Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

150 kr sng är det som gäller

 

info om spelarna:

 

Sturedenstore

Mattias "Jag tycker faktiskt att du är en bättreholdemspelare än mig heltoker" Burgendy. "Stabil" reg på svs.. snittar 25k i månaden och har som livsdröm att nudda Barack Obamas högra innerlår

 

PenelopeZ

Lyckades med konststycket att pissa på offentlig mark då polisen ser. Därmed rök 800 av hans sammanlagda 4000 kr.. klonkade 13 rätt för 2 år sedan men det är för länge sedan glömt. Har helt klart haft otur i spel.

 

Ninjapuff

kass 1/2 reg som har dåliga reads och är allmänt dum i huvet

 

Ahamed "ströms"

Spelar mest för att ha råd med bensinen hem. Gör emellanåt några riktigt sköna spel och han har nära till hands att hitta hjältesyner.

 

Chrisse"Rambo"

Mest känd för att sjunga Justin timberlakes låt What comes around goes around i duschen (så att heltoker och PenelopeZ spelade in)

Grek vars stora dröm är att bli lika bra som idolola i fotboll. Har sjukligt nog 4 raka vinster med sig i bagaget till dagens spel.

 

Heltoker

Mästaren i gamet. Mer behövs inte sägas.

Så fort denna mästare gör ett ovanligt move eller liknande så lyckas alltid någon utav PenelopeZ, ninjapuff, "Rambo" eller "Ströms" säga meningen "Han har ju rullen han har och det är ju därför han har råd att göra det där spelet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det startfältet gick man ju igenom som liemannen. All cred dock till heltoker som verkligen spelade sitt A-game och drog ut hejvilt. De andra kring bordet var egentligen mest som statister när jag fullständigt förnedrade de stackars "spelarna". Jag ser verkligen fram emot vårt nästa highstakeshomegame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obs! Läs info om spelarna två inlägg upp innan ni börjar läsa detta inlägg"

 

 

spelrapport:

 

 

Heltoker inleder på blindsen 50/100 (startsackar 10k) med att plocka blindsen hela första varvet. Den vanliga kommentaren fälls och allt är i sin ordning.

 

Heltoker börjar efter några varv misstänka att Sture inte tittar på sina hålkort eftersom han "inte ser någon anledning att beblanda mig med heltoker i någon stor pott med halvkassa kort".

 

 

Chrisse limpar på CO (standardspel) och Ströms checkar ner.

flop kommer KQ4. Ströms betar 2/3 pott och chrisse synar.

turn 10

Ströms bet .75 Chrisse miniraise Ströms syn

river 5

Ströms bet .5 chrisse stekraisar halvpott och Ströms synar efter väldigt lång betänketid (penelopeZ hann t.o.m begära time.Trolig anledning: han var mer intresserad av att dra från "pokerbordet" för att se hockeyn istället)

 

Ströms visar K8 och Chrisse tar hem potten med Q10. LOL

 

 

heltoker är fortsatt aggresiv även fast inte korten är hans väg. Burgendy har vunnit en pott (när han fick walk.)

 

Inspirerade av HSP som hela gänget är så har vi låtit oss influeras av "the 72 game". Ninjapuff hinner under denhär perioden vinna en pott med handen 72 och får därmed 200 i extramarker av varje motspelare.

 

Skämten haglar om olika personers systrar (mestadels heltokers och ninjapuffs men även penelopeZ syster får några meningar tillägnade henne). Heltoker fortsätter med att agera pappan i gänget genom att berätta att "Ni faktiskt får ta och vara tysta när ni går för annars väcker ni hela familjen som ligger och sover i huset och då blir de inga fler homegames".

 

Inte helt oväntat åker PenelopeZ, som redan innan vi satte igång verkade rätt säker på att även denna pokerkväll inte sulle vara hans lyckokväll, ut först. Hans turnade tvåpar håller inte mot arabens (Ströms) set. Penelopez drar dött eftersom både heltoker och Chrisse stolta förmedlar att de foldade varsin Dam som skulle ge PenelopeZ högre kåk.

 

Penelopez verkar inte speciellt arg för förlusten även fast det gäller mycket pengar för honom. Han går istället och "sover" på heltokers säng.

 

Efter ca 1,5 h utspelar sig följande hand:

 

alla foldar till heltoker som tittar ner på A9 på sb.

blindsen är fortfarande 50/100 och heltoker gör standardraisen 350 mot bb där megafisken ninjapuff sitter.ninjapuff väljer att snabbt 3beta till 1100 varpå heltoker (som täcker ninjapuff) ganska omgående ställer all in för ytterliggare 7k.

 

Efter en minuts betänketid påstår ninjapuff att han "bara ligger under mot fyra händer". varningsklockor ringer hos heltoker.

Efter ytterliggare en minut väljer ninjapuff att lägga sina tior och är ganska säker på att han gjorde rätt val. Heltoker råkar visa 9an och säger efter det att han faktiskt hade A9.

En minut senare yttrar ninjapuff kommentaren "fan alltså Heltoker, jag trodde du var bättre än sådär. Riskera så mycket med en så dålig hand." LOL

 

Handen efter 3bets foldar ninjapuff återigen mot heltokers 4bets all in.

 

 

Ströms och ninjapuff åker, efter två timmars spelande, ut på varsin flip.

Dessa båda väljer att göra Penelopez sällskap i sängen. Ninjapuff gör nu valet att flasha snoppen (a.k.a "det tysta skriket") och säger att han faktiskt är påväg att få bånge. (tillsammans med 2 andra killar i en 120 cm bred säng)

Ninjapuff vill ge sken av att inte vara speciellt blyg av sig och efter ca 5 minuter har han lyckats med konststycket få bånge samt pilla "ströms" innuti rumpan.

 

Nu berättar penelopez att hela grejen med att gå och sova efter förlusten och låtsas inte bry sig bara var ett skämt (läs levling!). Han var arg som ett bi och från och med nu och framåt gnäller han om sin ekonomiska sits.

 

Heltoker har 1,5 startstack utan att ha behövt visa en hand (förutom när PenelopeZ i början av gamet låtsades som att han inte visste att det var heltokers kort han tittade på ifrån förra handen då heltoker squeezade med JJ ur sb vs Chrisse och "Ströms".)

 

Burgendy har nu dubblat antalet pottvinster till 2 då han lyckades dubbla upp (i marker) samtidigt som han slog ut PenelopeZ.

 

Chrisse leder med 2,5*startstack.

 

 

Heltoker ställer med J9 från knapp med 10bb kvar och Burgendy instasynar. Kan han ha någonting annat än AA eller den jävla sumprunkarniten ?!

Chrisse foldar från bb och heltoker säger att han inte behöver räkna marker eftersom att Burgendy täcker Heltoker. Svaret heltoker får är "Jag har en rätt kass hand jag med". Heltoker instafistpumpsätter därför Burgendy på AJ och mycket riktigt har Burgendy just AJ.

 

Heltoker är väldigt nöjd med sin read (skiter i pengarna) och anser att han är värd att klonka. K4967 kommer brädan och heltoker dubblar mycket välförtjänt upp. LOL

 

Allt efter denna pott har Heltoker förträngt. Det sista heltoker minns är att han fick sin vilja igenom och fick gästerna att stillsamt lämna huset så att sömnrytmen hos heltokers familj kunde fortsätta i normal takt.

 

Vid närmare eftertanke kommer Heltoker på att Burgendy måste ha vunnit eftersom att han betalde för studentskivebiljetten till heltokers klasskiva imorgon.

Spelbordet är fortfarande inte hopplockat. Alla marker ligger på Burgendys sida och de gemensamma korten för den avgörande given verkar vara 8,3,9,10,2. På Chrisses sida ligger A5 och på Burgendys sida ligger J2. J2 !!!!!!!!!!! helt sick om det är sant men heltokers känsla är att Burgendy väljer att spela heltoker ett spratt genom att byta ut den andra knekten i sina hålkort mot en tvåa, J2 kan Burgendy omöjligt ha spelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så jävla trött på att sitta och plugga en massa skit som jag inte bryr mig det minsta om.. Funderar på att betala nån stackare att göra det åt mig.. Frågan är bara vem som skulle ta på sig ett sånt helvetesgöra.. Har ni lust att offra några timmar av era liv så säg bara till så kanske det går att lösa på nåt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som gör det hela än mer tragiskt är att jag är så otroligt beroende av motivation och intresse för att jag ska göra nånting bra. När jag är intresserad, eller måttligt intresserad av något ämne så är jag jävligt duktig i skolan. Då skriver jag bra arbeten.

 

Problemet med de arbeten som jag har kvar att göra är att de verkligen tråkar ihjäl mig.. Jag har inte ens läst uppgiften utan gissar bara vad jag ska göra. Jag gör det helt utan intresse och motivation att göra något bra. Jag har ingen lust att leta bra fakta utan plockar lite här och lite där på måfå. Jag har skrivit ihop ett arbete nu som förmodligen kan klassas som det sämsta jag nånsin gjort. Problemet med detta är att jag faktiskt har chansen på ett högt betyg i kursen om jag gör dessa uppgifter ordentligt. Men istället så pissar jag iväg det för att jag är så less... tilta mig liksom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så jävla trött på att sitta och plugga en massa skit som jag inte bryr mig det minsta om.. Funderar på att betala nån stackare att göra det åt mig.. Frågan är bara vem som skulle ta på sig ett sånt helvetesgöra.. Har ni lust att offra några timmar av era liv så säg bara till så kanske det går att lösa på nåt sätt.

 

Sjukt vad man ser när man sitter och pluggar fysik och projektarbete! Tar studenten nu i juni och en tjej i min klass erbjöd sig faktiskt i början av året att skriva mitt PA för 500kr(!). Tog det inte så seriöst då hon skulle göra det för 5kr/h, men det ångrar jag nu. 35 timmars arbete kvar som ska vara klart tills på fredag :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en snabb paus i pluggandet och satte mig av nån anledning på 2 st 30/60 limitbord varav ett var hu. På nåt vänster lyckades jag plussa 180 spänn på lite under 10 min.. Jag blev bara rädd för spelet egentligen.. Det går ju inte att beta ut folk, trots det så bluffade jag hejvilt och kom typ undan med det. Ganska sick.

 

Jävla swongs var det också.. +500--->-800----->+180, man ska inte underskatta minibets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt vad man ser när man sitter och pluggar fysik och projektarbete! Tar studenten nu i juni och en tjej i min klass erbjöd sig faktiskt i början av året att skriva mitt PA för 500kr(!). Tog det inte så seriöst då hon skulle göra det för 5kr/h, men det ångrar jag nu. 35 timmars arbete kvar som ska vara klart tills på fredag :roll:

 

Lider med dig broder. Man ska fan ta de där chanserna när de väl kommer.. Man ångrar sig alltid annars. Jag ligger verkligen risigt till nu. Bara gjort ett av de två arbeterna jag borde gjort idag, och snart ska jag iväg på skiva. Morgondagen kommer bli ett helvete som vanligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...