ades_va Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Sitter och spelar live-turnering, 60 pers och 200 kr inköp. Det är 18 pers kvar och jag plockar upp KTs på BB. Blinds ligger på $300/$600 och jag täcker SB rätt bra. Rundfold fram till honom, just då ropar de ut att jag ska byta till ett annat bord. Han funderar ett tag och trycker sedan in allt, $1900. Mao en raise på $1300 i en $1200 pott vilket ger mig $1300:$2500 i odds. Först och främst visste han att jag just skulle flytta och antog säkert att jag därför inte ville riskera en stor del av mitt kapital för att försvara min blind, och jag hade också tajt table-image, så jag hade säkert tryckt in med alla händer i hans situation. Dessutom hade jag nästan 1:2 odds på potten, och enligt några trådar runt om i forumet ska man syna alla all-ins(nästan alla händer) med de oddsen. Jag brände sedan på det ett tag och kom fram till att KTs är bättre än rätt många händer och att han antagligen bara ville ha mina blinds, synade och han vände upp 84o. Skopade hem den och vann slutligen turneringen. --- Men frågan är, hade ni också synat i den sitsen? * RP, lite matigare rubrik - QoS * Citera
Nusseman Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Men frågan är, hade ni också synat i den sitsen? Absolut. Citera
Gialloblu Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Men frågan är, hade ni också synat i den sitsen? Givetvis. Grattis! Citera
Nidson Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Jätte-OT, men måste bara fråga: Vad är syftet med att sätta $-tecken framför markerantalet när man spelar turnering, speciellt en svensk sådan? Citera
Hjort Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Jätte-OT, men måste bara fråga: Vad är syftet med att sätta $-tecken framför markerantalet när man spelar turnering, speciellt en svensk sådan? För att säga att man spelat $1000-$2000 NLHE? Citera
Nidson Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Jätte-OT, men måste bara fråga: Vad är syftet med att sätta $-tecken framför markerantalet när man spelar turnering, speciellt en svensk sådan? För att säga att man spelat $1000-$2000 NLHE? Doh! *slår mig för pannan* Citera
ades_va Postad 1 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2005 Jätte-OT, men måste bara fråga: Vad är syftet med att sätta $-tecken framför markerantalet när man spelar turnering, speciellt en svensk sådan? Jag kan väl, om du trivs bättre med det, skriva AASDF istället för $. T ex: Blinds på ASDF300/ASDF600 etc, men det är bra mycket smidigare med $. Citera
Nusseman Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Det är ju en turnering och då passar ju T300/T600 bra T som i Turneringslåtsaspengarfastdetegentligenbaraärplastmarker Citera
Nidson Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 När du spelar en sån turnering, vad säger du av dessa två alternativ: 1. -Jag ri-rejsar dej 1500 dollars! 2. -Jag ri-rejsar dej 1500! Citera
PokerWiz Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 När du spelar en sån turnering, vad säger du av dessa två alternativ: 1. -Jag ri-rejsar dej 1500 dollars! 2. -Jag ri-rejsar dej 1500! Givetvis alternativ 2. Tyckte det va psykande i WPT också där dom insisterade på att räkna i dollar, även om det förmodligen är bra mycket mer befogat där. "Ohh my God, there is five hundred thousand dollars in the pot right now" - Vince&Mike Citera
ades_va Postad 1 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2005 När du spelar en sån turnering, vad säger du av dessa två alternativ: 1. -Jag ri-rejsar dej 1500 dollars! 2. -Jag ri-rejsar dej 1500! Först och främst skulle jag nog inte använda mig av ordet "ri-rejsar" Men så läser jag inte heller allting som jag skriver det, om jag t ex skriver ett ord med stora bokstäver skriker jag inte ut det när jag läser det högt. Citera
Krissan Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 När du spelar en sån turnering, vad säger du av dessa två alternativ: 1. -Jag ri-rejsar dej 1500 dollars! 2. -Jag ri-rejsar dej 1500! Alternativ 3. Jag trycker in degen din tomte! Citera
raol Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Givetvis alternativ 2. Tyckte det va psykande i WPT också där dom insisterade på att räkna i dollar, även om det förmodligen är bra mycket mer befogat där. "Ohh my God, there is five hundred thousand dollars in the pot right now" - Vince&Mike Det är väl mer relevant där för man startar väl med lika mycket i turneringsmarker som inköpet i dollar, eller? Citera
Nidson Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Givetvis alternativ 2. Tyckte det va psykande i WPT också där dom insisterade på att räkna i dollar, även om det förmodligen är bra mycket mer befogat där. "Ohh my God, there is five hundred thousand dollars in the pot right now" - Vince&Mike Det är väl mer relevant där för man startar väl med lika mycket i turneringsmarker som inköpet i dollar, eller? Tror det är så, men det stämmer ju ändå inte. Säg att man sitter HU med $3.000.000 var. Om båda går all in blir det ju rätt missvisande att säga att potten ligger på $6.000.000 då priserna egentligen ser ut som nåt i stil med $2.000.000 till vinnaren och $1.000.000 till tvåan. I det fallet ligger det ju egentligen "bara" $1.000.000 i potten. Citera
raol Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Tror det är så, men det stämmer ju ändå inte. Säg att man sitter HU med $3.000.000 var. Om båda går all in blir det ju rätt missvisande att säga att potten ligger på $6.000.000 då priserna egentligen ser ut som nåt i stil med $2.000.000 till vinnaren och $1.000.000 till tvåan. I det fallet ligger det ju egentligen "bara" $1.000.000 i potten. Ja, det är ju helt sant. Citera
Recommended Posts