Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

Hmmm..

Hand 1 : 3bet pre!

 

Hand 2 : Gillar att bara open pusha där pre, implicitan finns i bakgrunden o Ax händer hittar syner + skön image

 

Hand 3 : Check fold på flop, den är allt för farlig för att ens tänka tanken på cbet

 

Hand 4: Vet inte om jag tycker om att syna hans 3bet, foldar hellre, kanske in me keramiken o hoppas på hög fold equity

 

hahahahahah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm..

Hand 1 : 3bet pre!

 

Hand 2 : Gillar att bara open pusha där pre, implicitan finns i bakgrunden o Ax händer hittar syner + skön image

 

Hand 3 : Check fold på flop, den är allt för farlig för att ens tänka tanken på cbet

 

Hand 4: Vet inte om jag tycker om att syna hans 3bet, foldar hellre, kanske in me keramiken o hoppas på hög fold equity

 

Wow min son, med de tankebanorna så kommer du att panta burkar för din 0.5/1 rulle snart igen.

 

hm... vilka händer är det du analyserar? För jag antar att det inte kan vara de fyra senaste i dagboken... :roll: troll?

 

Hehe, trollet i fråga ligger just nu och sover på okänd plats här i huset. Jag hoppas bara att han nyktrat till sen han skrev de sista inlägget :-)

 

sture verkar snäll och trevlig. ninjapuff verkar rätt skön.

då kommer följdfrågan:varför hänger ni med heltoker?

 

Vet inte varför men jag skrattade rakt ut åt det här :-D Men ju mer jag tänker på det dessto mer börjar jag själv att fundera.. Jag antar att de är av sympati för stackars heltoker. Antar att jag känner ett ansvar för små pojkar med sociala svårigheter.. (sen har han ju gått och blivit ganska rik också)

 

Dom är bara ute efter mina pengar :(

 

Helt klart en viktig del i umgänget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag har massa inneboende grinders hos mig den här veckan är att min käre mor är ute och seglar hela veckan. Det har resulterat i att vardagsrummet nu förvandlats till ett svettigt grindkontor för följande individer:

 

Burgendy: Ni vet vem jag är och vad jag kan göra med 72o.

 

ninjapuff: Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Killen är framtiden på svs. Han har knegat sig upp från 0.5/1 och har fullständigt dödat 1/2 de senaste veckorna med sitt aggressiva och kompletta spel. Det är bara en tidsfråga förrän han gular Smutsfall och nabbes på de högre nivåerna.

 

heltoker: Är outsidern i gänget och är mest med för vi tycker synd om honom. Som megakillah var inne på så är både jag och ninjapuff bra grabbar medans heltoker inte riktigt håller måttet på den punkten. Men nu är det ju så att killen är riktigt tät också, det är givetvis bra när det ska handlas middag till gänget.

 

omacold: Har sin bas på andra sidor än svs men har under veckan blivit inspirerad av all fisk som simmar omkring på siten. Han gjorde en liten insättning och har några dagar senare mer än dubblat denna och spelar för tillfället 10/20+ på siten. Trots detta så hör man det mummlas om att nivån är för låg och att han slaskar för mycket mtp att potterna är så pinsamt små. Hans normala nivåer kan ni själva få spekulera i, men det är givetvis högt som fan.

 

PenelopeZ: PenelopeZ är en hårt arbetande kille som vid sidan av sin 0.5/1 grind sliter med trädgårdsarbete på nåt skruttigt företag för att finansiere en krökresa till sommaren. PenelopeZ pokerambitioner är lite svåra att läsa av. Han är mer intresserad av sportsbetting på de mest absurda spelen. Han hade bla Marco Senna som sista målskytt i EM finalen, nu även om det var nära så visar ju detta bara vilken gambler han är.

 

Hur tråkigt det än må vara så går grindveckan mot sitt slut eftersom mor min åter sätter sin fot i hamn på lördag.

 

Idag så blir det lite dagsaktiviteter i stockholms vackra stad. Vi har snackat om gokart, paintball och möjligtvis bio. Vi får se vad vi fastnar för helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"jag tar en till kebab med extra mycket sås"

 

lust att förklara det citatet? ;D

 

Nu eftersom jag har lovat en förklaring så kommer det en kort en. Storyn bakom är egentligen inte så intressant. Vi hade varit hemma hos en polare som precis fått egen lägenhet, vi spelade lite poker och krökade på ganska bra (bra för heltoker motsvarar ca 3 sofiero). Hur som helst så började jag, heltoker och PenelopeZ att röra oss därifrån för ett krogbesök. Vi hamnade tillslut på "huset" i stockholm där heltoker först blev nekad att komma in för att han var på tok för full. Efter att ha traskat runt ett tag så gjorde vi ett nytt försök när vi såg att dörrvakten hade bytts ut. Otroligt nog så klarade heltoker sig in denna gång.

 

Väl där inne var det ganska segt, det var väl ca 80% killar och de som råkade vara tjejer var riktigt kossor. Det blev alltså inte mycket gjort på den fronten. Så vi fortsatte helt enkelt att dricka istället. Jag hade nu fått i mig en del och började känna mig ganska så full (men jag var fortfrande inte i närheten av heltokers tillstånd).

 

Vi bestämde oss hur som helst för att röra oss därifrån ganska så snabbt. Klockan var ändå ganska mycket och vi trodde väl inte riktigt att heltoker skulle klara av att komma hem med egen maskin. Men innan vi kunde röra oss hemåt så var man ju tvungen att ta det obligatoriska fyllekäket. Vi hittade nåt halvskabbit gatukök där heltoker inledde med att beställa en kebab med bröd. Jag och PenelopeZ gjorde detsamma. Nu börjar vi komma till saken..

 

När heltoker hade fått sin fina kebab så tog han ett steg tillbaka. När jag sedan hörde hans ljuva stämma "Burgendy". Jag vänder mig om bara för att helt omotiverat få en munfull kebabsås spottad över hela mig :shock: Jag förstod ingenting, men heltoker kunde inte sluta skratta. Okej tänkte jag, min normala respons hade ju varit att slå honom gul och blå på plats. Men den här gången tänkte jag efter.. - Hur ska jag få heltoker att må som mest dåligt? Jag kom fram till att jag måste ge mig på det han älskar mest, hans kläder.

 

Så jag gick helt lungt tillbaka till grillen och beställde ytterligare en kebab givetvis med extra mycket sås. Heltoker i fråga verkade redan ha glömt bort insidenten då han stod och filosoferade för sig själv längre ned på gatan.

 

Jag fick äntligen tag på min kebab och smög mig på honom som ett lejon på jakt. Nu var det iofs inga större problem att komma tillrckligt nära för att avfyra kanonen. En kebab med extra mycket sås fanns nu över stackars heltokert outfit. Jag har aldrig nånsin varit mer nöjd över hur jag spenderat 50kr.

 

Laterz, nu blir de goookart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fint o spotta kebabsås på nån, hur full man än e gör man väl ändå inte en sån grej? taskigt av heltoker imo, hade fått damp på han själv :-)

 

Hehe det var väl ungefär vad jag kände vid den tidpunkten, men när jag sedan tittade in i hans blåa ögon så kunde jag inte vara allt för sur på honom. Flickebarnet hade ju druckit sig full som en älg och var förvirrad :-)

 

Verkar trevlig den där heltoker. Med sånna vänner behöver man inga ovänner. Fast en och annan anekdot blir det ju.

 

edit: Gratulerar till ett fint juniresultat förresten!

 

Haha han är faktiskt trevligare än det framgår här på forumet, han är lite av min bitch irl och försöker hävda sig extra mycket här på internet 8-)

 

Tackar tackar :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra eller anus?

 

Fi i fråga är enligt uppgifter egentligen en 1/2 spelare och bode vara lite scared money på nivån. Han har spelat ganska weaktight än så länge under sessionen. Jag har visat ned en hand typ varje gång.

 

Som jag ser det så finns det väldigt mkt Adx i hans range, tror också de kan finnas en del överpar mtp hans passiva spel tidigare. Brädan är ju väldigt bra att bluffa på och sättet han betade på kändes väldigt bluffigt.

 

 

***** Hand 737182490 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 juli 2008 07:08:08

Frida 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Strlxen (5945.38)

Plats 2: just4fuun (2850.21)

Plats 3: Burgendy (15134.11)

Plats 4: Borre (3515.64)

Plats 5: Flerre (462.50)

Flerre lägg LM 7.50

Strlxen lägg SM 15.00

** Giv **

Strlxen [N/A, N/A]

just4fuun [N/A, N/A]

Burgendy [Kr, Ds]

Borre [N/A, N/A]

Flerre [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

just4fuun Höj till 45.00

Burgendy Höj till 210.00

Borre Lägg

Flerre Lägg

Strlxen Lägg

just4fuun Syna 210.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 5r, 4r]

*** Bet Runda 2 ***

just4fuun Passa

Burgendy Satsa 285.00

just4fuun Syna 285.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 5r, 4r, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

just4fuun Passa

Burgendy Passa

*** River(Board): *** : [6r, 5r, 4r, 7k, 6k]

*** Bet Runda 4 ***

just4fuun Satsa 506.25

Burgendy All-in 14639.11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra eller anus?

 

Fi i fråga är enligt uppgifter egentligen en 1/2 spelare och bode vara lite scared money på nivån. Han har spelat ganska weaktight än så länge under sessionen. Jag har visat ned en hand typ varje gång.

 

Som jag ser det så finns det väldigt mkt Adx i hans range, tror också de kan finnas en del överpar mtp hans passiva spel tidigare. Brädan är ju väldigt bra att bluffa på och sättet han betade på kändes väldigt bluffigt.

 

 

***** Hand 737182490 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 juli 2008 07:08:08

Frida 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Strlxen (5945.38)

Plats 2: just4fuun (2850.21)

Plats 3: Burgendy (15134.11)

Plats 4: Borre (3515.64)

Plats 5: Flerre (462.50)

Flerre lägg LM 7.50

Strlxen lägg SM 15.00

** Giv **

Strlxen [N/A, N/A]

just4fuun [N/A, N/A]

Burgendy [Kr, Ds]

Borre [N/A, N/A]

Flerre [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

just4fuun Höj till 45.00

Burgendy Höj till 210.00

Borre Lägg

Flerre Lägg

Strlxen Lägg

just4fuun Syna 210.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 5r, 4r]

*** Bet Runda 2 ***

just4fuun Passa

Burgendy Satsa 285.00

just4fuun Syna 285.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 5r, 4r, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

just4fuun Passa

Burgendy Passa

*** River(Board): *** : [6r, 5r, 4r, 7k, 6k]

*** Bet Runda 4 ***

just4fuun Satsa 506.25

Burgendy All-in 14639.11

 

 

Jag vet inte riktigt vad du menar med "sättet han betade på kändes väldigt bluffigt", men jag tycker nog att din raise ser mer bluffig ut än hans bet på river. Vad reppar du? Spelar du 67/65 så här? Inte set (på turn), färg eller stege skulle jag tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....

 

Tveksam om hans hans tankar är så pass djupa att han bluffar river. Spelar han 1-2 normalt så är de la bara för värde han leder ut river?

 

Kändes som han kunde slänga ut en bluff mmed en missad Ad iom att jag checkar bakom turn och därmed ser ganska svag ut.

 

Jag vet inte riktigt vad du menar med "sättet han betade på kändes väldigt bluffigt", men jag tycker nog att din raise ser mer bluffig ut än hans bet på river. Vad reppar du? Spelar du 67/65 så här? Inte set (på turn), färg eller stege skulle jag tro?

 

Det var liksom den första tanken som slog min när han betade river. "Det här känns som en bluff". Jag hade satt han på typ Ad genom hela handen och brydde mig inte så mkt om vad jag kunde reppa på river. Jag spelade mer på det faktum att han förmodligen var scared money, att randomspelaren på 1/2 blir väldigt nervös när han får en all in i ansiktet. Även om jag inte kan reppa jättemycket på river så känns inte spelet så kasst mot en vek spelare som verkar vara rädd för stora potter?

 

Just det faktum att han också ska vara 1/2 spelare ledde mig till slutsatsen att han inte heller var nån vidare handreader. Tvivlar på att han börjar fundera på vad jag reppar när jag checkar turn osv. Jag försökte helt enkelt få bort honom med ren muskelstyrka.

 

hehe, det kan iofs vara ganska så fiskigt =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra eller anus?

 

Fi i fråga är enligt uppgifter egentligen en 1/2 spelare och bode vara lite scared money på nivån. Han har spelat ganska weaktight än så länge under sessionen. Jag har visat ned en hand typ varje gång.

 

Som jag ser det så finns det väldigt mkt Adx i hans range, tror också de kan finnas en del överpar mtp hans passiva spel tidigare. Brädan är ju väldigt bra att bluffa på och sättet han betade på kändes väldigt bluffigt.

 

 

***** Hand 737182490 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 juli 2008 07:08:08

Frida 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Strlxen (5945.38)

Plats 2: just4fuun (2850.21)

Plats 3: Burgendy (15134.11)

Plats 4: Borre (3515.64)

Plats 5: Flerre (462.50)

Flerre lägg LM 7.50

Strlxen lägg SM 15.00

** Giv **

Strlxen [N/A, N/A]

just4fuun [N/A, N/A]

Burgendy [Kr, Ds]

Borre [N/A, N/A]

Flerre [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

just4fuun Höj till 45.00

Burgendy Höj till 210.00

Borre Lägg

Flerre Lägg

Strlxen Lägg

just4fuun Syna 210.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 5r, 4r]

*** Bet Runda 2 ***

just4fuun Passa

Burgendy Satsa 285.00

just4fuun Syna 285.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 5r, 4r, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

just4fuun Passa

Burgendy Passa

*** River(Board): *** : [6r, 5r, 4r, 7k, 6k]

*** Bet Runda 4 ***

just4fuun Satsa 506.25

Burgendy All-in 14639.11

 

Jag tycker bluffen är helt okej då den är just mot denna killen som du sa är ganska scared money och synar nog inte fullt inköp utan en riktig bra hand. Annars tycker jag bluffen är anus då jag inte riktigt förstår vad du reppar. Den enda hand som jag skulle sätta dig på är väl straight flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den som tror att jag är någon av betongbarn eller popoffer är från och med nu min fiende eftersom jag tar det som en direkt förudmjukning

 

Han svarade nämligen ja när ngn frågade om det var han. Det var mest det jag baserade det på...:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...