sturedenstore Postad 9 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2008 ^^ Funderar på fullaste allvar att knapra i mig ett gäng koffeintabletter för att hålla mig vaken till slakten sätter igång.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltoker Postad 9 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2008 Hur passar utflykter in bland de övriga två? spiralicerar du oss nu? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 9 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2008 spiralicerar du oss nu? shyyysh, han vet inte vad det betyder Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MillaMedSnabelA Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Tjena Trist att grinden går segt! Har du gett up NLH cashgame helt eller? Va jag kommer ihåg var du en av de lite jobbigare att möta på 5-10 borden så du borde väl klara dig riktigt bra där tycker jag! /Mill@ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alberto Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Iffal du inte orkade stanna uppe så länge så är reprisen idag kl 21:00. Finns även klipp ute på youtube om du inte orkar vänta Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 TjenaTrist att grinden går segt! Har du gett up NLH cashgame helt eller? Va jag kommer ihåg var du en av de lite jobbigare att möta på 5-10 borden så du borde väl klara dig riktigt bra där tycker jag! /Mill@ Tja tja! Mm det har varit ganska segt överlag det här året faktiskt och jag har bara hittat en riktigt bra månad på runt 80k+, annars har jag legat runt 20 strecket vilket inte är uselt, men verkligen i underkant. Det stora problemet är ju egentligen att jag spelar på tok för lite händer, endast en månad det här året har jag spelat över 25k händer. Har inga planer på att helt ge upp NLH, det är spelet som jag kan bäst och jag är övertygad om att jag är bra vinnande på 5/10, 7.5/15. Omahagrejen känns mest som att jag behövde en nytaggning nu när det gått trögt. Det dröjer nog inte länge förrän jag börjar mixa de två spelen regelbundet. Det verkar ju ha gått jättebra för dig på slutet, kul! Ser dig sitta på 25/50 ganska regelbundet. Känner du själv att du har utvecklat ditt eget spel ordentligt för att ta dig dit eller har det bara flutit på riktigt bra? Du var absolut en av de tuffaste på 5/10 vill jag minnas och det är alltid kul att se framgångar hos en "kollega" Iffal du inte orkade stanna uppe så länge så är reprisen idag kl 21:00. Finns även klipp ute på youtube om du inte orkar vänta Fan va najs med repris! Jag orkade mycket riktigt inte hålla mig vaken, jag gjorde ett tappert försök dock. Tyvärr så stängde kroppen ner runt 02 vilket kanske var lika bra så att man fick lite välbehövlig återhämtning. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Har utlovat en rapport, och en rapport ska det bli. Den här gången ska jag skriva del två tätt inpå del ett så jag inte tappar spåret eller motivationen som jag gjorde med Gotlandsresan. Alright, here we go - Sunny Beach - Del 1. Resmålet var som sagt Sunny Beach - Bulgarien. Som jag tidigare nämnt på forumet så var jag där även förra året så jag visste på ett ungefär vad som väntade. Hade jag själv fått välja resmål inför resan så hade det varit något annat, problemet när man åker med 5 andra är att man måste kompromissa, och vips så var vi på väg till Burgas igen. Avresan var satt till 06:40 vilket innebar att vi skulle behöva ta oss till Arlanda mitt i natten. Jag skulle ta mig dit tillsammans med halva gänget, Roy (var också med på Gotland) och en ny bekantskap för er här på forumet som vi kan kalla för FF. FF är inte vilken kille som helst, han är en fyllegris utöver det vanliga. Killen har inte haft en nykter helg på 3 år, och nu snackar vi dubbeldagar. Han har suttit hemma med vatten och tränat sin förmåga att dricka snabbt, och nu dricker han 50cl öl på under 3 sek. Man kan helt enkelt säga att han är en riktig "Frank The Tank" för er som kopplar det Roy kom hem till mig kvällen före avfärd och vi skulle möta upp FF när vi skulle röra oss mot Arlanda. Som tur var skulle FFs mamma ställa upp med skjuts till flyget, vilket underlättade mkt. 03:45 står de parkerade utanför mig och vi börjar röra oss. När vi kommer till bilen ser vi hur FF (18 år) står och röker en cigg samtidigt som han samtalar med sin mor. Ju närmare bilen vi kommer desto mer inser vi att det inte är en helt vanlig konversation utan ett jävla sludder om nån helt osammanhängande. När han hälsar så är spritlukten slående och vi inser att killen kvällen innan resan supit ner sig totalt och nu knappt kan stå, det kallar jag uppladdning. Väl på flyget så slocknar FF direkt tillsammans med de övriga övertaggade ungdomarna som nu också har anslutit sig till "truppen" De tre övriga har ni hört talas om förut. Heltoker, ninjapuff samt PenelopeZ är alla mer eller mindre pokerspelare. Som sagt så slumrar hela gänget till jävligt snabbt, alla utom jag. Jag sitter i gången i den obekvämaste jävla flygplansstol jag varit med om. Flygplanets Aircondition vägrar sluta blåsa Antarktisluft på mig och jag sitter och huttrar som en liten nakenråtta i Hamalaiya. Tre timmars lidande senare kliver jag av planet i Burgas, lustigt nog mår jag ungefär som jag gjorde det föregående året vid hemresan, kul start. Vi reste med ett okänt bolag som hade strulat med allt mellan himmel och jord före resan. Det var ombokade resor, inställda plan nya hotell och hela faderullan. Så jag var själv väldigt skeptisk till hur detta skulle arta sig. Efter ett jävla letande efter våran transfer så var vi iaf på väg till hotellet. Efter 40 min i bilen så började jag känna igen mig och insåg att jag var tillbaka på Flower street. Det var blandade känslor vill jag lova. Det blev inte mycket bättre av att transfern inte alls saktade in utan fortsatte ca 10min bort från Sunny beach, vid det här laget var jag redo att vända till flygplatsen, boka första bästa biljett och åka hem. Såfan heller att jag tänkte bo sådär i utkant. Tillslut stannar han till utanför ett hotell som låg mitt på en arbetsplats och omgivningen kan inte beskrivas bättre än med ett ord "Bagdad". Till vår lättnad så inser vi att han har kört oss till fel hotell och tillbaka till Sunny beach bär det av. Efter lite vilande på hotellrummet som faktiskt var en positiv överraskning så bar det ner till närmaste supermarket, nu skulle det drickas. Den här kvällen visade sig bli helt ofattbart sjuk för min del. Jag kan bara berätta det jag minns, men tro mig det räcker och blir över.. Efter några timmars hårt förkrök på rummet så bar det av till det största partystället i området "Lazur". Nu blev det som så att jag och FF kom bort från gruppen och beslutade oss för att ge oss av på egna äventyr. Inte direkt rätt kille att tappa bort sig med om man vill komma ihåg nåt från kvällen. Efter några timmars sanslöst drickande så finner jag mig själv helt ensam på den stora huvudgatan Flower street. Värt att tillägga är att hotellet ligger på ca 10min gåavstånd från denna gata. Jag får den briljanta idén att ta en taxi tillbaka till hotellet eftersom jag börjar känna mig lite illa till mods bland alla gangsters och horor. Precis som jag hoppar in i en taxi (som körs av en typ 15 åring) så hoppar det in en hora efter mig. Jag försöker knuffa ut henne ur bilen men hon är envis som fan. Jag sluddrar fram "Golden Dreams" och så bär det av. Jag sitter hela tiden i försvarsställning så att hon in ska försöka sig på något, då helt plötsligt lägger jag märke till att hennes ena öga glänser mer än det andra. När jag tittar närmare så ser jag mycket riktigt att det är av porslin/glas eller whatever.. Okej, jag är fast i en taxi med en 15årig shaufför och en enögd hora, standard? Väl vid hotellet Golden Dreams så inser jag att detta verkligen inte är mitt hotell.. Självklart har jag glömt bort vad det heter och nu har jag hamnat åt helvete fel.. Inte nog med det så har jag inte tillräckligt med pengar för att betala taxin, efter mycket tjafs lite hot så sticker lillungen iaf iväg med muttrandes och grymtandes. Okej, jag känner inte igen någonting, har ingen aning om vad hotellet heter och jag är så dyngrak att jag knappt kan stå. Nu börjar klockan också bli väldigt mycket och allt i takt med att antalet turister minskar så kommer det allt fler och fler uteliggare som käkar ur soptunnor, horor som "arbetar" på nån kund på parkbänkar, även en del hemlösa hundar börjar stryka runt på gatorna.. Nu är jag nästan rädd, jag blir inte rädd av mig ofta men nu kände jag att paniken var nära. Jag insåg att jag inte skulle klara mig länge här ensam utan att råka ut för några otrevligheter.. Jag tänkte så det knakade och kom fram till att jag måste hitta stranden, om jag hittar stranden skulle jag känna igen mig och förmodligen kunna hitta hem. Jag gick och gick och gick och gick. Min tidsuppfattning var inte den bästa med jag gissar på att jag gick i över en och en halv timme bara för att hitta stranden. Tillslut så gjorde jag faktiskt det och lyckades navigera mig hela vägen hem till hotellet. Jag slocknade direkt bredvid resten av det avsvimmade gänget och var jävligt glad för att det löst sig såpass bra som det gjort. Jag var övertygad om att jag upplevt det värsta på den här resan och att det skulle gå som på räls framöver.. Ack så fel jag hade.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Precis som jag hoppar in i en taxi (som körs av en typ 15 åring) så hoppar det in en hora efter mig. Jag försöker knuffa ut henne ur bilen men hon är envis som fan. Jag sluddrar fram "Golden Dreams" och så bär det av. Jag sitter hela tiden i försvarsställning så att hon in ska försöka sig på något, då helt plötsligt lägger jag märke till att hennes ena öga glänser mer än det andra. När jag tittar närmare så ser jag mycket riktigt att det är av porslin/glas eller whatever.. Okej, jag är fast i en taxi med en 15årig shaufför och en enögd hora, standard? Du missade chansen till kanske världens första eyejob!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Bra folk är i kvalen till ftops.. Full Tilt Poker Game #7587837079: Satellite to FTOPS Event #8 (57697546), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 8:35:09 ET - 2008/08/10 Seat 1: Ante_BadBeat (2,985) Seat 2: Desertsharky (1,410) Seat 3: Pivce (15) Seat 4: SirJunkie (1,590) Seat 5: MCSparkyP (1,500) Seat 6: skattmann (1,500) Pivce posts the small blind of 15, and is all in SirJunkie posts the big blind of 30 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to SirJunkie MCSparkyP folds skattmann folds Ante_BadBeat has 15 seconds left to act Ante_BadBeat calls 30 Desertsharky calls 30 SirJunkie checks *** FLOP *** SirJunkie checks Ante_BadBeat has 15 seconds left to act Ante_BadBeat bets 75 MCSparkyP has been disconnected Desertsharky raises to 222 MCSparkyP has reconnected SirJunkie has 15 seconds left to act SirJunkie raises to 600 Ante_BadBeat folds Desertsharky raises to 1,380, and is all in SirJunkie calls 780 Desertsharky shows Pivce shows SirJunkie shows *** TURN *** *** RIVER *** Desertsharky shows a full house, Jacks full of Eights SirJunkie shows a straight, Jack high Desertsharky wins the side pot (2,880) with a full house, Jacks full of Eights Pivce shows two pair, Jacks and Eights Desertsharky wins the main pot (60) with a full house, Jacks full of Eights Pivce stands up *** SUMMARY *** Total pot 2,940 Main pot 60. Side pot 2,880. | Rake 0 Board: Seat 1: Ante_BadBeat folded on the Flop Seat 2: Desertsharky (button) showed and won (2,940) with a full house, Jacks full of Eights Seat 3: Pivce (small blind) showed and lost with two pair, Jacks and Eights Seat 4: SirJunkie (big blind) showed and lost with a straight, Jack high Seat 5: MCSparkyP didn't bet (folded) Seat 6: skattmann didn't bet (folded) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Du missade chansen till kanske världens första eyejob!!! Tror hennes hallick redan varit där Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Ska du spela den även om du inte kvalar ? =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Ska du spela den även om du inte kvalar ? =) Njae, tror jag skippar det om jag missar, du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 tror jag nog ska spela den och köper in mig direkt då, om jag inte möjligtvis skulle hitta orken till att kvala =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Missat i de två kval jag provat än så länge. Ska köra $50 kvalet med 100 platser garanterade sen också, missar jag det struntar jag i det. Lirar lite 1/2 texas nu också, rumpkörd en så länge. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Finns det nåt jag kan göra när han spelar AK såhär? Full Tilt Poker Game #7588160001: Table Evita (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 9:24:17 ET - 2008/08/10 Seat 1: LovingLouise ($297.35) Seat 2: Joking_09 ($164.15) Seat 3: FatAssRaymer ($76.10) Seat 4: SirJunkie ($205.25) Seat 5: RJDarts ($282.90) Seat 6: le ti ga ($221.85) SirJunkie posts the small blind of $1 RJDarts posts the big blind of $2 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to SirJunkie le ti ga folds LovingLouise folds Joking_09 raises to $7 FatAssRaymer calls $7 SirJunkie raises to $30 RJDarts has 15 seconds left to act RJDarts folds Joking_09 calls $23 FatAssRaymer folds *** FLOP *** SirJunkie has 15 seconds left to act SirJunkie bets $37 Joking_09 has 15 seconds left to act Joking_09 calls $37 *** TURN *** SirJunkie checks Joking_09 has 15 seconds left to act Joking_09 bets $46 SirJunkie has 15 seconds left to act SirJunkie raises to $138.25, and is all in Joking_09 calls $51.15, and is all in SirJunkie shows Joking_09 shows Uncalled bet of $41.10 returned to SirJunkie *** RIVER *** SirJunkie shows two pair, Aces and Twos Joking_09 shows two pair, Aces and Twos Joking_09 wins the pot ($334.30) with two pair, Aces and Twos *** SUMMARY *** Total pot $337.30 | Rake $3 Board: Seat 1: LovingLouise didn't bet (folded) Seat 2: Joking_09 showed and won ($334.30) with two pair, Aces and Twos Seat 3: FatAssRaymer (button) folded before the Flop Seat 4: SirJunkie (small blind) showed and lost with two pair, Aces and Twos Seat 5: RJDarts (big blind) folded before the Flop Seat 6: le ti ga didn't bet (folded) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Lägger ner nu efter att ha floppat TPTK mot set. Ganska galet vad mkt setups det var idag.. Ner nästan $500 med sattarna inräknade. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Plockat igen en tusing på svs nu, nu måste man ju ta och titta på en av idrottshistoriens största matcher.. China - USA i basket. Laterz Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Sjukt kul basketmatch! Rekommenderar alla idrottsintresserade att sätta sig Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ProToss Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Sjukt kul basketmatch! Rekommenderar alla idrottsintresserade att sätta sig Bänkad sedan start, kollar aldrig på basket annars. Men redigt underhållande måste jag säga. Hoppas bara China kan rycka upp sig lite och komma in lite mer under korgen med sin längd. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Börjar en $10PLO rebuy nu som jag tänkte vinna.. Uppdaterar när jag gjort det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Folk är grymma på $1/2 Full Tilt Poker Game #7591029962: Table June (deep 6) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 14:15:27 ET - 2008/08/10 Seat 1: japconn ($247) Seat 2: squarerootofAA ($497) Seat 3: lublu_pivo ($200) Seat 4: kiramon ($223.70) Seat 5: SirJunkie ($404.45) Seat 6: Nethervoid ($221) squarerootofAA posts the small blind of $1 lublu_pivo posts the big blind of $2 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to SirJunkie kiramon calls $2 SirJunkie raises to $9 Nethervoid folds japconn folds squarerootofAA folds lublu_pivo adds $2 lublu_pivo folds kiramon calls $7 *** FLOP *** kiramon checks SirJunkie bets $17 kiramon calls $17 *** TURN *** kiramon checks SirJunkie has 15 seconds left to act SirJunkie bets $55 kiramon calls $55 *** RIVER *** kiramon bets $142.70, and is all in SirJunkie calls $142.70 *** SHOW DOWN *** kiramon shows a pair of Eights SirJunkie shows three of a kind, Sevens SirJunkie wins the pot ($447.40) with three of a kind, Sevens kiramon is sitting out SirJunkie is sitting out *** SUMMARY *** Total pot $450.40 | Rake $3 Board: Seat 1: japconn (button) didn't bet (folded) Seat 2: squarerootofAA (small blind) folded before the Flop Seat 3: lublu_pivo (big blind) folded before the Flop Seat 4: kiramon showed and lost with a pair of Eights Seat 5: SirJunkie showed and won ($447.40) with three of a kind, Sevens Seat 6: Nethervoid didn't bet (folded) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Med hjälp av donksen på $1/2 så har jag nu hämtat in de $500 jag backade tidigare idag, tänka sig att man är + igen, great succes Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 Nu när jag börjat lära mig omaha så ser jag verkligen på ett helt annat sätt hur pinsamma majoriteten är på spelet. Problemet är bara när folk spelar fullständigt hjärndött mot dig så har de fortfarande 40% Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KingCosmoKramer Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 BROCK LESNAR brutal Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 10 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2008 BROCK LESNAR brutal Jag har officiellt en ny jävla idol! Det var tamejfan de sjukaste jag sett Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts