Gå till innehåll

nickname


linklunk

Recommended Posts

har ni några strategier angående vad man borde kalla sig?

jag har några alternativ hör gärna era åsikter o funderingar:-P

 

1, Kjelle

2, Checkraiser

3, sdgfgjknfågs15274

4, SexiJessi

5, Märta

7, BluffUffe

8, NoThanks4Mams

9, Tomten

o andra dylika.

 

tänker vi på när vi möter olika alias vad dom kallar sig, om vi blir påverkade över detta.

även vilka länder dom kommer ifrån kan ju vara rätt intressant, va?

kom gärna med många funderingar kring detta e ni snälla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kallar jag mig för Riggjoker (notera att det är dubbeltydigt) på Ongame. På Svenska Spel har jag nicket Magneten vilket jag har ångrat ett antal gånger eftersom betydelsen nästan känns genant när det går dåligt. Spelare tenderar även att komma ihåg just den typen av nick mycket lättare än t ex joffre73 vilket sällan är till ens fördel. Jag tycker att ett nick ska vara vitsiga eller lite gulliga, som t ex Havsgris :). Har någon sett honom på SvS eller Prima?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ni några strategier angående vad man borde kalla sig?

jag har några alternativ hör gärna era åsikter o funderingar:-P

 

1, Kjelle

2, Checkraiser

3, sdgfgjknfågs15274

4, SexiJessi

5, Märta

7, BluffUffe

8, NoThanks4Mams

9, Tomten

o andra dylika.

 

tänker vi på när vi möter olika alias vad dom kallar sig, om vi blir påverkade över detta.

även vilka länder dom kommer ifrån kan ju vara rätt intressant, va?

kom gärna med många funderingar kring detta e ni snälla

 

För mig känns det ofta som om de som har ett mer "uttänkt" namn är svagare spelare. På något sätt känns det som om de lägger mer energi på sitt namn än på sitt spel. Detta gäller till en viss gräns, ex. möter du "NoThanks4Mams" på ett 2/4 $ NL behöver det inte betyda han är en svag spelare. Men på micro limit är det ialla fall min känsla.

 

Lite bättre spelare har ett mer random namn, utan versaler. Kanske även nån siffra på slutet.

 

Detta gäller givetvis inte alltid, utan detta är bara min egen känsla. Sen får man ju bestämma själv om du vill med ditt nick verka vara en svag eller stark spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig känns det ofta som om de som har ett mer "uttänkt" namn är svagare spelare. På något sätt känns det som om de lägger mer energi på sitt namn än på sitt spel. Detta gäller till en viss gräns, ex. möter du "NoThanks4Mams" på ett 2/4 $ NL behöver det inte betyda han är en svag spelare. Men på micro limit är det ialla fall min känsla.

 

Lite bättre spelare har ett mer random namn, utan versaler. Kanske även nån siffra på slutet.

 

Detta gäller givetvis inte alltid, utan detta är bara min egen känsla. Sen får man ju bestämma själv om du vill med ditt nick verka vara en svag eller stark spelare.

Man kan ju tolka skillnaden som att de som lägger tid på sitt namn (som t ex jag) är mer esteter än matematiker, d v s tänker mer med högra än vänstra hjärnhalvan. Å andra sidan kanske esteterna har mer känsla för att läsa andra spelare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...