Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

 

Seat 1: jonazz ( $749.25 )

Seat 2: lilenstand ( $987.5 )

Seat 3: Neuen ( $505.52 )

Seat 4: k0sken ( $1017.2 )

Seat 5: Duekass ( $917.14 )

lilenstand posts small blind [$2.5].

Neuen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Js Jd ]

k0sken calls [$5].

Duekass calls [$5].

jonazz folds.

lilenstand calls [$2.5].

Neuen raises [$30].

k0sken folds.

Duekass calls [$30].

lilenstand folds.

** Dealing Flop ** [ 6s, 5s, 4d ]

Neuen bets [$60].

Duekass raises [$160].

Neuen ?

 

Hur vill alla smarta spela vidare nu?

 

Syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Badpitt, är du ännu en willros?

 

Jag tror inte bara att det är det mest balanserade sättet att spela handen, jag tror att det är det bästa sättet att spela handen värdemässigt också. Det blir ganska obvious om vi checkar där och sen betar river eftersom vi verkligen inte gör det som bluff nånsin. Dessutom kan det landa ett till högt kort som skrämmer små par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki så då var min push på floppen med 100bb korrekt då. Bra det, jag kan poker. Men alltid lika tråkigt när fi visar floppat set. Då blir man trött.

 

Spelade en liten kvällssession nu på 300händer. +900, så +600 slutar denna måndag på. Det är väl gött med plus. Men tröttsamt att man blir så girig när det går bra att man inte ser glädjen i det man tidigare blev supernöjd med. Men så är det i pokerbranchen. Bara lära sig att vara tacksam.

 

Hur gött är det inte när man ska stänga ner alla bord för att avsluta sessionen och så lyckas man sätta nöten på turn och får action. Då blir man lite gladare. :-D

 

Inatt måste jag sova. Håller på att kolappsa nu. Det är fan tufft att vara farsa. Hehe. Så nu blir det sängen och sova sova sooooova... innan monstret vaknar.. :-D Älskade små barn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första session slutar med +1k. Så kämpar vidare och det flyter i lagom fart fram sakta men säkert. Känns stabilt.

 

Fick sova gott inatt oxå, vilket är bra för tankeverksamheten. :-D

 

Mer spel ikväll förmodligen. Ses på borden. (om du är fisk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja. Hann spela nära 500händer till innan jag fick order om att ta hand om en missnöjd liten bebis som är lite kinkig och gnällig. Så är läget just nu, sitter och skriver med ena handen och vaggar bebis med andra. Gick iaf bra under spelet. +2k denna sessionen så +3k idag. Klart nöjd med det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wzup. Morgonsessionen avslutad. +400kr blev det. Fick sätta ett set mot ett lägre set, annars var det mest utdragningar som haglade och inte så bra värde på borden jag lyckades komma in på. Kör mera ikväll.

 

Har nu klarat de målet jag satte för någon dag sedan på +15k för månaden, hurra hurra!!

 

Så nu får jag väl satsa på 20k istället. Om jag inte blir motriggad så kommer jag klara det. Enkelt som en plätt. :-D

 

 

Seat 1: tiltemi ( $727.58 )

Seat 3: Neuen ( $449.01 )

Seat 4: stoffe83 ( $1185.56 )

Seat 5: kuruz_2 ( $200 )

Seat 2: marveflex ( $183.77 )

stoffe83 posts small blind [$2.5].

kuruz_2 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Jd 8h ]

tiltemi folds.

marveflex calls [$5].

Neuen raises [$22.5].

stoffe83 folds.

kuruz_2 calls [$17.5].

marveflex folds.

** Dealing Flop ** [ Jc, 6h, 2h ]

kuruz_2 bets [$26.25].

Neuen calls [$26.25].

** Dealing Turn ** [ Qs ]

kuruz_2 checks.

Neuen bets [$78.75].

kuruz_2 calls [$78.75].

** Dealing River ** [ 2c ]

kuruz_2 is all-In [$72.5]

Neuen calls [$72.5].

kuruz_2 shows [ 5s, 2s ] three of a kind, twos.

 

Sen satt snubben och tjatade massor om andras händer när han själv foldat. Lita tiltad på han. Synd jag inte fick gula han.

 

 

Seat 2: AcidBanana ( $975 )

Seat 3: Neuen ( $622.36 )

Seat 4: stoffe83 ( $1259.72 )

Seat 1: tiltemi ( $802.77 )

Seat 5: kuruz_2 ( $664.17 )

Neuen posts small blind [$2.5].

stoffe83 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ As Jd ]

kuruz_2 folds.

tiltemi folds.

AcidBanana raises [$20].

Neuen raises [$67.5].

stoffe83 folds.

AcidBanana calls [$50].

** Dealing Flop ** [ 8c, 6c, Qc ]

Neuen bets [$90].

AcidBanana calls [$90].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

Neuen checks.

AcidBanana bets [$162.5].

Neuen folds.

 

Rätt eller fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar nog ofta pre där, om inte FI gillar att syna 3bets så jag vet att jag får med mig en rad sämre händer jag kan valuetowna.

 

Turn C/F är helt okej. Alternativet är ju bet/fold.

 

Kan man inte anta att fi ofta synar med en sämre hand när hans position är knappen, vilket borde innebära att AJo är bättre än många händer som fi både rejsar pre och kan tänkas syna 3bet med. Rajt eller wrång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde just en seeeeeg session på nära 500händer. Känner mig nära tilten nu. Ska nog se till att vila mig lite innan jag spelar mer. Inte blev det bättre heller när bruden kom in i rummet där jag grindar och ska äta mat och sätter bebisen i stol på golvet (babysitter) och så skriker hon konstant i 20min medans min kära sambo ska äta sin mat. GAAAH!

 

Hehe. Så jävla enkelt att tilta loss då :-D

 

Men slutade iaf på ett litet plus +233kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte anta att fi ofta synar med en sämre hand när hans position är knappen, vilket borde innebära att AJo är bättre än många händer som fi både rejsar pre och kan tänkas syna 3bet med. Rajt eller wrång?

 

Beror på vem du spelar mot. Säger inte att det är rätt eller fel, det vet du eftersom du (antagligen) känner FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humm.. Ja vet jag skulle ha paus idag. Men ni vet, satt själv hemma. Inget att göra. Gick ut i solen lite. Lästa lite. Solen gick i moln. Sen liksom blev det bara naturligt att gå in för att grinda lite. :-D

 

Det gick bra som det oftast gjort nu senaste tiden. Känns otroligt skönt när pokern rullar på utan problem. Såklart att jag åker på lite utdragningar och tänker fel ibland. Men det kommer i lagom doser så att jag ändå lyckas hålla ett stabilt plus varje dag. Tacksam för det, oh du store pokergud.

 

+1400kr på dagens 300händer. Målet på 20k är inte alls långt borta nu och vi får se om det kommer att klaras av under helgen.

 

Nu ska jag ut i vårsolen igen och samla lite Dvitamin och kanske få en annan nyans av vit på min allt så bleka hud. :-D

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($745)

BB ($604)

Hero ($782)

CO ($1,046)

BTN ($1,258)

 

Dealt to Hero 8:heart:7:heart:

 

SB raises to $17.50, BB calls $17.50, Hero calls $17.50, CO raises to $50, fold, SB calls $32.50, BB calls $32.50, Hero calls $32.50,

 

FLOP ($205) 6:heart:7:club:6:club:

 

CO bets $80, SB folds, BB calls $80, Hero calls $80,

 

TURN ($445) 6:heart:7:club:6:club:6:spade:

 

check, check, Hero bets $210, CO folds, BB folds, , Hero shows 8:heart:7:heart:,

 

Hero wins $433

 

Vad tycker ni om betten på turn, bra eller anus?

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($968)

BB ($723)

Hero ($1,373)

CO ($559)

BTN ($613)

 

Dealt to Hero 2:spade:A:spade:

 

fold, BB calls $5, Hero calls $5, fold, BTN raises to $15, BB calls $10, Hero calls $10,

 

FLOP ($47.50) J:spade:7:diamond:3:spade:

 

check, check, check,

 

TURN ($47.50) J:spade:7:diamond:3:spade:3:heart:

 

check, check, Hero bets $35.62, BTN calls $35.62, BB calls $35.62,

 

RIVER ($154) J:spade:7:diamond:3:spade:3:heart:4:spade:

 

check, BB bets $105, Hero calls $105, BTN folds,

 

BB shows T:spade:7:spade:

(Flop 60.5%, Turn 77.3%)

 

Hero shows 2:spade:A:spade:

(Flop 39.5%, Turn 22.7%)

 

Hero wins $355

 

Bör jag rejsa turn, isf hur mycket. Jag blev rädd för kåken lixom. Kankse töntigt?

 

Edit: självklart ska det vara bör jag rejsa RIVER och inte turn!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du bör inte rejsa turn, men river..onödigt vara rädd för kåken, en annan sak om Fi ställer efter din reraise, då hade du kunnat haft anledning till att vara det.

 

Varför bör han inte raisa turn?

Är väl iofs en smaksak, men jag bygger ofta pott genom att höja där.. När man inte får in några bets på floppen så är det ju rätt tråkigt att överfärga rivern och inte få ordentligt betalt.

 

OM han inte ska vara rädd för kåken, VARFÖR ska han då inte kunna höja turn?

Skulle spader 4 vara ett vanligt kort att kåka upp på?

 

Höjer dock gärna river också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...