Zarec Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 ** Game ID 1937406965 starting - 2008-03-27 11:27:19 ** Peanut Butter [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - $ Cash Game) Real Money - NoReads sitting in seat 1 with $39.36 - MiShocker sitting in seat 2 with $15.46 [Dealer] - RealMessias sitting in seat 3 with $15.31 - disabey sitting in seat 4 with $4.32 - kalenderskiv sitting in seat 5 with $20.51 - Zarec sitting in seat 6 with $10.23 RealMessias posted the small blind - $0.05 disabey posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to Zarec: , kalenderskiv called - $0.10 Zarec raised - $0.50 NoReads folded MiShocker folded RealMessias folded disabey folded kalenderskiv called - $0.50 (denna herre spelar 26/17/1.87) ** Dealing the flop: , , kalenderskiv checked Zarec bet - $0.57 kalenderskiv raised - $1.43 Zarec called - $1.43 ** Dealing the turn: kalenderskiv checked Zarec checked ** Dealing the river: kalenderskiv bet - $4.01 Borde jag slagit om redan på floppen? För att slippa såna beslut? För mig kändes det som att han träffade turn (väldigt många brukar checka sina flushdrag) och ville ha betalt eftersom han misstänkte att jag hade ett A iaf som träffade på river. Vad säger ni? Zarec folded kalenderskiv mucks: kalenderskiv wins $7.82 from the main pot Citera
corgi Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Det är en stor fördel att du höjer pre och fortsätter beta varje gata annars lär du aldrig få potten till den storlek man vill med de där händerna. Så ja du borde slagit om preflop. Citera
EAK Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Det är en stor fördel att du höjer pre och fortsätter beta varje gata annars lär du aldrig få potten till den storlek man vill med de där händerna. Så ja du borde slagit om preflop. Hero höjer preflop efter att fi limpat UTG. Hur ska han då kunna slå om på sin egen openraise? Betta mer på floppen, nu satsar du väl <50% av pott? Tror att jag stoppar in mot hans checkraise på floppen. Det är en sjukt dragig bräda och du har ändå . --- Flopp --- kalenderskiv checked Zarec bet - $1 kalenderskiv raised - $3 Zarec raised - All-in Citera
Snabelguy Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Nej, jag hade inte kunnat lägga den. Hade betalt av och sen svurit för mig själv att jag spelar essen så dåligt. I övrigt håller jag med EAK. Inte mkt mer att tillägga. Citera
DocLame Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Hero höjer preflop efter att fi limpat UTG. Hur ska han då kunna slå om på sin egen openraise? Betta mer på floppen, nu satsar du väl <50% av pott? Tror att jag stoppar in mot hans checkraise på floppen. Det är en sjukt dragig bräda och du har ändå . --- Flopp --- kalenderskiv checked Zarec bet - $1 kalenderskiv raised - $3 Zarec raised - All-in +1 Citera
liidas Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 klart man lääger river, annars ska man sluta lira poker för man kmmr gula 24/7, det ligger flushdraw och 4-kortstege på bordet, 5-10 eller färg så vinner han, FOLD. Citera
Sideshow Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Frågan är ju om han någonsin kan checka turn med set Citera
Zarec Postad 30 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2008 --- Flopp --- kalenderskiv checked Zarec bet - $1 kalenderskiv raised - $3 Zarec raised - All-in Tack! Har fått reda på det där i andra potter nu och det är ett råd jag ska fortsätta köra efter. Har varit alldeles för weak på dragiga brädor med överpar. Numera rr jag floppar och ser vad som händer. Beroende på stackdjup kanske jag lägger om han raisar mig åter en gång sen igen, men förmodligen betalar jag av. Vad gäller senare i handen så fick jag en känsla av att han träffade det han ville på turn. (flush eller stege, vet inte vilket). Detta efterosm det är sjukt vanligt på dessa nivåer att de checkar när de träffar sina drag för att sedan trycka på gatan efter när det 'berättat' att de inte har någonting på turn... Men som sagt! dags att slå om hårdare på floppen! THX Citera
ickash Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Skulle också följa EAK's råd att ställa in på floppen. Som spelat fold på rivern. Citera
Opteron Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 klart man lääger river, annars ska man sluta lira poker för man kmmr gula 24/7, det ligger flushdraw och 4-kortstege på bordet, 5-10 eller färg så vinner han, FOLD. weak fish Citera
Zarec Postad 31 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2008 weak fish Värt med folk som kommer med så konstruktiv kritik.. *lär sig mycket* Citera
Recommended Posts