Gå till innehåll

Lite tankar om 1-on-1 träning


Hjort

Recommended Posts

Min första tanke är att det går att träna 1-on-1 teknik med playmoney, utan att man lär sig alltför vansinniga tekniker. Detta av två orsaker folk tar 1-on-1 spel mycket allvarligare eftersom det finns personlig prestige i det även när pengar inte är inblandade och för att 1-on-1 spel gör det (ganska) ok att spel väldigt mycket händer och syna ned med mycket.

 

Min andra tanke är att när man spelar mot någon man känner ökar prestigen ännu mer. Jag och min bror brukar spela HU någon gång i veckan med en begränsad buy-in. Vi tar båda spelet på förvånansvärt stort allvar och gör så mycket vi kan för att vinna trots att inga pengar byter ägare. Jag skulle tro att detta gjort ganska mycket för mitt HU-spel.

 

Så mitt förslag är att skaffa en kompis att regelbundet spela HU (med begränsad buy-in) mot, se till att vinnaren får rätt att håna förloraren tillbörligt så bör båda vara motiverade att anstränga sig.

 

En tredje tanke är att lägga upp en websida med vinst-förlust kolumner mellan olika spelare, så borde folk verkligen anstränga sig så länge medlemskapet är begränsat (man kanske skulle kunna kalla det "heads-up club" och införa lite regler...)

 

Jo just det ja, man bör hjälpa sin motståndare med tankar om spel, taktik, osv, för att få maximal nytta.

 

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ett alternativ är att spela 2 player, single table, turneringar på tex ladbrokes (finns från USD5+.5).

/dahilma

 

Fast det är ju då no-limit, vilket jag inte tycker är lika intressant att spela HU.

 

Det inte framgick inte av ditt inlägg om det var NL eller FL du eftersökte.

 

Personligen tycker jag FL är värdelöst i turneringsform HU, innan blindsen kommit upp så händer det ju inte speciellt mkt, bluffmöjligheterna minskar osv.

 

Mitt första inlägg gäller dock fortfarande då dessa HU turneringar finns i FL.

 

Jag blir dock nyfiken på vad det är som gör en NL/PL spelare (jag har antagit att det är det du lirar utifrån dina inlägg) helst vill spela FL HU?

 

/da

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...