Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

typ skulle ha pokerpaus idag men spelade som ni kan läsa ovan lite tidigare idag, sen så blev det lite spel såhär på kvällen. Är ju i en liten rush nu så tänkte jag kanske skulle försöka surfa på den så länge den varar.

 

Den hållar iaf i sig nu då jag på 700händer vann +3600kr och dagen slutar på +5k totalt. Det är en superdag det.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,937)

BB ($314)

UTG ($1,343)

CO ($563)

BTN ($997)

 

Dealt to Hero 9:diamond:J:diamond:

 

fold, Hero raises to $17.50, BB calls $17.50, UTG calls $15, fold,

 

FLOP ($57.50) 8:club:7:club:T:heart:

 

UTG bets $43.12, Hero raises to $186, BB folds, UTG raises to $402, Hero raises to $1,920, UTG calls $923,

 

TURN ($2,708) 8:club:7:club:T:heart:2:heart:

 

RIVER ($2,708) 8:club:7:club:T:heart:2:heart:Q:spade:

 

Hero shows 9:diamond:J:diamond:

 

Hero wins $2,693

 

En trevlig hand som gick min väg.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($968)

BB ($535)

UTG ($1,124)

Hero ($1,190)

BTN ($315)

 

Dealt to Hero T:club:9:club:

 

fold, Hero raises to $17.50, fold, SB raises to $65, fold, Hero calls $47.50,

 

FLOP ($135) 5:club:8:diamond:3:club:

 

SB bets $101, Hero calls $101,

 

TURN ($337) 5:club:8:diamond:3:club:2:heart:

 

SB bets $253, Hero ?

 

Kan(ska) man syna här med tanke på stackarna? Fi spelar typ 25/15 och har en agg på 6.5 så han är ju inte passiv iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan tillägga att jag klarat mitt delmål på 20k och siktar vidare mot 25k för månaden. Det ser ljust ut. Inget kan stoppa mig nu. :-D

 

Nice :mrgreen:

 

Om jag vore du så skulle jag passa på att testa lite 5/10, viga en 4 inköp eller så för att testa på nu när du känner att du har flyt och spelar bra, det lär ju finnas värde på borden nu under löningshelgen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice :mrgreen:

 

Om jag vore du så skulle jag passa på att testa lite 5/10, viga en 4 inköp eller så för att testa på nu när du känner att du har flyt och spelar bra, det lär ju finnas värde på borden nu under löningshelgen..

 

Hehe.. du vill se mig lida.. Mja, har ju precis gått upp till 2.5/5 nivån igen denna månaden så kommer nog köra på iaf en månad till, om jag inte får ett CPryck.

 

Vill skynda långsamt lixom. Har inge bråttom uppåt på ett tag skulle jag tro. 20k är bra pengar för min del. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. du vill se mig lida.. Mja, har ju precis gått upp till 2.5/5 nivån igen denna månaden så kommer nog köra på iaf en månad till, om jag inte får ett CPryck.

 

Vill skynda långsamt lixom. Har inge bråttom uppåt på ett tag skulle jag tro. 20k är bra pengar för min del. :roll:

 

Bra läge att gå upp när man har spelsjälvförtroende och spelar på topp, om du tar dagens resultat på 5k och lägger undan dom och kör på 5/10 så kommer du ju att tjäna dubbelt framöver 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra läge att gå upp när man har spelsjälvförtroende och spelar på topp, om du tar dagens resultat på 5k och lägger undan dom och kör på 5/10 så kommer du ju att tjäna dubbelt framöver 8-)

 

Hehe, ja eller om jag spelar 25/50 så kommer jag tjäna 10 ggr så mycket. :lol:

 

Ska du själv gå upp nu då när det är bra läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja eller om jag spelar 25/50 så kommer jag tjäna 10 ggr så mycket. :lol:

 

Ska du själv gå upp nu då när det är bra läge?

 

Hehe ja men det verkar ärligt talat inte vara någon som helst skillnad mellan 2,5/5 och 5/10

Min rulle är lite halvklen, men jag "får spela" 5/10 när jag har över 20k enligt mina egna regler, vilket jag har ganska precis, dock spelade jag skitdåligt igår och tappade lite men så fort jag känner att jag spelar bra så testar jag och kommer då såklart att vara extremt noga med tableselection.

Har väl redan hunnit testat ca 50 händer 5/10 denna månad hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja men det verkar ärligt talat inte vara någon som helst skillnad mellan 2,5/5 och 5/10

Min rulle är lite halvklen, men jag "får spela" 5/10 när jag har över 20k enligt mina egna regler, vilket jag har ganska precis, dock spelade jag skitdåligt igår och tappade lite men så fort jag känner att jag spelar bra så testar jag och kommer då såklart att vara extremt noga med tableselection.

Har väl redan hunnit testat ca 50 händer 5/10 denna månad hehe

 

Du verkar vara orädd och sträva uppåt iaf. Bra det, men det kostar oxå när man åker på pisk på en högre nivå än man vanligtvis spelar på. Men det är väl en smaksak vad som funkar. Själv så är jag lite försiktigt av mig. Ibland iaf. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja men det verkar ärligt talat inte vara någon som helst skillnad mellan 2,5/5 och 5/10

Min rulle är lite halvklen, men jag "får spela" 5/10 när jag har över 20k enligt mina egna regler, vilket jag har ganska precis, dock spelade jag skitdåligt igår och tappade lite men så fort jag känner att jag spelar bra så testar jag och kommer då såklart att vara extremt noga med tableselection.

Har väl redan hunnit testat ca 50 händer 5/10 denna månad hehe

 

Regsen är bättre på 5/10 helt klart, enl. min uppfattningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har jag oxå förstått det hela. Men Aaaah har ju spelat 50 händer på nivån och ser ingen skillnad.. :lol:;-)

 

Haha

Det var inte utifrån mina 50 händer som jag drog den slutsatsen.

Det är många regulars som hoppar mellan både 2,5/5 och 5/10.

Fisk är fisk på alla nivåer.

Vad jag har sett hur andra spelar där och hur sjukt dåliga spel man ser upp till 25/50 så verkar regsen på SvS vara betydligt sämre än regs på motsvarande nivåer på andra sajter (det finns såklart några riktigt duktiga).

De som är riktigt duktiga undviker man ju alltid i möjligaste mån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonsessionen gick inte min väg och jag fick avsluta med ett litet minus. Det var väl på tiden. Har gått lite väl bra senaste tiden. -300kr för denna sessionen. Inget jag mår illa över. Se om det kommer att vända senare ikväll då det är (löne)fredag och man gärna vill spela en del..

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($126)

BB ($396)

UTG ($429)

Hero ($648)

BTN ($1,078)

 

Dealt to Hero Q:heart:K:diamond:

 

SB calls $5, BB raises to $10, fold, Hero raises to $45, BTN calls $40, fold, fold,

 

FLOP ($105) 6:heart:K:heart:T:diamond:

 

Hero bets $70, BTN raises to $255, Hero ?

 

Vad gör vi nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonsessionen gick inte min väg och jag fick avsluta med ett litet minus. Det var väl på tiden. Har gått lite väl bra senaste tiden. -300kr för denna sessionen. Inget jag mår illa över. Se om det kommer att vända senare ikväll då det är (löne)fredag och man gärna vill spela en del..

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($126)

BB ($396)

UTG ($429)

Hero ($648)

BTN ($1,078)

 

Dealt to Hero Q:heart:K:diamond:

 

SB calls $5, BB raises to $10, fold, Hero raises to $45, BTN calls $40, fold, fold,

 

FLOP ($105) 6:heart:K:heart:T:diamond:

 

Hero bets $70, BTN raises to $255, Hero ?

 

Vad gör vi nu?

 

Push

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

typ skulle ha pokerpaus idag men spelade som ni kan läsa ovan lite tidigare idag, sen så blev det lite spel såhär på kvällen. Är ju i en liten rush nu så tänkte jag kanske skulle försöka surfa på den så länge den varar.

 

Den hållar iaf i sig nu då jag på 700händer vann +3600kr och dagen slutar på +5k totalt. Det är en superdag det.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,937)

BB ($314)

UTG ($1,343)

CO ($563)

BTN ($997)

 

Dealt to Hero 9:diamond:J:diamond:

 

fold, Hero raises to $17.50, BB calls $17.50, UTG calls $15, fold,

 

FLOP ($57.50) 8:club:7:club:T:heart:

 

UTG bets $43.12, Hero raises to $186, BB folds, UTG raises to $402, Hero raises to $1,920, UTG calls $923,

 

TURN ($2,708) 8:club:7:club:T:heart:2:heart:

 

RIVER ($2,708) 8:club:7:club:T:heart:2:heart:Q:spade:

 

Hero shows 9:diamond:J:diamond:

 

Hero wins $2,693

 

En trevlig hand som gick min väg.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($968)

BB ($535)

UTG ($1,124)

Hero ($1,190)

BTN ($315)

 

Dealt to Hero T:club:9:club:

 

fold, Hero raises to $17.50, fold, SB raises to $65, fold, Hero calls $47.50,

 

FLOP ($135) 5:club:8:diamond:3:club:

 

SB bets $101, Hero calls $101,

 

TURN ($337) 5:club:8:diamond:3:club:2:heart:

 

SB bets $253, Hero ?

 

Kan(ska) man syna här med tanke på stackarna? Fi spelar typ 25/15 och har en agg på 6.5 så han är ju inte passiv iaf.

 

Push e bättre än syn, fold e bättre än push. Raise flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja men det verkar ärligt talat inte vara någon som helst skillnad mellan 2,5/5 och 5/10

Min rulle är lite halvklen, men jag "får spela" 5/10 när jag har över 20k enligt mina egna regler, vilket jag har ganska precis, dock spelade jag skitdåligt igår och tappade lite men så fort jag känner att jag spelar bra så testar jag och kommer då såklart att vara extremt noga med tableselection.

Har väl redan hunnit testat ca 50 händer 5/10 denna månad hehe

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha

Det var inte utifrån mina 50 händer som jag drog den slutsatsen.

Det är många regulars som hoppar mellan både 2,5/5 och 5/10.

Fisk är fisk på alla nivåer.

Vad jag har sett hur andra spelar där och hur sjukt dåliga spel man ser upp till 25/50 så verkar regsen på SvS vara betydligt sämre än regs på motsvarande nivåer på andra sajter (det finns såklart några riktigt duktiga).

De som är riktigt duktiga undviker man ju alltid i möjligaste mån.

 

 

Om du nu tycker att nivån är så dålig och till och med tar hopp på 5/10 så kan du väl iallfall börja med att köpa in för fullt inköp om du nu har sån edge mot fisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu tycker att nivån är så dålig och till och med tar hopp på 5/10 så kan du väl iallfall börja med att köpa in för fullt inköp om du nu har sån edge mot fisken?

 

Haha

Jag har rulle för 100bb just nu på 5/10 men väljer att köpa in för 75bb

 

Spela ditt du så spelar jag mitt, så får vi se vem som får högst bb/100 :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha

Jag har rulle för 100bb just nu på 5/10 men väljer att köpa in för 75bb

 

Spela ditt du så spelar jag mitt, så får vi se vem som får högst bb/100 :mrgreen:

 

 

Åå , han vill mäta kuk. Fkt längtat efter nåt sånt här sedan april 2007 då jag reggade.

 

Nej men du påstår att dom flesta på 2,5-5/5-10 är fiskar och att det inte ens finns många bra regs. Då tycker jag det är ganska logiskt att man iallfall köper in för fullt för att använda den edge man nu "har" mot motståndarna för att vinna mer pengar då dom oftast sitter med fullstackat (regs).

 

Sen är det fkt rätt roligt då du på andra håll hoppar på folk med liknande uttryck som " Plussar du ens ?" "Har du ens spelat högre än 0,5-1 ?".

 

Ganska komiskt fkt då du själv berättat att du aldrig plussat på Svenska förrens nu , och har man inte gjort det tidigare så vettefan alltså. Och spelade inte du 0,5-1 för en månad sen typ?

 

Man behöver inte ha sådan attityd mot folk bara för att man sprungit bra en period på högre nivåer.

 

Så chill down litegrann och ta det lugnt med kukmätandet innan variansen tar dig bakifrån.

 

Vi alla är lowlimit spelare så det är inte riktigt nån idé att ha stort huvud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wzup in here... Jag har just kört en 2h session som var segare än sirap. Slutade även denna gången på svagt minus på -200kr. Så -500kr för dagen totalt. Vad är det som händer. Det ska ju vara lönefredag!!! PUMPA!

 

Hehe.. nu måste jag typ sova efter så här seg poker. Se om jag orkar spela mer ikväll/inatt. Antar att det kan vara bättre värde lite senare. GAh! Var är min medrigg! :-D

 

Btw, mosade in 80händer på 5/10 och plockade iaf in 500kr på den nivån. Lite plåster på såren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åå , han vill mäta kuk. Fkt längtat efter nåt sånt här sedan april 2007 då jag reggade.

 

Nej men du påstår att dom flesta på 2,5-5/5-10 är fiskar och att det inte ens finns många bra regs. Då tycker jag det är ganska logiskt att man iallfall köper in för fullt för att använda den edge man nu "har" mot motståndarna för att vinna mer pengar då dom oftast sitter med fullstackat (regs).

 

Sen är det fkt rätt roligt då du på andra håll hoppar på folk med liknande uttryck som " Plussar du ens ?" "Har du ens spelat högre än 0,5-1 ?".

 

Ganska komiskt fkt då du själv berättat att du aldrig plussat på Svenska förrens nu , och har man inte gjort det tidigare så vettefan alltså. Och spelade inte du 0,5-1 för en månad sen typ?

 

Man behöver inte ha sådan attityd mot folk bara för att man sprungit bra en period på högre nivåer.

 

Så chill down litegrann och ta det lugnt med kukmätandet innan variansen tar dig bakifrån.

 

Vi alla är lowlimit spelare så det är inte riktigt nån idé att ha stort huvud.

 

:mrgreen:

 

Jag säger att nivån på 5/10 är ungefär samma som 2,5/5 och att regsen på SvS är sämre än på andra sajter på motsvarande nivåer.

Detta säger jag till Neuen för att jag tycker att han ska passa på nu när han har plussat fint och spelar bra och ge detta försök typ 4-5 inköp om det går dåligt, annars fortsätta på 5/10 om det går bra.

 

 

Förstår inte varför ni ska ta det som att jag är stor på mej?!

 

Men såklart man blir irriterad att folk kommer o skriver lol som enda inlägg o menar att man är dum i huvvet o inte fattar nått.

 

Jag skrev dessutom att det finns flera duktiga regs, så ni behöver ju inte ta åt er att jag säger att nivån är dålig överlag.

 

Försök att inte blanda in sånt som är skrivet i andra trådar i ett helt annat sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...