Gå till innehåll

Mazek14 = Mats Rahm?


Kontextus

Recommended Posts

För någon månad sedan fick jag följande meddelande av en Mazak14 (stavade fel i rubriken):

 

"Hej

ville bara säga att jag tyckte det va underbart att läsa ditt inlägg om cc! kul att se att du gillade att spela live och hade roligt för dina pengar. Man kommer tyvärr aldrig undan sarkastiska kommentarer osv på forumen men jag tyckte iaf att det var ett bra inlägg!

 

Lycka till vid pokerborden!"

 

Först idag slog det mig att nicket väl tillhör självaste Mats Rahm? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att vi är så nära och bessjälade vänner att jag redan har fått en telepatiskt tanke från honom om att han är osäker på svaret.

 

Jo, jag ser det:) Kontextus kan inte du kliva in i the Well snart. Jag har många frågor till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För någon månad sedan fick jag följande meddelande av en Mazak14 (stavade fel i rubriken):

 

"Hej

ville bara säga att jag tyckte det va underbart att läsa ditt inlägg om cc! kul att se att du gillade att spela live och hade roligt för dina pengar. Man kommer tyvärr aldrig undan sarkastiska kommentarer osv på forumen men jag tyckte iaf att det var ett bra inlägg!

 

Lycka till vid pokerborden!"

 

Först idag slog det mig att nicket väl tillhör självaste Mats Rahm? :-)

 

 

För att vara lite butter kan jag meddela att jag heter Mats Rahmn och inget annat. Pokerprogrammen är riggade! Jag är en galen pajas vid borden men dom klipper alltid bort det :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara lite butter kan jag meddela att jag heter Mats Rahmn och inget annat. Pokerprogrammen är riggade! Jag är en galen pajas vid borden men dom klipper alltid bort det :/

Ha ha :-P Jag har hela tiden trott att du stavas Mats Rahm eftersom jag har sett den stavningen i flera texter (ingen i forumet har protesterat heller). När man söker på Mats Rahm och Mats Rahmn så får man ungefär lika många träffar om samma kille. Är du van vid att folk stavar fel?

 

Måste förresten komplettera med den här länken :)

 

http://blogg.expressen.se/pokerpoker/entry.jsp?messid=273295

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The stone-faced Mats Rahmn didn't even seem concerned when he was down by 2-1 odds against Richard Toth. His confidence never faltered and was eventually rewarded with victory. The 24-year-old from Stockholm is a poster boy for grace under pressure, and his poker face never let up even after he had won it all." :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

n:et i Rahmn kanske är stumt? Det skulle kanske kunna förklara missuppfattningarna.

 

angående stenansikte.. jag undrar om det inte är lika effektivt att köra med ticks om det bara är samma ticks man kör med så att det inte går att få en tell.. Daniel Negreanu kör ju med rätt mycket mimik, exempelvis. (jag har försökt skapa ett system ur hans ögonbrynsörelser, men misslyckats ;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha :-P Jag har hela tiden trott att du stavas Mats Rahm eftersom jag har sett den stavningen i flera texter (ingen i forumet har protesterat heller). När man söker på Mats Rahm och Mats Rahmn så får man ungefär lika många träffar om samma kille. Är du van vid att folk stavar fel?

 

Måste förresten komplettera med den här länken :)

 

http://blogg.expressen.se/pokerpoker/entry.jsp?messid=273295

 

 

det är för att ingen på varken forum eller tidningar vet hur mitt namn stavas. det har blivit felstavat hela mitt liv så orkar inte säga till alla gånger nån säger eller skriver rahm..

angående länken du skickade utnämnde han mig även till sveriges 5e tråkigaste spelare hehe mkt hedrande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är för att ingen på varken forum eller tidningar vet hur mitt namn stavas. det har blivit felstavat hela mitt liv så orkar inte säga till alla gånger nån säger eller skriver rahm..

angående länken du skickade utnämnde han mig även till sveriges 5e tråkigaste spelare hehe mkt hedrande :)

Han kanske älskar clowner som Tony G och du får nog anses vara hans raka motsats :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste förresten komplettera med den här länken :)

 

http://blogg.expressen.se/pokerpoker/entry.jsp?messid=273295

 

Samme kille som skrivit så här om Ola (qdaily);

 

Sveriges fjärde tråkigaste pokerprofil

 

Ola Brandborn är prototypen för en forumnörd. Han har ett nervöst skratt, är sjukt bra på det han gör och är framförallt en besserwisser av rang.

 

Att umgås med en sådan människa för mig är uteslutet. Visst, Mats Rahm har dissat Playboy Mansion men Ola Brandborn skulle inte ens vilja gå dit. Han skulle sitta och dippa dillchips medan han bannar folk på sitt älskade forum istället.

 

”Åh vad gott med chips. Dom får en extra fin smak när jag skriver någonting smart i forumet”, tänker han medan det sista av dillen slickas upp på det noggrant utvalda chipsbladet.

 

Och så här kommer förmodligen Brandborns liv att fortsätta tills Internet dör. Dillchips, forum, sängen och sen lite grind. Det låter inte tråkigt. Det låter helt enkelt som Ola Brandborn. Grått.

 

 

Btw - killen lyckas stava Mats efternamn på tre olika sätt i bloggen! Rahm, Rahmne och till slut Rahmn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentarerna om Glimne roade mig mycket eftersom han verkligen tycks vara omedveten om den allmänna synen på honom. Jag minns särskilt en av Glimnes självupplevda anekdoter som visar hur oerhört tigth han är. Han hade kåk med ess eller kungar men lade sig (som han sa) givetvis mot en rejäl all in därför att allt tydde på fyrtal :roll:. En läggning han är mäkta stolt över trots att han inte fick se den andres kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...