Gå till innehåll

Pirogen - På bubblan kan ingen höra dig skrika.


MaybePirog

Recommended Posts

Kära forumiter.

 

Jag ska nu, för tredje gången, starta en dagbok. Men jag tänker kalla det för en blogg. Dagbok låter för tjejigt. I min blogg så kommer jag mest hålla koll på resultat men även skriva om lite annat som händer.

 

Kort snutt om mig. Är 19 år och bor strax utanför Stockholm. Spelat poker i typ 2,5 år. Spelar på heltid vilket jag gjort sedan September. Har dock jobbat som black jack-dealer på helgerna sista månaden. Men sagt upp mig då för mycket av sociala liv försvann.

 

Spelar turbo sngs (sh) i nivåerna 22-33€. Mestadels 22€ då jag inte riktigt fått in det på 33€ än. Spelar 6-7 bord parallellt. Jag spelar på Boss och nickar MaybePir0g.

 

Mål för April:

[-] Ska spela minst 3000 sngs.

[-] Guldstjärna på sharkscope.

[x] Träna minst fyra gånger per vecka.

[x] Sluta röka.

 

För varje vecka som jag tränar fyra gånger så får jag spela 100k€-gtd på söndagar. Sluta röka blir nog inte så jättesvårt. Röker mellan 3-5 cigg per dag. Ska komma på en eventuell belöning för varje rökfri vecka. Förslag välkomnas.

 

Grinddags nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 876
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fyfan för att jobba som croupier. Folk är så jävla dumma. Ibland så låtsas folk faktiskt att dom tänker. T.ex. jag har 7 och de har 17. "Kort?" frågar jag. Spelaren spänner ögonen och lutar huvudet bakåt lite. Så står de några sekunder och sen säger "Ah... kort." De blir tjocka och slår i bordet och suckar lite lätt. Som om de skulle spelat bra men haft otur. Nåja, läggdags nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan för att jobba som croupier. Folk är så jävla dumma. Ibland så låtsas folk faktiskt att dom tänker. T.ex. jag har 17 och de har 7. "Kort?" frågar jag. Spelaren spänner ögonen och lutar huvudet bakåt lite. Så står de några sekunder och sen säger "Ah... kort." De blir tjocka och slår i bordet och suckar lite lätt. Som om de skulle spelat bra men haft otur. Nåja, läggdags nu.

 

du menar de har 17 och du har 7... svårt att bli tjock på 7... samt har du(som croupier) 17 är spelet slut...

 

shjyssta mål lycka till sluta röka är definitivt ett +spel hur mkt röker du just nu? hur har du tänkt sluta några specifika planer?

 

jag slutade snusa för drygt ett år sen och första veckan var jag ju allmänt aggressiv... det är ju inte jämt det är bra vid bordet...

 

Intressant att se om ditt spel påverkas av abstinensen.

 

lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du menar de har 17 och du har 7... svårt att bli tjock på 7... samt har du(som croupier) 17 är spelet slut...

 

shjyssta mål lycka till sluta röka är definitivt ett +spel hur mkt röker du just nu? hur har du tänkt sluta några specifika planer?

 

jag slutade snusa för drygt ett år sen och första veckan var jag ju allmänt aggressiv... det är ju inte jämt det är bra vid bordet...

 

Intressant att se om ditt spel påverkas av abstinensen.

 

lycka till!

 

Självklart menar jag att de har 17 och jag 7. :P

 

Jag röker inte mycket, mellan 3-5 cigg per dag. Planen är egentligen bara att sluta... bara sådär. Från och med imorgon.

 

 

Hur länge har du jobbat som croupier?

 

För mig tog det ungefär 3-4år innan jag tröttnade på det.

 

Cropier historier finns det gott om... på tal om rökning... jag hade en kille vid bordet som askade i kort-skon ... snuskig vana det där...

 

Inte alls länge. 1½ månad ungefär. Jag är inte trött på själva jobbet. Bara det att jag inte träffat massa kompisar på länge eftersom jag måste jobba varenda helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej MaybePirog och lycka till med liret.

 

Hur är trafiken på siten (Boss, vilken site är det mer exakt) du är på för 22€ SnG? Söker just en sådan site själv. Gillade det på FTP men blir sur på skattegrejen.

 

Turbo, shorthanded är formatet jag söker.

 

Tack på förhand,

Pey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej MaybePirog och lycka till med liret.

 

Hur är trafiken på siten (Boss, vilken site är det mer exakt) du är på för 22€ SnG? Söker just en sådan site själv. Gillade det på FTP men blir sur på skattegrejen.

 

Turbo, shorthanded är formatet jag söker.

 

Tack på förhand,

Pey

 

Jag spelar på Redbet och dom rekommenderar jag verkligen. Det är sällan som jag har svårt att inte kunna spela 6 bord konstant. Dock så är det sämre trafik på de högre nivåerna och där kan det vara svårt om man vill spela många samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut! Vet du hur spelet är på 5€ nivåerna hos Boss? Framför allt SH? Finns det mycket folk på de nivåerna? Funderar på att byta site för att slippa dollarn, snart är den väl inte värd någonting.

Hoppas du får fortsatta plus dagar, GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut! Vet du hur spelet är på 5€ nivåerna hos Boss? Framför allt SH? Finns det mycket folk på de nivåerna? Funderar på att byta site för att slippa dollarn, snart är den väl inte värd någonting.

Hoppas du får fortsatta plus dagar, GL!

 

Väldigt fiskigt. Har en kompis som lirar där nere och det är bra trafik och dåligt motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut! Vet du hur spelet är på 5€ nivåerna hos Boss? Framför allt SH? Finns det mycket folk på de nivåerna? Funderar på att byta site för att slippa dollarn, snart är den väl inte värd någonting.

Hoppas du får fortsatta plus dagar, GL!

 

Om du är säker på att dollarn kan jag tipsa dig om lönsammare grejer än poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sngs spelade: 209 st

Profit: 139€

Rakeback: 203€

 

Börjat månaden lite lätt. En god vän har precis blivit arbetslös så eftersom det har varit så fint väder så har jag passat på att hänga lite med honom. Har hunnit träna två gånger denna vecka och inte rökt en enda cigarett. Så det går bra det här! Har börjat knapra synefrin för träningen, ett ämne som är väldigt likt efedrin. Får sjukt mycket mer ork och märker att det är skitbra för pokern också! Koncentrationen är verkligen på topp hela tiden. Har lite lättare för att bli rastlös dock. Ska spela en vecka ungefär på Paradise poker. Cleara bonus och spela MTT's imorgon pga deras "fantastic friday".

 

Nu bär det av på studentskiva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där pirogen!

 

Som ekonom tycker jag faktiskt det är lite fel att inte räkna in din rb i din ROI. Du spelar väl nästan bara sng? Då blir det väldigt lätt att räkna in den där. Din egentliga ROI är ju dryga 7.5%, eftersom 50% rb på 22-nivån ger 1/22=cirka 4.5%-enheter högre ROI. Så smickra dig med den ROI du har. Du har inspirerat mig att få igång lite volym. Min ROI är riktigt bra, men jag räknar med att den kommer att sänkas. Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...