Gå till innehåll

CobbV lägger dagboken på is och börjar en karriär som manshora


cobb89

Recommended Posts

Oj sry, QQ handen..

 

Ah okej. Aa. Har funderat rätt mycket över den och kommer ihåg exakt hur jag såg honom som spelare. Men inte fan tänkte man på det när han checkade sådär hela vägen. Riktigt dåligt av mig såhär i efterhand. Glömde bort att tänka :D

 

Är du Fudge som som spelar 2,5/5 svs lr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 519
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fram o tillbaka som vanligt hela kvällen tills jag efter ett tag skramlat på mig nån tusenlapp +. Gjorde sedan årets utdragning (tack riggen) som var på min sida denna gång. Killen va fiskig som fan så rätt åt honom.. :lol:

 

Slutade 3200+ vilket är rekord för mig :-D

Sjukt viktig kväll då resten av månaden (förra) har varit tung!

 

BR ligger nu på ~18300. Kommer ändå hålla mig till 1/2 på vardagar.

 

Till veckan blire nog inte lika mycket spel tidigare eftersom jag ska lämna in enPA-rapport som jag inte börjat på. Man ska typ skriva den under 1 månad egentligen så jag har ju det jag har att göra..

 

Rätt eller fel att ställa trots färgkort? 240 för honom att syna för er som inte orkar räkna.

 

Table Diana 49 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: CobbV ( $568.78 )

Seat 2: finnfemfel ( $1259.43 )

Seat 3: n0odles ( $400.35 )

Seat 5: Heamannen ( $867.42 )

finnfemfel posts small blind [$2.5].

n0odles posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 6d 6s ]

Heamannen raises [$20].

CobbV calls [$20].

finnfemfel folds.

n0odles folds.

** Dealing Flop ** [ Js, 5s, 6h ]

Heamannen bets [$30].

CobbV calls [$30].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

Heamannen checks.

CobbV bets [$70].

Heamannen calls [$70].

** Dealing River ** [ Ts ]

Heamannen bets [$165].

CobbV is all-In.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska slå om på floppen då den är dragig, med både färg och stegdrag. Sen rejsa turn och river. Men som spelat så skulle jag nog synat river, tror jag. Den enda handen som du slår som synar din AI är väl JT men den är väl inte så trolig heller kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska slå om på floppen då den är dragig, med både färg och stegdrag. Sen rejsa turn och river. Men som spelat så skulle jag nog synat river, tror jag. Den enda handen som du slår som synar din AI är väl JT men den är väl inte så trolig heller kanske.

 

Tack för comments..

 

Flop håller jag med om. Borde slagit om på en så farlig bräda..

 

Tror dock att han synar en AI med både 55, AJ, TJ och möjligen AK/AQ (ser sig själv pottad typ)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror dock att han synar en AI med både 55, AJ, TJ och möjligen AK/AQ (ser sig själv pottad typ)

 

Klart han skulle syna med de händerna, men han har ju inte direkt spelat som att han har de där händerna. Om han hade ett A skulle han väl slå om på turn för att försvara sin hand mot draghänder, och lika så om han satt på set. Som fi spelar handen så läser jag han på färg, eller JT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del idag, började en session efter middag då jag spelade riktigt stabil poker i typ 30 min, låg 350+. Lyckades sen kasta bort dom då jag ställde in preflop mot en riktig sopa med JJ, han hade QQ. Borde dock inte gjort det eftersom han 3betade. Aldrig sett honom göra det förut så de va klart ett dåligt drag och inte otur. Förlorade sen nåra vanliga potter och slutade -100.

 

Spelade dock en session nu där jag hittade lite medrigg och lyckades ta tillbaka mina 100 och även plussa 750.

 

Fick till en fin bluff mot en kille som verkligen stank draghand. Hans testbet på river gör väl inte hans hand mer maskerad direkt..

 

Table Britta 44 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: JanOrgan ( $256.03 )

Seat 3: llavreda ( $242.05 )

Seat 4: leonardo3 ( $68.76 )

Seat 5: CobbV ( $338.93 )

CobbV posts small blind [$1].

JanOrgan posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Ah Ks ]

llavreda calls [$2].

leonardo3 calls [$2].

CobbV raises [$11].

JanOrgan folds.

llavreda calls [$10].

leonardo3 calls [$10].

** Dealing Flop ** [ Tc, 9s, 2c ]

llavreda checks.

leonardo3 checks.

CobbV checks.

** Dealing Turn ** [ Th ]

llavreda bets [$14].

leonardo3 folds.

CobbV raises [$55].

llavreda calls [$41].

** Dealing River ** [ 4d ]

llavreda bets [$28].

CobbV raises [$80].

llavreda folds.

CobbV does not show cards.

CobbV wins $250.91

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kukspel. Gjorde nog årets sämsta bluff mot årets sämsta spelare nyss. Avslutade sessionen eftersom jag typ mår dåligt efter att ha dragit ett så jävla kasst spel. Tar nog o kikar lite i PT istället.

 

-500

 

EDIT:

Spelade ytterligare en session nu, var nere på -900 för dagen men jobbade upp det. Hade rätt bra kortsnitt och sakta men säkert vandrade det uppåt, åkte tyvärr på 2 rivrade färgar dock mot slutet när två killar verkligen synade 5/6delsbets i stora potter med färgdraget.

 

Slutade iaf 250+ för dagen vilket jag får va nöjd med efter en av mina sämsta bluffar sen jag gick upp på 1/2. (Bluffade hejvilt på 0,5/1 :D)

 

Har iaf en hand jag är fundersam över. Jag fick tidsbrist på turn därav bet 35.. vet dock inte vad jag borde betat även om jag tänker på det såhär nu.. idéer nån?

 

Fold eller syn på turn som spelad?

 

Table Britta 13 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: xpkt2wn ( $1075.74 )

Seat 2: 42below ( $83.12 )

Seat 3: rooki ( $444.47 )

Seat 4: kayabush ( $293.26 )

Seat 5: CobbV ( $271.06 )

42below posts small blind [$1].

rooki posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 5s 6s ]

kayabush calls [$2].

CobbV raises [$10].

xpkt2wn folds.

42below calls [$9].

rooki calls [$8].

kayabush folds.

** Dealing Flop ** [ 4c, 7c, Kh ]

42below checks.

rooki checks.

CobbV bets [$22].

42below folds.

rooki calls [$22].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

rooki checks.

CobbV bets [$35].

rooki raises [$190].

CobbV folds.

rooki does not show cards.

rooki wins $297.36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså. De va ju antagligen turnbetet jag funderade över .. :P

 

Spelat idag har jag gjort, och riktigt bra har jag spelat också. Haft ett fint kortsnitt och utnyttjat det fint :) De va faktiskt bara en hand jag ångrar hur jag spelade. Fick färgen på turn, betade 32 och fick omslag till 64, omständigheterna visade verkligigen att han färg (spelets gång) men jag synar ändå. Sen checksynar jag river då han betar 50 på en 140pott. Han hade färgen ofc, men vafan. Betar han så lite måste jag ju betala av, annars äre så sjukt vekt spelat av mig. Samtidigt visste jag ju att han hade färgen :D

 

Slutade iaf +1100. Känns skönt eftersom jag spelade så pass bra också och inte bara flaxade in en massa :D

 

Efter gårdagen har jag kommit fram till att sänka min bluffrekvens enormt. Jag anar att det faktiskt är en av mina största läckor då jag spelar på så låg nivå, visst kommer jag bluffa ibland men inte alls lika ofta.

Har också testat att köpa in med halvköp vilket ändå är 100bb, har funkat bra så jag fortsätter nog med det ett tag och ser om de fortsätter fungera fint. Detta ofc för att inte förlora så jäkla mycket när jag väl semibluffar med fina drag (finns ju typ ingen fold equility på min nivå)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mer ikväll och lyckades plussa 800 till

 

Min rulle har alltså tagit steget upp på 21 000 nu. Jag hoppas iaf att den stannar över 20 permanent. Men vi får väl se i helgen då jag kanske testar på lite 2,5/5.

 

Sjukt nöjd med dagen iaf :) Aja, l8er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del idag. Låg 250+ innan middagen. Sen hittar jag en fisk som spelar 2 st 2,5/5 bord så jag går upp och testar mig fram. Backar en hel där, mest mot fisken men en del även mot andra. Slutar på 650- för dagen, får se om de blir nåt spel senare ikväll. Tänkte se hockeyn kl 9.

 

Ångrar inte att jag gick upp och testade lyckan, däremot spelade jag inte särskilt bra och alldeles för löst med tanke på att jag egentligen bara skulle koncentrera mig på en fisk. Men aja, shit happens. Jag tar tillbaka det nån vacker dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Såg att du använde Pokertracker och har laddat hem det. Spelar inte så jättemycket men tänkte det skulle va skoj o se hur fan man lirar egentligen. Jag undrar hur du gör när du importerar filerna på rätt sätt från svenska spel för det har denna datanörd inte lyckats listat ut. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Såg att du använde Pokertracker och har laddat hem det. Spelar inte så jättemycket men tänkte det skulle va skoj o se hur fan man lirar egentligen. Jag undrar hur du gör när du importerar filerna på rätt sätt från svenska spel för det har denna datanörd inte lyckats listat ut. :shock:

 

Ladda hem HH-converter och följ sedan Readme'n. Du kan söka här på forumets sökfunktion, det finns nämligen trådar både om pokertracker och HH-converter i FAQ delen här på forumet.

 

HH-convertern är för övrigt till för att göra om handhistoriefilerna till ett format som pokertracker kan ta upp.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medrigg 2008 :-D

 

Spelat 1/2 fyra timmar ikväll från 00-04. Åkte på 1 (!) badbeat totalt sett under hela kvällen. Utdragen i en 6%are, men ingen jättefet pott heller. Blev också en runner runner split som en kille lyckades dodga min bättre kicker.

 

Slutade totalt 2900+. Sanslös medrigg men också riktigt bra spelat hela kvällen. Bluffade som mest bort typ 70 typ 2 gånger.

 

En skön hand var denna. Jag vann för övrigt 800 kr av killen 20 minuter senare också (spelade med honom på två bord och var allin mot honom på båda borden samtidigt)

 

Hade spelat med honom 500 händer och sett honom 3beta 1 gång. Då med KK. Så synen var självklar men halvjobbig samtidigt om ifall han skulle fått nå hetsdrag med AQ lr liknande. AKc va ju också lite scary.. men klarade mig :)

 

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $489.4 )

Seat 2: SpineSpin ( $107.71 )

Seat 3: ARDASS ( $378.71 )

Seat 4: Alibaba11 ( $594.05 )

Seat 5: Macket ( $410.38 )

ARDASS posts small blind [$1].

Alibaba11 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Ah Ac ]

Macket folds.

CobbV raises [$8].

SpineSpin folds.

ARDASS folds.

Alibaba11 raises [$28].

CobbV calls [$22].

** Dealing Flop ** [ Tc, Qs, Qc ]

Alibaba11 bets [$44].

CobbV calls [$44].

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Alibaba11 bets [$110].

CobbV calls [$110].

** Dealing River ** [ 2c ]

Alibaba11 is all-In.

CobbV is all-In.

CobbV shows [ Ah, Ac ] two pairs, aces and queens.

Alibaba11 shows [ Kd, As ] a pair of queens.

Alibaba11 wins $104.65 from side pot#1 with a pair of queens.

CobbV wins $964.8 from the main pot with two pairs, aces and queens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neuen! Bofors Bobcats:p va säger du om dom?

 

Hehe, ja säger väl inte så mycket :-) Är inte så hockey intresserad, men har varit i färjestad och käkat mat i restaurangen och kollat på färjestad-mora för ett tag sen. Det var najs, gött käk som fan...

 

De är väl många boforsare som spelar i färjestad, eller är det tvärtom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...