DiBiagio Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Tjena, En kompis till mig åkte till London över helgen. Han var vänlig nog att låta mig spela på hans konto. Dealen var att jag skulle få spela för halva spelgränsen per dag (svs) och att jag skulle sluta i tid om det gick dåligt. (Jag fick inte tippa på matcher heller) Nu, 4 dagar senare, har jag lirat bort mer än halva hans rulle, jag har dampat iväg flera tips som har gått åt skogen, spelat pick and click för 200 spänn, tiltat frisk på omaha och i allmänhet brutit mot samtliga dealar i vårt avtal. Han har en aning labilt temprament, så hur undviker jag att han flår mig levande? Vad ska jag säga? Hur ska jag på bästa sätt bortförklara situationen? Eller ska jag stå mitt kast och vara ärlig? (vilket jag helst inte vill...) Tacksam för svar Citera
BjornL1491910513 Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Erkänn att du är en kass människa och betala det du torskat är väl det enda alternativet. Går väl att kolla upp vad du gjort annars? Och hur försvarar du dig då? Hoppas han ser detta också så han blir av med dig som vän. Det unnar jag honom! Citera
Snusarn Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Hosta upp stålarna och var ärlig är det enda du kan göra. Citera
Dinn3r42 Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Iscensätt din egen död och fly landet. Citera
DiBiagio Postad 30 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2008 Hoppas han ser detta också så han blir av med dig som vän. Det unnar jag honom! ehhh... det var ju bussigt sagt... Citera
DrRoland Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Ta sms-lån och vinn tillbaks pengarna så är det lugnt. Citera
zoom840 Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 ehhh... det var ju bussigt sagt... Det är ju inte särskilt bussigt det du gör heller, och det är mot en kompis. Man kan ju inte låta bli att undra VARFÖR du spelade bort halva rullen sådär? Han litade på dig, så du fick låna hans konto. Sen bryter du mot typ allt ni kommit överens om, och vill sen veta hur du på bästa sätt kan ljuga bort allt så han får betala kalaset. Rätt lågt gjort tycker jag. Betala tillbaka pengarna som försvann och säg som det är, allt annat är inte rätt på nåt sätt. Citera
Tottyville Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Hur mycket pengar handlar det om? Citera
Weedobooty Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Min mormor sa ofta "det är ingen konst att vara dum". Det talesättet passar ju jättebra här. Erkänn och betala. Nåt annat finns inte. Citera
Agent Cooper Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Har du någon heder överhuvudtaget i kroppen så betalar du tillbaka varenda krona. Förresten, va fan tänkte du med när du bröt mot alla delar av överenskommelsen? Citera
CopShootCop Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Känns som den här hör hemma i spelmissbruksdelen av forumet. Självklart ska du vara ärlig och förklara vad som hänt. Sen får ni väl göra upp om hur du ska gottgöra honom. Citera
misternils Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Ta fläskläppen som en man, och se till att du har pengarna att betala honom. Har du inte pengarna får du komma upp med en mycket fördelaktig (för honom) avbetalningsplan. Lycka till Citera
StuUngar Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 spelat pick and click för 200 spänn, tiltat frisk på omaha och i allmänhet brutit mot samtliga dealar i vårt avtal. Pick and click är nöten! Citera
pisak84 Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 be om ursäkt och se till att han får tillbaks det är det rätta svaret... om ni är bra vänner borde han kunna förstå men erkänn för dig själv att du är spelberoende och gör nåt åt det också. Citera
emil_c Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 psssh går inte annat än att hålla med alla andra, berätta som det är. Om man skiter upp nånting så här illa och inte kan berätta det för sin kompis då är man fan inte kompisar ens. Var det mer pengar än du kan betala för så får du jobba ihop dom åt honom, har du råd att betala igen så är det bara göra det direkt. de här va some fucked up'd shit Citera
StuUngar Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Hoppas han ser detta också så han blir av med dig som vän. Det unnar jag honom! Papperssedlar? Är det vad ens vänner är värda? Citera
asfalten Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 alternativen du har ar: 1. var en battre manniska an du var nar du i din dumhet spelade bort hans pengar -betala tillbaks, och kryp till korset. 2. Ljug, skyll pa SvS, pa att nan annan maste ha kommit pa losenordet for du skulle aldrig fa for dig att spela pick and click. Men rakna da med att vanskapen ar over hur mycket du an blaljuger. 3. dumpa aterstoden av pengarna pa kontot till ett annat konto som du har kontroll over och lamna landet illa kvickt. du ma ju begripa att alternativ 1 ar det enda rimliga. Citera
cobb89 Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 erkänn allting, erkänn sen för dig själv att du är spelberoende.. berätta även det för din kompis och försök komma på hur du ska betala tillbaka pengarna, om du jobbar får du dra in på spriten och sluta spela och kanske betala tillbaka 500-1000 i månaden, helt beroende på hur mkt du spelade bort.. Citera
thefman Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Det enda som är ett måste här är väl att du betalar skillnaden utöver den totala maxgränsen som du förlorade. Han visste ju om risken att du skulle förlora, och därför fick du en maxgräns. Citera
scouserandy Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Vänta tills barnbidraget kommer och betala tillbaka. Citera
JELLJUN Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Med tanke på rubriken så verkar du vilja ha så är det en bortförklaring, vilket är fel om det är en god vän vilket det garanterat är, annars kan man ju undra vad det är för folk som lämnar ut lösenord hit och dit. Med tanke på att du inte kan hantera pengarna, var ärlig mot din polare och säg som det är, du verkar spelat det mesta så ett tips sök hjälp!! Citera
Rackad Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Förstår bara inte vad bortförklaringen ska bestå av. Ska du säga att det inte var du som spelade bort pengarna eller ska du säga att du förlorade dem på otur eller fyllan så han förlåter dig och inte behöver betala tillbaka eller hur har du tänkt dig? Citera
zoom840 Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Papperssedlar? Är det vad ens vänner är värda? Nej men att ljuga så här och gå bakom ryggen på kompisar handlar väl inte om papperssedlar? Citera
Nidson Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Anlägg en brand i hans lägenhet. I allt tumult kommer han glömma bort att kolla spelkontot på ett tag. Citera
Agent Cooper Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Mixtra med bromsarna på hans bil. Kanske kör han in i en bergvägg och då borde det vara lugnt. Citera
Recommended Posts