Gå till innehåll

CobbV lägger dagboken på is och börjar en karriär som manshora


cobb89

Recommended Posts

  • Svars 519
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns skönt att jag hittade valuebeten :-)

 

http://www.pokervalue.se/poker/hh.php?hh=v&id=9541

 

jättestandard push. inget kostigt alls.

 

Alltså LOL, det är 2,5/5KR. Kan du lugna dig?

 

Vore sjukt kul om du la upp några händer, jag vill verkligen se

dina alltid perfekt spelade händer!

 

om totty inte bara trollar så har han en poäng med att linjen genom hela handen är cp. den är inte bra helt enkelt och varför spela dåligt bara för att han kommer undan med det på lägre nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utveckla gärna

 

level?

 

En halvtimme senare liksom. Tack för ett gott skratt :)

 

Om jag ska vara lite seriös så är det brutalt jävla superdåligt att inte shovea river där med stacksizes/bräda. Shovear AK som standard minst iaf.

 

Ibland är fan poker de värsta som finns. Orka förlora typ halva min årslön på en kväll....

 

Edit in med quoten ovan: En halv årslön? Gick du in på 25/50 eller nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit in med quoten ovan: En halv årslön? Gick du in på 25/50 eller nått?

 

Hehe ja pushen är väl ganska klar.

 

Och jag håller med om att linjen är rätt cp, men de gick ju denna gång iaf.

 

 

Ja det där med årslön går ju att diskutera. Med tanke på att jag inte har nån årslön :-)

 

Det gick dåligt och jag ville tilta av mig lite bara :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nån read här? det du slår i den här handen är ju 56 el air.
56 rivrade stegen så han slår air :-)

 

Kan gilla spelet, preflop utesluter ju JJ-AA och flopsynen borde utesluta alla 9. Kvar finns 88-TT. 88 borde inte våga pusha river i position då det känns jävligt onödigt. TT skulle kunna göra det light, om han är duktig. Sen finns ju AJ, TJ, QJ, KJ och även alla broadwaykombos som han floatat floppen med och som missat. 56s är väl faktiskt högst möjlig också + en del Ax klöver då flushdraget kommer på turn. Har inte pokerstove här nu men synen känns ok, förutsatt att han inte är AF 0,1.

 

cobb89: Tror jag spelat mot dig på SvS 1/2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså LOL, det är 2,5/5KR. Kan du lugna dig?

 

Vore sjukt kul om du la upp några händer, jag vill verkligen se

dina alltid perfekt spelade händer!

 

[] Jag har fel ang. handen ifråga.

[x] Cobb startar en dagbok för att han vill lära sig spela bättre

[]TS spelar den bra?

[] Hurvida jag spelar alla händer perfekt är intressant för den härn HH'n.

[x] Dom här jävla boxarna är sjukt nördigfa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående handen vill jag gärna ha lite kommentarer vilken linje ni hade valt. Jag fick uppenbarligen lite hybris och valde en ganska konstig linje som gick hem denna gång.

 

Motivera gärna :-)

 

EDIT: Här har vi den igen: http://www.pokervalue.se/poker/hh.php?hh=v&id=9541

 

Okej ska utveckla varför jag tyckte du spelade handen dåligt.

 

Du slår om pre, inga konstigheter utan standard. Du checksynar floppen efter du trebettat... Why? På den här floppen betar jag ut nästan alla mina händer jag trebettar med, därför trebettar jag även mina nöthänder här... Sen efter du valt checksyn på flopp så hittar du donkbettet rakt ut på turn?! Vad representerar du? Vad vill du ha betalt av? Kan du ge mig några händer du väljer den här linjen med, en liten range please. Sen har du ju i princip nöt på river så att degen åker in där är givet. Men floppspelet och turnspelet mår inte bra.

 

Så nu har du en motivering till varför jag sågade dig. Antar att du startar din DB för att utveckla ditt spel? BigDwarf; något att tillägga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej ska utveckla varför jag tyckte du spelade handen dåligt.

 

Du slår om pre, inga konstigheter utan standard. Du checksynar floppen efter du trebettat... Why? På den här floppen betar jag ut nästan alla mina händer jag trebettar med, därför trebettar jag även mina nöthänder här... Sen efter du valt checksyn på flopp så hittar du donkbettet rakt ut på turn?! Vad representerar du? Vad vill du ha betalt av? Kan du ge mig några händer du väljer den här linjen med, en liten range please. Sen har du ju i princip nöt på river så att degen åker in där är givet. Men floppspelet och turnspelet mår inte bra.

 

Så nu har du en motivering till varför jag sågade dig. Antar att du startar din DB för att utveckla ditt spel? BigDwarf; något att tillägga?

 

lol donkaments

 

edit

 

seriöst, måste vara jobbigt att vara så fullständigt övertygad om att man tycker något utan att ha en jävla aning om varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol donkaments

 

edit

 

seriöst, måste vara jobbigt att vara så fullständigt övertygad om att man tycker något utan att ha en jävla aning om varför.

 

Då kan du ju svara på vad som är så jävla fel. Alla dina poster sen du la ner din "magiska dagbok" har ju bara varit sågningar. Säger inte att han har rätt. Men hatar folk som bara säger som du. Kom med nåt kreativt eller håll igen käftjäveln.

 

Edit. Tänkte lägga in snorunge efter käftjäveln, men eftersom du inte har några stavfel (som 98%av pf) så tror jag du är iaf myndig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du ju svara på vad som är så jävla fel. Alla dina poster sen du la ner din "magiska dagbok" har ju bara varit sågningar. Säger inte att han har rätt. Men hatar folk som bara säger som du. Kom med nåt kreativt eller håll igen käftjäveln.

 

Edit. Tänkte lägga in snorunge efter käftjäveln, men eftersom du inte har några stavfel (som 98%av pf) så tror jag du är iaf myndig.

 

Nu råkar det vara så att cobbv är en av de få människor på pf jag faktiskt bryr mig om, och jag har redan diskuterat denna hand med honom. När det sedan kommer någon förståsigpåare som med decenniets sämsta argumentation "sågar" spelet så tog jag mig friheten att yttra några väl valda ord.

 

Killen kommer med en enkel sågning först. Sure, fine with me. Men sedan ägnar han 8 rader åt att i dumdryg överlägsen ton "förklara sig" (läs: bevisa att han inte förstår vad han pratar om). Ja, jag är inte heller guds bästa barn men någon nivå får det väl faktiskt lov att vara.

 

Och efter det skickar jag iaf inte med någon intygan om jag inte har koll på någonting.

 

blubb blubb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol donkaments

 

edit

 

seriöst, måste vara jobbigt att vara så fullständigt övertygad om att man tycker något utan att ha en jävla aning om varför.

 

Min röda tråd rakt igenom skulle kunna förklaras med ett ord - Balans. Tycker även jag är överpedagogisk och förklarar mer än tydligt vad jag är övertygad om och Varför. Vart är mina resonemang fel?

 

Eller så skiter du i vad som står ovanför och läser hela texten som "lol donkaments", det kanske ligger mer på din pubertala nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt, men jag orkar nog svara.

 

Du gissar bara ur tomma intet hur cobbv spelar och påstår dig veta att detta spel är "obalanserat" bara för att det är en ovanlig linje. Man behöver faktiskt inte spela som 99% av alla dårar här, även om det tydligen sticker i ögonen på vissa. Framförallt behöver man inte dyrka det numera heliga ordet "balans" eftersom ingen som skriver här har en ringaste aning om vad som menas med det ändå. Man kan utan tvekan snickra ihop vettiga ranges där detta spel passar utmärkt, även om det är väldigt få spelare som gör det.

 

Annars är topset en av de bättre händer man kan prova att spela exploativt profitabelt bla mtp handstyrka och blockers, speciellt om man som cobbv i detta fall har lite koll på motståndet. Sen skickar du på massa retoriskt mumbojumbo om vad han reppar och vad han vill ha syn av osv, vilket bara talar emot dig själv. Tycker du att spelet skriker topset 100/100 på något vis eller?

 

Sedan antar jag att man får tycka att det är lite roligt att du lyckas komma med ett av pf's sämsta personangrepp i ditt tafatta försök att hävda dig, vilket får ses som en klar bedrift mtp vilka sjukhuslegender som faktiskt huserat här. wp

 

blubb blubb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt, men jag orkar nog svara.

 

Du gissar bara ur tomma intet hur cobbv spelar och påstår dig veta att detta spel är "obalanserat" bara för att det är en ovanlig linje. Man behöver faktiskt inte spela som 99% av alla dårar här, även om det tydligen sticker i ögonen på vissa. Framförallt behöver man inte dyrka det numera heliga ordet "balans" eftersom ingen som skriver här har en ringaste aning om vad som menas med det ändå. Man kan utan tvekan snickra ihop vettiga ranges där detta spel passar utmärkt, även om det är väldigt få spelare som gör det.

 

Annars är topset en av de bättre händer man kan prova att spela exploativt profitabelt bla mtp handstyrka och blockers, speciellt om man som cobbv i detta fall har lite koll på motståndet. Sen skickar du på massa retoriskt mumbojumbo om vad han reppar och vad han vill ha syn av osv, vilket bara talar emot dig själv. Tycker du att spelet skriker topset 100/100 på något vis eller?

 

Sedan antar jag att man får tycka att det är lite roligt att du lyckas komma med ett av pf's sämsta personangrepp i ditt tafatta försök att hävda dig, vilket får ses som en klar bedrift mtp vilka sjukhuslegender som faktiskt huserat här. wp

 

blubb blubb

 

Du verkar rätt omogen Ivar men jag ska fortsätta svara seriöst på dina blubb blubb-donkaments inlägg. Cobb är en trevlig prick och det är därför jag tittar in i den här db:n då och då, jag var lite överdrivet hård i hur jag formulerade min första post - fine. Men jag kvarstår vid att han spelar handen dåligt, oavsett om han gick vinnande ur striden eller inte. Jag ogillar starkt hans linje.

 

Du skriver:

Framförallt behöver man inte dyrka det numera heliga ordet "balans" eftersom ingen som skriver här har en ringaste aning om vad som menas med det ändå. Man kan utan tvekan snickra ihop vettiga ranges där detta spel passar utmärkt, även om det är väldigt få spelare som gör det.

 

För mig är inte balans heligt men jag vet vad det betyder. Jag tror faktiskt en hel del på PF har full koll på vad ordet balans inbegriper inklusive jag. Balans är hur jag spelar mina olika händer, hur jag helt enkelt försöker göra det svårare för fi att lista ut om min hand är stark eller svag. Detta genom att spela flera olika händer på liknande sätt. OE/FD kontra set t.e.x.

 

Sedan får man väga in metagame samt hur väl fi uppfattar att jag balanserar mitt spel. Detta blir givetivs en viktigare aspekt av spelet om du spelar mot personer som du har history med eller på en högre nivå där folk är mer medvetna om hur du spelar.

 

Ivar kan du förresten förklara skillnaden på merge ranges/balansera sitt spel och ditt "snickra ihop vettiga ranges?"

 

2.5-5 är ju lowstakes och här kan du spela exploativt och ibland obalanserat med ett högt väntevärde, visst är det så, det vet jag redan. Men mitt råd var generellt och eftersom Cobb inte lämnade någon speciell read på fi så tycker jag ett generellt råd på handen känns högst befogat.

 

Sedan kan man ju tala om hurvida hur viktiga heroes reads (inte speciellt cobb) på fi är för ett visst beslut... men det är en helt annan femma. På en högre nivå är balansering absolut avgörande för om du ska vara vinnande eller inte.

 

Som sagt mitt råd till Cobb var högst generellt och rent generellt är hans linje dålig, främst för att de flesta fi foldar ut turn när han donkar rätt in i dem. Och om fi nu bluffade på flopp så tar Cobb ifrån han en eventuell fortsatt bluff på turn. Även om cobb nu spelar på en lägre nivå för tillfället så har jag förstått att hans ambition är att klättra och då är det definitivt viktigt att ha i åtanke hur man balanserar sitt spel.

 

VH

Tottyville

 

shania-cma-2000.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...