påmin mig för fan inte om de där maskinerna, plix. :evil:

 

Till "frågan" då:

 

Kan vara bra att veta hur mkt pengar de rör sig om, är det 2-3k så är väl saken biff igentligen, handlar de dock om 30-40k så har du trubbel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påmin mig för fan inte om de där maskinerna, plix. :evil:

 

Till "frågan" då:

 

Kan vara bra att veta hur mkt pengar de rör sig om, är det 2-3k så är väl saken biff igentligen, handlar de dock om 30-40k så har du trubbel.

 

Tror inte han skulle skriva ut här om summan inte innabär "trubbel" för OP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Be en annan vän byta lösen så du inte desperat försöker skotta tillbaka det du torskat.

 

2. En eller ett par timmar innan han är hemma skickar du iväg ett SMS till kompisen och säger att du gjort nått jävligt dumt som du ångrar och måste prata med honom om asap. Antagligen kommer han att ana att du överskridit maxgränserna och du kan då även säga att den andra vännen har hans nya lösen.

 

3. Fundera ut lite olika sätt som ni kan lösa det ekonomiska på. Det du inte hade tillåtelse att spela ska du stå för anser jag och utöver detta betala upp till åtminstånde maxgränserna. Avbetalningsplan bör även innefatta lite ränta och gärna lite plåster på såren även om tillit knappast kan köpas. Men att på detta sätt visa ångerfullhet och vilja att göra rätt för sig bör väga en hel del.

 

Nu vet han att dåliga nyheter väntar honom när ni träffas och antagligen ungefär vad det handlar om. Då kommer han knappast handla impulsivt när ni träffas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag anser att OPs återbetalningsplikt inte bara sträcker sig till det belopp som överstiger spelgränsen. Så hade varit fallet om det enda OP gjort fel var att fortsätta spela även efter att maxförlusten uppnåtts. Allt som spelas bort därefter ska naturligtvis betalas tillbaka, som många redan påpekat.

 

Nu har OP emellertid brutit överenskommelsen på fler sätt än så, exempelvis har han spelat spel som han uttryckligen förbjudits att spela. Således är även övriga förluster icke OK, och ska återbetalas till kontots ägare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Papperssedlar? Är det vad ens vänner är värda?

 

Handlar inte om pengarna. Han kan inte stå för det han gjort för sin vän och vill uppenbarligen ljuga, riktigt dålig stil.

 

För övrigt kan jag aldrig förstå hur man kan vilja lura sin vän på pengar(dessutom på bästa sätt på ett pokerforum)? Och ändå säga att man litar på varandra. En klocka ringer inte för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag anser att OPs återbetalningsplikt inte bara sträcker sig till det belopp som överstiger spelgränsen. Så hade varit fallet om det enda OP gjort fel var att fortsätta spela även efter att maxförlusten uppnåtts. Allt som spelas bort därefter ska naturligtvis betalas tillbaka, som många redan påpekat.

 

Nu har OP emellertid brutit överenskommelsen på fler sätt än så, exempelvis har han spelat spel som han uttryckligen förbjudits att spela. Således är även övriga förluster icke OK, och ska återbetalas till kontots ägare.

 

och en riklig ranta maste tas ut om OP inte kan betala tillbaks ALLT MED EN GANG + ett fast belopp for sveda och vark. Tank pa all missad inkomst som foljer pa att OP antagligen maste ga ned i niva...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och en riklig ranta maste tas ut om OP inte kan betala tillbaks ALLT MED EN GANG + ett fast belopp for sveda och vark. Tank pa all missad inkomst som foljer pa att OP antagligen maste ga ned i niva...

 

eller missad förlust? Lite väl mycket att anta att han skulle vara vinnande spelare ( och inte ha mer i rullen/bankkonto att lira för) av den infon vi fått tycker du inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och en riklig ranta maste tas ut om OP inte kan betala tillbaks ALLT MED EN GANG + ett fast belopp for sveda och vark. Tank pa all missad inkomst som foljer pa att OP antagligen maste ga ned i niva...

 

Varför gör du dig löjlig över ett egentligen rätt självklart påstående?

 

Men jag ska göra det enkelt för dig:

 

Om jag säger åt dig att du får använda mitt konto att spela på, enbart på poker och du får max förlora 1k, men du går och köper glass för alla mina 3k, tycker du då att

 

A) Du bör betala tillbaka 2k

B) Du bör betala tillbaka 3k

 

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör du dig löjlig över ett egentligen rätt självklart påstående?

 

Men jag ska göra det enkelt för dig:

 

Om jag säger åt dig att du får använda mitt konto att spela på, enbart på poker och du får max förlora 1k, men du går och köper glass för alla mina 3k, tycker du då att

 

A) Du bör betala tillbaka 2k

B) Du bör betala tillbaka 3k

 

???

 

Clockclean!

 

Jag tar alt. B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör du dig löjlig över ett egentligen rätt självklart påstående?

 

Men jag ska göra det enkelt för dig:

 

Om jag säger åt dig att du får använda mitt konto att spela på, enbart på poker och du får max förlora 1k, men du går och köper glass för alla mina 3k, tycker du då att

 

A) Du bör betala tillbaka 2k

B) Du bör betala tillbaka 3k

 

???

 

1) jag gjorde mig inte lojlig. du gjorde dig daremot lojlig over mitt inlagg.

2) jag svarar naturligtvis alternativ B i det att jag varken var ironisk eller sarkastisk med mitt inlagg. men jag skulle foredra ett alternativ i stil med C) "du bor betala tillbaks 3,5k"

 

 

 

 

eller missad förlust? Lite väl mycket att anta att han skulle vara vinnande spelare ( och inte ha mer i rullen/bankkonto att lira för) av den infon vi fått tycker du inte?

 

dari har du alldeles fortraffligt ratt. Men om han ar en forlorande spelare far man anda utga ifran att han spelar for att det ar kul och antagligen vill att pengarna skall racka langre till allt detta roliga. Att ta ifran honom denna tid (som pengarna ar) ska val ocksa "straffas" pa ngt satt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/ Erkänn

2/ Återställ kontot. Ev genom avbetalning. Ränta på förlorade pengar är bara löjligt. Dels eftersom polaren ska väl inte blir rik på att ha en spelmissbrukare som kompis? Och eftersom det var sagt att en förlust var ok, förväntades väl ingen vinst?

3/ Be på dina bara knän att du någon gång i framtiden återfår förtroende från din vän, iofs. dj tveksamt men be be be be. Nu tror jag bara på vår kära poker gud men det skadar nog inte för din del att be till alla gudar du kan komma på!

 

Till sist, vet inte riktigt om jag ska kalla dig idiot, tycka synd om dig, berömma dig för att du vågar träda fram, eller vad? Om du nu inte sitter och trollar förstås?

 

Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...